Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 15:06

Listiglistje, ik snap dat je verliefd bent op je nieuwe huis, het is echt prachtig!

Horsii, fijn dat jullie getekend hebben!

Spannend Emptywords, hopelijk laten ze jullie gauw meer weten.

Wij hebben volgende week weer een bezichtiging. Vind het maar lastig, had de hoop al opgegeven na één keer bezichtigen en bieden. :') Maar we kijken toch maar rustig verder.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 16:38

stitchlover schreef:
Gefeliciteerd Horsii!

Wij gaan vandaag bij een mooi huis op een mooie plek buiten ons zoekgebied kijken. Ben benieuwd!

Onze aankoopmakelaar gaf ook aan dat het lijkt alsof de markt wat verandert vanwege de situatie in Oekraïne en de hogere energie en leefkosten. Meer mensen die dit merken? Hij gaf aan minder overbod en minder aanvragen tot bezichtigingen te merken bij zijn woningen.

Gaf de makelaar hier ook al aan om de reden die Suzanne zegt. Ik merk het ook maar helaas is er tot nu toe niets wat interessant voor ons is, er staat wel een prachtige nieuwbouw woning maar die moet boven de miljoen kosten en dat kunnen we net niet lekker betalen. :') _/-\o_

https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-4 ... kboord-38/

EmptyWords

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:14

Ons bod is niet geaccepteerd. Dat wisten we ook wel. 6 weken ontbindende voorwaarden, laag bod. Dit was ook niet perse onze droomwoning.
As donderdag weer een bezichtiging

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:19

EmptyWords schreef:
Ons bod is niet geaccepteerd. Dat wisten we ook wel. 6 weken ontbindende voorwaarden, laag bod. Dit was ook niet perse onze droomwoning.

Vanwaar de 6 weken?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:21

ingedebruijn schreef:
EmptyWords schreef:

Vanwaar de 6 weken?

Voornamelijk omdat we onze zinnen niet op deze woning hadden gezet. Maar het was ons eerste bod, dus wel fijn om even te "oefenen". Ik wilde het hele proces een keer gedaan hebben.

In mijn tijd als hypotheek acceptant is de periode van 6 weken helemaal niet gek. Dat was vrij standaard.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:47

Flooo, die is wel heel gaaf!

6 weken is toch normaal voor financieel voorbehoud? Was bij mijn huis ook.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:18

Gaaf he? Vond ik dus ook maar echt wel boven budget helaas. Gelukkig weet ik heel goed wat mooi is. Nu de portemonnee nog.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:34

Het enige wat ik me nog afvraag is van wie die 2 ligbedden zijn naast de heg. Daar zou ik niet heel blij van worden, als mensen dat stuk zomaar gebruiken naast je.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:49

Fitzroy schreef:
Het enige wat ik me nog afvraag is van wie die 2 ligbedden zijn naast de heg. Daar zou ik niet heel blij van worden, als mensen dat stuk zomaar gebruiken naast je.

Zou dat niet gewoon door die eigenaren in gebruik zijn? Is soort strandje

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 20:07

Fitzroy schreef:

Volgens het kadaster is dat stukje openbare grond; dus ja iedereen mag daar gebruik van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:56

Een 6 tot 8 weken is toch heel normaal? Het zal vooral het lage bod geweest zijn lijkt mij?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 01:43

Nou wij hadden 4 weken om de hypotheek rond te krijgen. Sommige nog wel korter dus 6 weken vind ik in deze tijd vrij lang. Vandaar.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 07:23

Wij hebben de bezichtigingen erop zitten. Er zijn ongeveer 40 geweest, dus voldoende animo en veel enthousiaste reacties. Blij om weer gewoon in ons huis te kunnen leven, wat een gedoe!
Bieden kan tot maandag 12:00 dus nu is het afwachten :=

Nog mensen met bezichtigingen komende week?

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:18

Volgens mij is 6 weken inderdaad standaard voor voorbehoud, maar als je bijvoorbeeld de overdracht al op 4 weken zet, dan heb je minder tijd. Ingedebruijn was jullie voorbehoud 4 weken en overdracht later? Dan heb je in principe toch ook meer tijd om de hypotheek te regelen? Alleen kan je dan niet meer onder de koop uit als het toch niet lukt.
Wij wisten bijvoorbeeld al voor het tekenen van het koopcontract wel wat wij aan hypotheek zouden krijgen, dus dan maakt het niet heel veel uit hoe lang je nog hebt. Tenzij de overdracht sneller is dan de bank een hypotheek kan regelen.

40 bezichtigingen is wel echt veel, daar moeten toch een paar mooie biedingen uit komen. Fijn dat je nu weer even gewoon kan leven

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 08:48

Er staat gemiddeld 4 a 8 weken voor
Wij kregen 2, niet mee akkoord gegaan wouden er zes.
Hebben er nu zeven gekregen.

Fijn, weer normaal leven in je eigen huis. Benieuwd of er goede biedingen komen, ongetwijfeld. Spannend opisopshop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 08:59

Twee weken.. dan kan je het voorbehoud er net zo goed niet in opnemen :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 09:10

idinn schreef:

Dat dus :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:28

Volgens mij was die 2 weken gewoon een fout :+ kan toch niet!

Hier netjes 6 weken, 31 mei is de overdracht.

40 bezichtigen op een prachtige woning, dat wordt flink cashen opisop_shop *D :$

Ik ga mijn huis denk ik over 2 a 3 weken op Funda laten zetten.
Ik ben nu nog aan het klussen om het verkoopklaar te krijgen.
Ik zal eind deze week de makelaar laten komen om alles in gang te laten zetten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 09:36

Nee was geen fout haha.
Spannend, moet je veel doen?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:43

idinn schreef:

Met een goede hypotheekadviseur en een eenvoudige casus is de hypotheek zo geregeld. Wij hadden alles al klaar staan voordat we het gegund kregen en hadden daarna met twee weken al getekend voor de hypotheek. Volgens mij was het na een ruime week al zo goed als rond.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 10:04

Wij hadden er 3 in overleg met de bank. Alles was al klaar zo ver dus konden snel schakelen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:09

mavantos schreef:
idinn schreef:

Met een goede hypotheekadviseur en een eenvoudige casus is de hypotheek zo geregeld. Wij hadden alles al klaar staan voordat we het gegund kregen en hadden daarna met twee weken al getekend voor de hypotheek. Volgens mij was het na een ruime week al zo goed als rond.

Fijn dat jullie dat lukte, maar dat betekent nog niet dat iedereen het binnen 2 weken lukt? Bovendien: werkgeversverklaring mag niet te oud zijn, hypotheekverstrekkers zijn druk, taxateurs hebben hier in de omgeving minimaal 2 weken doorlooptijd... etc etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:29

opisop_shop schreef:
Wij hebben de bezichtigingen erop zitten. Er zijn ongeveer 40 geweest, dus voldoende animo en veel enthousiaste reacties. Blij om weer gewoon in ons huis te kunnen leven, wat een gedoe!
Bieden kan tot maandag 12:00 dus nu is het afwachten :=

Nog mensen met bezichtigingen komende week?

Wauw zoveel! Ik vond Harkstede ook altijd wel een gezellige plek, en dan zo'n mooi huis. Niet gek! Hopelijk komt er een mooi bod uit. :)

Wij gaan komende donderdag bezichtigen. Vrees hier in de buurt alleen nog voor enorm overbieden. Wij nemen geen overwaarde mee, dus het wordt lastig. Maar we blijven heel rustig rondkijken.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 11:52

Inderdaad Achterom, wij hadden van tevoren zoveel mogelijk geregeld, maar moesten wachten op taxatie rapport en nu alle documenten binnen zijn duurt het nog 9 werkdagen ivm drukte. Dus dan zit je al op 4 weken, alleen al door de taxatie.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 12:10

Ik had afgelopen maandag opdracht gegeven voor taxatie en donderdag was de taxatie al :D

Ik heb nu ook alle stukken en Hypotheek is in 2 weken geregeld.
Dus hier vallen de wachttijden reuze mee!

Gelukkig alleen wat kleine dingen, verfje hier en daar, wat kitten, dingen opruimen en naar de stort.
Tuin, badkamer en keuken heb ik al afgelopen weken gedaan.