Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Symke schreef:Haha Pien dat van veel courgette ken ik van paar jaar geleden. Ik moest en zou alles opeten, courgette soep, spaghetti van maken, roerbakken, jam van maken, en ingemaakte zoetzuur
Het is gelukt maar ik.lust geen courgette soep.meer.......
Cake ervan is ook lekker! En alsmik genoeg heb wil ik de jam weer maken.
Lekker malenka sap van bessen! Hier ook gemaakt. En zakjes bessen in vriezer, zo lekker bij vanille ijs
Jam gemaakt van kruisbessen,zwarte bessen, de eerste gele frambozen, één aardbei en wat rode bessen. Heerlijk!
Ik zeef de takjes en pitjes eruit, die prut nog keer opkoken met water en dan dat zeven en die sap/saus voor door de yoghurt en de pap
En we hebben kersen!!! Vorig jaar waren er twee ofzo dit jaar echt handjes vol. Aan kleine lei boompjes dus ben aangenaam verrast!
Symke schreef:Oh die blauwe bessen!
Beetje jaloers....
Hier twee struikjes met 0 bessen.
Denk dat ze daar niet goed staan.
Tegelijkertijd met de.kersen.boompjes gekocht
De.jam;
Kilo schoongemaakte courgette, sowieso binnenkant eruit. Van de groene haal.ik ook schil af want ik wil geen groene jam maar dat is persoonlijk
Kilo geleisuiker
Twee citroen, zowel sap als schil rasp. Alles bij elkaar en koken tot het zacht is allemaal. Ik doe ook nog ff met staafmixer v zekerheid
loveslimpie schreef:Eet je dan courgette jam op brood of wat moet ik me erbij voorstellen?
Leuk igg om alle oogst voorbij te zien komen!