Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:19

Nee het zijn geen levende steentjes, wel een familie van dacht ik. :) Ik wil uiteindelijk voor op het balkon een leuke schaal opmaken. Het fikt daar altijd goed in de zomer en heb daardoor ook een schaduwrijke hoek gemaakt waar ik ze wil neerzetten.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:05

Spirit schreef:
Zijn dat nou levende stenen, Magda? Jeugdsentiment!
Daar zeurde ik altijd om vroeger als ik met mijn ouders naar het tuincentrum mee moest. :D

Jij bedoelt Lithops :j

Hier zijn 3 stekken van aasbloemen onderweg <3

Foto's van internet, met een klein beetje geluk krijg ik mijn stekken dit jaar nog aan het bloeien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 08:18

Die zijn nogal aanwezig qua geur. :') wel erg mooi.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 08:46

magda_90 schreef:
Die zijn nogal aanwezig qua geur. :') wel erg mooi.

Ik heb Stapelia gigantea gehad, dus deze kunnen alleen maar meevallen :')

Niet alle aasbloemen stinken overigens, je hebt er ook die naar honing ruiken, of fruit, of bijna niet waarneembaar.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 00:23

Leuke nieuwe planten komen er weer voorbij! Die van capopjekop hebben mijn ouders ook in de woonkamer staan :D Hou ons op de hoogte Black_kelpie hoe jouw stekjes het doen. De planten op de foto vind ik erg gaaf!

Kunnen jullie mij helpen met mijn aloe vera plant? Hij is duidelijk niet gelukkig, en ik heb ‘m pas twee weken -O-

Afbeelding

De buitenste sprieten (zowel voor als achter) worden bruin en slap, met name de punten. Ik geef wekelijks 50-75 ml water en hij staat de hele dag in de volle zon. Grond is na een week kurkdroog. Ik twijfel of hij te veel water krijgt of dat de zon te fel is. Wat denken jullie?

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 00:41

Staat te licht. Ik heb dezelfde en die staat liever in indirect licht dan in de volle zon haha. Had hem eerst ook in de vensterbank en werd daar ook bruinig, op zn andwee plekje is hij weer mooi bikgetrokken. Planten zijn raar.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 01:33

En ik maar denken dat een aloë vera niet licht genoeg kon staan en dit niet kon mislukken :') Hij krijgt een anti-zonkuurtje op de keukentafel. Bedankt voor het meedenken!

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 02:02

Wat leuk! Een plantentopic. Hopelijk kan ik hier wat leren :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:41

xIrlijn schreef:
Hou ons op de hoogte Black_kelpie hoe jouw stekjes het doen. De planten op de foto vind ik erg gaaf!

Zal ik doen :j

Deze krijg ik er ook nog bij <3

Afbeelding

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:32

Wat is jullie ervaring met Begonia rex planten? Mijne is echt veeleisend. Krijgt water, staat er dan een paar dagen (2 á 3) even mooi bij om vervolgens bloemen aan te gaan maken en te veranderen in een slap vaatdoekje. Haal de knoppen er dan weer af, geef water en dan herhaalt de cyclus zich weer opnieuw en opnieuw en opnieuw. :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 11:24

Ik ga eens mee volgen,ik vrees dat ik mijn aloe vera vermoord heb.Had hem in de veranda laten staan en ik denk dat het er te koud geworden is :-( .Nu dacht ik ook altijd dat hij zon nodig had hoor.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 12:52

Hier is 1 van de aloe planten afgeslacht door de honden
Kwam terug van een snelle trip naar de winkel om de hoek
En toen lag de pot in gruzels naast de vensterbank
Arme ding is errug sneu nu

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:14

Ik kom mij graag ook melden hier!

Vorig jaar heb ik mijn eerste huis gekocht en ik wist lang niet wat ik eigenlijk qua inrichting moest met decoraties. Tot ik begin januari kriebels kreeg en planten gekocht heb! :D

Voorheen hadden planten niet het eeuwige leven bij mij, maar momenteel gaat het zo goed! Alle planten groeien als kool!
Ook heb ik dit weekend allemaal stekjes verzameld. Ik ben er helemaal blij mee met al die planten in huis! :D

Ik volg in ieder geval!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:18

Dit is ook de goede tijd voor plantjes, bij mij schiet alles uit.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 15:30

beatje schreef:
Ik ga eens mee volgen,ik vrees dat ik mijn aloe vera vermoord heb.Had hem in de veranda laten staan en ik denk dat het er te koud geworden is :-( .Nu dacht ik ook altijd dat hij zon nodig had hoor.

Ahhw een treurig lot haha. En die van Sonja heeft ook al het lootje gelegd.. Dit was niet de week van de aloe vera. Alhoewel: mijn aloe vera is weer opgebloeid nu hij buiten de zon staat. Op een paar bruine sprietpunten na die niet meer te redden zijn is hij weer helemaal groen *\o/*

Welkom Ashley :D Heb je foto’s van ie planten?

Ik wil ook weer een poging gaan doen om te stekken. Wil heel graag een extra Chinees lantaarntje voor op de kast!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 15:47

black_kelpie schreef:
xIrlijn schreef:
Hou ons op de hoogte Black_kelpie hoe jouw stekjes het doen. De planten op de foto vind ik erg gaaf!

Zal ik doen :j

Deze krijg ik er ook nog bij <3

[ [url=m/cfRtjF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze krijgt van mij de eerste prijs!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:19

Afbeelding

Afbeelding

De plant in de rode pot heb ik misschien de laatste jaren wat verwaarloosd :o
Maar die heeft vorige week een grotere pot, nieuwe grond en een beter plekje gekregen.
De Australische Zilvereik heeft het ook moeilijk gehad. Die heb ik nu een paar weken. Maar ook met een nieuwe, grotere pot begint die allemaal nieuwe bladeren te maken :)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:55

Ik heb ook mijn planten vertroeteld (dacht ik).

Nieuwe potgrond etc.

Nu heb ik last van rouwvliegjes/rouwvarenmug.

Ieman een gouden tip

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:59

Luxorvalkje schreef:
Ik heb ook mijn planten vertroeteld (dacht ik).

Nieuwe potgrond etc.

Nu heb ik last van rouwvliegjes/rouwvarenmug.

Ieman een gouden tip

Je kan aaltjes kopen, maar dat is vaak best veel. Een oplossing van kaneel en water zou ook helpen

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:14

Kaneel werkte bij mij niet, uitdrogen ook niet, heb nu aaltjes geprobeerd en dat lijkt te helpen :j

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:44

Ik heb deze week alle potten voorzien van een laagje diatomeeënaarde tegen de rouwvliegjes. Alleen nog een paar dode gevonden in de drinkbak van mijn kat, verder niet.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:59

Mijn Aloë Vera heeft knikken in sommige sprieten, hoe kan dit komen? Moet ik ze dr uit halen?

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:29

Wat trouwens ook kan helpen is van dat vogelstand boven op de aarde leggen. Verder weet ik heen tips meer, zelf geen ervaring mee.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:45

Ik kom weer zo eens binnenvallen. Mijn Aloe staat vol in bloei. En mijn Asparagus groeit al kool. Ook mijn agave stekjes doen het nog steeds alle 4. Echt super blij mee.

En ik heb een aquarium omgebouwd een jaar geleden. Die planten doen het nu erg goed.
Dit heeft mij op een mooi idee gebracht.

Ik heb een groot aquarium met nog een paar oudere vissen en garnalen. Als deze er niet meer zijn ga ik op die plek een groot leeg aquarium neerzetten.
Deze ga ik vullen met tropische planten, een mini fontein/waterval en mooie verlichting erop.
Dit kan nog wel een jaartje duren voor ik alles heb zoals ik wil. En uitgezocht heb welke mooie tropische planten ik erin wil hebben. Maar het resultaat ga ik hier zeker dan delen.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:04

Oh, wauw! Dat klinkt als een heel leuk idee! Ik ben erg benieuwd naar wat het resultaat daarvan wordt.