Maartje: zou zeker ook een oplossing zijn, maar de plafonds in de living, berging en bovenverdieping was al een serieuze hap uit het budget. Voor de andere kamers (allemaal schrootjes helaas ) willen we meer low budget werken. Vooral omdat we verven zelf kunnen doen hoor, als je wat handig bent met die platen en het zelf kan, zal het niet zoveel duurder worden denk ik?
Normaal ga ik vandaag het plafond aanpakken, ben benieuwd
Wij hebben het allemaal zelf gedaan inderdaad. Materiaalkosten voor de platen, behang en latjes om het af te werken (+de spijkers en de lijm etc). Dus denk als je grote oppervlaktes moet doen, dat je wel aardig extra kosten hebt
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-20 08:48
Met het mooie weer van gisteren, even een buitenklusje gedaan dat al heel lang een doorn in mijn oog was. De vorige bewoners hadden het tuinhuis propvol rommel achtergelaten. Het meeste helaas onbruikbaar en kapot Een deel was al in de container meegegaan, een deel was nog blijven liggen. Dus grote kuis gehouden
al een pak properder zo. Nu nog poetsen (serieus stofnest haha) en alles op de schappen. En een ophangsysteem maken voor het materiaal zoals rieken, zeisen enz (als iemand daar nog een geniale tip voor heeft?)
Het wespennest van vorige zomer:
In de achtergelaten kastjes vonden we hier en daar een muizennestje, wel mega schattig
En nog wat leuke ontdekkingen. De oude radio wist 'k al dat die ertussen lag, maar er lag blijkbaar ook nog een bijhorende box! Die wil ik poetsen en dan in het atelier neerzetten. Enkel nog moed verzamelen want zit echt propvol spinnen
En bakken vol paardenspul! Die lagen helemaal onder de rommelhoop, dus een nieuwe ontdekking. Oa een oud mentuig, hoofdstellen, stijgbeugels, zelfs een goed bruikbare voederbak. Nog even kijken wat ik daarmee kan doen, want het leer is allemaal wel erg droog. (iemand tips? )
Zooo lekker opgeknapt al! Dat voor en na was denk ik niet nodig. Wat leuk dat paardenspul! In de olie idd. Hopelijk wordt het zacht, voorzichtig dat het eerst niet breekt iig.
Ohh da's leuk, allemaal dingen ontdekken! En wat een eer van je werk!! Ziet er al zóveel beter uit!! Ik vind je werkbank ook zó gaaf!! Hoop ook altijd nog zoiets te vinden, wat ik dan ook nog kan betalen Echt heel stoer
Niet aan het plafond gewerkt dus?!
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-20 17:58
Bedankt dames
Olie ga ik proberen, zeker het mentuig zou leuk zijn als dat te redden valt en op Noah past
Utopia: euhhh nee, nog niet aan het plafond gewerkt hopelijk vind ik er morgen de puf voor haha. Deze werkbank was niet mega goedkoop (250 euro) maar vind hem ook prachtig en ga hem ook wel echt gebruiken, dus ik mocht dat geld van mezelf eraan geven
De zeis hebben wij gewoon met het maaiblad over de houten balk net onder de dakplaten hangen. En voor schop, riek en dergelijke tussen de grotere balken in en wat hoger 2 balkjes kort bij elkaar met uithollingen voor het verdikte tussen stukje op de steel, handvat, kan je het omhoog tillen en een halve slag draaien en eruit pakken. Vind het praktisch en neemt veel minder ruimte in is mijn bevinding.
Groet Karin.
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-20 10:36
Dat oude gerief vinden we ook super. Heb oa een dorsvlegel hier aan de muur gehangen, helemaal landelijk zo
Karin: ik snap wat je bedoelt! Inderdaad wel een slim systeem. Ik ga er even over nadenken of we ook zoiets kunnen maken. En anders wordt het een reeks vijzen in de muur, stuurde een vriend gisteren een foto van door. Hij had overal vijzen in de muur en het gerief daartussen hangen, zag er ook simpel uit.
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-20 10:52
Gisteren nog een beetje het vakantiegevoel in huis gehaald. Mijn vriend en ik werken beiden thuis door het corona virus. Vorig jaar had ik in één van de bossen in de buurt een gedumpte yucca plant opgemerkt. Wou die altijd al eens gaan ophalen, maar kwam er nooit van. Gisteren zijn vriend en ik gewapend met kruiwagen en schop op pad gegaan: missie red de yucca Hij had ondertussen al wat geworteld, dus mijn vriend heeft nog goed moeten scheppen. Tijdens het opruimen van het tuinhuis nog een grote plantenbak gevonden, daar paste hij perfect in. Wat houten stoelen erbij, een stuk boomstam van onze omgewaaide treurwilg en:
Een klein beetje vakantiegevoel Ons terras is ook nog een work in progress verder
Ahh leuk die yucca.. gezellig een zitje! In de tuin van ons vorige huis hadden we veel tropische planten gezet en een palmboompje, die staat er nog en is enorm groot geworden afgelopen 15 jaar! We wilden het eigenlijk meenemen toen we gingen verhuizen maar het was teveel werk om de tuin ook nog leeg te halen.
Nu wonen we hier dus al 15 jaar en ons tuingereedschap staat nog steeds buiten in een hoekje waar het droog blijft.
Maar dat speelding daarachter is voor geitjes he, ik heb op fb twee geitjes gedeeld die een huis zoeken!
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-20 13:55
Thanks dames!
Ik had het gezien van de geitjes Miranda volgens mij gooit mijn vriend me dan echt buiten. Gisteren gebeurde er namelijk nog dit:
"Ik had gisteren nog een domme actie. Voor België in lockdown ging, grote krekelbestelling geplaatst voor de varanen. Een "halve liter". De post kwam een buis brengen, hmm vreemd.. Ik open de buis... Krekelapocalyps een halve liter krekels blijken er echt miljoenen te zijn en ze sprongen alle kanten op, overal in mijn keuken, op mij, achter de kasten, achter de koelkast... mijn vriend en ik zijn een half uur bezig geweest krekels bijeen te vegen in bakjes van de chinees. Er zullen er vast nog rondhuppelen in huis haha."
"Een halve liter krekels" klinkt ook zo stom Ik zie de krantenkoppen al voor me: "Na het wc-papier zijn nu de krekels aan de buurt. Mensen hamsteren ze massaal!"
-Namiro-
Geplaatst: 19-03-20 14:18
Die krekels dragen dan wel bij aan ‘het vakantiegevoel’! Tenminste ik vind het geluid van krekels altijd heel ontspannend als je in de avond buiten zit.. Maar Misschien niet als je op de bank zit en de krekels binnen hoort..