[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EstherMe

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:28

Gefeliciteerd fee!!

Onze kat was buiten, maar die rent ook vaak naar binnen als de deur open gaat. Geen klachten gehad haha, had de makelaar al voorbereid.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:56

Gefeliciteerd Fee! :):)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:38

Gefeliciteerd Fee!!!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:36

Gefeliciteerd Fee!

Toenstraks alvast de benodigde papieren etc ingeleverd voor het gesprek vrijdag (hypotheek advies).
Ben benieuwd !

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:12

Wij gaan donderdag een aantal huizen bezichtigen, waarvan 3 bij dezelfde makelaar. Die beste man belt me net op wat de situatie bij ons is (eigen huis, staat het te koop, verkocht, al kijkers gehad etc?) want de verkopers hebben geen zin in bezichtigingen die niet serieus zijn??? Wat dachten ze, dat ik vrij neem omdat ik het gewoon leuk vind huizen te kijken ofzo? Vond het eigenlijk nogal onbeschoft :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:13

Maartje_M schreef:
Wij gaan donderdag een aantal huizen bezichtigen, waarvan 3 bij dezelfde makelaar. Die beste man belt me net op wat de situatie bij ons is (eigen huis, staat het te koop, verkocht, al kijkers gehad etc?) want de verkopers hebben geen zin in bezichtigingen die niet serieus zijn??? Wat dachten ze, dat ik vrij neem omdat ik het gewoon leuk vind huizen te kijken ofzo? Vond het eigenlijk nogal onbeschoft :=

Nou idd! Hoezo jaag je meteen al potentiële kopers weg.. :')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:18

En het ergste is nog, een van de huizen waar de verkopers dat dus aangegeven hebben, staat gewoon leeg :')

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:22

Ik kan me wel voorstellen dat als ze al heel veel bezichtigingen hebben gehad dat ze zoiets vragen. Je moet toch steeds je huis netjes hebben. Zelf weg zijn, eventuele huisdieren onderbrengen. Stiekem gaat er voor een verkoper best veel tijd in een bezichtiging zitten.

Gefeliciteerd Fee!

Hier gaat het er deze week om spannen.. Er op of er onder voor de financiering van onze kopers. De eerste geldverstrekker heeft ze vorige week afgewezen. Als de tweede ze ook afwijst trekken wij ons terug en gaat ons huis volgende week opnieuw de verkoop in.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:33

Maartje_M schreef:

Sommige mensen zijn toch echt een tikje bizar :P

Gefeliciteerd Fee!

Flore: nog even in spanning dus.. lijkt me voor de kopers ook erg rot, afgewezen worden voor financiering..

Hier ook goed nieuws, na amper twee dagen is ons dossier finaal goedgekeurd *\o/* We hebben een huis :oo 8)7

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:52

Solleke dat is snel gegaan dan zeg.

Flore dat is nog even spannend dan, maar ja elke geldschieter heeft weer andere regels. Door mijn voorwerk weet ik dat twee hypothekers me absoluut geen hypotheek willen geven maar de rest wel.

Maartje die opmerking ken ik. Heb hem vaker gehoord en zelfs twee weken geleden in Frankrijk. Ja natuurlijk ga ik alleen maar 2300 km rijden en voor die zelfs een flink eind omrijden en afspraken verschuivn omdat ik alleen maar leuk huisjes wil zien zonder de interesse om te kopen. :+ wat denk je zelf. Dat ik die tijd en moeite doe als ik er verder niks mee doe. 8)7 kan mijn tijd wel beter gebruiken

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:55

Bedankt voor de felicitaties. Ik kan nog steeds niet echt geloven dat we gewoon echt een huis hebben nu..

Jij ook gefeliciteerd, Solleke!

Wat spannend Flore, ik duim voor jullie.
Wel lastig ook voor de kopers.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:56

O Fee sorry ook gefeliciteerd, :j had al het idee dat ik iemand vergat :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:01

Maartje_M schreef:

Ik vind het absoluut niet netjes dat die vent zo onbeschoft opbelt, maar er zijn helaas wel mensen die een afspraak maken en niet op komen dagen of daar ter plekke zeggen ja we oriënteren ons/ons huis staat nog niet eens te koop/we hebben zelf nog twee huizen om te verkopen/ etc. Met dat orienteren heb ik niet zoveel moeite, maar als je er tien hebt die dat doen en elke keer zit je te boenen :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:04

Tsja dat hoort erbij, misschien zijn juist die orienteerders de kopers van je huis. Dan kun je zo wel doen maar ik heb dan de neiging om daar juist niet meer heen te willen. En het huis ook niet aan anderen door te geven.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:05

Bedankt! Ben blij dat het zo rap gegaan is, maar twee dagen stress ipv de verwachte twee weken stress :') Blij :D

karuna: haha nee zoveel km rij je niet voor je lol. Hopelijk vind je snel je droomhuisje in Frankrijk :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:07

Of in nederland of in duitsland :+ ik sluit nog niks uit,

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:07

karuna schreef:
Tsja dat hoort erbij, misschien zijn juist die orienteerders de kopers van je huis. Dan kun je zo wel doen maar ik heb dan de neiging om daar juist niet meer heen te willen. En het huis ook niet aan anderen door te geven.

Orienteerders zijn geen snelle kopers iig. En dat is wel wat mensen meestal graag willen. Dat is echter wel gewoon dikke pech hebben, je makelaar op laten bellen op zo'n manier is gewoon not done. Gewoon stilletjes balen en meer zit er niet in.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:22

Hier zitten we alweer in spanning af te wachten hihi.
Ik hoop dat het sneller gaat als de vorige keer maar ben bang van niet.

Zal er qwa bod ontvangen een verschil in zitten tussen wel of geen aankoopmakelaar?

Ik bedoel wij hebben geen aankoopmakelaar en hoor sommige verhalen dat de onderhandelingen echt super snel zijn gegaan.zal dat dan met aankoopmakelaar zo snel zijn gegaan?

Tussen de mensen die hun huis verkopen hier: zit er een verschil in van het ontvangen van een bod met en zonder aankoopmakelaar?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:25

Wij hebben dat tijdens 2 bezichtigingen ook gehad.
Toen de makelaar erachter kwam dat mijn vriend nog een koophuis had dat nog niet eens te koop stond, veranderde de hele houding van betreffende makelaars.

Helaas voor hen, kocht ik het nieuwe huis alleen op mijn eigen naam en wordt het andere huis verhuurd.... Dus we hadden wel degelijk oprecht interesse, maar in 1 van die huizen is de interesse ons/mij vergaan door de houding van de makelaar, terwijl dat toch écht wel een kanshebber was.
2 weken later kocht ik het huis 2 straten verderop....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:26

Geen idee wij hebben altijd gekocht zonder aankoop makelaar.

Liezel gelijk heb je. :j

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:30

Volgens mij zit er geen verschil in Jennifer .
Een aankoopmakelaar kan nuttig zijn voor de koper, maar de verkopende partij heeft er niets mee...volgens mij dan.

Van de makelaar niet netjes om te vragen of je echt geïnteresseerd bent, zeg!
Ik kan de frustratie van een makelaar die al maar rondjes loopt op niets af wel voorstellen, maar dat is toch zijn werk???

Oriënteren vind ik zelf wel zeker belangrijk. Tenminste voor een huis wat wij zoeken wel.
Ik ga geen kilometers rijden om een huis alleen van buiten te zien. Wij zoeken een huis met dubbele bewoning en paarden aan huis aan de andere kant van Nederland. Dus ja, een bezoek met een makelaar is dan wel fijn.
En dat is nu deels, omdat wij ons huis nog niet verkocht hebben, wel in de oriënterende fase. We kunnen de verkopende partij immers nog geen hoop geven op een snelle afhandeling en overdracht.
Wij hebben ook wel in huizen rond gelopen waarvan de makelaar zei dat het al zijn dertigste rondje was en ondertussen de hoekjes en gaatjes wel kende.
Maar dan nog...eens zit er een koper tussen de kijkers.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:31

Maar is die snelle afhandeling dan zo heilig. Als ik weet dat mijn huis is verkocht maar het duurt nog 6 maanden voor het klaar is. Is de stress toch weg al.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:36

Een aankoopmakelaar kan helpen bij een bod vaststellen of de tactiek vaststellen, maar dit is verder ook ernstig afhankelijk van de lokale markt. Een starterswoning die scherp geprijsd is en nog maar twee weken op de markt is zal je anders benaderen dan een woning die al twee jaar te koop staat :) Bij zo'n laatste zal een aankoopmakelaar wellicht meer kunnen betekenen dan bij de eerste situatie. Dat wil niet zeggen dat een am helemaal niks kan doen in de eerste situatie, hoor.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:49

karuna schreef:
Maar is die snelle afhandeling dan zo heilig. Als ik weet dat mijn huis is verkocht maar het duurt nog 6 maanden voor het klaar is. Is de stress toch weg al.

Als je reageert op mijn vraag....

Reden is dat we de overdracht graag in onze vakantie willen laten plaats vinden.
Wij hebben over 9 weken 2 weken vrij.
Dus daarom willen we graag snel handelen als we een huis op het oog hebben wat we graag willen hebben/kopen ;)

Huis staat sinds sept 2015 te koop.
In januari 2016 gezakt van 179 naar 170.
Openingsbod is €160.500

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 11:55

Hier gaat het juist enorm snel omdat het via een veiling (openbare verkoop) verkocht is. We hebben 14 juni al de sleutel maar willen er pas begin september in gaan. Kan dus ook te snel gaan :+

Omdat het rond is bij de bank *\o/* eindelijk ons huisje showen! We zijn er nog steeds helemaal blij mee :)

Het huis, moet nog deels gevoegd worden :P maar het heeft houten luiken aan de ramen <3 die worden lichtblauw geschilderd, haha.

Afbeelding

Wei 1 van 1 hectare, recht achter het huis. Hier staan ook twee stallen (stalletjes) op.

Afbeelding

Dreef naar stuk bos toe, met daarachter wei 2 :) als bioloog ben 'k ook super blij met het stuk bos :D beetje natuurbeheerder spelen haha. Van wei 2 geen foto maar dat is ook opnieuw 1 hectare (je ziet het een beetje helemaal achter aan de dreef en door het bos heen)

Afbeelding

De tuin :D weet nog niet wat we daarmee doen. Tuin houden waarschijnlijk (of longeercirkel O:) )

Afbeelding

En het totaalplaatje vanaf de weg <3 ook helemaal verliefd op de stokoude wilgen voor het huis, echt prachtig! Ennnn de buurman (langs links) heeft een buitenpiste die we waarschijnlijk mogen gebruiken *\o/*

Afbeelding[/quote]