Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 12:29

Tuurlijk laat ik het niet afhangen van een anderen :+ Maar ik werkte gisteren tot 19:00 dus hoe moet ik er dan achteraan gaan? Mensen vergeten dat ik ook nog gewoon werk. Ik heb voor werk gewoon met hun toen gebeld zoals in het topic vermeld stond. Zij vertelde mij dat zij mij zouden bellen als hij gisteren de betreffende persoon aan de lijn had kunnen krijgen en anders moest ik gewoon even bellen vandaag. Wat ik dus ook ga doen. Het was ook gewoon mogelijk dat ze helemaal geen monteur langs wouden laten komen omdat ze vinden dat zij er niks mee te maken hebben ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 12:40

alle kosten zijn voor mijzelf. De woningbouw zegt dat zij er geheel niks mee te maken hebben en dat ik enkel bij de netbeheerder terecht kan voor een ijking en dat is het. Godverredomme zeg, wat een klote woningbouw. Het enige wat ze kon doen was de opdracht geven aan de netwerkbeheerder voor de ijking, hallo dat kan ik zelf ook gewoon doen, daar heb ik jullie niet voor nodig. Ik ga denk ik alsnog even langs het Juridisch Loket voor advies want ik vind het absurd dat een woningbouw niks doet aan een woning die een extreem hoog verbruik aangeeft de afgelopen jaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:42

Ja dat was toch te verwachten?? De woningbouw is pas aansprakelijk als een monteur/ijking iets vindt wat de schuld van de woningbouw is. Niet eerder en het is alsnog heel moeilijk aantoonbaar. Dus eerst die monteur laten komen want je weet nog helemaal niet wat er is en ook niet wie zijn schuld het is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 12:44

Yvank_ schreef:
Ja dat was toch te verwachten?? De woningbouw is pas aansprakelijk als een monteur/ijking iets vindt wat de schuld van de woningbouw is. Niet eerder en het is alsnog heel moeilijk aantoonbaar. Dus eerst die monteur laten komen want je weet nog helemaal niet wat er is en ook niet wie zijn schuld het is.

Het probleem zit er in dat zij niemand langs laten komen. Zij vertelde mij dat ze wel iemand langs kunnen laten komen om mijn verbruik te meten, maar zelfs als er word aangegeven dat mijn apparaten piekfijn in orde zijn dan nog zijn de kosten voor mij ;) Heb ook meerdere keren aangegeven dat ik niet alleen mijn apparaten wil laten nakijken maar ook de bedrading, gezien het feit dat zij aansprakelijk zijn voor wat er gebeurd tussen de meter en mijn apparaten, maar nee, ook daar gaan zij geen kosten voor betalen.

Het komt er dus in mijn ogen op neer dat wat ook de oorzaak is, de woningbouw niks gaat betalen. Zelfs als het aan de bedrading ligt, dan nog doet de woningbouw niks. Ik mag het allemaal lekker zelf uitzoeken.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 20-05-15 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:45

Ga nu eerst eens zorgen dat je weet waar het probleem vandaan komt. Dus electricien en ijking van de meter. Met die resultaten kun je langs het juridisch loket om de 'schuldige' aansprakelijk te stellen. Nu kunnen ze niets voor je doen omdat er nergens bewijs van is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 12:47

lizy29 schreef:
Ga nu eerst eens zorgen dat je weet waar het probleem vandaan komt. Dus electricien en ijking van de meter. Met die resultaten kun je langs het juridisch loket om de 'schuldige' aansprakelijk te stellen. Nu kunnen ze niets voor je doen omdat er nergens bewijs van is.

en dan ben ik 1000 euro verder aan rekeningen, en misschien nog geen haar wijzer en mag ik 3000 betalen ipv 1800.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:47

lifaya schreef:
Yvank_ schreef:

Het probleem zit er in dat zij niemand langs laten komen. Zij vertelde mij dat ze wel iemand langs kunnen laten komen om mijn verbruik te meten, maar zelfs als er word aangegeven dat mijn apparaten piekfijn in orde zijn dan nog zijn de kosten voor mij ;) Heb ook meerdere keren aangegeven dat ik niet alleen mijn apparaten wil laten nakijken maar ook de bedrading, gezien het feit dat zij aansprakelijk zijn voor wat er gebeurd tussen de meter en mijn apparaten, maar nee, ook daar gaan zij geen kosten voor betalen.

Nou dat vind ik best logisch als ik eerlijk ben :? Het is geen liefdadigheidsinstelling, als ze dat bij iedereen zouden doen waren ze zo failliet. Ze kunnen pas wat doen in de zin van kosten over nemen als jij hard bewijs hebt en nee dat heb je nu niet je moet zelf iemand langs laten komen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:47

Ik zou sws langs het juridisch loket gaan als ik jou was het verhaal voor leggen en dan de druk opvoeren want nu word jij als nog van het kastje naar de....

Zou zelf niet meer heel vriendelijk gaan reageren besef wel die rekening hijgt wel in je nek ongeacht of hij nu on-hold staat

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 12:48

Yvank_ schreef:
Nou dat vind ik best logisch als ik eerlijk ben :? Het is geen liefdadigheidsinstelling, als ze dat bij iedereen zouden doen waren ze zo failliet. Ze kunnen pas wat doen in de zin van kosten over nemen als jij hard bewijs hebt en nee dat heb je nu niet je moet zelf iemand langs laten komen.

Nogmaals, al word er iets gevonden wat aanduid dat ik niet de schuldige ben (afgezien van ijking), betaald de woningbouw alsnog niks. Dit is wat ik heb begrepen. Dit is geen situatie "iedereen" . Dit is een onmogelijke situatie die absoluut niet bij mij hoort te liggen gezien het feit dat ik absoluut niet zoveel heb verbruikt.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:49

lifaya schreef:
lizy29 schreef:

en dan ben ik 1000 euro verder aan rekeningen, en misschien nog geen haar wijzer en mag ik 3000 betalen ipv 1800.

Wie eist bewijst, dus jij zal moeten bewijzen dat de schuld bij een andere partij ligt. Dit kan alleen door eerder genoemde dingen. Tot die tijd heb je geen poot om op te staan en loopt je rekening bij oxxio alleen maar op en blijft de hele situatie zich voortslepen.
Soms moet je investeren om je gelijk te kunnen krijgen. Dit is zo'n geval.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:50

lifaya schreef:
Yvank_ schreef:

Nogmaals, al word er iets gevonden wat aanduid dat ik niet de schuldige ben (afgezien van ijking), betaald de woningbouw alsnog niks. Dit is wat ik heb begrepen. Dit is geen situatie "iedereen" . Dit is een onmogelijke situatie die absoluut niet bij mij hoort te liggen gezien het feit dat ik absoluut niet zoveel heb verbruikt.

Maar als jij kan bewijzen dat het ligt aan hun elektrische installatie kan je ze aansprakelijk stellen. Nu heb je niks dus kan je niks.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 12:52

Ik heb inderdaad voorgesteld iemand voor de elektrische installatie te laten komen en dat als daar niks uit komt de kosten voor mij zijn. Daar gaf ze geen gehoor aan en zei dat alle kosten voor mij zijn.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:53

Wij geloven allemaal best dat je verbruik niet zo hoog is geweest, maar de energieleverancier heeft daar echt geen boodschap aan. Je zult flink op je strepen moeten gaan staan wil je hier iets gedaan krijgen en wellicht kost het iets om uiteindelijk veel meer terug te krijgen. Dit soort dingen gaan niet vanzelf helaas. T is zuur maar jij zult moeten bewijzen dat het niet aan jou ligt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:53

lifaya schreef:
lizy29 schreef:

Wat wil je dan? Op dezelfde voet verder?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:55

Ts, wat ontzettend frustrerend allemaal!
Kunnen je ouders niet voorschieten?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:55

Cayenne schreef:

Ja want dat is op de manier waarop dit nu al een hele tijd gaat de enige mogelijke uitkomst. Als je niet laat ijken kun je niks bewijzen dus blijven de rekeningen gewoon komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:56

miccamaaike schreef:
Wij geloven allemaal best dat je verbruik niet zo hoog is geweest, maar de energieleverancier heeft daar echt geen boodschap aan. Je zult flink op je strepen moeten gaan staan wil je hier iets gedaan krijgen en wellicht kost het iets om uiteindelijk veel meer terug te krijgen. Dit soort dingen gaan niet vanzelf helaas. T is zuur maar jij zult moeten bewijzen dat het niet aan jou ligt.

Precies zelfde geld had je een hennepkwekerij. Dat weet de woningbouw niet en oxxio ook niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:57

Vanillia schreef:
Cayenne schreef:

Ja want dat is op de manier waarop dit nu al een hele tijd gaat de enige mogelijke uitkomst. Als je niet laat ijken kun je niks bewijzen dus blijven de rekeningen gewoon komen.

Daarom is ijken de enige oplossing voor dit moment. Als TS dat niet wil, tja. Dan houd het gewoon op en valt straks de volgende torenhoge rekening gewoon weer op de mat.
Dit topic is al bijna een maand oud en TS is nog geen steek verder.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:06

lifaya schreef:
Ik heb inderdaad voorgesteld iemand voor de elektrische installatie te laten komen en dat als daar niks uit komt de kosten voor mij zijn. Daar gaf ze geen gehoor aan en zei dat alle kosten voor mij zijn.

Dus dan ga je nu gewoon je eigen elektricien regelen en een ijking. Ligt het aan de huisinstallatie ga je met behulp van het juridisch loket de woningbouw aansprakelijk stellen, ligt het aan de meter is de rekening van het ijken automatisch voor de netbeheerder. Aan de hand daarvan kan je verder gaan kijken wat te doen met de rekening van Oxxio.

Je kunt nu wel gaan bekvechten met de woningbouw over wie wat gaat betalen maar daarmee duurt het alleen maar langer. Eerst maar eens zorgen dat de oorzaak bekend is daarna kan je met vingers gaan wijzen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 13:08

Juridisch loket vertelde mij dat ik toch beter het onderzoek gewoon kan laten doen, wellicht eerst iemand laten komen om aftapping uit te laten sluiten want dit is nog steeds mogelijk, en eventueel ook de bedrading. Mocht er uit de ijking niks komen zou ik naar de geschillencommissie van energiemaatschappijen ofzo kunnen gaan om eventueel toch in mijn gelijk gesteld te worden omdat het gewoon een ontzettend onwaarschijnlijk verbruik is op basis van een 1 persoonswoning.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:10

Jammer, dat de woningstichting zich niet betrokken voelt met de verhuurder, jij dus TS.

Wat je nu dus (vandaag) moet doen is zelf zorgen dat er zsm iemand komt voor ijking en controle van de electra.
Ik zou daar zelf dus nu gelijk gaan regelen, want van een ander hoeft het dus niet meer af te hangen.
Ook al kost het je veel geld, het is ook een investering van de toekomst, anders heb je elk jaar een rekening die € 1500,- meer is dan normaal.

Ik zou (of je vader) ook eens langs het juridisch loket gaan om daar na te vragen naar je rechten, maar eerst regelen dat er een ijking komt met bedrading controle, want die houd de eventuele incasso tegen.

Wat een gedoe voor je....een maand verder, maar nog steeds niks verder gekomen. Echt balen voor je!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:10

Ik snap alleen echt niet waarom je dan niet wat vaart zet in dat onderzoek... inmiddels is het bijna een maand geleden dat je dit topic opende en de meter loopt maar door... lijkt me voor jezelf ook een stuk rust geven als je weet dat het nu wel goed is, ipv dat de hoge rekening nu maar door blijft lopen. Want deze rekening kan dan wel even bevroren zijn, je meter loopt door en de rekening is niet zomaar weg.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:16

Ben een hele tijd stille meelezer geweest, wil nu toch graag een berichtje doen.

Vanochtend had ik de schrik van mn leven toen ik meterstanden invoerde in de app van mijn leverancier. Omdat dit ook verbruik zoals dat van jou leek, ben ik meteen als een idioot dingen gaan uitzoeken. Heb ik de standen wel goed ingevoerd, wat is gemiddeld voor mijn woning, dat soort dingen. Ook direct mijn leverancier gebeld en daaruit bleek dat ik een simpele fout had gemaakt met data invoeren.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik je houding in een dergelijk ernstige situatie erg afwachtend vind. Hopelijk is het wel op te lossen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 13:17

nogmaals, ik wil hier geen preken hebben over " je moet dit sneller doen, je bent naïef, je bent langzaam blablabla" . Dan stop ik hier gewoon met posten ;) Ik doe het allemaal zo goed als ik kan, ik hoef daar geen commentaar over te krijgen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 13:20

Monteur zal als het goed is volgende week komen, is onze eigen monteur en hij zal alles helemaal door gaan meten en nemen en hij zal er ook een rapport bij geven of het goedgekeurd is of dat er vreemde bevindingen zijn.