iOS 7 komt eraan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Re: iOS 7 komt eraan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:33

Mijn wifi kan weer aan... Zomaar out of the blue. :=
Maar hij vind er geen.... :\

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:36

Nee, het punt is nu dat je het aan/uit moet! zetten. Dus of alles is een imessage -> komt niet aan als ontvanger geen internet heeft of alles is sms -> kost geld. In het verleden typte je gewoon je bericht en zag je of hij als imessage aan kwam (blauw) of sms (groen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:59

Ik baal een beetje dat apple je nu verplicht om een dure oplader te kopen als je oude kapot is. Die originele lightningkabels (iphone 5, 5s en 5c) zijn nou niet je van het qua kwaliteit, dus op kantoor heb ik een 3rd-party-kabel liggen, steviger.

Die kan ik dus weggooien.. omdat Apple zonodig een chip wil gebruiken in zn oplader.. := net als een verloopje van de oude kabel naar de nieuwe kabel, dat moet je dus ook verplicht bij Apple lopen, hop 40 euro %)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:01

Dus als je je telefoon update dan kun je geen "neppe" oplader meer gebruiken? Ik wou hem zo gaan updaten... Maar mijn apple oplader is al na een maand gesneuveld, dus heb alleen nog maar de neppe variant.. Althans aan de prijs te zien neem ik aan dat ze niet echt van apple zijn...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:04

ik heb een hele zooi oplaadtouwtjes en ze doen het nog allemaal gewoon, dus ik mis ergens iets, geloof ik

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:06

Oke dan ga ik het gewoon proberen.. Las het al wel eerder op internet dat veel onofficiële opladers het niet meer doen sinds die update..

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:07

Die van mij laad ook gewoon nog steeds op met een niet-apple kabeltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:09

Hier dus niet.. Ook mijn via Apple gekochte auto lader niet.. Nog meer geld door de drain.

belkin wordt niet gesupport, maar nog wel door Apple verkocht..

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:14

Ik kwam dit tegen op internet, misschien dat dat bij jou ook werkt Jans?

De oplaadblokkade lijkt echter enigszins sporadisch voor te komen. Andere iOS 7-gebruikers krijgen wel de melding, maar kunnen daarna alsnog de iPhone van stroom voorzien. Het kan zijn dat het systeem op het moment alleen selecte kabels weet te herkennen. Voor sommigen lijken onderstaande stappen te werken:

Sluit de kabel aan op een usb-poort of -adapter
Stop de kabel in je iPhone
Druk de waarschuwing weg
Ontgrendel je iPhone
Druk verdere waarschuwingen weg
Houd het scherm ingeschakeld
Trek de Lightning-kabel los
Sluit hem weer aan
Druk de waarschuwing weer weg

De iPhone zou bij sommigen hierna opladen.

Geen idee of het ook echt werkt, maar misschien het proberen waard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:21

Nope, al geprobeerd..

Baal als een stekker, vooral omdat ze zo schijnheilig wel nepspul op hun eigen site verkopen.. heb je een philips dock, grote kans dat het niet werkt..

Overigens gaat het alleen over iPhone5 en hoger qua laders, dus dat kleine fragiele dingetje

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:28

Bij mij geeft deze wel een melding dat de oplader niet klopt maar hij doet het wel gewoon!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:41

Mijn neppe opladers werken nog prima :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:49

Ik heb nog opladers liggen van mijn iPhone 3 :') Wat doen jullie met je opladers? Ik sloop altijd van alles ( oordoopjes... >;) ) maar opladers zijn onverslaanbaar.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:51

Berdien schreef:
Nee, het punt is nu dat je het aan/uit moet! zetten. Dus of alles is een imessage -> komt niet aan als ontvanger geen internet heeft of alles is sms -> kost geld. In het verleden typte je gewoon je bericht en zag je of hij als imessage aan kwam (blauw) of sms (groen).

Bij mij is alles nog gewoon zoals voordat ik ios & erop had >;) Ik stuur imessage naar degene die iphone/imessage hebben, en iedereen zonder internet/imessage krijgen een sms? Mijn telefoon doet dat gewoon vanzelf (heb ik in mijn instellingen zo gedaan). Of bedoel je dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:55

Ik heb nog een hoop oude laders, allemaal nog prima.

maar 1 echte 5 lader, maar die is voor thuis omdat ze veel fragieler zijn.

alleen koop ik geen echte erbij omdat ik die veel te duur vind, maar een oud naar nieuw verloop is ook rete duur :+

overigens dacht ik dat ooladers overal gelijk moesten zijn volgens internationale wetgeving, is Apple weer zo'n uitzondering

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:55

Ja dat was bij mij ook zo. Maar vriendin met iPhone 4 zonder 3G abo zegt ineens mijn berichten niet meer te krijgen, totdat ze weer wifi heeft en dan komt ineens alles binnen. Ik heb niks gewijzigd in m'n instellingen.

Ik heb ook maar één iPhone 5 oplader maar laadt m'n telefoon ook alleen maar thuis op, hij gaat makkelijk een dag mee.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:57

Mijn echte van de iphone 5 was idd ook binnen een maand stuk.. Wie dat ook bedacht heeft om ze zo kwetsbaar te maken.. Net m'n update gedaan en geloof jij laad nog wel op met m'n neppe oplader, dus dat scheelt.. Hoop dat ze het allemaal nog doen..

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:07

Ik dacht dat het bij mij ook niet werkte maar uiteindelijk laad de lader wel gewoon. Je ziet het alleen niet, je krijg een melding en je ziet geen oplaad balk maar uiteindelijk zie je de procenten wel omhoog gaan. Gelukkig! Bij mij gaan ( zeker de officiële laders ) echt zo snel stuk! Bij het uiteinde gaan de draden dan loszitten van binnen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:15

Heeft die vriendin toevallig ook naar iOS 7 geüpdatet? Zo ja heeft zij zelf waarschijnlijk door te updaten iMessage aangezet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:17

Bij mij gebeurt er echt niks. Hoop van zegen er nog eentje besteld ergens anders die het zou moeten doen.

ik laad hem normaal altijd snachts op, maar vergeet het vaak en in de auto veel muziek, en gezien die lader het ook niet doet :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:20

Telefoon ligt 's nachts in de lader, in de auto radio of iPod.

Snap echt niet dat jullie opladers zo snel kapot gaan, bij mij zijn ze echt nog allemaal heel :=

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:23

Ik heb de 5 nu iets van 4 of 5 maanden maar ik heb serieus al wel 6 opladers gehad.. Gelukkig maar 1 echte want die dingen zijn echt belachelijk duur!
Ik ga er altijd bovenop zitten en dan na een paar x laten ze los

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:29

Dat zal het zijn, ik ben nog nooit op een oplader gaan zitten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:53

Die van mij zijn ook allemaal nog heel, lees alleen overal dat die lightningkabels heel,zwak zijn in vergelijk met de oude

tis hier ook niet dat ze stuk zijn, maar dat ze,gewoon door appel geboycot worden. Koop nog eens een belkin :+ met m'n iPhone4 werkte alles nog wel

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:06

SplashIsLief schreef:
Zijn er meer mensen met problemen met het onthouden van wachtwoorden na de update? Oa bij bokt moet ik elke keer opnieuw inloggen terwijl mijn instellingen wel goed staan volgens mij.

Heb je safari niet op prive staan? Want als ik dat doe moet ik ook steeds ww's invullen.
Als je safari hebt geopend en je rechtsonder op die 2 vierkantjes klikt krijg je je tabbladen te zien, kan je links op prive klikken en daar kan je dan zien of het in of uitgeschakeld staat.