@ Selka het is ruim 40km van mijn woonplaats vandaan en raak ik dus wel weer vriendschappen kwijt en op deze leeftijd sluit je ze ook niet meer zo makkelijk. Gister gewoon ff 45 min naar vriendin geweest, dat gaat dan niet meer. En contact is belangrijk voor me
MDWStables
Geplaatst: 25-07-13 12:47
De plaats waar ik nu naar kijk ken ik inderdaad heel veel mensen, maar het bied voor ons meerdere voordelen waardoor deze plek aantrekkelijk is om naar te kijken. Ik houd daar namelijk ook kantoor, mijn vriend werkt in het dorp er naast, mijn ouders en broertje wonen er en het paard staat een dorp verder op. Voor mij zijn dat wel zwaar wegende dingen. Ik ga vaak eventjes naar kantoor om eventjes iets te regelen en ik vind het eigenlijk nu al erg irritant dat ik dan eerst het spoor voorbij moet en 4 stoplichten haha
met een monument heb je een aantal beperkingen wat betreft onderhoud/verbouwen/ etc je zal altijd , sowieso aan de buitenkant, het uiterlijk en karakter van het pand moeten behouden. tot in detail vaak, dus zul je kleuren en materialen echt niet zomaar mogen veranderen vaak. kwa aan of verbouwen zul je ook aan veel meer eisen etc moeten voldoen en als je pech hebt mag je aan de binnenzijde ook een aantal structurele zaken niet mogen veranderen...dus stel je hebt een muur met een deur en die deur wil je dichtmaken, zul je dit waarschijnlijk met een voorzetwand oid moeten realiseren ipv dat je die deur dichtmetselt .
als ik een huis echt het einde zou vinden , zou ik me er niet door tegen laten houden, maar ik ben dan ook echt gek op oude panden en het karakter dat ze hebben.
Selka
Geplaatst: 25-07-13 13:49
Ik snap het ook wel hoor Tita, alleen ik persoonlijk zou mij er niet zo aan storen. Wij kijken naar max een uur van vriend zijn werk, veelal waar ik niemand ken. Maar zo lang de beestenboel meegaat vermaak ik me wel
Bedankt voor de link jeannaa! Ik ga het eens op mijn gemakje doorlezen.
Sonja_vR, klopt wat je zegt! Dit hoor ik van meer mensen, maar hoe of wat nu precies kreeg ik niet gevonden en dat wil ik nu juist graag weten. Als ik bijv. voor een nieuwe keuken al toestemming moet vragen houd het verhaal snel op. Ik wil een koophuis zodat ik juist alle vrijheid heb het naar mijn zin te maken, anders kan ik net zo goed blijven huren want meerwaarde heeft een koophuis voor mij dan niet. Ook meteen de reden dat huis 1 afviel, veel te weinig privacy
Ik kan over de monumentenwoning het een en ander opzoeken in het wetboek mocht daar verder belangstelling voor zijn. Het is namelijk heel wat jaren geleden dat ik een client had die een monumentenpand bezat en derhalve ben ik op dit moment niet echt goed op de hoogte.
Selka
Geplaatst: 25-07-13 14:05
Dat is heel lief jeannaa! Ik persoonlijk wacht eerst even of de bezichtiging wel bevalt
Tita fijn dat je "oudje" zich nog zo goed voelt. En hoe langer hij mee gaat hoe beter toch.
Maar goed nog steeds denk ik dat je een goeie keus hebt gemaakt.
Georgette
Geplaatst: 25-07-13 17:36
WillemYntJee schreef:
Gefeliciteerd Amanda! Snel gegaan uiteindelijk Zo te horen een verstandige beslissing tita. Georgette wanneer kwam jullie tweede bezichtiging ook al weer, vandaag? Succes!
Maandag hebben wij afspraken gepland om 2 huizen te bekijken. Deze zijn een stuk nieuwer en zijn dan ook in een staat waar op zich zo kan worden ingetrokken. Ik ben benieuwd!
Het lijkt mij ook zo leuk om de paarden aan huis te hebben, maar dat is hier in de buurt echt niet haalbaar helaas... Ik wens je veel succes want wat zou dat fijn zijn!
Malkesta
Geplaatst: 28-07-13 10:15
Blijft leuk om mee te lezen! Als wij later groot zijn dan willen we graag zoiets maar dan moet er wel een leuke prijs gewonnen worden in de postcodeloterij. http://www.funda.nl/koop/wijnjewoude/hu ... interp-45/ Een beetje ouderwets geweldig vind ik dat, heeft zoveel meer charme als een nieuwbouw huis.
De verkoop huis van mijn tante is nu even rustig, de makelaar had vakantie. Het schijnt dat het volgende week alsnog op de site van de makelaar komt, het werd door familie op Facebook gedeeld. Had em ook even gedeeld maar ik vind het zo een "rot"gezicht...klopt nog niet voor me gevoel... Alles staat er nu zo mooi bij..niks mis met de foto, meer gevoel van hoe heeft het allemaal zo kunnen lopen... We wachten het af, hoop dat het snel verkocht word, eindelijk rust voor iedereen, en afronding van alles hoe bitter ook.. Hoop dat degene die het koopt er zuinig op is en er goed oppast
@Malkesta, je hoeft niet bang te zijn dat ik dat huis voor je wegpik, want ik heb het geld ook even niet liggen @Georgette, succes met de tweede bezichting op dinsdag. Hopelijk wordt de kijker een koper. @Jeannaa, Selka, veel plezier met de bezichtingen, dat jullie je droomhuisjes maar mogen vinden.
Malkesta, er waren toch enorm veel gegadigden voor het huis van je tante?
Ik ben nog steeds wel geïnteresseerd alleen ons huis staat nog te koop. Als die nou eens verkocht zou zijn zou ik vooraan in de rij staan.
Malkesta
Geplaatst: 28-07-13 15:56
Er staat nu een bord in de tuin van de makelaar, daar hebben zich nu 20 mensen gemeld. Hij staat nog niet op de site van de makelaar misschien volgende week. Een makelaar uit Hoofddorp heeft het huis in de verkoop, ze hadden wel een plan omdat er zoveel gegadigde zijn. Zet ik niet op een openbaar forum niet zo handig misschien
diesel_
Geplaatst: 28-07-13 17:21
mag jullie bokkers om advies/meningen vragen?
Ik ben 25 en een paar maandjes single ondertussen, helaas niet vanuit mijn beslissing. Woon in een leuk huurhuisje, ongeveer 70m2 (boven weleswaar schuin dak)
Voordelen: - fietsafstand van strand - loopafstand van bos. - woon op boerenerf, heb een redelijke tuin (bestraat stuk met loungebank, plantenbakken, kattenren)
Nadelen: - enorm gehorig, bellen in bed is geen optie, dan kan de buurvrouw het letterlijk verstaan savonds moet je dus eigenlijk op tijd naar bed en stil zijn anders krijg je ongetwijfeld problemen met de buren. We tolereren bepaalde geluiden van elkaar, ik heb af en toe krolse katten (heb een hobby cattery) en mijn buurvrouw draait met momenten lekker hard muziek. Het belemmerd je toch een deel in je vrijheid. Om 23u goed stofzuigen ga ik echt niet meer doen al zou ik dat soms wel is willen.
Nu verdien ik niet veel (werk 28u in de kinderopvang in een wat hogere trede) , kan nu als ik goed mijn best doe 300euro p maand sparen. Toch denk ik dat het beter is als ik ga kijken of ik iets zou kunnen kopen. Een klein appartement, al krijg ik daar nu nog te weinig hypotheek voor denk ik zo. Dan moet ik al echt mazzel hebben en een starterslening of koopgarant en 20% korting. Andere optie is natuurlijk proberen meer werk te zoeken en dus of meer hypotheek krijgen of nu nog meer sparen. Dit is echter vast niet eenvoudig, ik ben al blij dat ik nog werk heb.. Meer uren bij mijn huidige werkgever zijn dan ook absoluut geen optie.
Mijn moeder twijfelt of t verstandig is om nu (daarmee bedoel ik uitkijkende naar of bv sparen tot t kan) een klein appartement te kopen. Bang dat als ik ooit samen een huis wil kopen er nooit meer vanaf kom, omdat er al zoveel huizen zijn. Plus deze slechte tijd en bang dat ik zonder werk kom te zitten en in de problemen kom.
Wie zit er in een soortgelijke situatie en hoe ervaar jij dat? En wat denken andere van mijn situatie? Wat zou jij doen en willen voor de korte termijn?
_Nelleke_
Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-13 19:45
Kom je niet in aanmerking voor sociale huur?
Edit: ik zou in jou situatie inderdaad niet gaan kopen gezien je een weinig vast toekomstbeeld hebt. Huizen raak je aan de straatstenen niet kwijt en je maakt alleen maar verlies. Je hebt geen idee hoe je leven er over 3jr uit ziet (nieuwe partner, kids, andere baan etc) dus zou ik kopen te risicovol vinden.
@Diesel, ik zou blijven huren, en idd proberen een andere huurwoning te zoeken. Het probleem bij goedkope appartementen is dat je waarschijnlijk maar een tweekamer appartement kunt kopen (net als wat ik nu heb) en die zijn minder makkelijk te verkopen: dat merk ik nu ook, de meeste mensen kopen met z'n tweeën en willen dan minimaal drie kamers. Daarnaast moet je heel goed kijken naar de staat van de Vereninging van Eigenaren. Goedkope appartementen betekent meestal eigenaren met weinig geld, en dan ook een VvE waar weinig geld voor onderhoud etc in de gezamelijke pot zit. En dat kan heel vervelend uitpakken als het dak gaat lekken en er opeens veel geld voor de reparatie op tafel moet komen.
Ik volg de rest hier in Dan beter nog even huren en later kopen.
Vanmiddag is de bouwtechnische keuring
Fiebie
Geplaatst: 29-07-13 10:23
Spannend Amanda
Malkesta, ik ga zo eens even kijken, maar eens hoor.... Ik heb ook liever een ouder huis met karakter dan een nieuwbouw dertien in een dozijn huis. Edit: Woooeeeeeiiii dat is gaaf zeg!!!! !:wow: Maar ligt dat niet aan het einde van de wereld? Tjonge wat mooi
Diesel, ik ga mee met de rest.... ik spreek uit ervaring. Ik wil nu alweer mijn huis verkopen. Zit er net een half jaar Als je kan huren en sparen, aanrader!
Malkesta
Geplaatst: 29-07-13 11:41
@Fiebie valt mee hoor ligt eigenlijk wel centraal Het ligt vlakbij Drenthe en Groningen en je bent zo bij de A7, vind em super mooi. Dat vind ik het leuke van Funda, huizen kijken en dan gewoon in de 5 ton marge zo een lekkere oude boerderij, fantastisch
Ik had nog even op de site van de makelaar die het huis van mijn tante in de verkoop heeft, maar het staat er (nog) niet op.