ah is het enige wat hier op het dorp zit, daar ben ik net zo goedkoop/duur uit als ergens ander, ik ga wel eens in de zoveel tijd naar de lidl, toiletpapier vind ik fijn spul en dan neem ik gelijk groente en eventueel wat ander spul mee, maar het meeste haal ik gewoon bij de appie...of ik moet toevallig moeten werken in een dorp met een c1000 of jumbo, dan haal ik daar eventuele goede aanbiedingen.
Anoniem
Geplaatst: 06-02-13 00:18
Vooral met aanbiedingen dat het verschil maakt denk ik. En ik heb het idee dat bij AH euroshopper goedkoper is als jumbo eigen merk? Bij Jumbo heb je euromerk, maar dat ging er weer uit of is er al uit. En wat er voor in de plaats komt is weer net iets duurder.
bij ah is het A merk, AH eigen merk en dan ES, bij de jumbo A merk, Jumbo eigen merk en dan dat Euromerk, dus dat ES goedkoper is dan Jumbo eigen zal wel kloppen , maar let op met A en huismerken, er zijn genoeg producten waarbij de het A merk goedkoper is dan het Huismerk ... dus kijk op de kaartjes naar de liter/kg prijs
Anoniem
Geplaatst: 06-02-13 00:28
Ja klopt, dat is sowieso erg slim om altijd te vergelijken. Al snap ik nog steeds niet hoe een A merk goedkoper kan zijn dan een huismerk Maar zover ik weet gaat het euromerk er bij Jumbo dus uit, voor zover dat niet al gebeurd is. En dan zijn ze qua A merken misschien even duur of goedkoper als een AH, maar hebben ze enkel nog eigen merk, wat dus duurder zal zijn als ES (wat ik er bij AH niet uit zie gaan ooit). Dan zou AH dus goedkoper zijn als je weinig tot geen A merken koopt (even er vanuit gaande dat die het duurste zijn, wat bij meeste producten zo is). En Jumbo het goedkoopste als je wel veel A merken koopt?
Als ik A-merken vergelijk tussen AH en Dirk zie ik zeker wel verschil.
Time2Tri
Geplaatst: 06-02-13 07:04
Tussen de A merken C1000 en Super Coop zit ook verschil ... Ik heb laatst namelijk wat producten vergeleken die ik koop .
Een eigen paardje heb ik ook , die staat bij een vriendin aan huis 24/7 buiten . Die loopt daar lekker van z,n oude dag te genieten ... Qua kosten zit ik in de winter tussen de 155 en 200 Euro incl enten , wormkuur , hoefsmid en krachtvoer . In de zomer is dit minder , omdat hij geen/minder krachtvoer krijgt .
Heeft iemand tips om was binnenshuis zonder droger zsm droog te krijgen? Kan hier echt het raam niet open zetten want het vriest het gewoon vast en dan heb ik een probleem
Ik merk wel veel prijsverschil in de supermarkten. Omdat ik achter de kassa zit lijkt het alsof ik meer bewust ben van de prijzen. Daarnaast zijn aanbiedingen in sommige supermarkten niet echt aanbiedingen. Laatst had de AH met de 99 cent weken iets in de aanbieding zat op mijn werk standaard 98 cent kost.
Anoniem
Geplaatst: 06-02-13 08:31
Roselie schreef:
Dit topic gaat over boodschappen en we moeten ontopic blijven Je zou je vraag kunnen stellen bij het andere topic voor huishoudtips
Ik heb voor 20 euro boodschappen gedaan voor een week! Had ook nog erg veel op voorraad. En daarbij moet ik zeggen dat we gisteren pizza hebben laten bezorgen (wat ik normaal hartstikke zonde vind van het geld, maar nu was het eventjes niet anders en hadden we wel wat lekkers verdiend) en zaterdag eet ik niet thuis, want dan ga ik met vriendinnen carnavallen. Dus dat scheelt ook wel Komende tijd probeer ik ook zuinig aan te doen, want wegens omstandigheden zijn we komende maand(en) veel meer geld kwijt, hier spreek ik toch wel over paar honderd euro
Iemand zij hier iets over kwaliteitsverschil tussen Liddl en een supermarkt als Jumbo/AH.
Ja het zijn andere merken, geen A merken voor ons die je gewend bent, dus het is ook een kwestie van wennen. Natuurlijk zijn er ook spullen die in een ander supermarkt lekkerder zijn, dat deel ik zeker met je. Maar de verzorging van de winkel is natuurlijk een groot verschil loop je tussen nette schappen door of opgestapelde dozen. Het oog verpest soms een hoop!
Maar voor groenten/fruit, broodbeleg, afbakbroodjes ben je hier veel minder kwijt en het is ook echt lekker! Zelf haal ik hier meestal ook zuivel en ook gehakt of kip kun je hier zeker vandaan halen. Maar goed meningen verschillen en ik ben ook eerlijk als ik zeg dat ik hier ook naartoe ga om te bezuinigen op de boodschappen
Anoniem
Geplaatst: 06-02-13 10:10
Ik ging op m'n vorige kot ook altijd naar de Lidl, het maakt mij niet uit hoe ze de winkel vullen. Maar die zit hier niet in de buurt, dus altijd naar de dure GB. Waar je door eigen merk en discount te kopen gelukkig net zo, al dan niet goedkoper, uit bent als bij de Lidl. Maar ik mis wel bepaalde producten die de Lidl wel heeft en GB niet. En dat zijn net de dingen die ze thuis bij de Lidl niet hebben, dus ook niet in het weekend kan kopen.
Ik had gister trouwens sperziebonen klaar gemaakt voor in de soto, maar had nog een beetje over. Is dat vanavond lekker om nog te eten? Ik had namelijk ook nog de helft soto over en aangezien de vriezer vol zit eet ik het maar 2x achter elkaar.
Dimple
Geplaatst: 06-02-13 12:49
Moet toch kunnen Idinn? Volgens mij wel hoor!
Ik net 59 euro bij Deen kwijt, maar wel dingen voor de voorraad. Wasmiddel voor overhemden (Dreft) Vriendlief wil alleen Dreft, en nu 2 voor 1 prijs. Voorraad thee aangevuld uit aanbieding. Broden 1 euro dus ook de vriezer vol gegooid. Kaas, knakworsten, toast etc. Kan weer even vooruit. Toen mezelf getrakteerd op vleeswaren van de slager (8 euro) Had ik even zin in!
Nu nog bewaardozen scoren deze week. Eerst stalgeld betalen en dan is deze weer poen weer op
Wij gingen eerst altijd naar de AH, toen we in Amersfoort kwamen wonen gingen we naar de C1000 en daar waren we voor dezelfde boodschappen veel meer kwijt. We haalden vaak Euro Shopper en eigen merk bij de AH en bij de C1000 heb je daar lang niet zoveel keuze in en de eigen merk producten van de C1000 zijn ook nog flink aan de prijs. Dus C1000 slaan we tegenwoordig echt over, tenzij ze een goede actie hebben en dan halen we alleen de aanbieding daar.
Lidl vind ik qua prijs niet zoveel schelen met de AH (mits je natuurlijk niet alleen maar A merk koopt bij de Appie), maar inmiddels hebben we wel uitgevonden wat we waar vandaan het lekkerst vinden en wat waar goedkoper is. Dus we kopen zowel bij de Lidl als bij de AH. De afbak worstenbroodjes van de Euro Shopper zijn namelijk goedkoper dan die van de Lidl (en die vind ik ook lekkerder), ook het ES afbakbrood vind ik lekkerder dan de Lidl afbakbroodjes en dat is nagenoeg even duur. Maar het bruine afbakbrood is weer goedkoper bij de Lidl en dat vind ik ook heel goed te eten. Zo hebben we nog een paar van die dingen. Maar stel dat ik afbak stokbrood wil hebben en de rest van de boodschappen bij de Lidl wil doen, dan neem ik ook het stokbrood daar mee. Zo erg is het nou ook weer niet Kaasjes zoals Port Salut, Brie, etc. haal ik altijd bij de Lidl want dat scheelt een hoop en het is echt goed te eten.
ik zat met mijn moeder te vergelijken. hun zijn voor 2 personen 80 euro (jumbo) kwijt per week en wij met 2 personen max50 euro (lidl).. waar het verschil zat.. we eten bijna hetzelfde, beide geen rare dingen. hun halen wel eens een visje ofzo maar dan hebben wij weer kattenvoer dus verschild eigenlijk niks. echt bizar
Het scheelt echt een hoop als je bij Lidl of Aldi koopt hoor! Althans, dat is onze ervaring. Maar als je altijd Euro Shopper hebt gekocht, dan scheelt het niet veel nee. Maar groente en fruit scheelt sowieso ook al een eind!
Anoniem
Geplaatst: 06-02-13 17:54
Inderdaad, want als je altijd al de ES pakt bij AH, dan kan het bijna niet meer goedkoper. Vraag me soms al af of de verpakking niet al meer kost dan wat ze ervoor vragen
Hahaha ja inderdaad! Ik heb weer wat nieuws ontdekt van de Euro Shopper (hoe heb ik dat ooit kunnen missen?) de chocolade/muesli repen. Nog geen 90 cent, voor 8 van die dingen en ik vind ze super lekker.
DebGizmo
Geplaatst: 06-02-13 17:58
toch denk ik dat als je goed oplet op de aanbiedingen bij bijv een Digros, Ah, C1000 enz dat je goedkoper uit bent voor groente en fruit dan bij de Lidll.
Anoniem
Geplaatst: 06-02-13 18:05
Joyce, ja die heb ik ook sinds kort en vind ze ook erg lekker. Ik heb voor aankomend weekend de pure chocoladepasta gekocht, ben ook heel benieuwd hoe die is! Ben namelijk nogal een zeur wat pasta betreft. Ik vind Nutella echt niet te eten sinds ze ooit het gehalte hazelnoten hebben verandert, de discount pasta van de GB is echt veel lekkerder
Ik heb een tijdje recht tegenover een Aldi gewoond, en toen was ik meer kwijt voor mijn boodschappen dan bij de AH.
Maar ik koop bijvoorbeeld zelden groente omdat ik specifiek iets wil eten, ik kijk eerst welke groente er goed bijligt en wat goedkoop is, en dan verzin ik daar ter plekke een menu omheen.