das mooi, kan ik van het weekend alvast wat op gaan hangen!
MargreetW
Geplaatst: 05-04-13 10:20
Ik koop de hanging baskets gewoon kant en klaar bij Deen voor 7 euro of zo, doen het prima. Wel elke week bemesten of zo'n mestbolletje erin. En ik heb in al mijn bakken een tuutje waar ik een 0.5 liter waterflesje op draai zodat ik daar water door kan geven, werkt perfect. Verder haal ik de perkplanten gewoon in een voordeelbak bij een tuincentrum, lobelia's en dan groene/grijze hangers, ook eenjarig, erbij. En op een bak van 90 cm doe ik bv. 5 petunia's met 3 hangers. Geduld is een paar weken een schone zaak. Geen duur gedoe, gewoon de aanbiedingen aflopen. Zo'n muurding heb ik ook vaak, maar wordt er toch niet helemaal gelukkig mee. De draineerpijp moet echt tot helemaal onder door lopen. Verder kun je een waterton neerzetten met bv. leuke bubbelballen erin, hebben ze nu zelfs voor aan de muur. Action heeft weer leuke vlinders. En straks (maar daar heb je volgend jaar pas weer wat aan) in het najaar leuke accessoires kopen bij de tuincentra. Paar voorbeelden:
Meen je dat nou, Margreet... Nog een reden waarom ik het jammer vind dat wij hier geen Deen hebben
Kentaro
Geplaatst: 05-04-13 10:25
Mooi zeg!!!
MargreetW
Geplaatst: 05-04-13 10:37
Ja hoor Mootje, en toen ik vorig jaar onverwachts dat weekje naar Menorca ging heb ik alle bakken en hanging baskets gewoon kort geknipt en na 3 weken stond alles weer in bloei. Nou ja, laat Deen dan een reden zijn om weer eens deze kant op te komen toch?
Inderdaad een hangpetunia. En ik heb iets anders Mootje, een oranje ding waar je een flesje op kunt draaien. Moet nu werken, zal straks even een foto maken. Ik heb ze bij de Marskramer vandaan, 3 voor 6 euro dacht ik.
Haha Margreet meteen haar dames als gewild in het tuin topic.
Zo'n bak is ook leuk, maar wij hebben geen parasol voet meer sinds het afdak. Geen plek meer voor en niet meer nodig. Als het zonnenscherm uit is hebben we alles bij elkaar voldoende schaduw. (Hoewel ik me nu met de beste wil van de wereld niet kan voorstellen dat ik graag in de schaduw zou willen zitten )
MargreetW
Geplaatst: 05-04-13 13:20
Kijk deze bedoel ik. Je steekt hem in de pot en schroeft er dan een 0.5 liter flesje op en knipt dan de bodem eruit.
Kentaro
Geplaatst: 05-04-13 13:22
Is jouw ervaring dat deze werken?? Ik had zo'n glazen voor in m'n binnenpot. Maar toen ik hem in de aarde stak, zat het gaatje gelijk verstopt en liep er geen water meer uit...
Oh ja, ik maak het gaat ook geregeld schoon maar dat vind ik het werk niet. Het is veel gemakkelijk om zo water te geven. Dus ze gaan straks er gewoon weer in. Ik ga nu die beeldschone dames uit de tuin plukken, die hebben het voorjaar in hun hoofd en maken kuilen zie ik..... doei