Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:02

Wij slapen expres niet op zolder omdat het daar zo ontzettend warm kan worden (we hebben wel zonwering, maar dan nog)

Hebben jullie ook de kaart van Intratuin gekregen?? (2 bonnen van 25% korting op artikel naar keuze en 1x gratis koffie en muffin) :D

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:21

Nope niks gekregen.

Zolder is mooiste ruimte bij ons, dus vandaar. En ach, hoe vaak is het nou echt heeeeel warm in NL :))

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:34

Ik keek net naar buiten en dacht 'die zomerjurkjes heb ik ook mooi voor niks gekocht' -O-
Maar toen het laatst zo warm was, vond ik het wel té warm boven.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:35

Bij ons is het ook snel warm maar dat komt ook omdat we eugenlijk de hele dag de zon er vol ophebben. In de zomer loopt het zo op tot 28 graden :n

Vanmiddag komen de kopers van ons huis hier op bezoek, ze willen graag wat dingen opmeten. Dus ik ben even aan de poets :+ moet toch een beetje netjes zijn.

Ik denk dat ik straks even wat woontijdschriften ga halen en dan van de week zo'n schilderdoek bij de action en dan ga ik een moodbord maken en hier in de kamer hangen :+
Was gister hier in de bieb (kom ik nooit maar we hadden er muziek en moesten nogal lang wachten) even aan de leestafel gezeten met een tijdschrift van 101woonideen, daar stonden echt leuke dingen in. Ook hele simpele dingen om zelf te maken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:12

Sakkia, Je huis is dus weer helemaal spik en span :D
Mijn slaapkamer is nu denk ik een graad of 15... In de winter, ongeacht de temperatuur, staat daar mijn raam open.
Manzano, de binnendeuren staan sowieso open, maar wil ook wel eens mijn schuifpui en slaapkamerdeur s nachts open houden!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:20

Jeps, nu zijn wij beiden best netjes dus zoveel werk is het niet ;) nog even stofzuigen en dweilen en dan ben ik ook klaar.

Wij hebben ook altijd het raam open s nachts :j Ook in de winter. In het nieuwe huis hebben we op alle slaapkamers steekraampjes dus dat is ideaal.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:20

Wij slapen beneden en hebben eigenlijk altijd de deuren naar de tuin open staan, wel het luik dicht maar er komt nog genoeg frisse lucht binnen (alleen geen beesten).
Als er niets open staat op de slaapkamer slaap ik heel slecht en krijg ik heel erg hoofdpijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:23

Wat zijn steekraamjes?? :o

Ik heb ook altijd ramen open staan in de slaapkamer. Deur zit wel dicht vanwege de katten ;) Maar overdag staat alles open. Als ik in de kamer zit staat de keukendeur vaak open, maar anders niet..... Zitten hier wel op een locatie die nogal insluip-gevoelig is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:25

Ik denk van die bovenraampjes met zo'n kantelmechaniek?
Ik heb hele grote kiep/kantelramen (1.20*1.60), geen bovenraampjes

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:27

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:28

link werkt niet.

Maar denk dat ik weet wat je bedoelt. Daar zijn ze bij mijn ouders door naar binnen gekomen bij de inbraak :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:32

Bij mij werkt hij wel :) het zijn inderdaad van die kantelraampjes boven een raam/deur.
Mijn ouders hebben daar extra beveiliging oo zitten... Wat een gepriegel is dat!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:33

Ja wij hebben er naderhand zo'n stang achter gezet inderdaad.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:35

Ja bij kennissen van ons ook.....
Bij jou ouders boven?

Beneden zal ik ze niet zo snel open laten staan, maar boven kan denk ik niet zo veel kwaad, tenzij ze een grote ladder meenemen ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:36

SAKKIA schreef:
Ja bij kennissen van ons ook.....
Bij jou ouders boven?

Beneden zal ik ze niet zo snel open laten staan, maar boven kan denk ik niet zo veel kwaad, tenzij ze een grote ladder meenemen ;)

Nee beneden..... raam was overigens dicht want ze waren op vakantie, maar toch open gekregen.
Maar inbraken gebeuren best veel boven hoor :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:39

Zeker als je een mooie afgesloten tuin hebt, een ladder hebt klaarstaan of een plat dak op de schuur of uitbouw....
Mijn ouders hebben echt mazzel. Ze wilden het andere hoekhuis (maar die was net verkocht), maar daar is al 4x i.gebroken. bij mijn ouders alleen een poging tot. Het verschil is alleen 2 lantaarnpalen, zowel voor als achter :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:44

Dat hebben wij allemaal niet en de steekraampjes zitten aan de zijkant van het huis, daar zit geen dak zeg maar ;)
ZE boren vaak een klein gaatje in het kozijn waardoor ze het ding kapot boren.
Nu wordt er hier gelukkig niet zo veel ingebroken, klein dorpje, maar ui ga wel kijken hoe die dingen eruit zien hoor en anders extra beveiligen.

Wij hebben trouwens een keer een jaar met de kamerdeur niet op slot gehad :+
Wij gebruiken die deur nooit, had met kerst via die deur de kerstboom eruit gegooid en nooit die deur weer op slot gedaan. We zijn gewoon op vakantie geweest ed. Iedereen had hier zo naar binnen kunnen lopen :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:46

:oo Gelukkig is dat goed gegaan zeg!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:46

Ik geloof best dat dat scheelt... Wij hebben naast onze tuin ook een lantaarnpaal en bij mijn vorige huis had ik er een naast mijn balkon.
Bij mijn ouders hebben ze gewoon met geweld de deur met 3-puntssluiting geforceerd :=

Ik ben ook eens op vakantie gegaan en de achterdeur (van mijn vriend zijn huis) niet op slot gedaan 8)7
Het grappige is dat hij een tic heeft dat hij alles meerdere keren controleert behalve die keer.

De site 101 woonideeën is ook leuk http://www.101woonideeen.nl/zelfmaken

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:49

In Utrecht deden wij de voordeur nooit op slot. Kom je op zich niet direct binnen natuurlijk, maar toch. Alleen met vakanties wel.
We woonden naast Kanaleneiland :')
Heb me er nooit een seconde onveilig over gevoeld :n :n

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:58

Toen ik alleen op het flatje woonde deed ik ook nooit 's nachts de voordeur op slot.
Mijn vriend vond dat Enorm Raar.

Hij had bij zijn vorige huis zelfs een slot op de schuttingdeur gemaakt :wow:
Dat vond ik weer Enorm Raar :') als ik naar het dorp wilde fietsen moest ik eerst uit die gevangenis zien te komen :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:59

Ik zou ook een slot op mijn schuttingdeur doen. Achterkant van huizen zijn stuk inbraakgevoeliger dan de voorkant.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:03

Mijn ouders hebben nieteens een schuttingdeur, en daar zijn ze zo over de schutting geklommen.
Ik vind een slot echt too much.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:04

Heb m'n raam niet altijd open 's nachts. vind het wel het lekkerst, maar ik ben een lichte slaper. Als ik maar wat hoor, kan ik niet slapen :o En de buren staan vaak onder het slaapkamerraam een sigaretje te roken :P
Maar lekker vind ik het niet als het raam dicht is 's nachts.

Onze nieuwe woning is politiekeurmerk gebouwd. Ben daar wel erg blij mee.
Heeft daar niet mee te maken, maar hoorde gister van de aannemer dat er al 4x ingebroken is op de bouw ;( (ze hadden nu zelfs de douchewand en designradiator van buren meegenomen :P

Mensen nog aan het shoppen vandaag? :D Is het wel weer voor zeg :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:05

Wij hebben de achterkant ook op slot. Dat is mede ook i.v.m. van die leuke kinderen die de poort open gooien en dan ben ik straks m'n honden kwijt :P