Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoOtJuHh

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:25

Ik heb een macna jas (Macna® Cosmic LADY Black) en revit broek. De jas is wat langer aan de achterkant en heeft een aanritsbare regen en wintervoering. Ook is er de mogelijkheid om een reflectie jasje aan de jas vast te maken. Ik ben er blij mee. De jas kan met een rits ook vast aan een broek.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:34

Ik heb echt een andere jas nodig.. doorweekt kwam ik van de motor af ;(

Vandaag eindelijk weer gereden na ongeveer 5 weken.. Heb de langzame slalom en uitwijkoefening gedaan. Beweging van de slalom ging super, alleen nog meer een slippende koppeling houden. Dat is nog even oefenen. Daarna de uitwijk, heerlijk gas geven en dan afschuinen, vind ik zo leuk! :D Ging ook super goed, instructeur was ontzettend trots.

Helaas had ik een andere leerling mee die niet zo snugger is (no offence) waardoor het weggedeelte behoorlijk werd opgehouden. Hij kreeg bij het wegrijden de motor niet gestart, dan vraag ik me stiekem toch wel af waar je mee bezig bent..

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:47

Ik vond het snelweg rijden ook lastig hoor. Toen ik over mijn schouder keek, dacht ik dat mijn hoofd er af zou waaien :D
Mijn vriend heeft een Suzuki gsx 600 (ofzoiets) en daar zit je redelijk ver naar voren, dus dat scheelt een hoop wind. Op die lesmotoren zit je altijd zo rechtop.
Ik kan niet wachten tot ik mijn rijbewijs heb! Heb zo'n zin om lekker zelf te touren! Hoop dat ik het heb voordat de winter echt begint...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:13

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Ik had vandaag de primeur!!!! De nieuwe lesmotor, de honda CBF600, met verlaagde zitting!!! De L werd er voor mijn neus opgeschroefd! :D Even proefzitten en ik zat er echt perfect op :D Ideaal ding voor de wat kleinere rijder dus :Y)
En rijdt ook echt super lekker! Zoveel soepeler, schakelt ook stuk soepeler.
Op parkeerterrein nog even het schakelpookje wat bijgesteld en toen eerst de slalom gedaan. Ging goed. Dus na een paar keer ging ik de halve draai doen. Ging eigenlijk ook goed. Dus achtje proberen :=
Eerste keer niet... Tweede keer met hangen en wurgen maar big smile van mijn kant! En het ging steeds makkelijker!!! Heb hem wel 20 keer gedaan denk ik!!! :D Toen even gestopt en een vreugdedansje gedaan :P Rob in een scheur :')
Wegrijden parkeervak nog gedaan, ene kant soepeler dan de andere. En het parkeren, maar damn dat was al zwaar maar nu is het buffelen. Opbokken is ook pittig nu...

Maar ik ben zoooooooo tevreden over vandaag, onwijs vooruit gegaan. En ik kan het achtje *\o/*

Sleutel bij de garage eruit gehaald, zo die krijg je niet meer terug :P
Deze gaat op het lijstje potentiële kandidaten. Mooi beginnersfietsje :)

En vaarwel kleine en fijne CB1, het was heerlijk rijden met je! Maarja oud beestje uit 1987, was echt aan vervanging toe nu....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:04

Blinnii schreef:
Helaas had ik een andere leerling mee die niet zo snugger is (no offence) waardoor het weggedeelte behoorlijk werd opgehouden. Hij kreeg bij het wegrijden de motor niet gestart, dan vraag ik me stiekem toch wel af waar je mee bezig bent..

Wat dacht je van lessen? (bijna) iedereen begint zo hoor... sorry maar ik vind dit niet zo'n lekkere opmerking.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 15:15

Inderdaad,je lest toch niet voor niets. Iedereen doet weleens wat fout.

En wat leuk joh Goldie! Die heb je maar mooi in de pocket

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:08

Nou, ik kan me voorstellen dat het wel prettig is om iemand van ongeveer je eigen niveau bij in je les te hebben. Heb het zelf met lessen ook wel eens gehad; ik kon bijna afrijden en toen werd ik samen in 1 les gezet met iemand die zijn 1e les op de weg had. Vond ik ook niet relaxed toen.

Heb zelf de macna nova dames jas op het oog. Vind het een mooie en vrouwelijke jas. Wil binnenkort eens kijken bij ten cate, die schijnen ontzettend veel kleding te hebben.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:13

Ja,maar dan nog klinkt t niet zo aardig,in mijn ogen.

Maar dat is dan iets om met je instructeur te bespreken,als het niveau te ver uiteen ligt.

Ik heb zelf een revit jupiter jas,zit fijn en staat goed

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:23

Het klinkt idd misschien niet zo aardig, maar je betaald een bult geld voor een les en dan wil je wel op je eigen niveau les hebben. Dus wat dat aangaat snap ik het wel. Maar is idd iets om met je instructeur te bepraten :)

Heb jouw jas even opgezocht snoevie, maar die vind ik te kort. Wil echt een wat langere tourjas die ik in de taille aan kan trekken. En hij moet mega warm zijn! Heb nu een richa jas, iets simpeler en niet zo mega duur nieuw. Maar merk dat ik het in deze jas nu toch wel koud heb terwijl ik de voering erin heb zitten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:32

Ja klopt,helemaal mee eens hoor! Gelukkig heb ik daar geen last mee,en idd met je instructeur bespreken,die leerling kan er niks aan doen,die zal zich banketstaaf genoeg voelen.

Is de revit melrose meer wat je zoekt? die kan je aansnoeren in je taille.

Ik heb echt zooooveel jassen gepast dat ik er moedeloos van werdt :P heeft even geduurd voor ik wat had.

Als ik de loterij win,zou ik wel een stellar pak willen hebben :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:36

Zoek zoiets als dit, mag evt nog iets vrouwelijker. Budget voor broek en jas samen ligt rond de 600 euro, dus mag ook nog wel wat kosten. Wil gewoon comfortabel, veilig en lekker warm kunnen rijden :D En het zou helemaal mooi zijn als er veel vents in zitten zodat hij in de zomer ook wat doorwaait :)

Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:19

Wij proberen dat altijd zo te plannen naar soms is het weleens niet anders (zeker in deze tijd waarin men bijna nooit kan wegens andere verplichtingen, dan moet je weleens wat combineren) en krijgt iedereen gewoon naar eigen kunnen les. Maar zo over een mede leerling praten.... Zelf kon je het de eerste keer zeker foutloos...

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:31

Polly, ik vind jou reactie behoorlijk apart.. Als het een eerste les is, natuurlijk en begrijpelijk dat het misschien moeilijk gaat.. Maar als je al 10 lessen hebt gehad en het lukt niet (terwijl starten in dit geval alleen een knop indrukken is) dan vraag ik me dat inderdaaf af. En ik vind jouw sneer behoorlijk bot over dat ik het wel foutloos had gekund.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:38

Ik heb 1x gelest met een jongen van net 18 die geen auto of brommer ervaring had. Ben je toch nog meer bezig met je mede lesser als normaal vond ik.

Ik heb mijn pak van Revit. Op de motorbeurs gekocht voor een leuke prijs. Deze jas heb ik:
http://m.revit.eu/nl/products/FJT131/

Geel is niet zo mooi maar ik hoef er geen hesje over aan. Een zeker nu in het donker naar werk en huis weg fijn!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:41

Ik vind jouw sneer naar je medeleerling nogal apart en het komt idd over alsof je het zelf beter kan.
Misschien stond de motor wel in de versnelling en kreeg de leerling dat even niet opgelost of stond de standaard uit terwijl de leerling dat niet doorhad, of was er een technisch probleem waardoor er even langer doorgestart moest worden. Er zijn zoveel mogelijkheden en om dan maar te constateren dat de leerling niet zo snugger is vind ik erg kort door de bocht en zoiets verwacht ik zéker niet van iemand die het zelf nog aan het leren is. Een van de onderdelen van mijn werk is respect proberen bij te brengen voor medeweggebruikers, elkaar in hun waarde laten en helpen fouten op te lossen, iets wat zeker belangrijk is omdat een motorrijder een extra opleiding heeft gehad waarin dat aspect als het goed is aan bod komt t.o. de gemiddelde automobilist, dus ik schrik behoorlijk van de uitspraak die je in je eerdere post doet en daarom kom ik op voor de andere, in dit geval zwakkere, leerling en zoals je kan lezen ben ik niet de enige die jouw uitspraak niet zo netjes vind.

Overigens zeg ik dit niet om je 'af te zeiken' maar in de hoop je ogen te openen.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:45

Uiteraard kunnen zulke dingen spelen, maar daar was geen sprake van. Ik zeg en suggereer nérgens dat ik iets beter kan of beter ben, dus dat is dan jouw interpretatie.
Maargoed, ik ga er verder niets meer over zeggen.. Opmerking is duidelijk

Fijn trouwens Goldie dat de nieuwe motor zo goed bevallen is! :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 18:50

Wat er wel of niet moge spelen,het komt gewoon niet zo leuk over om een ander niet zo snugger te noemen,ik denk dat dat t vooral is eigenlijk.

Discussie klaar ;) moet gezellig blijven hier

Ik heb volgende week weer les,heb er wel alweer zin in maar het examen komt wel dichterbij nu :=

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:38

Polly schreef:
Misschien stond de motor wel in de versnelling en kreeg de leerling dat even niet opgelost of stond de standaard uit terwijl de leerling dat niet doorhad, of was er een technisch probleem waardoor er even langer doorgestart moest worden.

Dat had ik met het oudje zo af en toe, stond ik voor 't stoplicht... Groen wil wegrijden, doet de motor het niet meer.... Tank leeg, omzetten naar de reservetank dus. Maar carburateur ook leeg, dus starten starten starten :') Wat een drama :+ Of als die nog koud was met de choke starten, maar ging ook niet altijd zo soepel :P
Dus zoiets kan inderdaad een reden zijn waarom het niet lukt :P

Ik was voor deze les al gewaarschuwd door m'n instructeur :') Je gaat mee voor de oefeningen, om die lekker te oefenen maar let niet op hoe ze rijdt en neem er vooral geen voorbeeld aan := Maar idd, ze leek wel suïcidaal := Ze flikkert hem zo voor de bus, bus hard remmen, iedereen bijna door de bus heen... Echt geen verkeersinzicht, nu ben ik ook niet altijd de best vooruit denkende bestuurder, maar dit was wel heel extreem. We schrokken ons allebei kapot :=

Ik heb deze jas, heb er alleen nog niet mee gereden... Soort van bijgeloof, kan het nu in het pak waar ik nu in rij en wil nu dus niet wennen aan mijn eigen pak :') _O- Ik weet het, ik heb een kronkel in mijn kop :+
http://www.motoport.nl/epages/Motoport. ... cts/047240

Ja ik ben ook echt zo bij Blinnii :Y)
Ik heb echt een topweekend! Gisteren mijn handtekening onder mijn vaste contract mogen zetten, achtje is tig keer goed gegaan en morgen weer eens op concours met paard. Maar als we deze lijn doorzetten gaat dat ook goed komen :P

Dit is hem :Y) Met het slagschip van m'n instructeur ernaast, dat is bijna een auto :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://verkeersschoolrobkemp.nl/wp/

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:00

Ik ben zeer tevreden met mijn 'nieuwe' motorjas:
http://webshop.hansvanwijk.nl/textiel-j ... 21268.html

Genoeg ventilatie op de rug voor doorwij jas met warm weer. Prettige vrouwelijke pasvorm, mooie taille. (Lijk alleen wel alsof ik verschrikkelijk grote buste heb :') het ploft een beetje rond die hoogte maar dat heb ik met alle textiel jasjes) Wint dicht, redelijk waterdicht (als je 100% waterdicht wil, dit bestaat niet. Wat eventueel wel kan is goretex maar dat is verschrikkelijk duur) en extra voering voor kouder weer.
Vind hem niet zo duur voor de kwaliteit :)
Heb 2 pakken, textiel & leer dus met mooi weer rij ik toch voornamelijk in mijn leer. Met wat minder mooi weer of beetje spetterig textiel.

Goldie les jij met losse haren? :wow: veel plezier met je haren kammen als je harder gaat dan 50 km/u _O- komen zulke dikke klitten in dat ik mijn haar moet wassen met conditioner om ze eruit te krijgen. Rij altijd met vlecht en dan nog met extra gliss-kur spray eroverheen, :=

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:05

Ik ook met vlecht en die onder mijn losse kol en onder mijn jas

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:10

Hier ook altijd een vlecht! 1x gewone staart in mijn haar gehad en ben echt een uur bezig geweest met ontklitten :-(

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 00:49

Ik kreeg die tip wel van mijn instructeur, maar ik rij meestal met alleen een staart, geen last van klitten ondanks mijn dikke bos haar

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 08:01

Geen last van hoor, scheelt wel eens de een of de andere leer of ik t los of vast heb. Ik kan m'n haar iig niet zelf vlechten dus dat lukt niet :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 08:14

Haha dat vond ik ook lastig ja, daarom meestal een staart.

Ik heb zin om weer te lessen dinsdag!

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:45

In Breda zit een soort Outlet motorkleding winkel. Is prima te doen en zeer betaalbaar.

Wel leuk om alles over het lessen te lezen.
Pas op de laatste dag voor mijn Vaardigheid examen was ik in staat om de langzame slalom te doen, maar wel gewoon in zijn 1 zonder de koppeling te gebruiken. Met slippende koppeling lukte het nooit.

Wil me gaan aanmelden bij het MBTZ (Motor Begeleiding Team Zeeland). Mijn vriend rijd ook regelmatig voor deze vereniging van vrijwilligers.

Rij ook bijna altijd met een vlecht of ik heb een extra hoodie onder mijn helm aan. Zeker als het was frisser wordt.

Heb nog maar 1 bericht gezien voor mogelijk de meeting volgend jaar. Het voorkeur om juist niet in Limburg te gaan rijden.

Misschien is de regio in de polders onder Amsterdam leuk. Of juist richting Drenthe ofzo. Andere voorkeuren?