Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:10

Kohtje, ik werk bij de Aldi, als mensen bij ons wijn en frisdrank kopen, mogen ze wat ze over hebben ook gewoon terug brengen.
Komt regelmatig voor hoor.
Dus dan maakt het niet uit als je teveel hebt.
Ff als voorbeeldje hoor, zal overigens bij andere supers ook wel kunnen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:52

saroanda schreef:
Ik ben nooit zo duur uit qua vlees, koop vaak hetgene wat tot dezelfde dag houdbaar is en dan vries ik het in, da's bij onze c1000 altijd flink afgeprijsd.

Bij slachthuizen verkopen ze ook vaak heel voordelig vlees. Ik ga altijd naar van der meulen in Wolvega en ben altijd weer verbaasd hoe weinig geld ik daar kwijt ben

Een voorbeeldje: biefstuk van de haas 17,50 per kilo.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:00

Net de helft van de boodschapjes gedaan bij de C1000, moet zo nog naar de AH maar ben zin aan het maken :))

Ik was net geen 20 euro kwijt en daar heb ik voor mee:
2x Glorix
1 pak melk
2 pakjes met plakjes kaas
diepvries sperzieboontjes
1 pak taksi
2 flessen limonade
2 hamburgers
bamigroenten
perssinaasappels
hagelslag
tortilla's
zakje sla
zakje worteltjes
2 komkommers
3x creme fraiche/sour cream

ik moet zo nog halen:
Kipfilet, peren, kiwi's, wasa knackebrod, sinaasappels, veldsla, blikjes soep, azijn

Dus ik verwacht nog zo'n 15 euro kwijt te zijn??
dan kunnen we een hele week eten icm wat er nog in de kasten ligt :)
Erg netjes voor mijn doen hihi, nu nog zien dat we niet van het programma afwijken en uit eten gaan enzo....

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:17

Netjes :j
Wij wilden vandaag naar de Jumbo, maar aangezien ik ziek ben hebben we maar boodschappen gedaan bij de Coop (Jumbo is zo'n 18 km rijden en de Coop aan het einde van de straat). Waren weer 32 euro kwijt voor 3 dagen eten en drinken en 2 potten gel, vuilniszakken, chips en koekjes. Vond het aardig wat geld, maar we hebben gisteren en maandag restjes op uit de vriezer :)
Merk wel dat als ik alleen boodschappen doe, ik altijd goedkoper uit ben dan wanneer vriendje mee gaat :=

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:22

Ik ben juist goedkoper met vriendje mee haha, die kent mij en weet dat ik veel te veel haal en wijst me daar op :)) Als ik alleen ben dan mik ik veel meer in het karretje ' gewoon omdat het me lekker lijkt'

Ach, voor de Jumbo was je dan ook 36km benzine kwijt geweest :)
beterschap!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:22

Dat merk ik hier ook, ik kom ook altijd bij de kassa allemaal dingen tegen in het wagentje dan die we helemaal niet nodig hebben. Ook pakt hij altijd A-merk producten, gewoon omdat die op ooghoogte liggen en hij niet verder kijkt.

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:48

Charaz schreef:
Dat merk ik hier ook, ik kom ook altijd bij de kassa allemaal dingen tegen in het wagentje dan die we helemaal niet nodig hebben. Ook pakt hij altijd A-merk producten, gewoon omdat die op ooghoogte liggen en hij niet verder kijkt.

Heel herkenbaar :j

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:21

Ook hier herkenbaar, vriendje begint het al te leren, maar die pakte gerust van alles zonder eens te kijken wat het nu werkelijk kost. Ik koop echt A-merk als ik weet dat ik de goedkopere variant niet lekker vind of als deze er niet is, maar voor heel veel dingen vind ik Euroshopper etc. prima :j

Ik doe ook eigenlijk altijd alleen de boodschappen, vooral omdat hij doordeweeks maar 1 avond thuis is, maar als hij straks dichterbij werkt, zullen we wel samen gaan haha, ben ik meestal de krent en moet ik hem afremmen :P

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:23

Haha, mijn vriend zei vorige week tegen mij: 'hee, wist je dat ze in de supermarkt de goedkopere alternatieven expres onderin leggen?' :)* :') Het licht is gaan schijnen!

Ik heb geen klagen hoor, mijn lief koopt waarschijnlijk minder 'onzin' dan ik, maar wilde hem jullie niet onthouden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:58

Haha Rhys, de opvoeding werpt zijn vruchten af :P

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:42

Haha, nou, vriendje kijkt in principe wel naar wat het goedkoopste is, maar hij wilt gewoon te veel. Vooral als er visite is, wat die allemaal van vriendje krijgen. Eerst bij de koffie een koek en vervolgens zet ie bakjes op tafel met nootjes, chips, tukkies en toast met 3 soorten salades := Heb al paar keer gezegd dat dat te veel is, maar daar is ie het niet mee eens.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:29

Davinia_ schreef:
Haha, nou, vriendje kijkt in principe wel naar wat het goedkoopste is, maar hij wilt gewoon te veel. Vooral als er visite is, wat die allemaal van vriendje krijgen. Eerst bij de koffie een koek en vervolgens zet ie bakjes op tafel met nootjes, chips, tukkies en toast met 3 soorten salades := Heb al paar keer gezegd dat dat te veel is, maar daar is ie het niet mee eens.

Kan ik binnenkort niet een keertje op visite komen? Jummie. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:42

Davinia_ schreef:

Nou met verjaardagen heb ik ook standaard teveel in huis! Ben dan bang te weinig te hebben, is ook zo l*llig :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:15

Ik heb ook altijd teveel hoor, ben een te goede gast hihi :))
wil ook dat mn gasten niets te kort komen, vind ik geen slechte eigenschap!
vind het ook altijd leuk dat wanneer ik ergens kom (op een verjaardag) iemand de moeite heeft genomen om wat lekkers neer te zetten :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:06

Dat is ook leuk en zolang je er geen boterham minder om eet moet dat ook kunnen met een verjaardag.

Waar je wel op kan letten: koop zoveel mogelijk dingen die in de vriezer kunnen zoals plakjes worst, vis of wat je later nog in een maaltijd kan verwerken.
Leg niet te veel op een schaaltje en vul bij als het bijna op is, dan ligt niet alles warm te bederven.

Wij doe de volgende dag vaak restjes dag, lekker met een stokbroodje en een kopje soep. :9

Koop geen dingen die je zelf niet lust...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:15

Doen wij inderdaad ook, na een verjaardag de restjes op maken :)

wat ook helpt is afbakstokbrood zodat je niet hoeft weg te gooien als je over hebt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:17

Gesneden stokbroodjes gaan in de broodrooster bij het ontbijt de volgende dag.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:41

Ohw zwaar gezondigd vandaag. Kon het niet laten. Sushi besteld. Durf niet eens te zeggen hoeveel ik kwijt was hihi. En als toetje cookie dough ijs. Echt slecht....

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:52

Ik lees al een poosje mee, maar meld me toch maar even.
Wij letten heel goed op onze uitgaven en dan niet alleen de boodschappen.
Sinds 2007 wonen wij in Duitsland en ik merk vaak dat de prijzen hier toch anders zijn dan in Nederland.
De Lidl hier kan op onze vaste klandizie rekenen.

Even over dat overgebleven stokbrood - ik vries dat in, komt altijd weer een keer van pas.
Ik heb ook altijd teveel in huis als we visite krijgen. Vaak logees ivm de afstand - maar ook ik hanteer het principe dat ik alleen dingen koop die we zelf lekker vinden.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:30

Ja, bij een verjaardag vind ik dat niet erg om zoveel te hebben. Maar als er gewoon 2 vrienden langs komen om wat te kletsen :=

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:42

Nou, biertje/glaasje fris en een zak chips lijkt mij voldoende dan.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:47

tiwi1969 schreef:
Nou, biertje/glaasje fris en een zak chips lijkt mij voldoende dan.

Ja mij ook en dat probeer ik vriendje dus ook al tijdje wijs te maken :')
Niet alleen beter voor de bankrekening, maar ook voor de weegschaal ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:51

Mijn vriend is vrij vervelend met boodschappen doen :') Hij moet altijd cola hebben en dan moet en zal meneer ook echt Coca Cola halen ( de duurste ) en ik vind 't ZO vervelend. Had ie voor z'n zusje chocola mee genomen ( Milka, hartstikke duur ), ik zei nog neem de goedkope, kijk ze verbaasd zegt ze: 'Maar waarom heb je Milka en niet eigen huis merk? Die is veel goedkoper en smaakt precies hetzelfde!' tja, ik zei het toch? :D VERVELEND. :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:53

wat cola betreft drink ik coca cola of niks.
Goedkope vind ik echt niet lekker :n

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:57

Cola neem ik ook alleen de echte, andere cola lust ik echt niet. Vaak geprobeerd maar uiteindelijk belandt dat in de gootsteen en koop ik toch weer Coca Cola. Erger nog ik ben grootverbruiker.
Van Coca Cola zijn regelmatig aanbiedingen en dan sla ik dus flink in. Eigenlijk betaal ik nooit de volle mep.

Gelukkig heb ik geen vent maar kinderen moet je ook niet meenemen naar de winkels :D

Ik ben gek op de chocolade van Lidl, dan vooral de reepjes die op Merci lijken, zijn veel lekkerder dan de echte.