Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:19

Oh ja daar hadden wij het gister nog over. Wist niet dat je daar extra voor moest betalen...... echt stom!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:26

wat gaan jullie hard. Ik lees nog steeds mee, maar typen werd lastig...laptop stuk en alles moeten doen met een tablet is dan geen aanrader. Gelukkig nu in het gelukkige bezit van een heuse Imac...joepie.
Maar daar gaat het natuurlijk niet over in dit topic :D bij ons gaat dan ein-de-lijk op 25 juni de verbouwing beginnen! Ik kan niet wachten! Inmiddels hebben we ook een keuken gekocht, ben er heel blij mee. Is een eilandkeuken met een kastenwand. In de kastenwand zit de oven/combi en het is hoogglans wit met rvs grepen. Het eiland heeft een zwartgranieten aanrechtblad en heeft koken en spoelen erin zitten. ERG MOOIIIIII
nu moeten we nog een (eikenhouten) vloer uitzoeken en het badkamersanitair. Nu is mijn vraag....is er iemand die ervaring heeft met houten badkamervloeren? ik wil dat heel graag...maar het lijkt me zo risicovol in een vochtige ruimte. Iemand????

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:33

Dems, Het ligt ook op het dek van schepen, dus het moet ook in de badkamer kunnen :j
Denk alleen wel dat er een soort voeg van rubber tussen de planken moet en niet elke houtsoort geschikt is!

Klinkt gaaf voor de rest :j Een stuk anders dan dat je het nu hebt!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:01

ja he? we gaan echt helemaal anders. Van lief en schattig poppenhuisje, naar strak en modern en design! whaaa, maar heb er wel vreselijk veel zin in. Vooral in de veranda!
Inmiddels is hier het huis overigens helemaal niet lief en schattig meer....tis nu meer indoor kamperen zeg maar. Dus zitten op campingstoelen en eten aan de campingtafel. Hele huisraad is ongeveer verkocht...gaat een hoop sleur en sleepwerk schelen :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:02

Heb je pitt cooking Dems? Wij krijgen dat ook, 5 pitten!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:14

Heb houten vloer in badkamer, kan goed, zal morgen uitgebreider antwoorden want zit op mob.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:07

Gewoon eiken, hebben we. Met een goede laklaag blijft dat prima. Die van ons ziet er niet zo mooi meer uit, maar dat komt omdat hij er al twintig jaar ligt en er nooit meer iets aan gedaan is, slijtplekken dus. Je kunt ook tropisch hardhout nemen (wel FSC natuurlijk) en daar dan olie overheen doen, dat doet men ook met aanrechtbladen en gaat goed zolang je regelmatig de olie bijhoudt. Als je een heel erg vochtige badkamer hebt weet ik het niet. Je kunt ook evt. informeren bij een vloerenleverancier of je ondervloer geschikt is, en of je evt. ander ondervloermateriaal (soort schuimlaagje met folie) moet gebruiken dan gebruikelijk is.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:31

bij eigen huis en tuin een keer iemand met een vloer in de badkamer die op hout leek maar waar iets van pvc doorheen zat. In elk geval speciaal voor de badkamer, was erg mooi :j
prijs weet ik niet ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:36

PVC is een tikje duurder dan het gemiddelde laminaat :+
Ik heb echt al meer dan een maand niets gekocht voor in huis.... Best knap van mijzelf O:)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:37

Mijn schoonmams heeft ook pvc, het is best mooi hoor maar ik zou het toch niet snel zelf nemen. Dan ga ik toch liever voor echt hout of laminaat.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:38

Wij zijn ook aan het klussen in een nieuw huis, dus ik lees hier graag mee.. heb al weer leuke dingen gezien.
Heb ook naar die pvc vloer gekeken.. maar het ziet er echt mega nep uit vond ik (flexxfloors)

Vraagje hier.. heeft er iemand ervaring met van die muurstickers.. en dan op behang.. heb er een paar hele mooie gezien.. En die zou ik dan ook willen plakken op mijn eettafel.. dat haalt de boel weer bij elkaar..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:40

Je hebt speciaal badkamerlaminaat. Pvc kan ook uiteraard. Houten vloer vind ik heel mooi, maar erg onplezierig aanvoelen (met blote voeten). Maar met behandeling zal het vast kunnen :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:41

Muurstickers op behang lijkt me geen probleem. Op een tafel lijkt me lastiger.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:42

TG, Niet gedacht dat de vloer bij je schoonmams PVC is :n
Ander vriendinnetje heeft het ook, ik vind het wel mooi (en handig met vloerverwarming)!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:44

in bijv een huiskamer zou ik ook liever voor hout of laminaat gaan, in een natte ruimte niet :n
dan is pvc onderhoudsvrij en een houten vloer niet.... en ik zou me met hout steeds zorgen maken om het vocht en met pvc niet....
Ik zou in mijn keuken al geen laminaat of hout meer willen, laat staan in de badkamer :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:45

Marley schreef:
Ik zou in mijn keuken al geen laminaat of hout meer willen, laat staan in de badkamer :=

Same here.... Volgende keer komt er gewoon een tegelvloer in de keuken (en hal)!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:46

misschien in een volgend huis wel gewoon volledig een tegelvloer :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:50

In ons huis komen dezelfde tegels in de hal, keuken en badkamer. Woonkamer en slaapkamers worden laminiaat.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:28

Nou....pvc-vloer hebben onze buren in de kamer laten leggen, paar maanden geleden. Ding is er nu uitgesloopt, een bolling van een halve meter hoog en opp. van twee vierkante meter. Vocht. Ze hebben geen kruipruimte namelijk. Dus of zo'n vloer nou in de badkamer wel geschikt is?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:30

mysa schreef:
Nou....pvc-vloer hebben onze buren in de kamer laten leggen, paar maanden geleden. Ding is er nu uitgesloopt, een bolling van een halve meter hoog en opp. van twee vierkante meter. Vocht. Ze hebben geen kruipruimte namelijk. Dus of zo'n vloer nou in de badkamer wel geschikt is?

Dan gok ik dat hij gewoon niet goed gelegd is.....
Scheelt dat in een badkamer het vocht niet van onder komt ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:35

Een neef en oom van ons leggen deze pvc vloer al jaren en zijn er meer dan over te spreken!
(badkamer zou ik niet weten)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 10:44

manzano schreef:
mysa schreef:

Dan gok ik dat hij gewoon niet goed gelegd is.....
Scheelt dat in een badkamer het vocht niet van onder komt ;)

Dat denk ik idd ook!

Overigens heb ik dit weekend denk ff jullie hulp nodig. Ik twijfel ineens giga over de meubels :+ En dan met name of het hout wel goed bij de vloer past :o?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 10:58

Haha, wat voor soort hout en wat voor vloer, Rowo?
Ben je al met een stuk vloer naar het meubel geweest? Ik had een mooie teakhouten vitrinekast gezien. 2de keer had ik een vloerplank mee (kersen) en ben snel doorgelopen, paste voor geen meter!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:02

De vloer ligt er al in beneden. Die blijft.... is gewoon licht eiken zeg maar, beetje vale gloed. Ik moet ff de eigenaren vragen of ze nog wat over hebben. Ze zijn alleen op vakantie en we moeten wel vlot bestellen ivm levertijd.

Afbeelding

En ik wil wat donkere meubels.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:04

Donker moet daar wel op staan hoor :j ik denk dat je wel beter kunt wegblijven bij tinten die bijna tegen de kleur van de vloer aanzitten!