Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:46

Ah heeft idd veel scharrelvlees, maar qua broodbeleg is de keuze volgens mij alleen tussen biologisch of bio industrie. Als er niets op staat ga ik er in elk geval van uit dat het bio industrie is, zowel bij Ah als Aldi.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:55

Achja als het maar smaakt toch :)

Vandaag bij lidl onze boodschappen gedaan... Helaas is op zaterdag veel al op. Ook veel Duitse mensen komen dan en dan raken sommige dingen snel op erg irritant...
Maar goed veel groente ingeslagen en nog wat dingen. Kunnen er weer een weekje tegen aan. Rond de 30,- aan boodschappen gedaan

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:13

Dat ben ik niet met je eens, maar die discussie is volgens mij al eens gevoerd ;)

Wij eten ook al weer 3 dagen uit de voorraadkast, maandag weer boodschappen doen. Hoop dat Ah wat leuke aanbiedingen heeft :)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:29

Appie hier heeft wel scharrelkipfilet voor op brood, en ik denk ook wel varkensvlees beleg met 1 beter leven ster. Vind dat aan de ene kant heel fijn dat heel veel varkensvlees nu 1 ster heeft, aan de andere kant stelt die ene ster ook niet zoveel voor helaas. Maargoed alle beetjes helpen.
Wij hebben eindelijk een vaatwasser (vrij nieuwe €60,- op marktplaats) dus ga morgen nog even langs de c1000 voor van die tabletten, zag dat ze 1+1 gratis hebben. Zo fijn dat op zondag de meeste supermarkten ook open zijn.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:45

Hema heeft de vaatwastabletten ook erg goedkoop en goed, 2 euro voor 32 stuks geloof ik.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:47

Gefeliciteerd met je vaatwasser Fleurtje. Ik heb voordat ik hierheen verhuisde zo'n 5 jaar zonder gezeten vanwege klein keukentje en ik was zó blij dat ik weer een grotere keuken kreeg. En een vaatwasser via MP.
Het blijft heerlijk dat je je afwas meteen van het aanrecht in de vaatwasser kunt doen, dus bijna altijd een opgeruimd aanrecht.

Batje, dit topic gaat ook niet over wel of geen scharrelvlees hè maar over bezuinigen op boodschappen. Folder van AH valt hier altijd op maandag in de bus.
Wasmiddel van de Hema bevalt mij ook goed, zal de vaatwastabletten ook gaan proberen :$

Bij de Aldi hebben ze ook heerlijke huidcremes voor 2,99. Ik gebruik ze al een aantal jaren. Vroeger kocht ik dure potten van Lancome maar deze vind ik ook prima en het scheelt nogal wat!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:48

Zo dit is wel interessant in de huidige tendens om me hiervoor aan te melden voor het meelezen! :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:51

Wij hadden altijd huismerk vaatwastabletten, tot ze een keer van Sun in de aanbieding waren, of een of ander proefpakje van Sun ofzo, ik weet niet helemaal meer hoe we daaraan kwamen.
Na nog geen week deze blokjes gebruiken, viel me op dat de glazen wel ontiegelijk stonden te blinken in de kast.
Toen de verpakking op was, het volgende pak huismerk opengemaakt en de glans verdween weer.
Nu dus toch overgestapt op Sun, het verschil is zo duidelijk! Alleen ik kijk altijd tegen de tijd dat we nog een week of 2 kunnen wassen, weer extra goed in alle krantjes naar de aanbiedingen van de Sun blokjes en vind die eigenlijk altijd wel weer voordat ik nieuwe nodig heb.

En het topic mag dan gaan over bezuinigen op boodschappen, ik vind bezuinigen op boodschappen zonder alle principes over boord te zetten (al dan niet scharrel, kwaliteit, of what so ever) ook bezuinigen.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:56

Daarom zeg ik toch ook dat die discussie al gevoerd was? Op de vorige pag schreef alleen iemand dat het vlees bij Aldi zeker uit de bio industrie kwam (kan even niet terug kijken wie, zit op de telefoon) en ik gaf aan dat het standaard vleee bij de Ah ook gewoon bio industrie vlees is. Volgens mij is dat nog gewoon ontopic :)

Bonus aanbiedingen staan zondag al online he? Dan kijk ik altijd of het handig is nog snel oude aqnbiedingen te halen of om te wachten tot maandag, heel handig!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:06

De een heeft wel die principes en de ander niet hè.
Mijn glazen blonken ook meer met bijv. Sun, ik heb nu huismerk AH en het maakt de vaatwas wel schoon maar geeft minder glans op de glazen ja. Dus het is wachten op een aanbieding ergens. Of de glazen handmatig afwassen ;) Is sowieso beter voor kristal.
Bij de C1000 zijn de tabletten in de aanbieding: 2=1 alle varianten, t/m dinsdag a.s.

Bij de AH liggen de folders al in de rekken op maandagochtend. En zo fanatiek ben ik nou ook weer niet dat ik er op zondagavond aan denk om op internet te kijken.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:21

@flicka, dankje! Ben er ook erg blij mee. Hier past hij eigenlijk ook niet en komt hij op de wasmachine te staan met spanbanden en een anti-slip-dempings-mat er tussen. Maar we hebben zo'n klein aanrecht en maar 1 spoelbak dat het nu gewoon niet past, er is gewoon amper ruimte om eten klaar te maken. En we wassen bijna alleen in het weekend dus dan moet ik zorgen dat er geen breekbare dingen in de vaatwasser zitten ;).
Ik heb sinds de verhuizing in januari een nee - nee sticker die er niet af te krijgen is en ik vergeet de hele tijd stickers om er over heen te doen. Kijk nu de aanbiedingen dus online en van de Ah krijg ik iedere zondag mail. Scheelt wel veel afval aan folders, maar ga toch zometeen eens iets zoeken om er over heen te plakken want ik mis zo wel dingen, en vind folders kijken op de bank best leuk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:45

@fleurtje:
dat probleem hebben/hadden wij hier ook.... Alleen OP de wasmachine kan niet bij ons.
Wasmachine staat in het badkamertje, en achter de wasmachine is de balkondeur (om te luchten). Vaatwasser erop betekend dat de deur niet meer open kan :=

Wij hebben nu besloten een smalle afwasmachine (45 cm) te kopen en 1 keukenkastje op te offeren.
Afwasmachine (via mp) staat in de berging, we hebben nog geen tijd gehad om em aan te sluiten (lees: waterleidingen omleggen, niet stopcontact maken, nieuwe afvoer maken en keukenkastje eruit slopen :') )

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:25

Marije_jiplover schreef:
Wij hadden altijd huismerk vaatwastabletten, tot ze een keer van Sun in de aanbieding waren, of een of ander proefpakje van Sun ofzo, ik weet niet helemaal meer hoe we daaraan kwamen.
Na nog geen week deze blokjes gebruiken, viel me op dat de glazen wel ontiegelijk stonden te blinken in de kast.
Toen de verpakking op was, het volgende pak huismerk opengemaakt en de glans verdween weer.
Nu dus toch overgestapt op Sun, het verschil is zo duidelijk! Alleen ik kijk altijd tegen de tijd dat we nog een week of 2 kunnen wassen, weer extra goed in alle krantjes naar de aanbiedingen van de Sun blokjes en vind die eigenlijk altijd wel weer voordat ik nieuwe nodig heb.

En het topic mag dan gaan over bezuinigen op boodschappen, ik vind bezuinigen op boodschappen zonder alle principes over boord te zetten (al dan niet scharrel, kwaliteit, of what so ever) ook bezuinigen.

hier ben ik het mee eens, en dat is ook de manier waarop ik bezuinig. Verder moet iedereen dat natuurlijk zelf weten :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:31

Eens met Toad.
Ik zou makkelijk kunnen bezuinigen door alleen maar Euroshopper en kiloknallers te kopen, maar dat vind ik niet lekker en is tegen mijn principes. M'n kat zou ik nooit supermarktbrokken geven en m'n paard (dat ik niet heb...) zou ik nooit in een box van 2 bij 2 zetten omdat dat allemaal zo lekker goedkoop is.

Dus zoek ik andere manieren om toch te bezuinigen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:49

Ik denk dat iedereen wel op zn eigen manier bezuinigt , En of je dan kiloknallers pakt of niet is je eigen keuze. Ik eet niet zo vaak vlees maar als ik vlees koop kijk ik niet naar waar het vandaan komt meer naar wat ik uitgeef.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:57

Wat zijn jullie goed bezig! Ik was deze week voor mijzelf (zonder dieren) €70.00 kwijt :o
Er zat helemaal geen vlees bij, wel vleesvervangers, want het vlees dat er lag stond mij niet aan of was veels te duur.... 3 tot 5 euro voor 1 stukje vlees vind ik echt té.

Las dat meerdere mensen geen bloemen oid voor zichzelf kopen: Ik ga elke week naar de bloemenwinkel, want ik vind dat zo gezellig in huis! Ik ben daar zo rond de €10.00 aan kwijt per week.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:02

70,-? Pfoe das best wat :) alleen voor 1 week? Of heb je hele voorraden ingeslagen?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:03

Bloemen geven idd sfeer! Maar IKEA verkoopt ook mooie nepperts ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:13

Roos, voor 1 week :') Doe meestal de ene week flink boodschappen en de week erna alleen groente en fruit.
Er zat trouwens wel wat spul voor in de vriezer bij en twee flacons wasmiddel...
Ik ben nu drie weken echt aan het lijnen en koop geen pakjes etc. meer, maar het is niet bepaald goedkoop :)

Ik heb nepbloemen in vaasjes voor enkele bloemen zitten, maar die komen niet bij IKEA vandaan. Die vind ik echt niet mooi :') Echte bloemen en hyacinten ruiken ook zo lekker!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:26

Wij hebben geen vaatwasser, vind ik echt onnodig, we zijn met zijn 2en, tegen de tijd dat ie vol is heb ik geen pan meer in de kast staan.
En zoveel verbruiken we niet.
En de afwas is met 10 min weg, dat doet een vaatwasser me niet na :D

Voor mij volgende week ook dure week, moet weer kattenvoer en hondenbrokken inslaan, maar dan hoef ik het komende half jaar niet weer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 14:26

Tja, en ik zie dan weer geen reden om mijn beesten op duur voer te zetten als ze het op dat van de supermarkt prima doen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:44

Ik ben benieuwd hoe fijn ik de vaatwasser ga vinden, ik denk heeel fijn. Wij zijn ook maar met zijn tweeën, maar we werken wel allebei vrij veel en het scheelt gewoon veel ruimte in de gootsteen en op de aanrecht. Nu staat er aan de ene kant het droogrekje en aan de andere kant vuile vaat, en er is altijd wel iets wat vies is of aan het drogen is. Omdat we vaak pas rond 20.00 eten (eerder is vriend niet thuis) hebben we 's avonds ook vrij weinig zin om nog af te gaan wassen. Bovendien schijnt het ding qua verbruik even zuinig te zijn als wanneer ik een handwas doe.
Pannen blijven we met de hand doen, want we hebben goede pannen. Ik kan ook kiezen dat ik alleen boven of alleen onder de machine wil laten draaien. Tis best een luxe ding voor €60,-. Maar of hij echt 4-5 jaar oud is betwijfel ik, net gevonden dat hij in 2000 de beste koop was bij de consumentenbond, haha. Nouja hij ging wel aan net, hele ochtend bezig geweest met die slangen, kraantjes, tussenstuk. En nou tot 16.00 wachten want dan zijn de winkels pas open.
Het is met bezuinigen ook maar net wat je belangrijk vind. Als je echt alleen maar naar de prijs kijkt, dan zit je nu onder dekens met de verwarming aan, drink je alleen maar water uit de kraan, en eet je dagelijks macaroni van 35 cent met ketchup en een knakworst erdoor ofzo.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:53

flicka schreef:
Folder van AH valt hier altijd op maandag in de bus.

Hier pas op dinsdag, maarrr de aanbiedingen staan wel al op zondag op de website!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:48

Ik krijg de ah folder pas op woensdag, maar ik kijk er amper in. Ik heb een app op mijn smartphone, die download automatisch de aanbiedingen. Dan kan ik de geschikte in mijn digitale boodschappenlijstje zetten, heel handig. Als ik dan in een winkel sta, selecteer op die winkel de aanbiedingen die ik wilde kopen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:52

wij zijn ook maar met 2 maar toch ook een vaatwasser en zou niet meer zonder kunnen! zo prettig om alles in de Truus te zetten hihi! Koop de tabletten meestal in de aanbieding, zijn ze vaak zat :)

En op mijn katten bespaar ik dus absoluut niet, ik kijk ook voor mijn dieren naar de ingredienten vind ik net zo belangrijk als eten voor mij zelf is.... ze krijgen KVV en ander rauw vlees als hartjes / riblappen enz.

de AH folder krijg ik ergens tussen maandag en woensdag en ik kijk dus ook vaak op internet om mijn lijstje te maken :)