Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:45

Marquez1: Leuk de foto's!! Leuk is dat hé, dat je het steeds meer ziet veranderen en steeds meer een beetje van jezelf wordt!

Ik zal ook eens foto's plaatsen, klets wel elke keer mee, maar heb volgens mij alleen nog maar foto's van de trap geplaatst!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:49

Voorkant
Afbeelding

Achterkant
Afbeelding

Woonkamer
Afbeelding

De slaapkamer beneden, muur aan de linkerkant is er uit en bij de woonkamer getrokken.
Afbeelding

Zo was het beneden zeg maar allemaal, heb weinig foto's van hoe het boven allemaal was. Zal zo eens foto's plaatsen van hoe het nu is. Ik heb geen idee hoeveel foto's je mag plaatsen in 1 bericht..

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:53

daar mag nog wel wat gebuuren ;)

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:54

Hoop het ook voor je
vonneke schreef:
@marquez, wat geweldig!!
Er stond hier in het dorp ook een uitgeleefd huis te koop maar daar vroegen ze 199 voor en gaat echt niet voor minder weg.

Ik hoop zo dat wij over een jaartje ook flink aan de gang zijn hier!!

Anoniem

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:57

Ik heb om 9 uur al gereden. Lekker een dagje relaxen en vanavond met vriendje naar Harry Potter!!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:02

Haha!! Daar mag idd nog wel heel veel gebeuren!! Wilde nieuwe foto's plaatsen, maar nu is de batterij leeg van mijn fototoestel.. :(

Het is nu al heel anders, maar daar moeten jullie dus nog even op wachten!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:07

Deze is ook wel leuk trouwens, de keuken!

Afbeelding

En de badkamer
Afbeelding

Keuken hebben we besloten om toch eerst maar te laten zitten. We willen over een paar jaar een paar meter er achter bij aan bouwen en dan willen we er ook een nieuwe, grotere keuken plaatsen. De badkamer is er ook helemaal uitgehaald, maar die foto's zal ik dus zo nog even plaatsen!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:15

Whow Naath86 dat is een flink project! :D
gaaf hoor!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:06

:wave:

HOi

Ik heb een vraagje, ik lees al heel lang mee namelijk, maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar degene die een vrij nieuw huis heeft maar die in jaren 30stijl kamer en suite deuren met daarnaast kasten heeft gemaakt.
Ik heb het vorige topic al een beetje doorgebladerd maar ik kom het niet tegen :n
Weet iemand nog wie dit was?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:44

Zo naath jij bent ook flink aan de klus zie ik :D

En weer even een foto bommetje;

Afbeelding
Één van de kleine slaapkamers, met nieuwe isolatie, het gaf nogal een apart lichtgevend effect als dat silver grijs :+

Afbeelding
Beneden vorderd het ook. De vloerverwarming is gelegd. De foto is gemaakt vanuit de keuken, links zit de nieuwe badkamer, dan het toilet, en dan de bergruimte voor wasmachine/ droger en dan loop je de schuur in.

http://i55.tinypic.com/aaerev.jpg
Wat was ik blij toen ik deze foto kon maken. Eindelijk waren de kale muren aan het zich onttrokken door grote panelen (ook voor warmte en geluids isolatie)

http://i56.tinypic.com/2r5u5bb.jpg
Helaas heb ik van dat euforie momentje niet lang kunnen genieten, want het volgende moment tref je dus een grote bult zand en een meter diepe sleuf van voor tot achter in je woonkamer :7 }:0 hier ligt de riolering, zodat er boven een tweede toilet kan worden gemaakt ;)

http://i55.tinypic.com/adi645.jpg
De nieuwe badkamer is betegeld, niet erg duidelijk maar het geeft een beeld. Inmidels zijn we al een stuk verder en is de badkamer zo goed als af, ik zal binnenkort nieuwe foto's maken.

Tenminste als jullie al die foto's nog niet zat zijn natuurlijk :P
Laatst bijgewerkt door Mars op 23-11-10 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max 2 foto's zichtbaar, rest in link

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:13

Wat leuk zo die verbouwing!! Het allerliefste zou ik ook een totaal uitgeleefd huis willen opknappen!

Maar dit huis heeft straks ook genoeg te doen mits we het kunnen kopen!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:26

Ik heb ook weer even wat foto's kunnen uploaden!

Dit was "voor" (Heb niet echt een duidelijke foto van hoe het echt was, maar het is duidelijk dat er eerst een muur zat en een deur naar de slaapkamer beneden naast de woonkamer. De deuren die er achter zitten, was de deur naar de douche en er zat een vaste kast naast. De deur van de badkamer hebben wij naar de achterkant verplaatst.

Afbeelding

En "na"
Afbeelding

Dit was de slaapkamer beneden
http://94.100.121.137/1160700001-116075 ... _KXQF.jpeg

En nu woonkamer
http://94.100.118.168/1163950001-116400 ... _BVlv.jpeg

Slaapkamer boven, waar we bezig gister zijn geweest met gipsplaten. Plafond is nu helemaal klaar, op de foto nog niet! Balken die er zitten, laten we in het zicht, vind ik wel heel gaaf!!
http://94.100.115.134/1163950001-116400 ... _xZsK.jpeg

En de andere slaapkamer, dit wordt onze eigen slaapkamer. De originele slaapkamer liep tot het lichtgroene. Daar zaten vaste kasten en daardoor leek de kamer dus heel klein!
http://94.100.122.152/1163950001-116400 ... _8rhC.jpeg

En de andere kant van de slaapkamer. Hier willen we nog een keer dakkapel op zetten aan deze kant. Dit is ook de kant met uitzicht op het weiland, dus dat is wel heel mooi dan vanuit de slaapkamer! Nu zie je niet zoveel met dit dakraam, ik kan er niet door heen kijken! Hij zit best hoog namelijk.
http://94.100.121.136/1163950001-116400 ... _7JnF.jpeg

Verder zit er boven aan de achterkant van het huis een grote bergruimte waar we de dakkapel op willen laten doorlopen. Hierdoor kunnen we van deze bergruimte een derde slaapkamer maken. Maar ook dit duurt nog wel even hoor!! Genoeg projectjes dus.. Dakkapel en een aanbouw beneden bij de keuken.. :o
Door het stuukwerk is wel echt enorm veranderd ineens!! Ben er echt blij mee!!
Laatst bijgewerkt door Mars op 23-11-10 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:28

Marquez: Superleuk om zo de foto's te zien en om te zien hoe het dan veranderd!! Jij bent ook wel echt heel flink bezig zeg!! Laat je alles doen? Of heb je handige familie enzo?? Ik heb een schoonvader die hele handig is en met pensioen is, dus heel veel tijd heeft! En mij moeder is heel goed in schilderen enzo en die werkt ook niet, dus dat is wel heel fijn!! Sommige dingen moet je gewoon laten doen, maar het is ook fijn als bekenden veel kunnen!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:34

@ Naath; Jullie creeren een pak ruimte zo! En wat is de woonkamer mooi geworden met dat stuukwerk! Leuk he, als je stuukwerk af is kan je echt zien hoe het gaat worden. Ik begrijp dat jullie ook alles zelf doen? Ik wens je alvast succes met gaatjes plamuren van de gipsplaten op het plafond :D ik heb er al 1200 gaatjes op zitten :P

@ Vonneke ik heb niet het hele topic doorgespit maar ik begrijp dat je een huis op het oog hebt? Spannend hoor. Ik vondt het toen ook heel erg spannend om een huis te kopen. Je hebt een bepaald bedrag in gedachten en dan maar hopen dat dat genoeg is, soms ook teleurstellend als blijkt dat dat niet het geval is -O-

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:38

Ja wij doen idd heel veel zelf. Stuukwerk hebben we wel laten doen, dat moet gewoon wel netjes gebeuren. Tegelen van de badkamer laten we ook doen omdat we grote, gerectificeerde tegels hebben en dat moet ook gewoon strak worden gelegd. En het parket wordt gelegd en geölied. Dan zijn we ook al een heel eind. Scheelt heel veel in de kosten als je gewoon veel zelf kunt doen! Wanneer is bij jou de planning dat je er in kunt Marquez? Bij ons wordt 6 december de vloer gelegd en de tegels in de badkamer ook en dan hopen we die week erna, voor de kerst er in te kunnen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:41

@Marquez, we huren sinds juni een huis via de makelaar van een particulier.

Deze man gaf aan dat hij mensen zocht die het niet voor tig jaar wilden huren.

In januari ga ik met mijn vader naar de bank voor een hypotheek. En dan maar is kijken of hij aan ons wil verkopen!!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:41

Naath86 schreef:
Marquez: Superleuk om zo de foto's te zien en om te zien hoe het dan veranderd!! Jij bent ook wel echt heel flink bezig zeg!! Laat je alles doen? Of heb je handige familie enzo?? Ik heb een schoonvader die hele handig is en met pensioen is, dus heel veel tijd heeft! En mij moeder is heel goed in schilderen enzo en die werkt ook niet, dus dat is wel heel fijn!! Sommige dingen moet je gewoon laten doen, maar het is ook fijn als bekenden veel kunnen!

Ik heb de electra, constructiewerk (draagbalk verlengen), loodgieterswerk en stuukwerk laten doen, en de rest doen we zelf. Sommige simpele dingen halen we er tussen uit, zoals riolering leggen, kozijnen en deuren plaatsen enzo. Maar de rest doen we zelf, dus al het sloopwerk, isoleren, timmerwerk, schilderen etc. Het scheelt een hoop geld om het zelf te doen, ik werk ook niet met een aannemer maar huur zzpérs in voor de specialitische dingen.

De kerst gaat mij waarschijnlijk niet lukken. Gisteren hebben we het plafond in afgemaakt (kraalschroten), vrijdag komt de nieuwe voordeur (incl kozijn) en dat is dan het laatste breekwerk. De stucadoor moet dan voor de laatste keer komen, dan moet de keuken er in (doen we zelf is een ikea keuken) dan de vloer egaliseren en leggen (laminaat) en dan boven vloerbedekking, over 4 weken komen de binnendeuren (die vervang ik allemaal, worden paneeldeuren) Dus ik hoop dat in in januari er in kan, maar ik noem geen data meer, want die heb ik al vaker geroepen :P Ik loop gewoon altijd op schema :D

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:44

@ vonneke; hypotheek vondt ik één drama. Ik koop alleen, dus vondt het nogal een beslissing. Als je met zijn tweeen bent, en allebei werkt is het risico wat lager, als ik (om wat voor reden dan ook) mijn baan kwijt raak, dan ben ik de pissang. Daarom heb ik het via een (echte) onafhankelijk adviseur gedaan (is een kennis van mijn moeder) dat voelde wel zo veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:58

Mijn vader moet garant staan omdat ik pas sinds september een baan heb (met intensieverklaring) en mijn vriend pas 2 weken een baan.

Mijn hypotheek gaat van de Rabobank zijn. Mijn ouders hebben hypotheek daar voor hun huis en het bedrijf, mijn broertje heeft daar zijn hypotheek.

Verder hebben we daar alles, bankzaken, verzekering etc dus dat is handig!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:47

In dat geval niet vergeten welke korting je krijgt als vaste klant ;)

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:57

Straks weer terug naar ons stofnestje. Hebben 1 nachtje bij pa en ma geslapen. Straks eerst maar eens het ergste stof weg halen. Ik denk maar even met een natte doek. Anders dwarreld het stof weer weg en kan ik later nog een keer. Als ik er aan denk zal ik wel een paar foto's plaatsen. Ik zie dat ik niet de enige ben die in een bouwval woont. :D

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:09

Ik ben dus niet de enige die het huis volledig op zijn kop heeft liggen :D Lang leve het verbouwen :D

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:18

Nou gelukkig woon ik er niet in. Ik trek de deur achter me dicht en kan lekker schoon douchen, eten en slapen bij moeders :) Opzich is dat wel een luxe maar na een jaar hunker ik toch echt wel naar mijn eigen plekje ;)

speciaal voor jullie ben ik net nog even naar mijn huisje geweest om nieuwe foto's te maken, ik zal ze eens op de comp zetten en als het lukt straks nog even plaatsen

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:52

Gister heb ik het oude tapijt van de trap getrokken;

Afbeelding
Vanaf morgen begin ik met de lijm er af te krabben, ik heb me voorgenomen om in iedergeval 2 treden per avond te doen, dan ben ik er ongeveer 2 weken zoet mee :Z Overigens die blauwe kleur gaat weg hoor ;) is al geschuurd moet nog in de grond en dan waarschijnlijk 2 keer aflakken :z

Afbeelding
http://i56.tinypic.com/2zroqgx.jpg
De overloop met de nieuwe wc (die was er boven niet)

http://i52.tinypic.com/oqf5lh.jpg
Mijn slaapkamer, behangen en al *\o/*

http://i52.tinypic.com/2je4w3b.jpg
één van de kleine kamertjes, vanuit dezelfde posities als de vorige foto waar de kamer nog silvergrijs van de isolatie was :P

http://i56.tinypic.com/4raxwj.jpg
Tadáá het kraalschroten plafond mét orginele balken. Je ziet nog een klein stapeltje planken liggen, die zijn nog voor de gang. Ik heb alle 70 planken van 4,20m één keer gegrond en een keer gelakt en nu ze aan het plafond zitten moeten ze nog één keer in de lak :z

http://i56.tinypic.com/epouuw.jpg
En de badkamer met inloopdouce design radiator en ben super trots op mijn kraan :P het bad zit links buiten de foto, maar die hadden jullie al gezien :D

http://i55.tinypic.com/rsvo7a.jpg
En wat is het fijn om weer een werkend toilet te hebben :D
Laatst bijgewerkt door Mars op 23-11-10 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:58

Mooi gedaan hoor, van iedereen trouwens :D