Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:56

Ik heb ook de voor-foto's gezien en het ziet er nu super uit MarvanTom! Echt een mooi appartement, moet je toch kunnen verkopen :j . Al kijkers gehad?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:03

Waaw wat een leuke stijl Michelle!

Ik ben ook met die zelfde kleuren bezig :D
En dezelfde Ikea bank :)) Ohhh die zit lekker!

We krijgen een hardstenen middengrijze ruwe vloer (met vloerverwarming :D )
Ik heb zo'n sierkachel gekocht afgelopen week. Zo'n witte ombouw met een gelkachel erin. Van de Praxis, die stonden nu te koop met 50% korting omdat ze uit t assortiment gaan. Deze:
Afbeelding
En bij de Leenbakker heb ik een ruw, licht eiken eettafel en tv-kastje gekocht. Deze (en ook die zelfde stoelen :D ) http://s3.amazonaws.com/voordeelmuis/444/444833.gif

En dan die zelfde bank, maar dan in t grijs (met wat leuke, kleurige kussens)

En toen nog een keuken uitgezocht, in lichtgeel met een licht houten blad, past heel mooi bij de tafel :j

En dan komen er nog twee of drie panelen waar ik behang op plak, iets retro/barok-achtigs, en die hang ik dan aan de muur, klein stukje van de muur af.

En een tijdje geleden heb ik deze kast opgeknapt:
[UK] [ART] Vitrinekast opgeknapt

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:04

PaysBas schreef:
Wij zijn op zoek naar een nieuw dressoir.
Dient functioneel te zijn en strak.

We hebben er eentje bij de Ikea gezien.
Hoogglans wit met in het midden 2 vitrinekasten ook zitten er geen handvatten aan de kastjes eigenlijk een soort duw/klik mechanisme.

Welke outletstore weten/raden jullie aan?
Graag met een linkje naar de betreffende zaak.

Zomaar een vraagje aan de interieur kenners onder ons.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:19

Als je die van de Ikea mooi vindt waarom koop je die niet dan :) ?
Ik heb niet zoveel verstand van modern, weet helaas geen outletstores met moderne meubels. Staat er niks op MP?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:22

8nnemiek, ik ben benieuwd welke kleuren jij op je muren gaat doen?
Verder klinken je plannen goed!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:27

Ik weet ook nog niet welke kleuren mijn muren gaan worden. Denk dat ik de muren gewoon wit maak (de ruimte is al vrij klein, en lichte kleuren maken het groter) en dan een paar panelen met leuke kleurtjes behang tegen de muur. Kan ik die ook weer makkelijk eraf halen en een nieuw behangetje erop plakken :D

Wat betreft die outlet stores.. Hier in de buurt hebben we van die winkels waar heel groot boven staat "Faillisementsverkoop!!" en "Laatste dagen!" (en dat staat er al jaren boven hoor :') Maar die meubels zijn stukken duurder dan bij Ikea.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:32

Ja dan is wit wel het mooist!
Wij krijgen een grote woonkamer en ik wil wel 1 wand met een tint doen, maar wel een rustige kleur.

Ik las iets over een link naar inrichtingen met natuursteen, maar kan de link zelf niet vinden. Weet iemand die link voor mij?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:40

Rinske schreef:
Ik heb ook de voor-foto's gezien en het ziet er nu super uit MarvanTom! Echt een mooi appartement, moet je toch kunnen verkopen :j . Al kijkers gehad?

Nee, nog niet... Zit nog vast in papiergeneuzel, maar heb wat mensen opgezweept vanochtend. ~~}>
Vervolgens weer de verfkwast opgepakt op de dijk en dat geeft echt voldoening.

http://marillionair.hyves.nl/album/53763180/Metamorfose/4XIZ6O7A/fotos/1067650843/0/TMaD/#media=3.1067651409.snfu&__state__=11
Hoop dat dit lukt zo, maar dit is de gang in behandeling.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:45

Mooi!
Mooie trap ook
Kun je die matjes voor op de tredes kant en klaar kopen?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:55

8nnemiek schreef:
Mooi!
Mooie trap ook
Kun je die matjes voor op de tredes kant en klaar kopen?

Die trap... Dát was pas bloed, zweet en tranen en 2 weken schuur- en verfwerk.
Er zat tapijt op en heeeeel veel lijm...
Die tredes kwamen we tegen bij Leen Bakker en pasten precies bij de deurmat.
Die tredes hebben ze in verschillende kleuren en erg handig op een strak gelakte trap, want dat was niet te belopen... :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:58

SUper leuk huis, veel karakter zeg :j ! Die matjes zaten bij ons ook op de trap, ik heb ze er direct afgetrokken :P . Wij hebben nu een traploper.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:01

Haha dat geloof ik, dat die trap veel werk heeft gekost! Maar die ziet er dan ook super uit zeg!

De trap in ons nieuwe huis is ook zwaar verouderd, dus dat wordt ook héél veel schuren en dan verven. En dan ga ik maar eens bij de Leenbakker kijken, want dat ziet er echt leuk uit zo!

*edit* meteen even opgezocht op de site van Leenbakker. Daar hebben ze nog veel keus zeg!
Haha, heel fout, maar die wollige witte trapmatjes vind ik echt geweldig :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:11

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:14

Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 25-08-10 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:16

Die zijn echt geweldig! Maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat tapijt op een trap echt snel vuil wordt. Ik zou dus echt geen wit of beige nemen := . Maar het is wel echt geweldig zacht, net als onze traploper, ook zo heerlijk :+: .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:20

Haha ja dat is waar, dat t snel vuil wordt. Maar ik ben wel de enige die de trap gebruikt, en boven heb ik alleen mijn slaapkamer en de badkamer, dus daar loop ik eigenlijk altijd zonder schoenen.
Maar misschien past een andere kleur ook wel leuk bij de rest :D Ik ga volgende week eens bij Leenbakker kijken :j En Kwamtum, daar hebben ze ook vaak zo'n spul

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:21

Kwantum zullen ze ze ook wel hebben ja :j . Of bij Carpetright oid.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:29

Haha, net hier de hele tijd over Leenbakker bezig.. Net op hun website aan t kijken..
..kijk ik tussendoor nog even op de mail van mn werk.. staat er heel groot een bericht met 'Leen Bakker' in de titel.. Ik denk, huh, wat?, hoe kan dat nou :? Hoe weet Leenbakker mn mailadres nu weer?! ... Maar t was gewoon een advertentie van de Leenbakker die in de krant moet worden geplaatst :')
Krijg ik normaal nóóit doorgestuurd, die krantenads, hoezo toevallig :P

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:34

Een loper had ik ook graag gewild, maar we konden geen loper vinden die qua kleur of prijs bij ons paste... :D
Toch wel een tip voor een oude trap: een trap met butsen en putjes en krassen geeft juist wat persoonlijks of huiselijks, imho.
Onze hal is nog niet helemaal af, maar dit is alvast onze 'binnenkomer' (in dit topic). ;)
De woonkamer volgt natuurlijk, want anders wordt het off topic.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:40

Loper was inderdaad wel prijzig, de goedkoopste die we konden vinden was toch zo'n 900 euro, maar het resultaat mag er wezen :P . Wij hadden in eerste instantie ook niet het idee om een donkerrode traploper te nemen, wilde liever beige oid. Maar toen legde hij de stalen op de trap en toen wisten we het meteen: rood. Hahaha, zo grappig om te zien hoe een staal in het echt heel anders staat op je eigen trap dan op een trap van internet.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:45

Zo ik kom hier ook is even inspiratie op doen!
Woon sinds 2 jaar samen met mn vriend in een nieuwbouw rijtjeshuurhuis, tis alleen nog steeds niet af :P Beide student dus moeten eerst flink sparen voordat we wat kunnen kopen, maar dat is niet erg.

*gaat even foto's maken*

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:47

michelle! ik ben zwaar verliefd op je interieur!!!! echt té leuk gewoon!!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:06

Foto's gemaakt dus bij deze, ons huisje :)

Afbeelding
Keuken + eettafel. Keuken zat er al in door de WBV, eettafel is een krijgertje. Wil graag zo'n grote houten met 6 stoelen, beetje in de stijl van MarvanTom (mooi appartement!!). De groene gordijnen worden hopelijk ook as soon as possible vervangen, maar ben nog in discussie met vriendlief over wat er dan moet komen te hangen..Ik ben voor iets horizontaals (luxafles of gewoon een rolgordijn), maar vriendlief vindt gordijnen wel handig.

Afbeelding
Woonkamer. Banken, salontafel en kast zijn ook krijgertjes. Kast wil ik graag nog een keer oververfen maar heb nog geen idee in welke kleur, bovendien zitten er redelijk veel randjes e.d. op dus dat wordt nog wat met schuren enz..Wil graag een grijze stoffen hoekbank met evt nog een aparte stoel erbij.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KEHLZMM4.jpg
Andere kant woonkamer, Ikea paneelgordijnen die erg populair zijn in onze buurt (2 andere buren hebben ze ook :P ).

Afbeelding
Studeer/logeerkamer, is vanuit de badkamer genomen dus achter de deur rechts staan nog een boekenkast en een 2 pers. slaapbank.
Muren moeten nog geverfd worden, zit glasvezelbehang op.

Slaapkamer heb k even geen foto's van maar daar hebben we 3 cremekleurige muren en 1 donkerbruine met rolgordijnen in dezelfde kleur en een grote ikea PAX kast in bijna dezelfde kleur. Bed moet nog vervangen worden incl. nachtkastjes :P

Kortom er moet nog heeel wat gebeuren, mja tijd en geld zitten niet altijd mee :P
Hebben jullie nog wat goede tips voor bijv. de kleuren op de muur in de studeerkamer?
En k zie hier ook steeds van die mooie canvas bloemenschilderijen voorbij komen, waar halen jullie die foto's vandaan? K vind dat namelijk wel leuk om de slaapkamer mee op te fleuren :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:38

@ WillemYntJee: bedoel je nu mijn witte eettafel voor 6 of die enorme grote donkerbruine voor 8 van de vorige foto's?
Allebei van Ikea trouwens. Ben zooo Ikea... :D
Ik vind die groene gordijnen echt niet gek staan, hoor. Wel wat brandgevoelig naast je kookgedeelte, maar misschien zijn lamellen een idee?
Kan je openschuiven als gordijnen en zijn erg makkelijk schoon te maken. ;)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:45

ik zou mooie vouwgordijnen nemen