PSvanLot schreef:Goed bezig Eapy! En budgetteren is gewoon heel leuk! Zeker nu met de spaarpotjes waar je groei in kunt zien.
Ik zit bij Knap en daar kun je een spaardoel maken in je spaarpotje. Toch leuk om te zien hoe die procenten iedere maand oplopen en super als je je doel behaald.
Ja, die potjes zijn mega handig! Ik zit bij Rabo en die helpen je ook met een spaardoel. Heel fijn om zo je progressie te kunnen meten.
Ben iets heel belangrijks vergeten zie ik nu — mijn spending tracker. Dit is iets waar ik over hoorde in een podcast. Ik hou een uitgave tracker bij, en zet daar al mijn privé-uitgaves in. Dus ja, elke keer als ik iets (voor mezelf — dus geen boodschappen van de gezamenlijke bijv) koop, zet ik dit in mijn notes app in een tabelletje. Wanneer, wat, hoeveel het kostte en een score van 1-3.
1 zijn ‘moetjes’, zoals skincare, maar ook dingen waar ik me echt goed bij voel en het goed kan verdedigen voor mezelf. 2 is neutraal, had misschien niet gehoeven, of goedkoper gekund, etc. En 3 zijn dingen die ik achteraf beter niet had kunnen doen/kopen. Aan het einde van de maand heb ik een mooi overzicht van waar mijn geld naartoe is gegaan en reken ik de percentages uit van de scores. Is mijn maand bijvoorbeeld relatief duur geweest maar vooral score 1, dan is het oké. Is mijn maand duur geweest maar vol met score 3, dan moet ik daar iets mee.