Berdien schreef:Mwah.. er zijn ook partijen waarbij dat helemaal niet speelt hoor. Genoeg solide partijen die een offerte voldoende lang geldig hebben zonder dat je bereidstellingsprovisie moet betalen.
Ja precies. Ben benieuwd naar de reactie.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Denise_Storm schreef:ingedebruijn schreef:Ja hij gaf aan dat de 30 jaar vast die wij willen alleen hier kon plus NHG. Ga er maar vanuit dat dat klopt. Daar betaal ik 'm tenslotte voor.
Hebben jullie een onafhankelijke adviseur? Ik vind het een beetje vaag klinken allemaal.
Berdien schreef:Ehm.. er zijn meer partijen met een rente voor 30 jaar icm NHG.. Zou nog eens goed doorvragen hoor!
Edit: zie nu je bericht. Dat is jammer, zeker als je er nu pas op deze manier achter komt.
AppleSter schreef:Stille meelezer hier; Wij hebben dit vorig jaar wel meegemaakt![]()
Ons rente aanbod stond voor 3 maanden vast, maar overdracht was na 5 maanden. Helaas ging de rente net iets stijgen vlak voor de overdracht in september vorig jaar, dus helaas moesten we de bereidsstellingsprovisie betalen. Uiteindelijk hebben we het, via de belastingaangifte, deels terug gekregen, want het is aftrekbaar
ingedebruijn schreef:Ja hij gaf aan dat de 30 jaar vast die wij willen alleen hier kon plus NHG. Ga er maar vanuit dat dat klopt. Daar betaal ik 'm tenslotte voor.
Yipee schreef:ingedebruijn schreef:Ja hij gaf aan dat de 30 jaar vast die wij willen alleen hier kon plus NHG. Ga er maar vanuit dat dat klopt. Daar betaal ik 'm tenslotte voor.
Wat een flauwekul! Wij hebben bij Vista geen bereidsstelling provisie hoeven te betalen bij stijgende rente. Sterker nog, wij hebben NHG en 30 jaar rente vast gezet. Tevens was het zo dat ze een rente aanbod hadden gedaan en als ten tijde van tekenen bij de notaris de rente lager was geweest, wij de lagere rente zouden krijgen en als die was gestegen zouden we de aangeboden rente krijgen zonder extra kosten.
Wat belachelijk. Is dus echt niet nodig. Er zijn zoveel aanbieders. En verder dus bij ons in totaal 12 maanden geldigheid offerte (incluis verlengen).
Die 6 maanden die jullie nodig hebben is niet raar. Ja wij hebben een nieuwbouw hypotheek maar kan mij niet voorstellen dat het zo extreem anders is.
Berdien schreef:SNS biedt een beperkt aantal andere partijen aan. Maar daar maken ze geen geheim van, dus dat de adviseur geen partijen als Vista kan aanbieden kun je hem niet kwalijk nemenDat weet je (als het goed is) als je met zo'n adviseur het traject in gaat.
Yipee schreef:Jammer dat het zo loopt! Je kan niet meer over naar een ander denk ik? Is misschien ook niet zo fijn met je voorbehouds termijn.
Niet dat wij alleen maar positief zijn over onze adviseur hoor. Maar had wel express gekozen voor eentje die niet bij een specifieke bank was aangesloten.
Maar dat is achteraf praten. Tenzij het boetebedrag echt hoog is, loont het ook niet om nog met een andere hypotheekadviseur in zee te gaan.