Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:13

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:15

vec schreef:
Ga je dan de bank tegen die muur aanzetten?

Nee zo:

Afbeelding
Groen= tv
Blauw= dressoir
Rood= bank

Jolynne: ik zou ook alleen dat tafeltje met de plant erop doen. Of de plant misschien in een grote hoge pot?

Janine: waar lees jij dat ik die jeugd zo vreselijk vind? Het leek mij sowieso niet zo verstandig om een tv voor een raampje te zetten open en bloot. Zelfde als dat ik nooit de laptop open en bloot op tafel laat liggen. Maar dat zal een controle ding van mij zijn :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:16

Booooo schreef:
vec schreef:
Ga je dan de bank tegen die muur aanzetten?

Nee zo:

[ [url=m/zZFnYF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Groen= tv
Blauw= dressoir
Rood= bank

Jolynne: ik zou ook alleen dat tafeltje met de plant erop doen. Of de plant misschien in een grote hoge pot?

Janine: waar lees jij dat ik die jeugd zo vreselijk vind? Het leek mij sowieso niet zo verstandig om een tv voor een raampje te zetten open en bloot. Zelfde als dat ik nooit de laptop open en bloot op tafel laat liggen. Maar dat zal een controle ding van mij zijn :D
Maar in je huidige opstelling staat je tv voor een raam?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:21

_San87_ schreef:
Jolynne schreef:
Dus enkel de plant die er nu staat met het nieuwe bijzettafel, waarop ze zal staan?
Deze bijzettafel: http://www.leenbakker.be/nl/bijzettafel ... antentafel

Zou ik wel doen. Mocht je dan toch nog wat missen, kun je altijd nog toevoegen.

Zal dan even afwachten hoe het toont met enkel de plant + bijzettafel!

Komende donderdag halen we ons nieuw tv-meubel op, kan al niet wachten. :P

Hoe het nu is:
Afbeelding

En ons nieuw meubel: langer en smaller
Afbeelding

Grijze kast gaat op termijn weg en er zal voor de haard een deurtje gemaakt worden, zodat de kat niet meer in de ruimte achter de haard kan..want hierom staat de kast hier. De plant op de foto staat naast de schuifdeuren, want de kat at deze volledig kapot. :+

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:28

Bo, voor een tv breken ze niet bij je in, en als ze dat wel doen dan hebben ze al lang een keer door je grote raam gekeken waar hij staat en of hij interessant is.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:29

Hier trouwens ook soort doorloop via de keuken en stoort mij helemaal niet. Onze keuken is wel echt heel ruim overigens en als je van de gang naar de kamer loopt is het twee passen de keuken door, dus niet de hele lengte door moeten. Dat scheelt wel weer.

En hier ook tv op een kastje half voor een zijraam geplaatst. Voor mij echt geen reden om het raam altijd maar dicht te doen met een gordijn. Ondanks ons grote raam voor minder licht en dat lijkt me dan weer geen gezicht ;-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:29

Booooo schreef:

Nouja, ik krijg een beetje het idee dat je wat angst hebt voor de hangjeugd en daar je interieur op wilt aanpassen. Dat zou toch echt zonde zijn?

TV voor een raam is niet zo heel erg hoor... Zoals ik zei, mijn ouders hebben dat ook... Gebeurt niks mee...
Als men iets wilt jatten, doet men het toch wel. En zolang er sporen van inbraak zijn, ben je toch verzekerd.

En zoals het reclamestukje zegt: Het maakt niet uit hoe je woont, het maakt uit hoe makkelijk ze binnen kunnen komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:32

Jolynne schreef:
Dus enkel de plant die er nu staat met het nieuwe bijzettafel, waarop ze zal staan?

Gezien de best wel drukke omgeving, zou ik juist een zo eenvoudig mogelijke pot nemen en een zo simpel mogelijk krukje, als je dat per se wilt.
Deze enorme boomstam zou ik zeker niet doen :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:33

Jolynne schreef:
_San87_ schreef:
Zou ik wel doen. Mocht je dan toch nog wat missen, kun je altijd nog toevoegen.

Zal dan even afwachten hoe het toont met enkel de plant + bijzettafel!

Komende donderdag halen we ons nieuw tv-meubel op, kan al niet wachten. :P

Hoe het nu is:
[ Afbeelding ]

En ons nieuw meubel: langer en smaller
[ Afbeelding ]

Grijze kast gaat op termijn weg en er zal voor de haard een deurtje gemaakt worden, zodat de kat niet meer in de ruimte achter de haard kan..want hierom staat de kast hier. De plant op de foto staat naast de schuifdeuren, want de kat at deze volledig kapot. :+

Ik ben benieuwd. Het ziet er iig al vele malen beter/ruimer/lichter uit :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:34

Janine1990 schreef:
Jolynne schreef:

Gezien de best wel drukke omgeving, zou ik juist een zo eenvoudig mogelijke pot nemen en een zo simpel mogelijk krukje, als je dat per se wilt.

40 x 40 is niet groot hoor :D. Ik denk dat t wel mooi staat. Iig stabiel.

Ze is ook al enorm aan het leeghalen en rust creeren.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:35

San: dat is dat kleine raampje.

Ik denk dat jullie inderdaad helemaal gelijk hebben! :D Met onze hond bedenken ze zich ook wel 2x denk ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:35

Jolynne schreef:

Leuk! Vind het een mooi tafeltje. Zou dat combineren met de plant en zoals de rest ook aangeeft : verder lekker rustig houden.

Hier hebben we tijdens een smerige klus (het zeiknatte binnenplafond en door en door beschimmelde glaswol isolatie van de garage verwijderen) ergens onder verstopt een prachtige oude lessenaar gevonden. Vast geschroefd aan de muur helaas. Maar los kunnen krijgen en binnen gezet. Gaat een portie TLC nodig hebben maar was een gave ontdekking!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:36

_San87_ schreef:
Janine1990 schreef:

40 x 40 is niet groot hoor :D. Ik denk dat t wel mooi staat. Iig stabiel.

Ze is ook al enorm aan het leeghalen en rust creeren.

Massaal is een beter woord denk ik :P

Er zijn een hoop dingen verbeterd inderdaad, maar die deuren zijn vrij druk... Ik denk dat het in de andere hoek (witte) wel heel goed kan hoor...

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:38

Ik ben inderdaad zo goed alles aan het wegdoen om zoveel mogelijk ruimte en rust te hebben :+

Wil in ieder geval iets natuurlijks onder de plant hebben ipv letterlijk een tafeltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:45

Een boomstam onder je plant?

Woon alleen en rond 8en gaan de gordijnen dicht , hou niet van inkijk . En ach breken ze in dan houd een dicht gordijn ze niet tegen ..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:48

Jolynne schreef:
Ik ben inderdaad zo goed alles aan het wegdoen om zoveel mogelijk ruimte en rust te hebben :+

Wil in ieder geval iets natuurlijks onder de plant hebben ipv letterlijk een tafeltje.

Zou die bijzettafel gewoon proberen. Ik denk dat t mooi staat met je blauwe muur.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:48

Ga ik ook kopen, zoals je enkele posts hierboven ziet.

Hier geen enkele inkijk, want aan straatkant is ons bureel.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:53

Wat is een bureel?

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 22:59

Zeggen jullie dat niet in Nl? :P

Bureau, gezien we vroeger een eigen zaak hadden.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 23:34

Gaaf Judith!

Jolynne, enkel die plant op een krukje zou mooi passen in die hoek (less is more!). Ik vind dat boomstam krukje juist wel tof, past goed in een botanische (daar is ie weer :D ) inrichting.

Bo, ik had denk ik het volgende gedaan. Deur van keuken naar hal dicht gemaakt, de muur naar de eetkamer eruit gehaald tot de kelder. Muur van de kelder wel intact laten. Hoewel ik er geen voorstander van ben, zou ik juist wel de bank in de hoek voor het raam zetten en de tv aan de muur tegenover het raam zetten. Vervelend is wel dat je last kan krijgen van spiegeling van buitenaf. Als je de tv voor de wand met het kleine raam plaatst, kan trouwens iedereen buiten evengoed meekijken vanwege die grote raampartij ernaast... Duorolgordijn, niet mijn smaak. Zou eerder voor mooie shutters gaan, tot mijn verrassing komt er dan nog een hoop licht binnen maar geeft het veel privacy. Wat ik me wel afvroeg, als je de korte zijde van de bank tegen de muur met het kleine raam plaatst, kan de deur dan nog wel open?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 07:27

Holy Moly! wat gaan jullie hard, is bijna niet bij te houden joh!

Thanks voor het meedenken over de deuren. We willen juist geen witte deuren of af te lakken deuren, had ik er even bij moeten zeggen. Heb net een prijsopgave binnen voor vurenhouten deuren, opgeklapt voor ongeveer 169 eur. per stuk.
De kruishengen en klinken heb ik al gevonden. Ook de beits die ik wil gaan gebruiken voor een oudere look. Denk dat dat iig al veeeeeeel mooier gaat staan bij dit huis! Dinsdag komt er nog iemand hier uit de buurt die zulke deuren kan maken....benieuwd of de prijs dan ongeveer hetzelfde is.

Afbeelding

Afbeelding

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:44

Jolynne schreef:
Zeggen jullie dat niet in Nl? :P

Bureau, gezien we vroeger een eigen zaak hadden.

Wij zeggen kantoor in NL.

Mooi Dems!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:41

@dems: dat is wel mooi hang- en sluitwerk.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:23

Dat is een mooie klink!

Ik had nog geen foto getoond van hoe de keuken er nu uit ziet, ze is namelijk een tint lichter geverfd.
Vensterbank zal binnenkort volledig leeggemaakt worden en er zullen kleine plantjes komen ipv die lelijke orchideën.

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 10:46

dems75 schreef:
Holy Moly! wat gaan jullie hard, is bijna niet bij te houden joh!

Thanks voor het meedenken over de deuren. We willen juist geen witte deuren of af te lakken deuren, had ik er even bij moeten zeggen. Heb net een prijsopgave binnen voor vurenhouten deuren, opgeklapt voor ongeveer 169 eur. per stuk.
De kruishengen en klinken heb ik al gevonden. Ook de beits die ik wil gaan gebruiken voor een oudere look. Denk dat dat iig al veeeeeeel mooier gaat staan bij dit huis! Dinsdag komt er nog iemand hier uit de buurt die zulke deuren kan maken....benieuwd of de prijs dan ongeveer hetzelfde is.

[img=458x458]https://www.mijnijzerwaren.nl/5845-large_default/blackline-kruisheng-zwart-500mm.jpg[/ig]

[img=800x800]https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/enchanted/image/cache/full/f9ce79e3337e7c2ba5140da255e2b44fb2b61f0.jpg[/ig]

Mooi, ben erg benieuwd hoe dat gaat staan. Klinkt als een mooie combinatie!

Jolynne, wat knapt jullie huis op!