[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:02

MarjanB schreef:
Mjetterd schreef:
Wij zijn vanmiddag bij een huis wezen kijken waar we enthousiast over zijn! Het huis word volgende week verkocht door middel van verkoop bij inschrijving. Vandaag waren er naast ons nog 6 kijkers.

Hier nog tips/ervaringen wat betreft verkoop bij inschrijving?

Wij hebben t appartement zo verkocht. Flink boven vraagprijs maar waar wij ook op gelet hebben zijn voorwaarden. Wel of geen voorbehoud financiering wanneer overdracht enz.

Succes!

De verwachting was ook dat jullie boven vraagprijs zouden verkopen :)?

We zitten met voorbehoud financiering en verkoop eigen woning. Helaas slechte uitgangspositie.

Selka

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:21

Vrienden van ons hebben bij een huis dat per opbod wegging gewoon heel brutaal een bod dat de verkopers niet konden weigeren neergelegd voordat de boden van de andere kijkers binnen kwamen. Ze hebben ook als eis gesteld dat er werd getekend voor die tijd. Makelaar heeft heel wat boze telefoontjes gehad maar zij hebben hun droomhuis.

Als je het echt graag wilt is dat nog een optie.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:26

Ik denk dat je in de huidige markt ook wel brutaal moet zijn.
Zelfs hier in het oosten is mijn huis binnen 2 weken voor de vraagprijs verkocht. Het gaat gewoon gigantisch hard op het moment.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:32

@mjettert ja flink boven de vraagprijs verkocht. Van de zes biedingen vier er boven. Dit was net voordat de chaos hier begon. Was binnen week ook verkocht. Wel in Nijmegen dicht bij centrum in gewild complex

Houd er wel rekening mee dat banken vaak het deel niet willen financieren wat boven de vraagprijs is.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:43

Citaat:

Houd er wel rekening mee dat banken vaak het deel niet willen financieren wat boven de vraagprijs is.

Dat heeft met de taxatiewaarde te maken, niet met de vraagprijs.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:45

djuulsie schreef:
Citaat:

Dat heeft met de taxatiewaarde te maken, niet met de vraagprijs.

In het westen ligt de vraagprijs momenteel al boven taxatiewaarde ;-)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 21:48

Dat dus hier niet eens in het westen maat vaak ligt taxatie rond vp en bieden mensen daar boven en dat geld moeten ze zelf bijleggen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:01

Ik heb in het westen gekocht en taxatie lag boven de vp, dus het is niet altijd waar. Die taxatie is ook een wassen neus.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 22:22

Taxatie kan zeker hoger uitvallen dan de vraagprijs, maar het houdt wel een keer op. Dat zie ik hier in de stad heel veel, woningen gaan voor dusdanig hysterische bedragen weg dat de taxateur er niet meer aan komt. En dan moet je inderdaad (fors) eigen geld in kunnen leggen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:26

Boooooo heel spannend ja, ik heb ook echt rare dingen gedroomd erover. :')
Ik heb eerder ook een woning gehuurd via de woningstichting. En daar was het idd ook eerst kijken, daarna pas de papieren in orde maken (en kijken of je dus wel 'recht' had op die woning). Vervelend zeg dat het nu bij jullie mis is gelopen!

Huis verkopen/kopen door middel van verkoop bij inschrijving ken ik niet. Klinkt wel spannend zeg.

Iemand tips waar naar te kijken en wat te vragen bij onze eerste bezichting vanmiddag?
Keukenkastjes opentrekken oa las ik al. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:01

Eh :? Gemist telefoontje vanmorgen, nummer kon ik niet thuisbrengen. Toch maar even terugbellen.

Ja met ... van makelaardij .. eeh ja goedemorgen u had gebeld? :j ja klopt en excuus dat het zo lang heeft geduurd de woningbouwvereniging liet op zich wachten En ik kan zeggen dat je het huis van je voorkeur van jou wordt als hypotheek rond is. :? :oo
Eh ok heel droog drong en dringt nog niet door. Ze zei ook nog tenzij je nog wilt wisselen van huis. :') je had ook hoogste bod bij de andere woning :+ Eeh oeps hihi hoe kan dat dan zoveel mensen geinteresseerd en met vijfduizend er boven hoogste bod. Normaal met drie nu met acht mensen :o? .

Volgende horde is hypotheek krijgen, wordt heel krap een juli is deadline van tien jaar allimentatie oeps. Ga pas dingen regelen en blij doen als echt alles is geregeld getekend en ik een sleutel heb. Dat is vroeg genoeg. :j

:oo := :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:02

Voorzichtig positief Karuna. Wat een wending. Lees al een tijd mee wbt jouw vervelende situatie en ik hoop dat het je gegund is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:04

Oh Karuna! Ik ga zo hard voor je duimen dat de hypotheek lukt!

Wij kochten ons huis bijna een jaar terug (nee precies een jaar terug alweer) ook onder taxatiewaarde. Daarna ging de markt compleet los, nu gaat alles hier er ver boven. Nu wonen wij wel in een gemeente waar iedereen graag wil wonen die Utrecht niet meer inkomt omdat de markt daar nog gekker is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:06

Tsja zit ook een beetje :? :o? >;) := :oo :roll:

Boden waren ook echt, tsja ik doe ze maar maar zal wel niks worden. Maar dan heb ik er echt alles aan gedaan weg te komen tot echt aller allerlaatste moment. En verder niet echt meer aan gedacht. Plannen gemaakt hoe verder in de tuin en huis enz. Snippers voor de tuin ga ik wel verder doen, heb al worteldoek en snippers liggen elders al klaar. Was bijna klaar met de tuin omgooien hier en onderhouds maken low budget.
En dan zou ik zo van 600m2 rondom waarvan 10 bij 20 achter naar 6 bij 6 achter :') en 6 bij 10 voor, achter alleen tegels voor grind en zand. Alles helemaal kaal. Maar is wel wat van te maken. Planten die ik gekocht had zijn gekocht met in achterhoofd verhuizen. Die kunnen mee inclusief de klimplanten tuinposters enz. :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:11

Oh Karuna, ik kan goed begrijpen dat je even flabbergasted bent! Nu hop hop aan de slag! Ik hoop echt dat het gaat lukken voor je!!!

Een tip heb ik wel voor je, ga niet zitten afwachten, ook al zegt de hypotheekadviseur dat alles wel goed komt, hou het zoveel mogelijk in eigen hand. Dan maar tijdelijk het woord stalker op je voorhoofd, dit moet wel gaan lukken! Gewoon zorgen dat je elke 2/3 dagen ofzo een update krijgt. En anders op tijd aan de bel trekken en een andere hypotheekadviseur in de arm nemen.

En ik weet niet waar je gaat wonen, maar ik heb anders nog een contact bij Rabobank in Helmond waar wij onze hypotheek na een hoop gezeik bij een andere hypotheekadviseur supersnel rond gekregen hebben en wij hadden ook niet het makkelijkste dossier. Uiteindelijk bleek dat zij maar 0,03% duurder waren dan het andere rente aanbod, dus dat maakte niks uit voor de maandlasten.

Go go!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:20

Prairy andere kant van het land, het oosten zo n beetje. De adviseur heeft weer al voorwerk gedaan. :j Die kan ik heel goed achter zijn broek zitten. Alleen er zijn weinig adviseurs/hypo verstrekkers die willen meewerken in de situatie waar ik zit. Toen was alleen aegon enige die nog wilde kijken naar een hypotheek nu iets meer geloof ik ook waaronder de rabo.

Makelaar weet van mijn krappe deadline ook en is volledig op de hoogte van mijn situatie ook. Ondanks dat willen ze toch kijken of het gaat lukken. Ook in hun achterhoofd als niet lukt wordt de volgende in de lijst benadert. Dat is ook ok al ga ik graag naar een eigen stekje al moet daarna dit huis leeg en in de verkoop en tot verkoop zit ik met anderhalve woonlast. :j scheelt verkoop tijd is gunstig maar huis is niet bepaald standaard of klaar een echt klushuis. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:24

Wat bizar Karuna! Waren dat die huizen met muizen en houtwormproblemen?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:27

Wat goed Karuna!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:30

Cayenne ja en dat viel dus 100% mee. Houtworm was idd alleen los trapje in kelder. De muizen daar was minimaal onder de vloer. Dt was niet voorkeur huis. Andere alleen paar keutels achter een schot in achterste kamer. Geen drama hoeveelheden ook. Gekke geur was geen urine steenmarter of muis. Maar de afzuiginstalatie van de keuken zat erachter, bij keuring ook gemeld als naar kijken.

Link kan per pb maar ik moet snel eten en deur uit. Vanmiddag scootmobiel rit hier

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:39

Ik ben wel benieuwd Karuna :) Stuur me de link maar wanneer je in de gelegenheid bent.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:45

O Karuna, zou het je dan toch nog lukken :oo
Ik duim me nog even suf voor je tot het echt gelukt is
Maar hoop het echt voor je , zou Toch geweldig zijn

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:51

Hoop echt dat het nog lukt Karuna! Ik duim voor je

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:10

Hier ook de duimen gedrukt voor je Karuna, dat moet toch wel een keer meezitten nu!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:14

Ik ga voor je duimen Karuna!!

Kopers van mijn huis hebben als het goed is vandaag getekend en dan sturen ze de papieren op naar de makelaar. Dan hoor ik wanneer ik kan komen tekenen en is het definitief onder voorbehoud verkocht *\%/*

Is mega snel gegaan! Hopen dat het huis van mijn vriend zo ook zo snel gaat

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 19:19

Wat fijn Liselot!!

Onze overdracht komt ook eindelijk dichtbij <3