Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:26

Sloffiee wat voor hoeveelheden zitten er in zo'n €5 groente en fruittas? Kun je daar een fatsoenlijke maaltijd mee op tafel zetten per groentesoort voor 2 personen? Dan is het voor mij wel interessant denk ik.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:01

Winna schreef:
Sloffiee wat voor hoeveelheden zitten er in zo'n €5 groente en fruittas? Kun je daar een fatsoenlijke maaltijd mee op tafel zetten per groentesoort voor 2 personen? Dan is het voor mij wel interessant denk ik.

Van de verhalen die ik hoor wel winna ik ben er zelf nog niet geweest maar dacht deel het voor diegene die het intressant vinden enzo

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:29

sloffiee schreef:
Winna schreef:

Van de verhalen die ik hoor wel winna ik ben er zelf nog niet geweest maar dacht deel het voor diegene die het intressant vinden enzo

Meelezer kruipt onder steen vandaan. Waar in Friesland zit dat dan?

Alwiene

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:41

Waren vandaag in Hengelo dus daar maar even langs de Jumbo gegaan. Nou dat was niet gek! Er lag een hele doos met trostomaten met schimmel dus kreeg probleemloos een groentetas. Uien, flinke tros tomaten, worteltjes en een bak druiven! Verder lag er nog een stuk schapenkaas over datum, maar was geen goede meer van dus lekker stuk beemster voor terug. En nog een stuk Milner op de datum en een stuk camembert ook op datum. En kellogs havermoutzakjes over datum dus een goede ervoor terug. Die laatste gaat naar het voedselpakketten project toe maar de rest gaan we lekker zelf van genieten!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:46

:O :D Loop je dan echt goed te kijken en te speuren door de winkel? Of gewoon toeval?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:54

Wij hebben gewoon een hele goede jumbo denk ik :') Want daar is nooit wat over datum :') En rot fruit en groente ligt er ook nooit :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:00

xFioon schreef:
:O :D Loop je dan echt goed te kijken en te speuren door de winkel? Of gewoon toeval?

Laten we zeggen dat ik wat intensiever om me heen kijk dan de gemiddelde klant. Zoeken mag namelijk niet volgens de spelregels :+
Maar sommige Jumbo's vinden het niet erg als je zoekt dat weet je alleen niet als je in een vreemde Jumbo komt zeg maar. :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:05

Wist niet eens dat het zo kon werken. Doen ze dat bij AH ook? Ooit eens opgewezen dat het hele schap met broodjes van gisteren lag. maar ik heb niets gratis gekregen hoor -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:06

Alleen Jumbo

In mijn dorp hebben we er 2 , maar die waarderen het echt niet die trappen je met liefde er dan uit

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:10

Bij ons krijg je het alleen mee als je boodschappen ongeveer dezelfde waarde hebben. De complete winkel werd soms overhoop getrokken :=

Over de pods; ik snap die dingen ook nooit zo. Of je nou een pod erin gooit of een wasbol ...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:53

Oh ik heb ook wel eens een Jumbo meegemaakt die het echt niet kon waarderen, en dan had ik maar 2 of 3 items, want als ik de Jumbo niet ken ga ik niet veel meenemen. Maar er is 1 Jumbo in Nijmegen die letterlijk zegt: "Zolang je maar 1 betaald item meeneemt, blikje tomatenpuree is het goedkoopste, dan mag je dingen van de spelregels meenemen zoveel je maar wilt" Tja, dan zeg ik geen nee :P En hier in Zwolle is er ook 1 die heel makkelijk is, daar kan je rustig 4 x zoveel gratis meenemen als dat je betaald hebt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:55

Ik weet ook niet of elke Jumbo dat heeft hoor, maar de mijne in elk geval wel ;)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:09

Jiska

In opende :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:26

Destination schreef:
Ik weet ook niet of elke Jumbo dat heeft hoor, maar de mijne in elk geval wel ;)

Nee is zeker niet bij elke Jumbo zo hoor :) De meeste hier hanteren de regel dat je in ieder geval ook boodschappen gedaan moet hebben. Naar de waarde is me eigenlijk nog nooit gevraagd.

Vanavond nog een rondje Jumbo gedaan en ovenaardappeltjes en een zakje met bloemkool/broccoli/wortel gratis dus samen met de vissticks die ik van de week bij de AH met de kaart van de pcl gekocht heb hebben we morgen weer een gratis maaltijd :D

Voor het voedselpakkettenproject had ik nog koffiemelkcupjes, fles braadboter en zakje pastasaus. Dus die zijn vast ook weer blij als ik de spullen ga brengen van de week.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:31

Ik moet maar boodschappen gaan doen in zwolle denk ik ;) Maar ik denk niet dat ik er om zou durven vragen :P

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:41

Ik durf er ook niet om te vragen terwijl ik er wel meerdere keren recht op had. Ik vind dat op een bepaalde manier brutaal ook al heb je daar recht op.
Niet als kritiek op anderen die daar wel om vragen maar als reden waarom ik dat niet doe.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 00:03

Voor degene met de courgette een lekker recept (kwam dit jaar om in de courgettes).
Voor 2 personen:
2 courgettes
Ui
Knoflook
Gember (of poeder)
Ketjap
Sesamzaad

Ui met knoflook en gember aanfruiten in de wok, courgette even mee wokken, blussen met wat ketjap en even laten sudderen. Na opdienen wat geroosterd sesamzaad erover. Echt geweldig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 00:31

Dat ervaar ik ook Carola :o

Morgen boodschappen doen :D , ik ga gewoon om die lekkernijen heen. Dure week we hebben de jaarmarkt (vermoedelijk de oudste van de wereld ) , en 5 dagen kermis al hou ik daar niet van :P . Mag 1 oliebol donderdag , anders houd ik het niet vol en de kraam zit zo dichtbij :')

Donderdag eet ik ook bij ouders , gewonnen rollade met friet . Dan vrijdag een lichte dag , hmm komt helemaal goed :=

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 05:36

Ik heb eens een rot stuk fruit gevonden bij de jumbo in Hengelo. Toen ik die naar een medewerker bracht kreeg ik alleen een sjacherijnige dankjewel. Moeten zij je dan die tas aanbieden of moet je er om vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 06:55

Bij jou is het gewoon je hoofd San :))

Misschien moet ik ook maar wat beter om me heen kijken (als de Emté zo'n regel zou hebben zou ik altijd gratis boodschappen doen trouwens)...

Maar ik voel me altijd een beetje een profiteur als ik dat soort dingen doe... Ik ken iemand die echt over álles klaagt om het maar gratis te krijgen. Dat stoort me echt heel erg. Plaatsvervangende schaamte...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:11

Ik kan daar ook niet tegen hoor, vind je dan echt als een schooier overkomen :o

Gelukkig hebben we hier gewoon nette supermarkten verder. Alleen emté met het vlees is wat vervelend. Maar goed, dat weet ik nu dus let ik heel goed op.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:11

sloffiee schreef:
Jiska

In opende :D

Ah thnx! :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:30

Oeeeeehhhhhh oliebollen!!! Wij hadden ook kermis en jaarmarkt vorige week. Ben er expres niet heen gegaan :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:31

Oh, kennen jullie deze al? Vond ik een erg leuke tip van een vriendin van mij! Je kan aangeven hoe je huishouden is, wat je absoluut niet wilt eten, en hij pakt ook aanbiedingen van bepaalde winkels mee (kan je aangeven). Super handig lijkt het mij, gisteren aangemeld en morgen het eerste gerecht maken waarschijnlijk (vanavond nog even een restje opeten).

http://www.weekmenu.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:48

Oh klinkt top! , kan mobiel niet aanmelden maar zal laptop eens ophalen