[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:46

Ik zal je het andere appartement ook even pb'en. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:22

Dan wil ik dat andere linkje ook :D
Ik zou iig achter de papieren (meerjarenplan & balans) van de VvE aangaan bij het app. in het nieuwe Westen, want dit is tegenwoordig verplicht door de regering :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:57

Komt 'ie. :D
Die stukken zijn inderdaad aangevraagd!

En voor beide a.s. woensdag een bezichtiging. Spannend. :D Ik wilde eigenlijk eerder, maar ik heb morgen verdediging van m'n scriptie, dus daar moet ik me vandaag en morgen (helaas) écht even op concentreren. :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 13:13

Spannend, voor mij staat het huis in 't Nieuwe Westen met stip op 1! Niet alleen qua huis, maar ook qua ligging en sfeer in de straat :)
Ik ben benieuwd, Sas!

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 13:14

Mag ik ook het linkje?

Wat wel en niet veilig is, is toch persoonlijk. Ik woon nu ook niet in de meest fijne buurt en er gebeurd veel ongein, maar veilig heb ik me nog nooit gevoeld. Ik kan niet mijn slaapkamerraam aan de gallerijkant openzetten bijvoorbeeld, omdat de kans aanwezig is dat er iemand in sluipt.

Ik zit nog steeds te rommelen met de hypotheek. De ontbindende voorwaarden is iig verschoven naar komende vrijdag, maar de adviseur verwacht dat de stukken donderdag wel bij de notaris liggen. Na al mijn bankafschriften en overzichten wilde ze nu ook foto's van de schuur / bouwvallig zomerhuisje en een verklaring van mij dat ik het niet ga gebruiken als woonhuis. De adviseur denkt echter wel dat de papieren donderdag bij de notaris zullen liggen, dus daar gaan we maar vanuit...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:26

Mootje schreef:
Spannend, voor mij staat het huis in 't Nieuwe Westen met stip op 1! Niet alleen qua huis, maar ook qua ligging en sfeer in de straat :)
Ik ben benieuwd, Sas!

Voor mij ook denk ik :j

Ik kan niet over Rotterdam en het soort onveiligheid meepraten om er te wonen, maar ik heb 10 jaar in een dorp (dat wel) aan een weg gewoond waar een drugspand was met bijbehorend tuig, naast me woonde een blowende schizofreen met bijbehorende problemen en de rest van de buurt zou je kunnen typeren als 'volksbuurt' met veel lage huur woningen en weinig werkenden.

De onderbuuf van 93 jaar sliep op de begane grond met alle ramen wijd open. Bij mij hebben de ramen ook wel eens een week :oo :o wagenwijd open gestaan := Deur deed ik nooit op slot. Ik heb zo vaak mijn spullen per ongeluk zichtbaar in de auto (tom tom, portemonnee) of op het vrij toegankelijke balkon laten liggen...

Het voordeel was dat ik mijn eigen privebeveiliging had :Y) de politie stond en reed regelmatig voor mijn deur te patrouilleren :7

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:29

Mootje schreef:
Ik ben benieuwd, Sas!

De sfeer in de straat is op de foto wel heel anders dan in het echt. :\
We zijn er gisterenmiddag en gisterenavond geweest en er hangt wel gewoon een nare sfeer in de straat.
Veel hangjongeren, ze staren je spullen letterlijk je auto uit als je langsrijdt en je wordt er nagekeken alsof jij degene bent die onuitgenodigd in hun land komt. :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:34

Oh, meen je dat nou? Het lijkt wel een lief straatje op google maps... Van de omliggenden straten weet ik inderdaad wel dat het niet best is, maar door wat Nicolle al opmerkte (geen portieken, geen winkeltjes etc.) had ik verwacht dat dit een betere straat zou wezen.
Nicolle, Ik ben ook heel makkelijk :o Nu woon ik ergens waar het wel kan... Buurman is wel een keer over het privacyscherm heengeklommen nadat konijn er onder door gekropen was, ik niet thuis was, maar wel de pui wagenwijd had open staan. Enige manier was via een leuning 5 verdiepingen boven de grond %)

We wachten woensdag rustig af :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:40

Saskiaatje schreef:
Veel hangjongeren, ze staren je spullen letterlijk je auto uit als je langsrijdt en je wordt er nagekeken alsof jij degene bent die onuitgenodigd in hun land komt. :=

Dus toch... Ja ik was hier dus al bang voor, als hoe ik die buurt ken -O- klote vind ik dat. Zonde.
Vooral rondom die Singel zijn echt prachtige statige huizen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:44

Ja en daarom is die prijs dan zo laag, want het zijn práchtige huizen. :~
We neigen nu dus sowieso naar die andere, ook omdat het daar ontzettend licht is en er zijn daar veel huizen met een dakterras (moet je een vergunning voor aanvragen), dus dat is leuk. En vanaf het dak heb je een veel leuker uitzicht! Ook heeft die 3 kamers in plaats van 2, dus misschien kunnen we dat de muur tussen de woonkamer en de slaapkamer doorbreken en daar mijn muziekkamer van maken. :+: (M'n vriendin heeft de tweede slaapkamer a opgeëist als inloopkast. :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:46

Saskia, Alleen voor haar of mag jij daar ook je kleren neerleggen / ophangen :')
Die woonkamer is inderdaad een pijpenlade, alleen deze heeft als voordeel dat de ramen aan de lange kant zitten!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:49

Mootje schreef:
Saskia, Alleen voor haar of mag jij daar ook je kleren neerleggen / ophangen :')
Die woonkamer is inderdaad een pijpenlade, alleen deze heeft als voordeel dat de ramen aan de lange kant zitten!

Een pijpenlade? Wat? :')
Ja, hele mooie raampartijen. :+:

Nee, ik krijg de inloopkast die in de slaapkamer zit. :7

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:54

Nooit gehoord van een pijpenla?

Het nadeel aan een grote, lange woonkamer is dat je er niet zoveel mee kan qua opbergen.
Een grote kast maakt de ruimte zo smalletjes, maar kleine kasten maken de ruimte weer zo.. rommelig.

http://www.inrichting-huis.com/woonkame ... symmetrie/
Alvast tips :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:59

Volgens mij is pijpenla iets noord-hollands _O- Kom jij daar ook vandaan Nicole?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:37

Nee, m'n moeder komt uit Leiden en m'n vader uit Rotterdam en de herkomst blijkt uit Gouda te komen
http://weblogs.nrc.nl/woordhoek/2008/07 ... penstelen/
Goudse pijpen.
Dus het is eerder een beetje Zuid-Hollands eigenlijk. :D

Ik kom zelf uit een erg westelijk stukje prov. Utrecht, 15 km onder Amsterdam.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:43

Neehoor, Het is Amsterdams :j
De Pijp was vroeger buurt YY (vroeger waren er alleen wijkletters, en geen namen). De pijp bestaat grotendeels uit lange smalle straten die (sowieso) in 1892 door studenten werden bestempeld als pijpenla :D Verder is de Y de vorm van regenpijpen in de Pijp.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:52

Nicolletje schreef:
Nooit gehoord van een pijpenla?

Het nadeel aan een grote, lange woonkamer is dat je er niet zoveel mee kan qua opbergen.
Een grote kast maakt de ruimte zo smalletjes, maar kleine kasten maken de ruimte weer zo.. rommelig.

http://www.inrichting-huis.com/woonkame ... symmetrie/
Alvast tips :D

Wij hebben een lange smalle kast, dus dat komt goed uit. :D
Verder zijn er drie slaapkamers en zijn we maar met z'n tweetjes, dus opbergruimte zat. :')

En nee, ik had nog nooit eerder gehoord van een pijpenla. :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:55

Een pijpenla is iets waar je (Goudse) goedkope pijpen in opbergt :)
Dat daarna de Pijp die naam heeft gekregen zou inderdaad kunnen :j de meningen zijn verdeeld.

Citaat:
In 1892 wordt De Pijp met een pijpenla vergeleken waarin lange, brede pijpen liggen, welke s’morgens vroeg levende ‘wolken’ mensen op weg naar huis ‘uitblazen’. Daarnaast word er ook wel gewezen op de bijbetekenis van het woord de pijp als een lang, smal water. Aangezien de Zaagmolensloot, de Albert Cuypstraat, tot1891 zo’n lang smal water is, zou de naam Pijp daarop terug te leiden zijn. Er zijn nog meer verklaringen. Zo hebben zowel bierbouwerij, De Hooiberg van de firma Heineken, als de kaarsenfabriek aan de overzijde van de Boerenwetering hoge schoorsteenpijpen, terwijl ook de pijpen die de rijders van de zogenoemde boldootwagen (waarmee de poepdozen geleegd werden) tegen de stank roken, aan de naam ten grondslag zou kunnen liggen. Tenslotte word de naam ook wel verklaard uit het feit dat De Pijp als een van de eerste wijken buiten het centrum door de Pijpgascompanie aangesloten werd op gas.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:56

Saskiaatje schreef:
Verder zijn er drie slaapkamers en zijn we maar met z'n tweetjes, dus opbergruimte zat. :')

Voor ons is dat niet genoeg := :o

Ik had in mijn vorige huis een grote lange woonkamer, ik vond het lastig inrichten, mijn losse kastjes stonden allemaal zo... op een rijtje.
Maar dat komt omdat er gaandeweg steeds meer kastjes bijkwamen :=

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:02

_O-

Al onze spullen staan nu verspreid over een woonkamer van 20 m2 en een slaapkamer van nog geen 8 m2 en het staat niet eens héél rommelig. :')

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:29

Pfff, wat gaat het hard hier.
Volgens mij gaat het gesprek vooral over de keus waar Saskiaatje voor staat. Ik was een tijdje geleden bij een lezing van Ap Dijksterhuis ( http://www.unconsciouslab.com/index.php ... jksterhuis ) . Hij vertelde dat de kans op een goede keuze bij belangrijke zaken (zoals een huis) groter is als je afstand neemt (echt iets anders gaat doen, een paar nachten slapen en er niet aan denken :) ) en dan je gevoel een belangrijke rol laat spelen. Dus niet je impulsieve gevoel zeg maar, maar wel je onderbewuste de kans geven om dingen te verwerken en dan daar naar luisteren. Zo heb ik zijn verhaal in ieder geval begrepen. We zijn vaak geneigd omgekeerd te handelen: gevoel mee laten spelen bij onbelangrijke beslissingen (hij had zelf een voorbeeld over de aanschaf van ovenwanten) en puur rationeel te werk gaan bij belangrijke beslissingen.
Dus, kortom, ik ga hier niets over zeggen. Was een lang verhaal om dat te melden :D

Wolken, wat een gedoe allemaal. Dat staat ons dus nog allemaal te wachten?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:37

In dat opzicht was het wel lastig met Koopgarant: we hadden 3 dagen bedenktijd na bezichtigen %)

Maar het werkt met heel veel dingen zo, soms dan wil je ineens, per direct, nu, een set nieuwe ovenwanten (nieuwe jurk, nieuwe planten mootje? O:) enz.) en dan lijken de ovenwanten (jurk, plant) op dat moment onmisbaar en acuut nodig in je leven.

Maar als je de beslissing een tijdje laat liggen kan je er veel beter over nadenken of je die ovenwanten (jurk, plant) nou echt zo nodig had (bijv. je heb alleen nog hele oude dunne ovenwanten kwam je achter toen je stond te koken en je vingers verbrandde en die je nieuw wilde kopen zijn dikker en passen beter bij je keuken) of dat het alleen maar een impulsieve aankoop of beslissing was.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 19:09

Haha Nicolle ^)
Wolken, Hopelijk wordt alles op tijd geregeld!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:31

Ach, wat balen Saskiaatje! Het huis zag er echt geweldig uit!
Dus nu... Verder kijken naar dat andere huis of helemaal verder kijken?

Pijpenla? Haha, ook nooit van gehoord :+. Wel van een pijpelaar, maar wat dat precies is weet ik ook niet.
Zo'n smalle woonkamer lijkt me ook lastig indelen, denk dat het vrij lastig is om het gezellig in te richten.
Zoals in de link spreekt me ook totaal niet aan, vind het teveel wachtkamer-achtig.

Waarom doen ze zo moeilijk over dat schuurtje Wolken? Denk dat ik dat heb gemist of eroverheen heb gelezen en kan het zo 123 even niet terugvinden.. Wel balen. Hopelijk is alles voor vrijdag in orde. Wat zijn de consequenties als het dan nog niet goed is? Gaat het dan over of wordt het weer verlengd?

Hier helemaal happy.. We moeten nog wat gaten dichtmaken, maar dan is alles helemaal ready voor de stukadoor :D. Druk bezig geweest van het weekend, lange dagen gemaakt, maar de leidingen in de badkamer liggen, beton is gestort, plafonnetjes zitten erin (mag de stukadoor ook nog even overheen gaan) en de electra zit in de muren. Blij!!

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:33

Saskiaatje, jammer! Ik ken die buurt inderdaad ook zoals jij het nu omschrijft, maar op de foto's zag het er een stuk beter uit. Maar volgens mij is dat andere huis ook erg leuk! Succes met de bezichtigingen!

Ik laat belangrijke beslissingen trouwens ook altijd door mijn onderbewustzijn nemen. Soms pruttelt mijn 'verstand' nog een paar dagen tegen, maar vrijwel altijd blijf ik bij mijn eerste gevoel. Als ik dat niet doe, krijg ik meestal heel veel spijt. Het huis dat ik heb gekocht was het eerste huis dat ik heb bezichtigd. Ik vond het toen al geweldig, maar ben toch nog een stuk of vijf andere huizen gaan bezichtigen. Zelfs nog een keer heel enthousiast geweest na een eerste bezichtiging, was al bijna in staat om een bod te doen, maar het viel toch tegen bij de tweede bezichtiging! Had me vooral enthousiasme laten aanpraten door mijn omgeving. Uiteindelijk toch nog een keer met mijn moeder samen bij het eerste huis gaan kijken, en toen we wegliepen was het eigenlijk al bekeken... Grappig hoe zoiets gaat.

Yv, wat fijn dat jullie zo snel gaan! Klinkt als bijna klaar!

Wolken, ik duim voor je dat alles rond is vrijdag!!