Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mootje schreef:Spannend, voor mij staat het huis in 't Nieuwe Westen met stip op 1! Niet alleen qua huis, maar ook qua ligging en sfeer in de straat
Ik ben benieuwd, Sas!
Mootje schreef:Spannend, voor mij staat het huis in 't Nieuwe Westen met stip op 1! Niet alleen qua huis, maar ook qua ligging en sfeer in de straat
Ik ben benieuwd, Sas!
Saskiaatje schreef:Veel hangjongeren, ze staren je spullen letterlijk je auto uit als je langsrijdt en je wordt er nagekeken alsof jij degene bent die onuitgenodigd in hun land komt.
Mootje schreef:Saskia, Alleen voor haar of mag jij daar ook je kleren neerleggen / ophangen
Die woonkamer is inderdaad een pijpenlade, alleen deze heeft als voordeel dat de ramen aan de lange kant zitten!
Nicolletje schreef:Nooit gehoord van een pijpenla?
Het nadeel aan een grote, lange woonkamer is dat je er niet zoveel mee kan qua opbergen.
Een grote kast maakt de ruimte zo smalletjes, maar kleine kasten maken de ruimte weer zo.. rommelig.
http://www.inrichting-huis.com/woonkame ... symmetrie/
Alvast tips
Citaat:In 1892 wordt De Pijp met een pijpenla vergeleken waarin lange, brede pijpen liggen, welke s’morgens vroeg levende ‘wolken’ mensen op weg naar huis ‘uitblazen’. Daarnaast word er ook wel gewezen op de bijbetekenis van het woord de pijp als een lang, smal water. Aangezien de Zaagmolensloot, de Albert Cuypstraat, tot1891 zo’n lang smal water is, zou de naam Pijp daarop terug te leiden zijn. Er zijn nog meer verklaringen. Zo hebben zowel bierbouwerij, De Hooiberg van de firma Heineken, als de kaarsenfabriek aan de overzijde van de Boerenwetering hoge schoorsteenpijpen, terwijl ook de pijpen die de rijders van de zogenoemde boldootwagen (waarmee de poepdozen geleegd werden) tegen de stank roken, aan de naam ten grondslag zou kunnen liggen. Tenslotte word de naam ook wel verklaard uit het feit dat De Pijp als een van de eerste wijken buiten het centrum door de Pijpgascompanie aangesloten werd op gas.
Saskiaatje schreef:Verder zijn er drie slaapkamers en zijn we maar met z'n tweetjes, dus opbergruimte zat.