Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:41

mavantos schreef:
Een hoop mensen houden ook een voorbehoud ter hoogte van het bod aan, terwijl ze eigen geld inbrengen. Dat is natuurlijk al fout 1 die je kunt maken.

Als je een heel laag voorbehoud hebt dan is het risico voor verkopers ook al veel kleiner.

Ja ik had ook idd de hoogte van de hypotheek als onder voorbehouden kunnen doen

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:08

Tink89 schreef:
Precies, wij weten heel erg precies wat we wel en niet kunnen. Zonder voorbehoud is hier zonder risico…

Ben jij ook nog zoekende?[/quote]

Alleen als het perfecte huis langskomt. We bezichtigen af en toe, maar tot nu toe bevalt het steeds niet. We hopen eigenlijk dat we binnenkort eens met onze hoogbejaarde buren kunnen praten, de buurvrouw kan niet lang meer thuis blijven wonen.[/quote]

En dan om hun huis over te kopen of om erbij te kopen? Want die laatste constructie vind ik ook wel interessant. Al ben ik bang dat dat hier teveel in de papieren gaat lopen.
Onze twee kappers hebben nu een WOZ van bijna 7 ton, de waarde ligt nog een stuk hoger.

s1993

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:53

Ik had een bod mét voorbehoud, maar inderdaad de hoogte van de hypotheek (en die lag onder de WOZ waarde). Mijn bod was hoger dan een ander bod zonder voorbehoud en toen ben ik het wel geworden :) Maar is inderdaad ook net waar de verkoper naar op zoek is en hoe snel die ervanaf wil.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:31

flooooo schreef:
Tink89 schreef:
Precies, wij weten heel erg precies wat we wel en niet kunnen. Zonder voorbehoud is hier zonder risico…

Ben jij ook nog zoekende?

Alleen als het perfecte huis langskomt. We bezichtigen af en toe, maar tot nu toe bevalt het steeds niet. We hopen eigenlijk dat we binnenkort eens met onze hoogbejaarde buren kunnen praten, de buurvrouw kan niet lang meer thuis blijven wonen.[/quote]

En dan om hun huis over te kopen of om erbij te kopen? Want die laatste constructie vind ik ook wel interessant. Al ben ik bang dat dat hier teveel in de papieren gaat lopen.
Onze twee kappers hebben nu een WOZ van bijna 7 ton, de waarde ligt nog een stuk hoger.[/quote]

Nee niet de buren die aan ons vast zitten, maar het vrijstaande huis aan de andere kant naast ons.