Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Esplendido schreef:lucifertje schreef:Ik las gisteren een interview van RTL nieuws waarbij bij persoon 1, 365000€ en bij persoon 2, 300000€ overboden hebben. Ik dacht eerst dat ze een nul teveel hadden
Dat ging niet over overbieden, maar overwaarde.
Chawi schreef:Bezichtiging vandaag gehad. Huis is echt precies wat we zoeken. Voor woensdag al een bouwtechnische keuring afspraak geregeld, dan is die op tijd binnen, mochten we de bieding winnen.
Vrijdag voor 12 uur moeten we een bieding doen. Mooi de tijd om ook met de hypotheekadviseur alvast om de tafel te gaan zitten qua scenario's.
We willen deze best graag hebben. Baal er eigenlijk ook wel weer van. Morgen maar uitgebreid marktonderzoek doen en de rapportages qua koopprijs aanvragen.
Wendy_Komen schreef:Spannend Chawi, ik ga voor je duimen!!
Hier gister te horen gekregen dat ik aangenomen ben op mijn nieuwe werk in Groningen, dus dat stukje ook geregeld. Over precies 2 weken krijgen we de sleutel. Van het weekend bij mijn zus in Drenthe geweest, dus moest natuurlijk ook even langs ons huisje.![]()
![]()
[ [url=m/LKXfR6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wendy_Komen schreef:Dank je wel!
Is leuk hè, als je dingen kunt gaan af vinken? Ik had dat in ieder geval wel. Telkens de volgende stap kunnen af vinken en door![]()
Wanneer is bij jullie ook al weer de overdracht?
ingedebruijn schreef:Spannend! Is dit jullie eerste bieding of?
ingedebruijn schreef:Wendy_Komen schreef:Dank je wel!
Is leuk hè, als je dingen kunt gaan af vinken? Ik had dat in ieder geval wel. Telkens de volgende stap kunnen af vinken en door![]()
Wanneer is bij jullie ook al weer de overdracht?
15 december is de verwachting. De hypo zei gisteren tussen neus en lippen door dat we misschien wel 2000 euro boete moeten betalen aan ASR als de hypotheekrente stijgt in de tussentijd. Omdat we langer dan 3 maanden nodig hebben. Dikke nummer als dat zou gebeuren zeg.
Chawi schreef:ingedebruijn schreef:Spannend! Is dit jullie eerste bieding of?
Dit zou onze 2e worden.
We gaan het deze keer anders aanpakken qua bieding. We hebben uitgerekend voor onszelf wat we per maand maximaal aan woonlasten kwijt willen zijn. Dit is inclusief hypotheeklasten, GWL (vanuit vragenlijst even die bedragen aangehouden), levensverzekering(en) etc.
Dit bij de hyptoheekadviseur neergelegd gisteren en dan kijken hoe hoog de hypotheek kan worden.
Wij hebben wel de "mazzel" dat de vraagprijs 250.000 onder de maximale hypotheek ligt dat we mogen lenen, maar dat betekent niet dat we die maandlasten ook willen. Zeker gezien mijn salaris een heel stuk hoger is en daarmee het risico ook groter is, mocht ik bijvoorbeeld mijn baan kwijtraken.
Daarnaast hebben wij geen enorme pot met eigen geld. Dus moeten we nog wel rekening houden met taxatiewaarde..al is dat wel echt lastig inschatten vind ik zelf. Zal ook ons enige voorbehoud zijn dan, dat de taxatiewaarde niet meer dan X-getal mag afwijken van de bieding.
ingedebruijn schreef:Ja standaard is 3 maanden blijkbaar en wij hebben 6 nodig ongeveer. Nouja afwachten maar..
Hij kwam zelf met het voorstel om de overdracht dan eerder te doen maar dan wel hun erin te laten wonen en dat zij dan de hypotheek aan ons betalen. Lijkt mij niet echt een normale constructie en dus wenselijk voor wie dan ook.
Achterom schreef:ingedebruijn schreef:Ja standaard is 3 maanden blijkbaar en wij hebben 6 nodig ongeveer. Nouja afwachten maar..
Hij kwam zelf met het voorstel om de overdracht dan eerder te doen maar dan wel hun erin te laten wonen en dat zij dan de hypotheek aan ons betalen. Lijkt mij niet echt een normale constructie en dus wenselijk voor wie dan ook.
Stille meelezer hier .. maar dat zou ik nooit doen. Wat een slecht advies! Hij wist hoe lang jullie overdracht zou duren, daar had hij gewoon een passende offerte bij kunnen zoeken. Dit is wel heel makkelijk gedacht.
Hij heeft gewoon zijn werk niet goed gedaan, die probeert er wel heel makkelijk vanaf te komen.
linnnh schreef:Wij hadden ook langer dan 6 maanden nodig. Onze adviseur is gewoon op zoek gegaan naar hypotheekverstrekkers die hun rente aanbod kosteloos kunnen verlengen van 3 naar 6 maanden of langer. De constructie dat de huidige bewoners jullie moeten betalen zou ik absoluut niet mee akkoord gaan