[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:13

Stephanie schreef:
Shanna schreef:
Hebben jullie de afspraken op papier staan? Zo ja, dan zou ik eens heel goed doorlezen wat er op papier staat/ wat er getekend is en eventueel daarop beroepen. Hebben jullie wel aan je onderzoeksplicht voldaan maar heeft verkoper dingen verzwegen of gelogen, dan is dat strafbaar en dus reden om te ontbinden/ opnieuw om tafel te gaan. Verkoper van een huis heeft volgens mij namelijk meldingsplicht net zo goed als dat jij onderzoeksplicht hebt. Ik denk dat juridisch loket je hierin ook al wel kan adviseren.

Gisteren contact gehad met jurisch loket. Dat geeft wel even stof tot nadenken. :list: ...
In het contract staan dingen die gewoon niet kloppen. Ze heeft bijvoorbeeld verzwegen dat er een septic tank zit en zoiets zorgt voor waardevermindering van de woning. En dat is nog maar het topje van de ijsberg %) .

Pff balen joh, zeker als het zoveel is... ben wel heel benieuwd hoe het afloopt... hou je ons een beetje op de hoogte? Sterkte komende tijd, hopenlijk word er een goede oplossing voor...

Wij hebben eindelijk de financiering rond! Man wat heb ik afgelopen weken stress gehad. We moesten ineens beide de hoogte en tenaamstelling van onze studieschuld sturen terwijl we die beide af hadden gelost en nog meer rare dingen... uiteindelijk dat van duo kunnen cancellen, dat sloeg ook gewoon nergens op... maar gisteren eindelijk getekend!! En nu is het wachten tot 30 mei.. de bank heeft ons financiële verleden iig 3 keer compleet binnenstebuiten gekeerd zo ongeveer.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:49

Wauw Stephanie dat is niet niks!

Marloes: ik zag vorige week het raam openstaan toen ik boodschappen ging doen dacht dat jullie de sleutel al hadden, ben echt helemaal in de war :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:23

Booooo schreef:
Wauw Stephanie dat is niet niks!

Marloes: ik zag vorige week het raam openstaan toen ik boodschappen ging doen dacht dat jullie de sleutel al hadden, ben echt helemaal in de war :')

Was het maar zo’n feest :') nee nog 20 dagen wachten haha!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:11

Ik kom me hier ook melden.
Woensdag is er een makelaar geweest om onze woning te taxeren. Deze woning gaat zsm te koop gezet worden en we verwachten ook dat we hem heel snel kwijt zullen zijn. Vanmorgen is vriendje naar ons hypotheekmannetje geweest om te overleggen hoe of wat. En onze huizenjacht gaat dus beginnen. *\o/* We hebben net ook een afspraak gemaakt om woensdag bij een woning te kijken.
Ik heb er vannacht gewoon echt slecht om geslapen, vind het toch wel allemaal heel spannend. :o Maar ook enorm veel zin in!

Ik lees hier dus mooi even alle tips en tricks mee. :D

Prairy

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:51

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 07:17

Absque: spannend! Nog 2 nachts slapen haha!

Hier even een baalmomentje. De nieuwe huurders van ons huidige huis willen dus alles overnemen, alles getekend etc. Kregen ze vorige week te horen dat ze toch het huis niet krijgen omdat ze teveel verdienen 8)7
Echt wat een klote organisatie, dat zoek je toch uit voor je mensen een huis laat bezichtigen??
Ik ga ze zo even bellen maar ik ga dus niemand meer binnen laten. Ze doen het maar andersom eerst papieren checken dan laten bezichtigen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 07:27

Jeetje, dat is zeker rot, Boooo!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:38

Oh pff lekker dan Booooo!
Wij hebben 3x bezichtigers gehad, dat vond ook best veel vooral omdat het echt een fijn/mooi huis is. De eerste 2 wilden trouwens van alles overnemen (maar namen het huis uiteindelijk dus niet) maar de laatste wilden natuurlijk weer niks overnemen -O- Hopelijk krijgen wij niet ook nog bericht dat ze te veel/weinig verdienen.. We zijn nu toch al al die spullen aan het verkopen. Zat daar bij jou een lange tijd tussen voordat je dit bericht kreeg en de bezichtiging?

Wij krijgen vanmiddag de sleutel! *\o/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:04

Wij hadden bij ons laatste huurhuis mensen die wel wat over wilden nemen
Maar uiteindelijk nog een heel gezeik geweest
En met drie maanden in dat huurhuis zijn de nieuwe huurders al opgeladen ivm hennepkwekerij inclusief krakkemikkig aftappen van stroom waardoor ze door de mand vielen (we snapten gelijk het gezeik over Hoe ze om de sleutels dramden, die hadden de stekken al besteld natuurlijk )

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:08

Hier ook met ons huurhuis. Nummer 1 kon het uiteindelijk niet betalen. Nummer 2 is nooit komen opdagen en nummer 3 kwam wel en heeft veeel overgenomen en kon eigenlijk zo in ons appartement. Daar waren wij erg blij mee

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:29

Veel plezier Speechless!

Wij hebben aanstaande donderdag bezichtiging avond van onze huurwoning, er komen 7 potentiële huurders, waarvan het inderdaad ook zo maar kan zijn dat ze niet aan de inkomens eis voldoen.

Ik hoor hopelijk vandaag of ik het niet terug plaatsen van een keuken (we nemen onze keuken mee) kan ruilen voor het achterlaten van een aantal dingen.

Het gaat er waar ik woon iets anders aan toe met toewijzing.

Heb nav een post hier laatst wel gezegd dat ik niet wil dat mensen in/aan de keukenkastjes en sauna zitten. Denk ook dat ik me strategisch ga plaatsen voor mijn inloop kleerkast, daar hebben ze ook weinig te zoeken vind ik :')

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:28

Ik zou ook niet willen hebben dat mensen in mijn kastjes zitten. Zeker met een keuken die toch niet blijft te staan zoals in jouw geval hebben ze daar ook gewoon niets in te zoeken..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:19

He wat balen Booo! Stom inderdaad dat ze daar niet eerder op controleren

Kastjes opentrekken ed heb ik absoluut geen moeite mee. Ik trek ook de keukenkasten en inbouwkasten open in de huizen waar ik gekeken heb. Ten eerste omdat ik wil weten hoe ruim het is, maar ten tweede ook omdat je onderzoeksplicht hebt.

Mijn huis is onder voorbehoud verkocht! Aan de eerste kijkers en voor geen cent minder dan de vraagprijs *\o/*

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:41

Ik snap dat mensen het moeilijk hebben met kijkers die de inhoud van je kasten zien, maar zelf trek ik bijna alles open hoor tijdens een bezichtiging.

Bij een keuken wil ik de kwaliteit en staat van de kastjes zien, hoe de leidingen lopen, mogeljik vochtplekken etc.

Inbouw kasten kijk ik ook altijd in, er moet maar net een vochtplek zijn in die hoek.

Ik kijk wel niet in je nachtkastje hoor. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:52

Zeker inbouwkasten en andere huisgebonden zaken kun je idd met goed fatsoen niet verbieden in te kijken
Je wil toch weten wat voor ruimte het is
En bij koop idd een stukje onderzoek naar allerhande geneuzel

Een losse kledingkast vind ik op zich idd wel een ander verhaal (niet huis gebonden zaken die gewoon van de huidige bewoners zijn )

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:23

Ik was inderdaad degene die er behoorlijk moeite mee had dat mensen in onze (losstaande) Kledingkast waren geweest. Een keuken en inbouwkasten vind ik beduidend anders, die blijven achter en horen bij de woning, maar een losse kledingkast heeft werkelijk niets met de woning te maken :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:28

Druif_01 schreef:
Ik was inderdaad degene die er behoorlijk moeite mee had dat mensen in onze (losstaande) Kledingkast waren geweest. Een keuken en inbouwkasten vind ik beduidend anders, die blijven achter en horen bij de woning, maar een losse kledingkast heeft werkelijk niets met de woning te maken :)

In een losse kledingkast kijken vind ik ook heel raar, onfatsoenlijk zelfs.
Vaste opbergruimtes en kasten vind ik meer dan logisch :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:48

Onze keuken en inloop kast gaan mee, dus daar hebben ze niks te zoeken, het is een huurhuis.

In een koophuis heb ik overigens soms wel maar meestal niet in kasten gekeken, hooguit om te zien hoe diep iets is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:52

Ik snap het wel dat het moeilijk is maar trek wel alles open, vraag wel eerst aan makelaar of het ok is. Zou het zelf ook niet echt lekker vinden als losse kasten worden open getrokken. Hebben tot nu geluk gehad erste huis verkocht aan thuiszorg meneer die kende huis al helemaal en maakte de kasten schoon ook. Tweede verkocht zonder bezichtiging. :+ pas na tekenen voorlopig koopcontract en toen waren we er zelf bij :j .

Nu wachten op bericht van makelaar over de laatste twee huurhuizen, had er al van moeten horen afgelopen woensdag of vandaag. Maar ga uit van wordt niks dat is ook ok. Als blijkt dat ik toch beste bod heb val ik denk ik van mijn stoel af. :+

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:23

Volgens mij is iedereen het wel eens dus. Hier zelf zou ik de keuken ook prima vinden, mag mijn kledingkast zelfs want die bieden we ter overname aan. De kasten van de kinderen daarentegen hebben ze tracks niets in te zoeken. Die gaan mee en zijn dus privé

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:48

Wij zijn vanmiddag bij een huis wezen kijken waar we enthousiast over zijn! Het huis word volgende week verkocht door middel van verkoop bij inschrijving. Vandaag waren er naast ons nog 6 kijkers.

Hier nog tips/ervaringen wat betreft verkoop bij inschrijving?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:37

Ervaring helaas ja, alle ex huurhuizen worden vanaf 1 januari zo verkocht hier, je kunt een bod doen en die met gunstigste/hoogste bod heeft geluk. Je krijgt meestal geen feedback van hoeveel of waarom niet. Geen onderhandelingen of wat ook. Hier dus alleen maar geen goede ervaringen. Komt erop neer diegene met het meeste geld of connecties wint.

Heb in totaal nu al 8 keer zo een bod gedaan 6 keer kennelijk veel te laag (op een na zijn alle huizen verkocht aan mensen met ouders met geld die bijspringen of mensen met een enorme bult aan eigen geld door verkoop van hun oude veel grotere huis) voor twee nog wachtende op antwoord. Duurt erg vreemd lang dit keer.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:40

karuna schreef:
Ervaring helaas ja, alle ex huurhuizen worden vanaf 1 januari zo verkocht hier, je kunt een bod doen en die met gunstigste/hoogste bod heeft geluk. Je krijgt meestal geen feedback van hoeveel of waarom niet. Geen onderhandelingen of wat ook. Hier dus alleen maar geen goede ervaringen. Komt erop neer diegene met het meeste geld of connecties wint. Heb in totaal nu al 8 keer zo een bod gedaan 6 keer kennelijk veel te laag voor twee nog wachtende op antwoord. Duurt erg vreemd lang dit keer.

Ah wat vervelend zeg! Bied je dan over het algemeen onder of boven de vraagprijs?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:43

Allemaal bieden vanaf ook. Oude systeem was eerste melden is bij interesse kopen tegen een vaste niet onderhandelbare prijs. Dan had ik nu 8 huizen gehad -O- zit vast aan maximale prijs. Kan niet meer bieden ivm eigen geld (voldoende op de bank maar belastingdienst wil opeens 4000 euro meer hebben _-:( ivm een of andere oneerlijke regel die ze vergeten waren me te melden)

Zat bij allemaal rond de 5000 euro boven de vanafprijs, de vanaf prijs is al hoger dan de vaste prijs eerder. Die zat rond de 125/135000 euro. Nu vanaf allemaal 140 of meer -O-

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:49

Mjetterd schreef:
Wij zijn vanmiddag bij een huis wezen kijken waar we enthousiast over zijn! Het huis word volgende week verkocht door middel van verkoop bij inschrijving. Vandaag waren er naast ons nog 6 kijkers.

Hier nog tips/ervaringen wat betreft verkoop bij inschrijving?

Wij hebben t appartement zo verkocht. Flink boven vraagprijs maar waar wij ook op gelet hebben zijn voorwaarden. Wel of geen voorbehoud financiering wanneer overdracht enz.

Succes!