[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:22

Hier gaat het opeens heel hard. Morgen 2x naar de notaris *\o/*
's Morgens voor de verkoop, 's middags voor de koop.

En daarna begint het wachten op de uitnodiging voor de eerste paal.

Het wat moeilijk doen over het aanvangen van het betalen van de bouwrente heeft ook zo zijn vruchten afgeworpen. Ze hadden nog een fikse factuur gestuurd daarvoor, maar een extra voetnoot op de koopovereenkomst heeft wonderen gedaan in dit geval. De jurist van eigen huis was in ieder geval zijn gewicht in goud waard.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:34

Hier ook een update over de kijkers voor ons huis. Ze waren zeer positief verrast door de ruimte en goeie staat van onderhoud van onshuis. Helaas vonden ze de buurt te stedelijk... -O- Tja, daar kunnen we dus niet zoveel mee helaas..

Nou ja op naar de volgende kijker, hoop dat die wel wat vlotter zich aandiend dan deze :Y)

Sammie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:39

Die van ons heeft ook gebeld vandaag dat ie voor een ander huis gaat :) Welk eentje die bijna 50.000 euro duurder is qua vraagprijs :o? :=

A_noukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:03

Balen zeg !

Hier vandaag beetje geïrriteerd naar de bank gebeld. Notaris belde dat ze de gelden nog niet op konden vragen. Als het goed is, is morgen toch eindelijk alles geregeld.

Getreuzel allemaal }:)

En we tellen af nog 3 nachtjes slapen !

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:08

maessie schreef:
Hier ook een update over de kijkers voor ons huis. Ze waren zeer positief verrast door de ruimte en goeie staat van onderhoud van onshuis. Helaas vonden ze de buurt te stedelijk... -O- Tja, daar kunnen we dus niet zoveel mee helaas..

Nou ja op naar de volgende kijker, hoop dat die wel wat vlotter zich aandiend dan deze :Y)

jammer :(

Sammie schreef:
Die van ons heeft ook gebeld vandaag dat ie voor een ander huis gaat :) Welk eentje die bijna 50.000 euro duurder is qua vraagprijs :o? :=

das nogal een verschil indd...

A_nouk schreef:
Balen zeg !

Hier vandaag beetje geïrriteerd naar de bank gebeld. Notaris belde dat ze de gelden nog niet op konden vragen. Als het goed is, is morgen toch eindelijk alles geregeld.

Getreuzel allemaal }:)

En we tellen af nog 3 nachtjes slapen !

o man hou op hoor... dat getreuzel :P

Hier weer mn werkgeversverklaring opnieuw moeten sturen... mn loon was obv 40 uur ingevuld ipv 36 uur... en mn vriend moest een verslag schrijven over waarom hij naast zn eigen bedrijf ook bij zn vader werkt en waarom zn loon ineens omhoog is gegaan...uuuh simpel hij gaat met zn bedrijf naar het pand van zn vader verhuizen en dus ipv 1 dag in de week 3 dagen voor zn vader gaat werken... maar dat doet hij nu al vanaf begin januari... en verhuizen met zn bedrijf komt pas nadat wij zijn verhuisd...
Hij heeft 1,5 a4 vol geklad erover... moest een heel verslagje worden met werkzaamheden etc...

A_noukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:12

Ik kreeg eergisteren van de notaris een telefoontje dat ze de gelden nog niet kon opvragen, de bank was nog niet zover..

Echt verschrikkelijk, zijn al 4 maanden bezig en nog gaat ze alles op het laatste moment zitten doen, gruwelijk frustrerend.

Gisteren zelf maar de notaris gebeld en nu zou vandaag alles als het goed is zichtbaar moeten zijn. Argh |o

Maar voor de rest tel ik nog lekker af, nog 2 nachtjes slapen !

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:21

A_nouk schreef:
Ik kreeg eergisteren van de notaris een telefoontje dat ze de gelden nog niet kon opvragen, de bank was nog niet zover..

Echt verschrikkelijk, zijn al 4 maanden bezig en nog gaat ze alles op het laatste moment zitten doen, gruwelijk frustrerend.

Gisteren zelf maar de notaris gebeld en nu zou vandaag alles als het goed is zichtbaar moeten zijn. Argh |o

Maar voor de rest tel ik nog lekker af, nog 2 nachtjes slapen !

ppppffff dat is echt frustrerend zeg....
nog even volhouden!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:23

Wat een gedoe Anne_mieke88, pff. Het wordt niet echt makkelijker gemaakt zo.

Indd verbazend hoe lang die banken erover kunnen doen A_nouk. Maar lekker nog een paar dagen en dan ben je er vanaf! Fijn hoor :D

Hier is het nog steeds spannend. De verkoper had een tegenbod gedaan, ze hadden blijkbaar niet begrepen dat ons bod meteen ons eindbod was. We hebben om hun tegemoet te komen wel de overdrachtsdatum volledig bij hun gelegd, ze zijn hun nieuwe woning aan het verbouwen en wij huren dus voor ons maakt het niks uit. Ze moesten uiteraard nadenken over het bod wat er nu ligt dus erg spannend!! Het is iig nog geen nee (ik blijf een klein beetje hoop houden)

A_noukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:45

Krijg net een telefoontje dat hij nu dan eindelijk rond is ! :D

Ben benieuwd Kirsten, hun tegenbod zat dat ver van jullie eindbod af?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:53

Mooi! :D

Nee, viel mee. Maar daarin zijn ze ons al wel flink tegemoet gekomen obv de vraagprijs. Maar we zitten met die NHG-grens. Als we daar overheen gaan worden de maandlasten meteen een stuk hoger. Zonder die grens waren we er sowieso uitgekomen. Nu blijft dat dus even spannend. We hebben sowieso volgende week een afspraak met onze adviseur om te kijken wat er mogelijk is.

A_noukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:50

Ik sta op het moment op ontploffen -:(-

Krijg net de rekening van de notaris voor de afwikkeling en daar gaat toch een stuk grandioos mis of ik ga eens een hartig woordje spreken met mijn bank om de schade te verhalen.

NHG scheelt momenteel 0,8% las ik van de week ergens.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:54

Ohjee dat klinkt niet best :=

Het scheelt indd iets van 0,7 of 0,8. Best veel vind ik :)

A_noukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:01

Ja scheelt 10.000€, als het nu minder was als verwacht maar het is meer en dat geld is niet beschikbaar. En zo heb ik nog wel een aantal dingetje. Ben heel geduldig geweest met er maar ben er nu totaal klaar mee.

En door al dat laatste moment werk van der komen we nu aardig in de problemen -:(-

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:11

Dat schud je indd niet zo ff uit je mouw nee! Hoop voor je dat je het op de bank kan verhalen

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:29

Sjonge zeg anouk dat is echt klote :(

Spannend kirsten :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:13

zoooo ik ben van de schrik bekomen...

net te horen gekregen dat in principe de offerte is gemaakt en dat we € 25.000 zelf mee moeten nemen |o wow tis me een geld....

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:38

Poeh, flink bedrag ja! En dat komt omdat jullie minder kunnen krijgen dan kunnen verwacht hadden ivm de financiën van je vriend?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:59

Ja dat ook, en de acceptatieregels zijn veranderd en ze hadden mijn loon 100% uitgerekend terwijl ik sinds kort 90% werk...

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:14

Bummer! Gelukkig dat jullie t wel redden maar kan me voorstellen dat t goed balen is zeg!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:48

jup... nu alle zeilen bijzetten zodat we genoeg kunnen sparen om te trouwen... want daar wilde we het geld eigenlijk voor gebruiken... :( en ook voor een paard voor mij... mja tis niet anders...

Mja we hebben nog een jaar.... gewoon hand op de knip...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:50

Wel een fors verschil hoor! :oo Allemachtig... Klinkt alsof de adviseur niet heel nauwkeurig heeft gerekend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:01

Tjeemig, dat is even een koude kermis....! :oo
Wel fijn dat het "kan" maar zo ben je dan wel ineens snel door je wellicht zuur verdiende spaargeld heen.... :(:)

Ik krijg net een mailtje van Funda dat ze huis op "verkocht" hebben gezet, ziet er errug leuk uit mag ik wel zeggen :)

Gisteren ook bij huis langs geweest om even de tuindeur te fixen die de storm niet helemaal lekker doorstaan had, en daar zat ook een grote verkocht-sticker over het te koop bord heen, moest bijna een traantje wegpinken....

Maargoed ik hou voor de veiligheid nog een flinke slag over de arm want zolang we nog niet bij de notaris zijn geweest is niks zeker :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:23

Ik blijf doorduimen tot je er echt vanaf bent :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:24

Senks, lief van je :)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:25

Dat zou me ook een leuk moment lijken pmarena! of als op 't bord voor de deur verkocht staat :D

Wij hebben goed nieuws gekregen. Zijn er nog niet uit maar de verkopers komen ons tegemoet en het ziet er naar uit dat we hier wel uit gaan komen. Jeej :D