Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 08:03

Ik vind antraciet en dat soort donkere kleuren ook mooi voor een vloer :)
Wij hebben een gebakken tegel die heel veel lijkt op leisteen, maar veel krasvaster en daar ben ik heel blij mee! Je kan er iets op laten vallen, met meubels schuiven, met agressief poetsmiddel schrobben en je ziet er niks van! Van mij had hij iets grover gemogen van structuur, maar dat heeft eigenlijk ook weer nadelen.

Mijn muur is inmiddels geschilderd :D
We kwamen een erg mooie, paarse kleur tegen. Uiteindelijk, na het kopen, bleek ie toch wel érg donker te zijn.. -O-
Grote emmer witte latex bij Action gekocht, gemengd, en nu is ie helemaal perfect :D
Zo was het: Afbeelding
En zo is het nu:
Afbeelding

Let niet op de rommel :Y)
Nu nog een grote Billy boekenkast erin, twee schilderijen, nieuwe gordijnen, en dan ben ik tevreden :)

Hebben jullie ideeën wat ik voor de raam kan zetten?
Wij hebben vrij lastige ramen.. 3 kleine raampjes, vrij hoog en smal, met een hoge kozijn. Het moet van binnen en buiten leuk uitzien. Heel lang drie vazen gehad met in elke een orchidee, maar dat vond ik ook niet gezellig genoeg..

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:37

8nnemiek schreef:
Ik vind antraciet en dat soort donkere kleuren ook mooi voor een vloer :)
Wij hebben een gebakken tegel die heel veel lijkt op leisteen, maar veel krasvaster en daar ben ik heel blij mee! Je kan er iets op laten vallen, met meubels schuiven, met agressief poetsmiddel schrobben en je ziet er niks van! Van mij had hij iets grover gemogen van structuur, maar dat heeft eigenlijk ook weer nadelen.

Mijn muur is inmiddels geschilderd :D
We kwamen een erg mooie, paarse kleur tegen. Uiteindelijk, na het kopen, bleek ie toch wel érg donker te zijn.. -O-
Grote emmer witte latex bij Action gekocht, gemengd, en nu is ie helemaal perfect :D
Zo was het: [ [url=m/Hp2oCr.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zo is het nu:
[ [url=m/R8EWvz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Let niet op de rommel :Y)
Nu nog een grote Billy boekenkast erin, twee schilderijen, nieuwe gordijnen, en dan ben ik tevreden :)

Hebben jullie ideeën wat ik voor de raam kan zetten?
Wij hebben vrij lastige ramen.. 3 kleine raampjes, vrij hoog en smal, met een hoge kozijn. Het moet van binnen en buiten leuk uitzien. Heel lang drie vazen gehad met in elke een orchidee, maar dat vond ik ook niet gezellig genoeg..

Mooie kleur :)

Waarom hang je niet iets leuks voor de ramen? Dat kan natuurlijk ook in plaats van iets staands. Ik zoek even een voorbeeld....

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... a23243.jpg

http://www.jellina-creations.nl/uploads ... 5_orig.jpg

http://dejlig.nl/wp-content/uploads/201 ... d-raam.jpg

Maar dan iets wat je zelf leuk vindt. Hangt niet in de weg en staat mega-gezellig :D

8nnemiek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:55

Zo'n takkenbos met iets eraan vind ik ook erg leuk inderdaad, maar bij zo'n smalle, hoge raampjes ziet dat zo vreemd uit :=
Straks eens een foto van buiten maken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:06

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 11:15

Die emmers zijn ook leuk! Alleen zouden er hooguit twee voor de raam passen als ik ze helemaal tegen elkaar aan hang :+
De raam is iets meer dan 50 cm breed, echt heel smal dus :=
Via google zie ik ook niet veel meer dan lege raampjes met gordijntjes.
Zo'n grote tak met een mooie vaas is wel een idee :) Eens kijken of ik zoiets kan vinden.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:29

Je kan ook heule kleine emmerkes doen :P

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 07:18

Mooi geworden met dat paars. De woonkamer oogt ook al veel rustiger zo!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:45

Het rolgordijn met foto van één van onze veulens is binnen en ik vind hem LEUK!!

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:47

Naaah dat is óók leuk voor dat mini-raampje! :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:57

Oh die is leuk zeg :D

Mijn mini-raampje, sja, ik ben er nog steeds niet uit :') Ben al bij van Cranenbroek geweest, maar daar hadden ze haast niks meer van takken en vazen..

Zondag gaan we de Ikea boekenkast halen, de Billy, en dan ga ik em hacken *\o/*
Mooie sierlijst erop, plint er onder, afwerklatten erop.. En hopelijk ziet ie er dan 3x zo duur uit :P

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 06:57

whaaaa wat grappig dat gordijn! kijk je iig altijd uit over groene weides en een huppelend veulen! Wist helemaal niet dat dat kon joh!

Om even in het thema te blijven...ik zoek een foto/plaatje van een close up van een ijslands breisel. Het liefst in grijsgroen/grijs/zand kleuren....iemand? haha

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 07:02

Ik kom ook weer even om de hoek met nieuwe ontwikkelingen ;)
Gisteren de allergaafste vloer ooit gevonden. keramisch hout, beetje sloophoutidee. TE mooi...laten een offerte maken maar ik vrees het ergste (lees: schreeuwend duur)
Tafel gescoord, heel oude tafel met de vlekken en scheuren er in...vind hem echt te gek. De foto's vallen overigens "geler" uit dan ze in het echt zijn...
Badkamertegels gescoord (icm met die mooie sloophouten vloer ook....die komt ook beneden) Kiek maar:

De vloer (de middelste)
Afbeelding

Badkamer icm de vloer:
Afbeelding

de tafel:
Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 09:41

Mooi, ik snap serieus niet hoe ze die vloeren van keramisch hout zo'n uiterlijk kunnen geven.Ze lijken als twee druppels water op de houten vloeren die wij zelf maken van herkanshout.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:11

Ja bijzonder he? ik houd van hout, maar icm vloerverwarming is het rendement gewoon laag...dat is zo jammer, dus vandaar dat ik op zoek ging naar een alternatief. Deze vloer voelt ook echt als hout, met structuur enzo. Er zijn 20 verschillende "prints" dus met de "herhaling" zit het ook wel snor. LEngte is 1.50mt. dus komt ook al veel meer in de buurt van echte houten planken. Ik ben helemaal verliefd op deze vloer!
(beetje jammer van de prijs alleen hahahahaha...zo'n 89 euro de m2)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:29

Afbeelding

Mijn woonkamer :D , ik woon er nu twee weken

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 10:31

Knus Winsel! Wat heb je nou voor de ramen hangen?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:19

Mooi inderdaad, die raambekleding. Ben ook benieuwd wat dat is.

Over de vloerverwarming: ik ben zeker geen expert, snap nooit iets van berekeningen. Maar mij is verteld dat de geleidingswarmte van hout lager is en het daarom langer duurt tot het warm wordt. Aan de andere kant geeft het de warmte ook weer trager af, dus blijft het langer warm. Massief hout is sowieso niet geschikt, dat gaat te veel werken. Wij maken vooral lamelparket, ook wel multiplank of duoplank genoemd, dat wordt wel veel boven vloerverwarming gelegd. De vloer mag niet te dik zijn ook, max. 22cm en max. 1,14 m2 K/W (en dat zegt mij zelf dus niets ;) )

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:23

Ja wat het precies is weet ik niet haha. Sliertjes gordijnen. Je kan er goed door heen kijken maar er kan niet zo makkelijk naar binnen gekeken worden. Alleen de kat vindt het ook erg leuk. .. }:) Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:35

Mooi dems! Die grijze tegels die tegen de houttegels staan. Waar komen die? :)

Knus Winsel. Komt er nog een kleed of laat je het zo? :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:37

dems75 schreef:
Gisteren de allergaafste vloer ooit gevonden. keramisch hout, beetje sloophoutidee. TE mooi...laten een offerte maken maar ik vrees het ergste (lees: schreeuwend duur)
Tafel gescoord, heel oude tafel met de vlekken en scheuren er in...vind hem echt te gek. De foto's vallen overigens "geler" uit dan ze in het echt zijn...
Badkamertegels gescoord (icm met die mooie sloophouten vloer ook....die komt ook beneden) Kiek maar:

De vloer (de middelste)
[ Afbeelding ]

Badkamer icm de vloer:
[ Afbeelding ]

de tafel:
[ Afbeelding ]

Wat een mooie smaak heb je.Gaat alleen de tafel niet te veel hout zijn op die vloer?Die vloer vin dik echt prachtig maar idd wat een geld als ik snel even reken wat het zou kosten om hier neer te leggen :oo Aan de andere kant zo'n vloer leg je maar 1x meestal.Wij hebben ook heel wat afgezocht om iets bij de vloerverwarming te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:04

Blijven gaaf Winsel!

Ben weer aan de opruim en schuif, heb echt weinig licht in huis omdat ik al 4 maanden wacht tot broer plafondlamp ophangen gaat..

Afbeelding

Hoekje 1 opgevuld, en nee hoor is echt geen kerstboom :') (pleegmoeder van dit boompje, mam wou hem weggooien ) . Dan heb ik bij de oude koelkasthoek nu een kast staan

Afbeelding

Helemaal verrookt en allemaal, maar van de weggeefhoek op fb dus ik klaag niet. Dasty heb ik erop gespoten bijna een hele fles en ruikt niet meer zo extreem naar rook

Huis word steeds meer huis , vloerkleed ligt eindelijk recht naar mijn zin en nu ik koelkast verkocht heb heb ik gelijk overal meer ruimte!

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:47

dems75 schreef:

De vloer (de middelste)
[ Afbeelding ]

Badkamer icm de vloer:
[ Afbeelding ]

de tafel:
[ Afbeelding ]

Prachtige vloer! Waar heb je deze gevonden?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:58

De grijze tegel met motief komt in de natte ruimte....in de douche dus ;) Ook achter het toilet overigens. verder komt er dus Keramisch hout ook in de badkamer op de vloer (ook vloerverwarming) en de rest van de muren gaan we met watervaste verf schilderen in een zandkleur.
De kiezels (of riviersteentjes) komen in de natte ruimte op de vloer ;) gelukkig is dat maar een kleine ruimte want ik schrok me lam van het prijskaartje...115eur /m2! Zijn mooi afgerond en geeft lekkere massage aan je voeten. Ook goed tegen uitglijden.

De keramische houttegel hebben we bij de lokale tegelhandel gevonden. Een heel klein winkeltje in een gat in NH, ik heb geen idee wat het merk is, maar als je wilt kan ik wel even voor je informeren. Ik ben bij duizenden (okeee...overdreven) tegelhandelaren geweest, maar zo'n mooie had ik nog nergens gezien.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:01

Oh ja beatje! ik was daar ook bang voor, maar we gaan het combineren met andere materialen. Het blad in de keuken wordt betongrijs. Dan komen de eettafelstoelen en die worden wit, donkergrijs en zwart metaal met cognac leer. (be pure rough stoel...)
Verder komt er dan een zwart stalen buffetkast. Klinkt heel ieuw misschien, maar is echt mooi, ik zoek hem even op

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:06