[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:35

Uhm, regelmatig steekpartijen voor de deur, mensen die elkaar in elkaar slaan, brandjes....

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:36

Hmpf, dat hebben wij weer. :')
Ik zal je het huis even pb'en, dan begrijp je vast waarom we het overwegen. :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:37

Ik zou daar niet willen wonen :n
Iemand die ik ken (ex van heel vroeger) woonde lange tijd in de 1e Middellandstraat (helemaal achteraan) en ik voel me er 's avonds niet veilig als vrouw.
Wat Mootje zegt, alleen al alleen naar de auto lopen deed ik liever niet.

Persoonlijk zou ik sowieso niet willen wonen tussen allemaal buitenlanders die zich niet willen aanpassen.
Jammer, want het type huizen vind ik mooi.

Ze zijn wel bezig met het leefbaar maken van die wijk, dus het zou zomaar kunnen dat het over een paar jaar een gewilde yuppenwijk is met dito huizenprijzen, zoals De Pijp en Westerpark in Amsterdam ook zijn geworden.
Dan kan het ineens zomaar een goede investering zijn. Maarja, in de tussentijd moet je wel over straat durven :+
Laatst bijgewerkt door Nic op 01-07-12 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:37

Maar hij komt zelf uit Middelburg waar hij een huis heeft hoor :+ Hij is de stad dus sowieso niet gewend!
Ben benieuwd naar de link :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:40

Mijn ex vond het wel leuk daar := Hij vond het één grote openluchtbioscoop voor de deur :7
Maar hij vond het niet veilig voor vrouwen, zelf was hij niet bang.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:41

_O-
Het is inderdaad een schitterend huis <3 En een potentieel dakterras... Gelukkig geen portaaltje, dat scheelt weer :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:45

Mootje schreef:
_O-
Het is inderdaad een schitterend huis <3 En een potentieel dakterras... Gelukkig geen portaaltje, dat scheelt weer :)

Ja, dat dakterras zou er dan zeker komen. O:)

We wonen nu in Rotterdam Zuid en gaan 's avonds ook (zonder angst oid) over straat, halen gerust om 12 uur nog iets te eten of drinken bij de nachtwinkel hier om de hoek, waar genoeg rare types rondlopen, en daar hebben we eigenlijk allebei geen problemen mee, we gaan af en toe ook alleen (alleen zij of alleen ik) en dan gebeurt er ook nooit iets raars. :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:49

In welke wijk, Sas?
Een andere ex ( :') ) woonde op de Groene Hilledijk en daar heb ik eigenlijk 0,0 problemen gezien / gehad.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:51

Mootje schreef:
In welke wijk, Sas?
Een andere ex ( :') ) woonde op de Groene Hilledijk en daar heb ik eigenlijk 0,0 problemen gezien / gehad.

Ah, de straat met de Mac. :D
Nee, wij wonen nu vlakbij de Maastunnel, in Pendrecht. Klein stukje verderop de beruchte Tarwewijk, maar wij voelen ons hier prima. :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:54

Ik zit zo even rond te kijken op funda, maar ik zie inderdaad schitterende huizen met oude details die in Amsterdam minstens het dubbele moeten kosten...

[link weggehaald] Puur toeval dat hetzelfde huis is als dat hier besproken werd.
k ben alleen compleet verbijsterd over deze foto :oo :')

Práchtig appartement, bad op pootjes <3 mooie deuren en ramen <3 alles opgeruimd, en waar is het gebleven??
...Hier :')
Laatst bijgewerkt door Nic op 01-07-12 15:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:56

Ik verbaasde mij altijd wel over de grote getalen kinderen (basisschool-leeftijd) dat nog op straat was 's avonds laat (> 10 uur op doordeweekse dagen)
Dat stukje ken ik niet, alleen de waalhaven :') Volgens mij een echt volksbuurtje...
Nicolle :') _O- :oo

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:04

Ik was nog op tijd voor de link, sorry ;-).
Maar wat een ge-wel-dig huis! Ik ken Rotterdam niet zo goed, weet alleen dat ik in wijken als Zuid niet zou willen wonen. Is de prijs van het huis zo laag omdat het zo'n slechte buurt is! Want jeetje, wat goedkoop. Denk dat het in Amsterdam wel minimaal het driedubbele op moet leveren, gezien het hier al meer dan het dubbele zou kosten en het hier goedkoper is dan in centrum Adam.
Kun je nagaan.. Ik heb hetzfde soort huis, alleen dan een appartement op de bg en in veeeeel slechtere staat. Bizar!
Vind het echt een heel leuk huis!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:22

Yv_ schreef:
Maar wat een ge-wel-dig huis!

Ja vond ik ook :j
De huizenprijzen in Rotterdam zijn sowieso lager dan gemiddeld, maar mij verbaast het ook dat nabij centrum zo goedkoop is.

Ik heb net even op Google Streetview gekeken en ik denk wel dat het daar ook meevalt :j
Er zijn geen 'louche' winkeltjes, rotzooi op straat of andere dingen waaraan je kan zien dat het een foute buurt is.
Ik vind dat het in Rotterdam per straat kan verschillen.
De 1e MLstraat bijvoorbeeld is een doorloopstraat van centrum naar achter, daar lopen 's nachts enge mensen en zwervers en er komt de hele dag volk voorbij, ook zijn er veel kleine winkeltjes en snackbarretjes en nachtwinkels die eventueel hangjongeren aan kunnen trekken.

Mijn ex ging vanuit het centrum 's nachts lopend naar huis, minuut of 20 doorstappen, maar ik zou dat niet zo gauw doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:38

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:16

Hee in die straat heb ik nog een poosje gewoond :P

Ik vind het geen mooi huis zo op de foto's eigenlijk, al dat wit, die blauwe kozijnen...geeneens een goede dakkapel erop gemaakt zoals je in de rest van de straat wel veel ziet dus het voelt dan toch nog klein aan...

Wij hadden 1 zo'n huisje en dat voelde veel ruimer aan dan dit, door zowel aan de voor- als achterzijde voorzien te zijn van een dakkapel waardoor de verdieping nagenoeg helemaal recht werd en je dus 1 grote slaapkamer had van 3 bij 5 meter ofzo, nog 1 van iets van 2,5 x 4 meter en nog een kantoortje van iets van 2x3 meter...allemaal gewoon met een heel recht plafond :j

Dat huis is 2 jaar geleden weggegaan voor een bedrag tussen de 155.000 en 160.000 euro.
Alles vernieuwd, elektrisch, ketel, buizenwerk, radiatoren, nieuwe vloer en plafonds en mooie nieuwe hardhouten vaste trap met trapkast, nieuwe keuken. Redelijk ruime badkamer met bad waarin je ook kon douchen, een wastafelmeubel, toilet en ruimte voor wasmachine en droger.

Prima huisje was dat +:)+

In een half uur / 3 kwartier was je in Rotterdam :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:23

Wat een toeval :) Ben vaak genoeg in Sommelsdijk/middelharnis geweest dat ik heel zeker weet dat ik dat niet 5 dagen in de week trek naar Zoetermeer of de maasvlakte... Irriteer ne nu soms al aan de 25 minuten in de auto :o

Kleurstelling is idd niet de mooiste, maar schuren en schilderen is niet heel erg :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:38

O Zoetermeer is wel een beetje te gek inderdaad.

Maasvlakte: dan kun je beter naar Oostvoorne gaan, heb ik nog een leuk huis te koop :P

Het hele huis van de link komt me een beetje over alsof het wat oubollig is en er niet veel onderhoud in gestoken is eigenlijk, de suffe kleuren passen dan ook vaak helemaal in dat plaatje :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:42

Ik werk 80% in zoetermeer en 20% op de maasvlakte of vlissingen & regelmatig uitstapjes naar o.a. Noorwegen... Wat dat betreft woon ik ideaal... Het type huis wat ik leuk vind heb je hier eigenlijk niet echt, of ver boven mijn prijsklasse..

Nu moet ik zeggen dat ik liever een oubollig huis heb, zodat ik het naar mijn eigen hand kan zetten want het huis waar ik zo kan intrekken heb ik nog niet gevonden :) (qua vloeren, wanden, keuken en badkamer)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:33

Vind ik ook, ik kan ook wel door dat blauw heen kijken.
Ik vind de gebruikte kleuren ook niet bepaald mooi, maar ik denk eerder dat dat een kwestie van smaak is dan van niet onderhouden.

En die dakkapellen zijn ook niet onoverkomelijk. Als je het weer wil opsplitsen in 2 huizen dan is het nog best een koopje.
Ik vraag me alleen af, betaal je dan ook dubbel WOZ belasting?? Dubbel reinigingsrechten?

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:02

Saskiaatje schreef:
Gefeliciteerd pairadice! Leuk! :D
Wat voor een huisje is het?

Wij hebben inmiddels besloten dat, omdat de verkopers toch niet willen zakken, het huis toch boven ons budget is, dus zijn we verder gaan kijken. :j
Inmiddels een prachtig appartement gevonden wat verder weg uit het centrum, maar wel in het Nieuwe Westen, één van de meest onveilige wijken van Nederland. Ik weet niet zo goed hoe belangrijk dit voor mij is en hoe zwaar dit weegt in de beslissing, want het is écht heel mooi, instapklaar, relatief 'goedkoop', veel mogelijkheden, enzovoort. Verder dichtbij m'n paard, 10 minuten fietsen naar het centrum, goede OV voor m'n vriendin naar school.. Hoe zwaar zou dat voor jullie wegen? Volgens de Veiligheidsindex gaat het om hoge mate van drugshandel en overlast van jongeren.

Het is een tussenwoning uit 1900, 75m, aan het water, met een eigen aanlegsteiger :D Qua locatie geweldig, en een huis met veel mogelijkheden.

Het nieuwe westen... Hangt er denk ik vooral vanaf hoe de buurt aanvoelt. Veiligheidsindex zegt niet zoveel. Gaat vooral om de beleving. Ik ben asbsoluut niet bang uitgevallen, maar ik wil me wel direct thuis voelen als ik mijn voordeur uitloop. Dat kan ook in een 'mindere' wijk. Mijn broertje heeft bijvoorbeeld een paar jaar aan de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam gewoond, en dan aan het slechtere gedeelte. Ja, er werd voor de deur gedeald, en ja, er is ook wel eens een steekpartij in de staat geweest, maar het was wel een onwijs leuke straat om te wonen. Niet saai in ieder geval :+ Wat ik wil zeggen: ga op verschillende tijdstippen kijken, als er een buurtcafe is ga daar eens een middagje op het terras zitten etc.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:06

Nicolletje schreef:
Mijn ex vond het wel leuk daar := Hij vond het één grote openluchtbioscoop voor de deur :7
Maar hij vond het niet veilig voor vrouwen, zelf was hij niet bang.

Hahaha, dat had mijn broertje ook op de nieuwe binnenweg. We kwamen een keer om drie uur s nachts uit de kroeg rollen, kijk ik door het raam naar buiten, staat iemand zijn auto te wassen en te stofzuigen voor de deur. Emmertje met sop, sponsje, stofzuigertje, alle matjes op de stoep. Ik dacht echt dat iemand iets in mijn drankje had gedaan :z Geniaal... Of hij was de sporen van een moord aan het uitwissen, en daar kun je natuurlijk niet te lang mee wachten :+ overigens durfde ik daar ook als vrouw alleen best naar de auto te lopen hoor.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:09

Mootje schreef:
Dit vind ik trouwens een geweldig leuk huis (muv de badkamer): http://www.funda.nl/koop/middelharnis/h ... aat-22-24/

Jammer dat ik de reistijd naar mijn werk vanaf daar niet trek :')

Wat een tof huis!!! Die balken zijn echt geweldig... Schrootjes van de muur slopen, schilderen en je hebt een geweldig huis!!!

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:30

En Saskiaatje, ik ben nu ook wel erg benieuwd naar een linkje :-)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:27

Ik zal zo even het linkje sturen. :D
Jouw huis klinkt ook heel leuk!

We twijfelen nu tussen twee appartementen, die waar ik had hiervoor over had in het Nieuwe Westen, en een andere die we hebben gezien in Rotterdam Noord.
Misschien dat jullie kunnen helpen!

Nieuwe Westen
Voordelen:
- Prachtig huis
- Fijne sfeer
- Mooie straat met veel monumentale panden en bomen
- Mogelijkheid tot dakterras
- Mooie vloer
- Keuken met vaatwasser en oven
- Twee grotere slaapkamers
- Frans balkon, gewoon balkon
- Bouwjaar 1924, veel dingen vervangen in 2010 (stucwerk, leidingen, keuken, isolatie, toilet, thermostaat)
- Veel licht aan de achterzijde
- €150.000,-
- Wasmachine-aansluiting in extra kamer

Nadelen:
- Slechte/onveilige wijk
- Zeer moeilijk parkeren
- Donkere straat door bomen
- Zeer kleine keuken
- Los gasfornuis
- Kleine badkamer
(- Geen vermelding over een VVE)

Uitgaan: 2,5 km
Winkelen: 2,3 km
Centraal Station: 1,6 km
Reistijd naar school: 20 min

4 maanden in verkoop, onderhandelthermometer rood

Noorden
Voordelen:
- Veilige buurt
- Groot (110 m2)
- Mogelijkheid tot dakterras
- Mooie vloer
- 12 meter lange woonkamer, grote raampartijen (veel licht)
- Luxe, ruime, halfopen keuken (incl vaatwasser, oven, magnetron, gasfornuis)
- Schuiframen
- Grote badkamer
- Mogelijkheid tot inloopdouche
- Eén van de twee slaapkamers heeft een inloopkast
- Actieve VVE
- Bouwjaar 1933, voor- en zijgevel gerenoveerd en kozijnen geverfd
- Badkamer en keuken recent vernieuwd, nieuwe plafonds, nieuwe CV-installatie, gestuukte wanden
- Balkon aan de keuken
- Makkelijk parkeren

Nadelen:
- Buitenkant huis minder mooi
- Naast klein treinspoor (1 spoor heen, 1 spoor terug)
- €162.500,- en komen vanaf €172.500,-
- Lange smalle woonkamer, dus lastige inrichting

Uitgaan: 1,7 km
Winkelen: 1,7 km
Centraal Station: 1,1 km
Reistijd naar school: 15 min

8 maanden in verkoop, onderhandelthermometer groen

Wat vinden jullie? :D

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:43

Dat eerste appartement is wel echt heeeeeeel gaaf... Rijtje met voordelen van het tweede appartement is wel langer, al zou ik op basis van de sfeer geloof ik voor het eerste gaan. Ik zou bij het tweede appartement alleen wel even goed op die trein letten, hoe veel herrie die maakt.

Ik denk dat het uiteindelijk een kwestie wordt van waar jij je het beste voelt...