Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:10

Ik heb nog 6 gloednieuwe Santens handdoeken voor €10 op vinted staan, geloof dat ze 50x100 zijn. Kaartjes nog aan. Zijn wel ruim 15 jaar oud maar zaten nog in de originele plastic hoes toen ik ze vond haha.

Vriend vindt het zonde dat ik ze weg wil doen maar we hebben nog een ander gelijkaardig pakket liggen en sowieso nog niks van versleten goed...

Ik baal dat ik geshopt heb voor BF, want vandaag volgens buikgevoel alsnog nazicht laten doen en jawel, paard zit met een lichte blessure op het checkligament. Gelukkig prima te behandelen en grote kans op genezing, was er tijdig bij en heb erger voorkomen door rustig aan te doen. Is een typische blessure die zonder opvallende pijn en kreupelheid voorkomt, maar die wel snel slechter kan gaan qua evolutie.
Dus eerst 3 weken stapwerk opbouwen en nadien 5 weken met draf en galop erbij voortzetten. Wordt een fijne DA-rekening. Weet gelijk waar mijn eindejaarspremie naartoe zal gaan :')

Charaz

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:00

Ik heb de afgelopen dagen best veel kunnen verkopen op Vinted en marktplaats, ruimt ook weer lekker op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:06

Hier ligt het alweer een tijdje stil. Heel veel favorieten en biedingen op gloednieuwe spullen met kaartjes die maar de helft zijn van mijn vraagprijs :') Of zelfs op spullen van €2,5 vragen ze dan "kan dit weg voor €1"

Maar niks heeft haast.

Ga me wel aanmelden voor een tweedehandsbeurs die georganiseerd wordt. Kost me €30 aan benzine en standplaats, maar normaal verdien ik dat wel ruimschoots terug met alle spullen die ik nog heb liggen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:13

Varekaj schreef:
Ik heb nog 6 gloednieuwe Santens handdoeken voor €10 op vinted staan, geloof dat ze 50x100 zijn. Kaartjes nog aan. Zijn wel ruim 15 jaar oud maar zaten nog in de originele plastic hoes toen ik ze vond haha.

Vriend vindt het zonde dat ik ze weg wil doen maar we hebben nog een ander gelijkaardig pakket liggen en sowieso nog niks van versleten goed...

Welke kleur Varekaj?

Ik ben juist aan het kopen op marktplaats :')
En heb alvast voor volgend jaar November kaartjes gekocht voor avdf, konden we nog een beetje goede plek uitkiezen, want wouden prijstechnisch wel 4e rang.
Soms heb ik zo'n gevoel dat de wereld zo maar ineens kan veranderen, zeker sinds corona, de huidige overbevolking en oorlog in Oekraïne, mensen om je heen die ineens ziek zijn of overlijden bijv. Ik blijf sparen, maar wil ook proberen iets meer te genieten.

Had deze week de eerste werkdag bij de kerstbomen, daarmee meteen even tot de realisatie gekomen dat ik dus echt nog nooit in mijn leven een kerstboom op gezet heb :') , maar zeker het versieren en ook allemaal weer anders is best leuk haha. En heel fijn eind van deze periode weer wat extra inkomen, want ik kwam nu een stukje geld tekort aan het einde van de maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:34

Ze zijn lichtblauw.

Op vriend zijn werk hebben ze weer een leuke blunder gehad, die ik als bachelor verpleegkunde sneller doorhad dan al die ingenieurs samen (en vriend had het ook gelijk door nadat hij overhaast daarheen was gesommeerd nadat ze zijn hele vrije weekend hadden verpest). Dan vraag ik me echt oprecht af waarom ik niet gewoon mijn dromen najaag ipv het huidige snertbaantje.... Als die mannen zo makkelijk kunnen verdienen, dan zou het voor mij helemaal geen probleem mogen zijn :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:22

Nou, en waarom doe je dat niet dan?

Even een knuppeltje gooien ;)

Ik zou willen dat ik wist welke richting ik op wil, behalve naar het buitenland. Definitief die kant op is nog even geen optie financieel.

Nu nog in de ziektewet. Maar dat houdt natuurlijk ook wel een keer op. Terug de secretariële/administratieve kant op, waar ik geen reet aan vind maar wat ik wel kan?

Of kijken om toch iets richting landschapsinrichting te gaan doen? Maar daarvoor dan weer eerst een studie? En dan, want klanten zoeken is echt mijn ding niet. Liefst zou ik ergens bij een overheid gaan werken, maar als wat dan. En zelfstandig of in loondienst.

Ik krijg er kortsluiting van (en laat die kortsluiting/hoofd dat niet zo lekker werkt nu de reden zijn dat ik in de ziektewet zit :+)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 23:39

Ik vind het momenteel best riskant om een contract onbepaalde duur, wat niet slecht betaald trouwens, weg te gooien om zomaar even als zelfstandige te gaan starten en uit te proberen of ik kan zwemmen in de best grote vijver.
De collega's zijn leuk, de job is relatief leuk als ik op de externe locaties werk, ik kan er gewoon mijn ei niet echt in kwijt. En ik heb een schurfthekel aan hoe het diensthoofd omgaat met onze overuren en vakantiedagen etc. Maar goed. Dat ei zit me toch het meeste dwars.

Ik ben wel rustig aan het solliciteren naar andere vacatures, maar ik vind het toch moeilijk soms. Oftewel qua jobinhoud (ga ik dit kunnen?) oftewel qua omschrijving (is het wel echt iets voor mij). Ik weet nogal goed wat ik wil, alleen is dat overbrengen en mijn troeven uitspelen niet altijd mijn beste capaciteit zeg maar.

Andere opleiding ook al aan gedacht maar dan is het vooral de grote puzzel van haalbaarheid en organisatie er omheen waar het de mist in gaat.

Het zou eerlijk gezegd veel makkelijker zijn om ontslag te nemen, rustig rond te kijken, opleiding starten eventueel en dan voor mezelf beginnen en kijken waar het uitkomt, maar dat is een financiële gok die ik nu toch liever niet maak.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:34

VanHuisUit schreef:
Ik ben super super blij met mijn infrarood paneel. Het maakt echt zo lekker aangenaam warm en heel lokaal, alleen in mijn slaapkamer of mijn woonkamer. Sleep dat ding steeds achter me aan :') Scheelt echt in de stookkosten m3 gas :j

Welke heb je als ik vragen mag?
Weet niet meer zeker of je het had gedeeld, maar kan het zo niet vinden.

Ik heb nu dus blokverwarming en daar kan ik slecht mee om gaan. Dat je geen temperatuur in kunt stellen vind ik zo vervelend. En de prijs is super hoog omdat het samen hangt met de gasprijs.
Dan is zo'n paneel een echte uitkomst. Ik zou hem zelf aan het plafond boven de bank willen hangen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 18:50

https://www.bol.com/nl/nl/p/cecotec-inf ... 6493/?s2a=

Ik heb deze :)

Maar... zie dat hij nu duurder is geworden... ik heb er 148 Euro voor betaald...

@Prairy misschien eens paar keer meewerken / meelopen ergens bij wat je interessant lijkt?
@Varekaj aiii lastige blessure inderdaad, heb ik bij een paardje van mij ook eens gehad. Is overigens weer helemaal goedgekomen maar duurde wel een paar maanden eerlijk gezegd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:23

De prognose is wel best goed omdat ik er sowieso al snel bij was en de voorbije weken al rustiger aan had gedaan in afwachting van evolutie van alle observaties. Maar ook omdat ik heel afwisselend train en ook zeker niet schuw om met regelmaat op andere types bodem te rijden of te werken. Dus de basis waarvan we vertrekken in de revalidatie zit al goed.

Nu wil ik er de eer uit halen om hem in die 8 weken te revalideren, zelfs een betere basis te leggen dan we al hadden qua aanpak én om hem in de spieren te houden door middel van massages, stretchen (waar het kan en mag uiteraard) en heel gevarieerd werk vanaf de grond binnen het opbouwschema.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 16:28

Ik hoop voor je dat het binnen die 8 weken lukt :j

Nou heftige werkweken gelukkig nu vrijwel achter de rug. Zoveel uren gedraaid... op zich prima qua inkomsten maar ik was er gisteren ook wel he-le-maal klaar mee }:0
Maar flink project afgerond en nu rustig chill out richting de Kerst. Heb elke week wel werk te doen, maar 'gewoon' een uur of 15 per week, dus daar word je niet echt overspannen van :+
Pfffff :7

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 21:57

Extra inkomsten is fijn VanHuisUit, maar je moet het wel volhouden natuurlijk ;)

Ik een reisje naar Praag geboekt. 1 t/m 5 mei. Voor nog geen 400 euro ben ik er heen gevolgen en zit ik 4 nachten in een heel fijn hotel!
https://golden-prague-rooms.com

Zo veel zin weer in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 12:34

Praag, geweldige stad om paar dagen te zwerven :j

Klopt moet het wel volhouden. Gelukkig is het als ZZP'er een stuk makkelijker nee te zeggen dan als medewerker. Niet dat ik gewoon 'nee' zeg maar ik zeg nee en vervolgens zeg ik hoe ze het zouden kunnen organiseren.
Maar ook dat vind ik best wel spannend... ook al heb ik grijze haren en een bepaalde leeftijd :o

Maar ik vind ook wel dat je af en toe bij bepaalde mensen zo ontzettend alert moet blijven, voordat je het weet heb je van alles op je schouder zitten en kom je er niet meer fatsoenlijk vanaf ~~}> ^)
van die managers die zeggen, ik ben er niet aan toegekomen, maar jij bent ingehuurd, dus als jij het 'even' afmaakt.
Nou, nee dus :roll:
Maar het helpt me erg dat als ik tegen dat soort zaken wel 'ja' zou zeggen, ik tegen andere opdrachtgever zou moeten zeggen dat ik een deadline niet haal. En als ik ergens een hekel aan heb is als ik deadlines niet haal.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 15:06

VanHuisUit schreef:
Wat vreselijk zo'n woning :brr:

Citaat:
Vroeg me vanmorgen af of Purny al in NY zit? Op Black Friday zou ze er zitten.

Dat is wel een ultra plek om te zijn met Black Friday [&]

Meelezer valt binnen, sorry :D
Maar ik was toevallig ook in New York en ik kan je vertellen, met de huidige stand van de euro tov de dollar viel het vies tegen :') Ik was er niet om te winkelen en heb een hekel aan de drukte, dus heb alleen gister even gekeken maar alles wat ik zag is momenteel in Nederland goedkoper. M'n man heeft een paar Vans voor $20 gescoord, dat wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:29

O, dat is jammer. Maar NY is wel een duurdere plek. Ik hoop in maart toch lekker te kunnen shoppen in Oregon, outlet van Beaverton blijft ook met deze stand interessant. Hoop ik niet dat het last minute Phoenix Arizona wordt, weet niet of dat een dure plek is en ook geen idee wat daar de goede shop plekken zijn. :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 16:49

Dat is natuurlijk zo dat NYC niet echt goedkoop is, in alles :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 16:57

ik zit inmiddels in New York. Bij levi's is het 40% korting op alles.
Ik heb ook nog even bij Walmart ingeslagen en bij een andere supermarkt. Was 132 dollar kwijt.
Boodschappen zijn in de VS duur.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 17:07

Have fun @purny!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 19:41

VanHuisUit schreef:
Have fun @purny!!

Thnx! Nieuwe levi voor 58,50 dollar gescoord.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 23:38

Kijk dat is mooi!!

Zijn jullie ook blij met jullie 190 Euro van de energieleverancier?
Ik kreeg ook nog 248 Euro terug op de jaarrekening, dus november / december voelt als een soort 'bonusmaand'.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:53

Ik kreeg totaal 896 euro terug. 500 is naar de spaar gegaan voor de wasmachine en de rest als opvulling van het gebruik van de cc.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 00:02

Ik ben overgestapt naar een dynamisch contract bij een andere leverancier, krijg nog 470€ terug van Greenchoice. Toch fijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 00:09

Voor nu is die 190 naar een potje 'energie' gegaan. Ik kan m'n maandbedrag niet hoger zetten (betaal nu sinds februari niets) en wil toch eerst even m'n jaarrekening hebben voor ik 't uitgeef, want ik moet sowieso gaan betalen bij de jaarafrekening.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 04:41

Toch nog een tweede broek erbij gehaald. Heb nu 2 broeken voor 1 in Nederland

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:34

VanHuisUit schreef:
Kijk dat is mooi!!

Zijn jullie ook blij met jullie 190 Euro van de energieleverancier?
Ik kreeg ook nog 248 Euro terug op de jaarrekening, dus november / december voelt als een soort 'bonusmaand'.

Zeker!! Kreeg in oktober al €750 terug van afgrelopen jaar, en nu 2x €190
Betalen normaal €175 pm.

Heb een Eufy deurbel en camera van de 2x €190 die we krijgen gekocht. Wilde het allang, maar nu is het een cadeau.