Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 07:00

Brittneyx schreef:
Hoelang zetten jullie nieuwe planten apart voor ze bij de andere kunnen staan?
Na een plant met bladluizen gehad te hebben besloten om toch een quarantaine in te voeren :Y)

Twee weken

Balen dat je een ziekte hebt meegenomen, bladluis is gelukkig nog relatief onschuldig en makkelijk te behandelen

Brittneyx

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 07:07

Ja echt balen! Ik had gecontroleerd en niets gezien, toen ik uit de auto stapte zag ik helaas iets lopen. Gelukkig stond hij dus nog niet bij de anderen maar ik was het wel meteen van plan :') mooie les geweest

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:13

Zo leuk dit! Zelf potjes maken. <3
Nu alleen nog een paar boven kantjes, zijn zelf waterende potjes. Iemand die weet hoe je het beste kunt opbouwen? Heb vermiculite gehaald voor onderin en dan daarboven op aarde met perliet en plant erin. Alleen moet ik nog iets van katoen touwtje of vilten reepje in doen die in het water zit naar de aarde gaat? Of zou alleen vermiculite voldoende zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn vriend is nu een (dichte) bak aan het ontwerpen waarin je kan zaaien of stekjes plaatsen en dan makkelijk eruit kunt krijgen met een scharnier systeem en ook een zelf waterend systeem. Super benieuwd als ie klaar is. *\o/*

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 12:21

Ze zijn zo gaaf!!!
Wat knap gemaakt en ook echt helemaal mijn smaak!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 20:21

Wat gaaf! Maak je die met een 3d printer? Als je over hebt en je wilt ze verkopen, houd ik mij aanbevolen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 20:28

Die zijn echt heel leuk!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 20:34

Wat doen jullie met planten waar je eigenlijk nu tig stekjes van door je huis hebt staan, wetende dat er nog meer zullen komen? :')
De pannekoekenplant vermaakt zich goed, maar is nog te overzien.
Mijn crassula ovata daarintegen heeft inmiddels al wat kinders voortgebracht. Ik heb nu al 8 op leuk formaat, en 5 "jonkies" vergeleken met die 8 :))
Ze wegdoen vind ik zo zonde, dus momenteel heb ik ze verspreid door huis staan. Maar dit gaat alleen maar meer worden straks :=

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 20:42

Tigress schreef:
Wat doen jullie met planten waar je eigenlijk nu tig stekjes van door je huis hebt staan, wetende dat er nog meer zullen komen? :')
Mijn crassula ovata daarintegen heeft inmiddels al wat kinders voortgebracht. Ik heb nu al 8 op leuk formaat, en 5 "jonkies" vergeleken met die 8 :))
Ze wegdoen vind ik zo zonde, dus momenteel heb ik ze verspreid door huis staan. Maar dit gaat alleen maar meer worden straks :=

Plantenasiel of weggeven als kado!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 21:23

Ik geef ze ook weg

Als ik bijzondere stekjes heb dan wil ik ze weleens op marktplaats zetten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:51

Ik geef mijn stekjes ook weg of ruil ze voor andere soorten, maar net of degene die een stekje overneemt zelf wat leuks heeft gestekt. :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 06:35

Wat leuk! Ik heb dankzij deze reacties even gezocht, blijken we in mijn vorige woonplaats een plantjesbieb te hebben waar je stekjes kan ruilen *\o/*

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 06:40

Tigress schreef:

De pups van de pannenkoek laat ik er tegenwoordig maar bij staan en verder geef ik ze weg (bied ze aan op een fb groep) en sommige stek ik en zet ik samen in een pot voor een volle plant.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:12

Ik kwam langs een plantenwinkel waar opheffingsuitverkoop was, alles voor de helft van de prijs. Dus daar heb ik wat plantjes meegenomen. :D Stond ook nog een grote stippen Begonia maar die was al overleden denk ik. Gisteren met boodschappen doen zag ik een hele mooie grote plant waar ik meteen weg van was, maar met pijn in m'n hart doorgelopen. Vandaag toch terug gereden om 'm op te halen en hij stond er nog *\o/* We zijn hier thuis inmiddels wel zover dat ik de planten een beetje verstop want het wordt wel een beetje te gek. :')

Afbeelding

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 23:10

idinn schreef:
Mooie scindapsus <3

En wow die Echeveria bloeit goed! Wat mooi!

Ik ga morgen kijken of de begonia benigo pink er nog is in de winkel. En nog veel meer plantjes shoppen.. want dit is nog erg kaal:

[ [url=m/nycPI4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben ook heel benieuwd of het mos wil gaan groeien..

Oehhh hoe heb je dat mos achterin je kast bevestigd? <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:59

Op de nog vochtige purschuim gedrukt en toen dat droog was extra vast gezet met ijzerdraadjes (u vormpjes prikken). Denk dat het met van die plakken mos het makkelijkste gaat, maar ze hadden hier alleen zakken spagnum en bolmos liggen.

Zo was die net af:
Afbeelding
De monstera dubia is ondertussen al zijn 2e nieuwe blad aan het uitvouwen <3

De luchtvochtigheid schommelt tussen de 87% en 98%. Hij was pas 62% en ik dacht "huh hoe dan" .. en toen zag ik pas dat 1 groeilamp losgekomen was en omlaag hing pal naast de sensor. Gelukkig alle planten en lamp nog heel :+

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:42

idinn wat mooi zeg! Vind het altijd stukken mooier als men echte ipv plastieken planten gebruikt.
Tuincentrum hier bij ons verkoopt ook dieren en in hun terrariums zitten ook allemaal echte planten. Heel leuk om te zien.

Hier is er weer eentje aan het bloeien. Ieder jaar tot nu toe, en dat voor een plant die ferm verwaarloosd wordt. :=

Afbeelding

Vorige week een 'pitstop' gemaakt aan de ikea. Natuurlijk moest de plantenafdeling eens bezocht worden. Was in een redelijke droevige en depri bui dus dan is het ofwel de Action binnenlopen ofwel waar ze planten hebben. :+
De laatste strelizia nicolai werd net voor mn neus weggenomen maar misschien maar best want hij was eigenlijk wel nog duur.
Maar deze twee hier niet. Hangplant zelfs €15 goedkoper dan het tuincentrum hier.
Moet alleen nog steeds de perfecte plaats in huis voor ze vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Stekjesverzameling is ook weer aangevuld.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:38

Hoi hoi! Ik keek vandaag eens goed naar mijn bananenplant en het viel me op dat er een soort netje om de wortels zit. Het lijkt op plastic maar ik geloof dat het geen plastic is. Moet ik dat laten zitten of weghalen? :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:54

Ik haal ze altijd weg. Dan krijgen de wortels meer ruimte.

Ik moet nodig even goed bijlezen. Heb het zo druk gehad de laatste tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 14:37

Oh die bloeiende plant <3

Plantenafdeling is dan een veel betere keuze haha

Plastic .. als het lukt zonder teveel gedoe eraf halen. Anders lekker laten zitten. Heb zo'n mini palm geval met plastic mandje.. trekt ie zich niks van aan. Groeit er gewoon omheen/door en is ondertussen al geen mini meer te noemen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:51

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 21:39

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 14:30

Hoi, ik kom even binnenvallen.

Is er hier iemand die ik kan blij maken met stekjes van de bananenplant?

Heb er nu alweer 3 of 4 en weet niet meer waar ik ze moet laten, vrienden en familie zijn ondertussen ook wel allemaal voorzien :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:46

Is er geen stekjes/plantenbieb bij je in de buurt?

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:18

idinn schreef:
Op de nog vochtige purschuim gedrukt en toen dat droog was extra vast gezet met ijzerdraadjes (u vormpjes prikken). Denk dat het met van die plakken mos het makkelijkste gaat, maar ze hadden hier alleen zakken spagnum en bolmos liggen.

Zo was die net af:
[ [url=m/vkqpKV.jpg]Afbeelding[/url] ]
De monstera dubia is ondertussen al zijn 2e nieuwe blad aan het uitvouwen <3

De luchtvochtigheid schommelt tussen de 87% en 98%. Hij was pas 62% en ik dacht "huh hoe dan" .. en toen zag ik pas dat 1 groeilamp losgekomen was en omlaag hing pal naast de sensor. Gelukkig alle planten en lamp nog heel :+

Heb je normale pur gebruikt? Ziet er mooi uit!

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 18:36

_Karlijn schreef:
Is er geen stekjes/plantenbieb bij je in de buurt?

Bedankt!

Had al gezocht op plantenasiel, maar daar kwam niks uit.
Plantenbieb zit wel in de buurt zie ik :)