Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:27

Booooo schreef:
Nee want aan de andere kant zit de trap naar boven. De deur van de kelder is nu in de keuken maar die zou dan een slag draaien en in de woonkamer komen zeg maar (groene op het plaatje).

De keuken is overigens al besteld en ingemeten :+

Check :)

Jes

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:43

Ik zou de muren er inderdaad uithalen.
En dan ook die andere deur in de keuken dicht :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:48

dems75 schreef:
Zo, ik ga straks weer even bijlezen hoor!

Eerst een vraag...iemand hier ervaring met handgemaakte houten deuren? van die heel simpele opgeklampte?
Ons huis is helaas helaas opgeleverd met van die spuuglelijke boarddeuren. Zo jammer, want de rest is hoogwaardig afgerwerkt. De jongen die het huis heeft gebouwd had zeker geen zin meer ofzo. Afijn. De klusjesman komt binnenkort de rest van de klussen afmaken en voordat hij die lelijke deuren gaat verven, ben ik me aan het orienteren op vurenhouten deuren. Die ga ik dan zelf in de juiste kleur beitsen. Maarrrrr...ik heb er zeven nodig. Zeven extra grote ook nog, want ze zijn allemaal 2.31mt hoog. Ben bang dat het een fortuin gaat kosten https://nl.pinterest.com/pin/401453754259655095/?lp=true

(van die lange zwarte scharnieren heb ik al gevonden en mooie deurkrukken ook, ook zwart)

Ik heb ze gezien bij Hornbach of Bauhaus (weet niet meer zeker waar), 150 euro op maat gemaakt. :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:17

Jes schreef:

Welke deur bedoel je?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:20

Booooo schreef:
Jes schreef:

Welke deur bedoel je?

Die naar de entree gaat

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:26

Die moet blijven want de deur van de entree naar de woonkamer gaat dicht. De keuken wordt de doorloop. De woonkamer is niet zo breed, en wij zitten met ons meubels. Vandaar dat we die deur dicht willen maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:40

Dat zou ik nooit doen. Handig om je boodschappen meteen neer te zetten, maar dat is dan ook het enige :)
Al je visite door de keuken lijkt mij niks iig.
Me dunkt dat een zitkamer van 5,5x3,5 toch wel ruim genoeg moet zijn. Zéker als je ook de open haard weg haalt van die muur.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:46

Ik zou de deur ook niet dichtmaken. Krijg je doorloop in de keuken, helemaal niet handig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:11

Sta je te koken worden je pannen van het vuur gelopen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:18

DubbelDun schreef:
Sta je te koken worden je pannen van het vuur gelopen :D

Juist. Of draai je je net om met een hete pan, klap je tegen een gaat op die net binnenkomt...

Nee, een keuken als doorloop is absoluut niet handig.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:46

Nja dat is voor nu wel de bedoeling. Wij hebben eigenlijk nooit eters bij ons, de keuken is altijd netjes opgeruimd dus daar zie ik het probleem niet zo.

Waar nu de schoorsteen staat komt ons dressoir, de pad naast de keuken zeg maar komt de eetkamertafel in de lengte. In het echte woonkamer gedeelte zeg maar zitten we met de bank en tv. Wij hebben onze meubels nog niet zo heel lang geleden allemaal nieuw gekocht dus het is de bedoeling dat die mee gaan. Wij hebben wel een grote hoekbank en tv dus daar zitten we een beetje mee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:50

Booooo schreef:
Nja dat is voor nu wel de bedoeling. Wij hebben eigenlijk nooit eters bij ons, de keuken is altijd netjes opgeruimd dus daar zie ik het probleem niet zo.

Waar nu de schoorsteen staat komt ons dressoir, de pad naast de keuken zeg maar komt de eetkamertafel in de lengte. In het echte woonkamer gedeelte zeg maar zitten we met de bank en tv. Wij hebben onze meubels nog niet zo heel lang geleden allemaal nieuw gekocht dus het is de bedoeling dat die mee gaan. Wij hebben wel een grote hoekbank en tv dus daar zitten we een beetje mee.

Ik kan het me niet goed visualiseren... Maar afgaande op de andere reacties heb ik wel een vraag voor je...
Is dit jullie forever home?

Want jullie vinden het misschien geen probleem (ik weet niet hoe jullie kinderwens is)... En in de huidige markt zal het misschien geen probleem zijn... Maar ook dat verandert...

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:10

Het is niet dat we denken dat we hier over 5 jaar weer weggaan :=
Maar het is ook niet dat ik mijn huis nu ga inrichten om te denken wat misschien andere mensen later willen. Die zouden dan zelf de deur weer in de muur kunnen (laten) maken.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:20

Wat blijft dit een leuk topic om te volgen!

Wie weet kunnen jullie mij ook helpen, ik zit te denken om een van de muren in m'n woonkamer vergrijsd groen te verven
https://goo.gl/images/7LgKNk
Nu twijfel ik alleen enorm wat ik wil met de gordijnen. Ik heb een grijze bank, de valse gordijnen (kunnen niet dicht) zijn bruinig en heb voor het raam witte en grijze paneelgordijnen. De valse gordijnen moeten al lang weg, maar ben nog steeds niet kunnen slagen voor andere, misschien een grijstint? De paneelgordijnen zijn qua kleur opzich oké, ik doe ze alleen nooit helemaal dicht omdat ik dat niet mooi vind, maar stoor me verschrikkelijk aan het stuk inkijk. De voortuin is amper 1 meter breed en er loopt een stoep langs m'n huis. De bank staat aan de voorkant, dus ja, je kijkt zo binnen...
Dus eigenlijk wil ik ander soort gordijnen, ik denk dat ik top down, bottom up wel mooi vind en dan een lichte/witte kleur.
Aan de achterzijde heb ik zo iets hangen:
http://www.welke.nl/photo/LucieSoer/Raa ... 1422184866
en daar ben ik tevreden over, tis een vrij donkere hoek en zo valt het meeste licht binnen :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:35

Ik heb ook nog wel een leuke vraag voor de creatievelingen onder ons. :=
Wat zouden jullie met dit raam doen? Hier heeft vroeger (voor wij het kochten) de deur naar de woonkamer gezeten. Die is toen wat verder naar achteren in de kamer geplaatst (foto 2).

Het raam hoeft niet persé weg of weggewerkt (lastig, want vensterbank zit er in en steekt uit en t is een draagmuur), maar misschien heeft iemand een leuk idee wat je ermee kunt?

Afbeelding
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 15:38

Letizia schreef:
Wat blijft dit een leuk topic om te volgen!

Wie weet kunnen jullie mij ook helpen, ik zit te denken om een van de muren in m'n woonkamer vergrijsd groen te verven
https://goo.gl/images/7LgKNk
Nu twijfel ik alleen enorm wat ik wil met de gordijnen. Ik heb een grijze bank, de valse gordijnen (kunnen niet dicht) zijn bruinig en heb voor het raam witte en grijze paneelgordijnen. De valse gordijnen moeten al lang weg, maar ben nog steeds niet kunnen slagen voor andere, misschien een grijstint? De paneelgordijnen zijn qua kleur opzich oké, ik doe ze alleen nooit helemaal dicht omdat ik dat niet mooi vind, maar stoor me verschrikkelijk aan het stuk inkijk. De voortuin is amper 1 meter breed en er loopt een stoep langs m'n huis. De bank staat aan de voorkant, dus ja, je kijkt zo binnen...
Dus eigenlijk wil ik ander soort gordijnen, ik denk dat ik top down, bottom up wel mooi vind en dan een lichte/witte kleur.
Aan de achterzijde heb ik zo iets hangen:
http://www.welke.nl/photo/LucieSoer/Raa ... 1422184866
en daar ben ik tevreden over, tis een vrij donkere hoek en zo valt het meeste licht binnen :)

Oh gordijnen ben ik echt enorm slecht in, sorry :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:46

@frummels: maak er een grote spiegelruit van met een mooie lijst.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:07

Pfoe moeilijk dat raam.. vind je iets van glas in lood niet leuk?

Letizia: Als je je muur zo donker gaat doen zou ik wat lichtere overgordijnen nemen, misschien zand/crème kleur achtig?

Wij hebben besloten om alleen het stukje keukenmuur eruit te halen.
Vanaf de streep naar links gaat er dus uit:

Afbeelding

Volgende dilemma := onze bank is 2.65 m x 3.05
De enige 2 opties die ik zie is dan deze;
Afbeelding

Bij de ene hoeft de deur naar de gang dan ook niet dicht. Alleen vind ik het raar om zo voor het raam de bank te plaatsen. :+

De bank tegen de muur sluit je de woonkamer mee af waardoor het kleiner lijkt, de tv+ meubel past niet in de hoek want je zit daar met 2 ramen.

Zien jullie nog een andere optie?
De schoorsteen gaat dan weg maar op die plaats komt een dressoir te staan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:10

Ik zou de bank toch voor het raam zetten, anders sluit je de hele kamer af. Je kijkt er toch overheen? En er blijft een stuk raam over.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 01-04-18 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:10

Bank op de plaats van de schouw en het dressoir tegen de muur van de trap. TV meubel in de hoek tegen de muur met het enkele raam naast de woonkamerdeur.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:12

Beter Dubbeldun!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:35

De TV en meubel passen niet in de hoek of naast dat kleine raampje, voor de rest een super goed idee :D
Andere optie is om nog dat kleine raam weg te halen en de muur dicht te maken. Raampje zit echt in de weg.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:04

Een raam kun je ook gewoon blinderen door er iets voor te hangen (gordijnen oid) :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:17

En de tv in de hoek tussen t grote en t kleine raam?

Ramen dichtmaken zou ik ook niet doen. Ramen :+:. Waarom moet alles dicht joh.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:36

Mening nodig..

De rechterkant (+-110cm) zal deze week volledig leeg komen te staan en leeg is zo leeg, wat zouden jullie doen met deze ruimte?

Foto (was donker) toen het net geverfd was, zodat jullie een beeld hebben.
Afbeelding