Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
djuulsie schreef:In de huidige markt is eerst verkopen en dan kopen bijna onmogelijk, tenminste, hier in het westen. alles gaat zo enorm snel. Daarom hebben we eerst verkocht, toen gaan huren en daarna gekocht. Maar zou denk ik als je dat niet wil, eerst kopen en dan verkopen (afhankelijk van waar je zit).
x_spekkie_x schreef:djuulsie schreef:ALs je een verkoopovk hebt met een te verwachten verkoopprijs heeft dat geen invloed op je hypotheek die je kan krijgen voor je nieuwe huis.
Maar dan heb je dus je huis al 'verkocht' voordat je gaat kopen toch?
djuulsie schreef:ALs je een verkoopovk hebt met een te verwachten verkoopprijs heeft dat geen invloed op je hypotheek die je kan krijgen voor je nieuwe huis.
djuulsie schreef:ALs je een verkoopovk hebt met een te verwachten verkoopprijs heeft dat geen invloed op je hypotheek die je kan krijgen voor je nieuwe huis.
djuulsie schreef:Super leuk huis Liselot! Dat ben je vast zo kwijt! Vond het ook raar om ons huis op Funda te zien staan. Was ook zo netjes, dat het niet ons huis leek![]()
Karuna, ik ga voor je duimen. Maar idd, zou wel oppassen met muizenplagen enzo.
In de huidige markt is eerst verkopen en dan kopen bijna onmogelijk, tenminste, hier in het westen. alles gaat zo enorm snel. Daarom hebben we eerst verkocht, toen gaan huren en daarna gekocht. Maar zou denk ik als je dat niet wil, eerst kopen en dan verkopen (afhankelijk van waar je zit).
__Marloes schreef:djuulsie schreef:ALs je een verkoopovk hebt met een te verwachten verkoopprijs heeft dat geen invloed op je hypotheek die je kan krijgen voor je nieuwe huis.
Je kan ook niet bij alle geldverstrekkers terecht. Sommige geldverstrekkers willen namelijk een koopovereenkomst van het huis wat je verkoopt hebben, anders kan je daar geen hypotheek krijgen is ons verteld door de hypotheekadviseur
Shanna schreef:Hebben jullie de afspraken op papier staan? Zo ja, dan zou ik eens heel goed doorlezen wat er op papier staat/ wat er getekend is en eventueel daarop beroepen. Hebben jullie wel aan je onderzoeksplicht voldaan maar heeft verkoper dingen verzwegen of gelogen, dan is dat strafbaar en dus reden om te ontbinden/ opnieuw om tafel te gaan. Verkoper van een huis heeft volgens mij namelijk meldingsplicht net zo goed als dat jij onderzoeksplicht hebt. Ik denk dat juridisch loket je hierin ook al wel kan adviseren.