[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:08

Leuk huis Liselot! Dat ben je vast snel kwijt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:51

Dat denk ik ook wel :j We hadden net al mensen aan de deur die wilden kijken B-) Heb ze even verteld dat ik dat niet zelf mag doen en ze dus doorverwezen naar de makelaar :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:56

Leuk huis Liselot! En zeker voor die prijs!

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:03

Leuk huis! Die zal niet lang te koop staan denk ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:28

Liselot nu pas je link gezien. :o als je jullie huis nu hierheen verplaatst heb je een koper precies wat ik zoek binnen mijn budget -O- . Maar ja niks aan te doen toch.

Boo ga morgen even rustig jou link bekijken.

Kwa huis wij hebben twee keer eerst gekocht en daarna verkocht omdat we ook toen al niet veel keus hadden. Beide keren huis vlot verkocht, eerste keer onderhands tweede keer sneller dan verwacht ook.

O ja de termijn van beide ex huurhuizen was afgelopen en tot mijn grote verbazing voor beide huizen geen huurders die interesse had, ene mogelijk vanwege bouwtechnisch rapport en vermoed ik staat van houten benedenvloer, erg grote tuin en huis kwa model ken ik. Hier slaap ik afgelopen jaar regelmatig alleen in een andere wijk. Alleen voor honden wandelen wat ongunstiger en dichter bij lawaaiweg maar nog te doen jaren 50 huis houtworm in keldertrap -O- en muizen

ander vermoed ik vanwege de krappere bovenkant. Tenminste is zeker niet krap maar achter schuin dak en dakraam. Zelfde als ik hier heb eigenlijk. En een vaste trap naar tweede etage voor derde slaapkamer. Badkamer heeft bad en douche maar geen wc. Ook daar wel eea aan opmerkingen en een kleine tuin achter veel voor. Wijk ligt gunstig voor honden kleine km van bos af. Huis zelfde leeftijd als ik nu heb. Alleen ook hier muizen en een vieze geur in knieschot op slaapkamer.

Kijkdag maandag, beiden moet ik dus goed gaan beoordelen en hoe erg de muizen/andere beesten plaag is. Is wel te verhelpen maar een heel erge situatie zit ik ook niet op te wachten. Weet hoe lastig die te bestrijden zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 00:46

Liselot: succes! Heel mooi huis, zeker voor dat geld! Kan je hier niet eens een appartement voor kopen.

Karkuna: hopen dat die dingen allemaal meevallen. Ik ga duimen voor je dat het nu hopenlijk wel raak is

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:07

Pijzen zijn hier in het oosten inderdaad een stuk leuker.

Karuna: hopelijk is 1 van de huizen goed genoeg en heb je eindelijk een plekje

Mijn huis staat nu ook op funda, zo raar om te zien he

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:15

Super leuk huis Liselot! Dat ben je vast zo kwijt! Vond het ook raar om ons huis op Funda te zien staan. Was ook zo netjes, dat het niet ons huis leek :')

Karuna, ik ga voor je duimen. Maar idd, zou wel oppassen met muizenplagen enzo.

In de huidige markt is eerst verkopen en dan kopen bijna onmogelijk, tenminste, hier in het westen. alles gaat zo enorm snel. Daarom hebben we eerst verkocht, toen gaan huren en daarna gekocht. Maar zou denk ik als je dat niet wil, eerst kopen en dan verkopen (afhankelijk van waar je zit).

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:53

djuulsie schreef:
In de huidige markt is eerst verkopen en dan kopen bijna onmogelijk, tenminste, hier in het westen. alles gaat zo enorm snel. Daarom hebben we eerst verkocht, toen gaan huren en daarna gekocht. Maar zou denk ik als je dat niet wil, eerst kopen en dan verkopen (afhankelijk van waar je zit).

Eerst kopen en dan verkopen is in een oververhit gebied wel haalbaar. Alleen vraag ik me af wat dan het effect is op de te krijgen hypotheek? Ik neem aan dat je een hogere hypotheek kunt krijgen als je geen huis te verkopen hebt.

En Liselot, wat een leuk huis! In deze regio zou dat voor 2x zoveel verkocht worden. Voor de vraagprijs van jouw huis kan ik in mijn gemeente niets kopen (zelfs mini appartementen zijn duurder) 8)7

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:55

ALs je een verkoopovk hebt met een te verwachten verkoopprijs heeft dat geen invloed op je hypotheek die je kan krijgen voor je nieuwe huis.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 07:57

djuulsie schreef:
ALs je een verkoopovk hebt met een te verwachten verkoopprijs heeft dat geen invloed op je hypotheek die je kan krijgen voor je nieuwe huis.

Maar dan heb je dus je huis al 'verkocht' voordat je gaat kopen toch?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:05

Volgens mij gaan ze dan alsnog uit van de maximale hypotheek. Wij hebben het huis toen gekocht onder voorbehoud van financiering en daaronder viel de verkoop van ons huis.

Mocht het huis niet op tijd verkocht worden dan mochten wij ook een overbruggingskrediet afsluiten omdat wij konden aantonen minimaal 1 jaar dubbele woonlasten te kunnen betalen. Ons huis was binnen 1 week verkocht dus dat scheelde maar moet eerlijk zeggen dat ik blij was toen alles achter de rug was want het was wel een bende geregel.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:22

x_spekkie_x schreef:
djuulsie schreef:

Maar dan heb je dus je huis al 'verkocht' voordat je gaat kopen toch?

Nee, dan heb je de overeenkomst dat je je in de verkoop zet.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 09:45

djuulsie schreef:

Dat hadden wij niet hoor. Enige wat wij moesten overhandigen was een taxatierapport zodat de bank de waarde van de nog te verkopen woning weet.

Het heeft ook totaal geen invloed op de hoogte van de hypotheek. Alleen je moet wel genoeg eigen vermogen hebben om een bepaalde periode (lengte verschilt per bank) de dubbele lasten te kunnen dragen.

Spaargeld is wel belangrijk dus.

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:00

Ik volg dit topic al een poosje, mijn vriend en ik hebben een ander huis gekocht en hebben ons huis in Groningen ook te koop gezet. Staat nog niet op funda of ergens officieel aangeboden, gewoon eerst viavia en al veel kijkers. We kijken nu eerst of daar iets tussen zit, mocht hij zo onderhands niet verkocht worden komt hij alsnog op Funda. Verwachting is dat het zo verkocht is, maar vind het alsnog wel een heel gedoe allemaal, dat huizen kopen :|

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:33

djuulsie schreef:

Je kan ook niet bij alle geldverstrekkers terecht. Sommige geldverstrekkers willen namelijk een koopovereenkomst van het huis wat je verkoopt hebben, anders kan je daar geen hypotheek krijgen is ons verteld door de hypotheekadviseur

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:38

djuulsie schreef:
Super leuk huis Liselot! Dat ben je vast zo kwijt! Vond het ook raar om ons huis op Funda te zien staan. Was ook zo netjes, dat het niet ons huis leek :')

Karuna, ik ga voor je duimen. Maar idd, zou wel oppassen met muizenplagen enzo.

Kan hier inderdaad ook niet met elk huis. Maar het huis wat wij op het oog hebben staat al 4 maanden te koop. Voornamelijk de starterswoningen van rond de 2 ton gaan hier super snel, daarom is ook de verwachting dat wij ons huis snel zullen verkopen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:56

Karuna succes! Het klinkt niet echt hoopvol mer die muizen endergelijk... kom maar mooi naar het oosten om te wonen keuze genoeg in jou budget zonder all die achhterlijke dingen

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:14

__Marloes schreef:
djuulsie schreef:

Je kan ook niet bij alle geldverstrekkers terecht. Sommige geldverstrekkers willen namelijk een koopovereenkomst van het huis wat je verkoopt hebben, anders kan je daar geen hypotheek krijgen is ons verteld door de hypotheekadviseur

dat klopt, maar er zijn er genoeg die het wel doen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:42

Wij hebben nu (voor de tweede keer) een huis gekocht zonder dat het oude huis al verkocht is.
We moesten het geld voor een jaar hypotheek aantoonbaar op onze rekening hebben staan, overbruggingskrediet was in ons geval niet mogelijk, aangezien ons nieuwe huis in NL staat, en het oude in BE.
Verkoopsovereenkomst van het oude huis wilde de bank uiteraard ook zien.
Nog een stukje moeilijker :D

Zijn we wel even mee bezig geweest, maar het is toch gelukt de financiering rond te krijgen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:32

Wij hebben in weze ook gekocht voordat onze huizen verkocht zijn. We vertrouwen er op dat dat wel goed komt is maximaal 6 maanden. En anders indd overbruggingskrediet oid.

Kijkers van gisteren waren mega enthousiast en willen de vraagprijs bieden ovv een 2e bezichtinging. Ze komen woensdag weer kijken, zó spannend!!!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:11

Ik zit nu even heerlijk in de tuin van ons nieuwe huis in afwachting van het bedrijf dat de rolluiken komt opmeten. Gisteren heeft vriend de bar uit de keuken gesloopt en ik ben vandaag begonnen met het plafond en de muren schoonmaken met St. Marc...het wordt er alleen niet echt beter van...morgen gaat vriend beginnen met alles schilderen. Zo fijn als straks alles fris geschilderd is.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:15

Heeft iemand hier ervaring met verkoop zonder aan- en verkoop makelaar waarbij je achteraf nare dingen tegenkomt?
Het is best wel een waslijst, ik weet niet waar te beginnen en de verkoper komt haar afspraken die we gemaakt hebben niet na...
Ga je dan rechtstreeks naar een rechtswinkel of is er nog een tussenstop die je kan maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:34

Hebben jullie de afspraken op papier staan? Zo ja, dan zou ik eens heel goed doorlezen wat er op papier staat/ wat er getekend is en eventueel daarop beroepen. Hebben jullie wel aan je onderzoeksplicht voldaan maar heeft verkoper dingen verzwegen of gelogen, dan is dat strafbaar en dus reden om te ontbinden/ opnieuw om tafel te gaan. Verkoper van een huis heeft volgens mij namelijk meldingsplicht net zo goed als dat jij onderzoeksplicht hebt. Ik denk dat juridisch loket je hierin ook al wel kan adviseren.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 07:37

Shanna schreef:
Hebben jullie de afspraken op papier staan? Zo ja, dan zou ik eens heel goed doorlezen wat er op papier staat/ wat er getekend is en eventueel daarop beroepen. Hebben jullie wel aan je onderzoeksplicht voldaan maar heeft verkoper dingen verzwegen of gelogen, dan is dat strafbaar en dus reden om te ontbinden/ opnieuw om tafel te gaan. Verkoper van een huis heeft volgens mij namelijk meldingsplicht net zo goed als dat jij onderzoeksplicht hebt. Ik denk dat juridisch loket je hierin ook al wel kan adviseren.

Gisteren contact gehad met jurisch loket. Dat geeft wel even stof tot nadenken. :list: ...
In het contract staan dingen die gewoon niet kloppen. Ze heeft bijvoorbeeld verzwegen dat er een septic tank zit en zoiets zorgt voor waardevermindering van de woning. En dat is nog maar het topje van de ijsberg %) .