Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:06

Eens met Kirsten; iets dat de kleur vh betonnen aanrechtblad zo dicht mogelijk nadert :j

Hier momenteel even niks, behalve dan mn idee over die boomschijftafeltjes - w.i.p. :') , en ik ben maar wéér -O- eens aan het puinruimen onderin ons huis. Straks maar weer even een rondje vuilnisbult :roll:

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:10

haha thanks allen, ik neig ook meer naar de lichtere variant omdat ik ook denk dat het rustiger is. Daarnaast denk ik dat je op de lichtere variant minder snel raakt uitgekeken. Hij is zoooo mooi verouderd! niet goed te zien op de foto, maar echt met afgebroken randjes enzo <3

Thanks voor de tips!

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:13

Wij hebben van dat gegrommelde marmer als tegeltjes tegen onze achterwand, ook echt super mooi! Trouwens, hebben die vloerdelen ook dat poureuze? (Schrijf ik dat goed zo? Volgens mij niet)
De tegeltjes vd achterwand hebben we drie keer bestreken met een goedje van HG, dat sealend werkt. Top spul: geen vetspetters van het koken die erin trekken +:)+

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:16

ik geloof wel dat we de vloer gaan impregneren, het is wel poreus volgens mij namelijk ;)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:45

Ik vind die donkeren juist heel stoer bij de rest. Die lichte is wat braver... :o aar als je zegt dat ie er verouderd uitziet, klinkt dat ook wel weer heel cool.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:46

Klopt Renske....ik vond het daarom ook zo moeilijk kiezen. Wat me over de streep trekt is denk ik het feit dat de lichte variant echt heel mat is en de zwarte niet. We hebben wel vijf huisdieren die allemaal verharen namelijk hahaha (twee poezen en drie honden)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:53

:D niet geheel onbelangrijk.
(Wij staan op de wachtlijst voor een pup, en ik hoop dat er donkerharige tussen zitten ivm onze donkere vloer :+ )

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:55

hahahaha ja erg he? wij ontkomen niet aan diverse kleuren....hebben namelijk: 2x bruine honden 1x black en tan met wit, 1x cremerode poes 1x lichtgrijze poes.

beeeehhhhh....ongeveer alle kleuren haren dus

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:57

oh ja....nog een vraag, maar misschien moet ik die in het tuintopic stellen (?)
We zoeken nog een GOEDKOPE maar mooie oplossing voor onze toekomstige zeer onderhoudsvrije tuin. Dwz....alleen maar planten in bakken. Maar wat als bestrating? Ik vind klinkertjes (boerenbont) heel mooi staan bij ons landelijke huis...maar die zijn duuuuuuuur! Het gaat om ongeveer 170m2. Ik dacht iig de achtertuin te laten straten met klinkertjes en het zijpad met wit grind. (lekker makkelijk en ooit makkelijk te verwijderen als we weer geld hebben voor klinkers) Voortuintje is heel klein...daar komen ooit leilindes...maar wat als bestrating?

Edit....niet geheel onbelangrijk: huis ligt vlak aan zee....dus een zee/strandtuin wordt het wel. Huis is wit met grijsblauw gepotdekseld cederhout.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 10:59

Marktplaats afstruinen daar staat altijd genoeg op.

Wij willen juist niet alles bestraten maar er staat hier genoeg om alles 1,5 keer te bestraten geloof ik. Maar dat zijn eigenlijk alleen 30×30 tegels (wel 4 verschillende Hoe bedenk je het)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:22

Dems,ik zou denk ook voor die lichte gaan :j na ons vorige huis ben ik sowieso genezen van donkere vloeren :=
Buiten leisteen look in de keuken om.

Hier worden de meubels idd 50/60 vintage, maar als we de keuken gaan vernieuwen word die vrij strak eiken met een betonnen blad en wil ik verder ook wat grove/ruwe details in huis hebben
Industrieel wil ik het niet noemen :n maar wel een beetje die kant op.

Sinds gisteren nogal een statement van een stoel in huis.
Mijn moeder heeft dat ding ooit eens gewonnen, komt van de set van de film loft of de loft (geen idee , 1 van de 2 :+ ) alleen kunnen ze er bij mijn ouders niets mee
Dus nu maar hier in huis

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:41

haha leuk Sonja (die stoel!) foto?
Grappig he, die stijlomschrijvingen! Bij ons wordt het ook een mix van landelijk, scandinavisch, industrieel EN een tikje steampunk! beetje lastig omschrijven zeg maar....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:02

https://www.google.nl/search?q=loft+de+ ... lQU06MM%3A

Even kijken of het zo wil hoor.
Maar 1 van de twee stoelen rechts van het bed op de foto
Zal van de week een foto maken, nu het halve huis op zijn kop ivm visite dalijk

(Kan zijn dat het laden even duurt, maar hier doet ie het, die stoel is trouwens huge)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:25

dems75 schreef:
Edit....niet geheel onbelangrijk: huis ligt vlak aan zee....dus een zee/strandtuin wordt het wel. Huis is wit met grijsblauw gepotdekseld cederhout.

OMG óók nog vlakbij zee? Ik ben jaloeoeoeoersss -O- _-:( ^)

Edit: haha gegrommeld had ik getypt ipv getrommeld :')
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 16-01-16 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 14:33

MamaMiesje schreef:
OMG óók nog vlakbij zee? Ik ben jaloeoeoeoersss -O- _-:( ^)

Edit: haha gegrommeld had im getypt ipv getrommeld :')

hahaha gegrommeld!!!! die houden we erin!
Jaaaaa vlakbij zee....even stukkie fietsen (ik denk 10 min. op je dooie akkertje) en je bent er! cool he?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:13

ooooh erg dit! Had ik net gekozen voor de lichte leisteen, zegt de tegelzetter dat dat juist qua leggen heel duur is omdat er speciale (dure) lijm gebruikt moet worden. Komt dus minimaal 27 euro de m2 bij....
Gisteren even naar het huis geweest, de bouwer was de vloerverwarming aan het leggen, dus wij aan de overkant even naar de tegelhandel om te kijken voor de badkamer. Zie ik me daar toch een supermooie vloer liggen....blijkt het keramisch parket te zijn. Voordelen van steen, look van hout. Echt heel mooi, maar duuuuuur!!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:31

Story of your life; moooooi maar duuuur :')

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:33

jaaaaa boooehoooeee! maar toch eigenwijs en wat offertes aangevraagd. Gaat om ong. 80m2. (incl. sniijverlies)
Een aantal leveranciers legt namelijk gratis vanaf 25m2....dus dat zou wel enorm schelen. Maar er zitten dus vloeren bij (die ik mooi vind natuurlijk) van 120 euro/m2! whaaaa!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:21

Wij zijn ook bezig voor keramisch parket.. We dachten eerst aan zelf leggen, maar twijfel daar toch over..

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:42

Mirjamsel: wij hebben helaas twee linkerhanden haha, maar ik wil eigenlijk zo goed als geen voeg zien, en dan raden ze aan het wel door een vakman te leggen ;)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:45

Zo dus: Afbeelding
Want dit vind ik niet mooi: Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:41

Ooh dat is zoo jammer dan he :')

Hier viel de vloer toen ook een beetje tegen qua prijs... ofja, het was meer dan ik eigenlijk had bedacht :+ maar toen zei iemand tegen mij: maar je vloer, dat is je grootste accessoire van je huis.
Dus toen ging ik overstag :') het is natuurlijk ook iets wat je nooit meer vervangt. Een nieuwe bank of kast oid is toch een ander verhaal.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:43

Vind ik ook hoor, het is wel de bedoeling dat hij een heeeeeele tijd blijft liggen, en dan kijk ik liefst naar iets moois (en dus waarschijnlijk ook duurs) haha. Ik heb het budget voor de vloer al bijgesteld :')

Renske, wat voor vloer heb jij eigenlijk? foto?

SuSemJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:58

Ik ga de muur in de hal verven.
Momenteel hangen er 7 fotolijsten in een vast patroon met daarin newborn foto's van onze zoon.
Nu twijfel ik of ik deze lijsten weer terug plaats (met eventueel een paar nieuwe foto's) of dat ik van die riggels van de ikea op hang, zodat ik ook met lijsten wat kan veranderen.

Huidige situatie (de lijsten zijn meer in verhouding met de muur dan het zo lijkt)

Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:11

@dems. Wij wilden ook leisteen, maar ons werd het afgeraden omdat het zo vreselijk krast. Een stoel verschuiven en je ziet een kras erop. Wij hebben nu stoere antraciet tegels van 60x60 die met een smalle voeg gelegd gaan worden. Het is niet bij jou in de buurt, maar dit us wel een aanrader http://tegeloutlet-breda.nl/