Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:24

Sinds twee maanden ben ik zelf wat duurder uit met eten aangezien ik flink gezond wil eten ivm overgewicht, daarom koop ik extra veel groente en fruit, wat best wel weer aankopen zijn (duurder dan een zak chips in elk geval ;) ).
Ik ben nu ongeveer €65-€70 per week kwijt met 2 volwassenen en kinderen van 1,5 en 3.
Daar zit voer voor de honden/katten en luiers voor de jongste niet bij in.
We eten dagelijks vleesvervangers maar verder eigenlijk niet heel veel extra's.
Ook nooit kant en klare maaltijden. Drinken alleen thee/ranja/melk.
Zou niet zo goed weten hoe het goedkoper zou moeten eigenlijk...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:32

Ik geef in mn eentje ongeveer 40-45 euro per week uit, maar dat kan een stuk goedkoper. Koop nog tevaak lekkere dingen of frisdrank. En dan heb ik weer geen brood meer in huis en heb ik geen tijd meer voor boodschappen, of is er savonds geen brood meer etc. en dan haal ik zoals vandaag een broodje op het werk.... Is onnodig duur.
Ben wel de vriezer aan het leeg eten, maar nu heb ik alle lekkerste maaltijden al op haha, blijven alleen nog de 'wel ooit gekookt, maar toch minder favoriet' over :P

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:24

Herkenbaar opisop_shop , alleen ben ik goedkoper uit zoveel troep kocht ik . Maar ben wel enorm lastige fruit eter , groente bij de groenteboer nu. Kleine verpakkingen en voorgesneden , wil niet meer anders :) (al is assortiment om te huilen soms , dan zijn ze allemaal op :P )

Mam ben ik weer aan het drillen , voor 2 geeft ze 125 euro uit. Min 27 euro voor tabak , valt nog wel wat te drillen want ze komt niet uit op haar manier.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:55

125 per week? Jeetje!

Ik drink geen frisdrank dus dat scheelt. Ik koop altijd een stuk of 10 pakken als ze in de aanbieding zijn, of bij de lidle/aldi als ik visite krijg. En laatst bij Dirk weer aanbieding op Coolbest en koop ik daar ook een hoop van in. Dat drink ik dan nog wel zelf. Verder thee. Brood koop ik ook in de aanbieding of de goedkope variant. En zo veel mogelijk merkloos, of in de aanbieding.

Groente ook het liefst voorgesneden. Die waren laatst ook ergens in de aanbieding dus een aantal zakken gekocht en in de vriezer gegooid :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:56

Grrr, ik kan nergens de orangina vinden van Scoupy. Niet bij de Deka, niet bij de grootste Vomar, niet bij de grootste Appie. Iemand nog een idee waar ik het zou kunnen proberen? Ik heb het idee dat het in Noord-Holland niet echt te verkrijgen meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:57

Vind het ook nogal wat , maar goed :+ . Beetje tips en trics en zal haar wat bijsturen :P

Morgen vleesjes halen *\o/*

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:04

Vandaag mijn kaart van de postcode loter ingeleverd bij de Ah. Dat is echt leuk boodschappen doen. Ik had:
Pickwick winter thee
Bioligische spagetti
Biologische groene thee
Biologische rooibos thee
Blik uiensoeo van Unox
Blok tomatensoep van Unox
2 blikken erwtensoep van Unox
Potje basilicum
Duo chocopasta
Biologische chocolade
Risotto wereldmix pak
2 tubes tandpasta
Ik moest € 3,71 afrekenen. Voorlopig weer genoeg soep voor de snelle hap.

Ik heb de ah tandpasta gekocht. Dat was 2 halen, 1 betalen. Dus omgerekend goedkoper dan 1 tube van de Lid. Van te voren even de prijs gecheckt via de site van AH en die vergeleken met mijn Lidl prijslijst.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:35

Worden die postcode loterij kaarten ook verstrekt bij gemeentes zonder AH? :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 23:06

fohadie schreef:
Grrr, ik kan nergens de orangina vinden van Scoupy. Niet bij de Deka, niet bij de grootste Vomar, niet bij de grootste Appie. Iemand nog een idee waar ik het zou kunnen proberen? Ik heb het idee dat het in Noord-Holland niet echt te verkrijgen meer is.

Gewoon bij de appie in de n held er

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:22

Orangina mag je ook alleen doen bij de appie dacht ik? Kijk het voor de zekerheid even na ;)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:46

Had een beetje tijd over vandaag en alle Appies in de buurt opgezocht. Gelukkig heb ik een fles kunnen bemachtiggen! *\o/* Bij een vrij kleine AH nog wel. Je zou denken dat het assortiment van de grotere AH,s breder is, maar hier blijkbaar niet.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:58

Ik heb hem ook bij een gewone ah vandaan. Weet niet of die groot is of klein, ik vind hem normaal :D
Ik heb wel heel erg bezuinigd op m'n boodschappen denk ik deze week. Denk maar 14 euro uitgegeven. Waárvan een fles smirnoff en een fles passie. Ik vond dat ik wel een borrel verdiend had *D moet volgende week weer een flink zorgkosten betalen en m'n bril ophalen en ik moet echt shoppen voor m'n nieuwe baan, daar kan ik echt niet in een simpel spijkerbroeken en een trui aankomen. Heb deze week gered met m'n garderobe maar wil wel een beetje kunnen combineren. Maar krijg ook nog afrekening van m'n vorige baan dus dat gaat lukken *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:03

Ik heb me gered met 29 euro dus ik heb me getrakteerd op een puzzel :P

Vlees vandaag gehaald , hmm zag er goed uit voelde ook heel anders dan anders :P . Heb mijn ouders de speklappen en de helft gegeven , ze doen genoeg voor me en klein gebaar. Had 2 worsten-4 karbonades-4 hamlappen-4 speklappen en een rollade die ter plekke werd gemaakt :P

Eens kijken waar ik die hamlappen in verwerk :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:34

Wow, dan heb ik wel krap berekend... Ik heb nmlk berekend dat ik straks 100 euro per maand kwijt ben aan eten (voor 1 persoon)...

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:51

Kan wel. Ik doe ook voor 25/30 per week boodschappen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 08:48

100€ p.m is prima haalbaar!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:05

Rebecca schreef:

Hamlappen in kleine stukjes snijden en dan gebruiken als nasi/bami vlees of voor de roerbak.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:05

100 euro moet denk ik wel lukken. Ik zit nu op flink bezuinig stand en dat gaat goed. Ligt er wel aan of het alleen eten is of je ook de rest van de boodschappen nog erbij moet doen (al is dat vaak inkopen met aanbiedingen en kan je weer even vooruit). Met huisdieren red ik dat niet, heb nu geen huisideren meer. Super jammer, maar anders had ik het niet gered nu :)

Afgelopen week met 20 gered, maar ik heb wel ingrediënten en dingen gebruikt die ik al in huis had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:28

Paan schreef:
[naam] schreef:

Hamlappen in kleine stukjes snijden en dan gebruiken als nasi/bami vlees of voor de roerbak.

Ahh gebruiken ze daar dit vlees voor! , lekker :j dankjewel ^^

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:57

Vandaag 18 pakken billendoekjes van Pampers gescoord voor 17 €. Normaal in nl zijn die 3 voor 5 € in de aanbieding.
Bij de Penny in Duitsland

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:11

Erg netjes, nog geen 1,- per pak.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:14

Ja precies. Vind ze fijn dus heb "alles" maar meegenomen.
Bij de intermache soort katoenen wattendoekjes meegenomen om icm billenschuim te proberen :)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:18

Billenschuim? Wat is dat?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:21

Haha dat vroeg ik Me ook af.

Badschuim zeker?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:22