[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:55

@Berthe: wij hebben de boerderij ook echt om de plek gekocht, heerlijk *hier ook geen directe buren en aan natuurgebied, enige huis in een kilometerslange straat*, geniet er elke dag weer van :j .

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:21

Nou, het is zover, de financiën zijn geregeld, ons openingsbod is uitgebracht. :D

berthe

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:24

Saskiaatje, gaat dat nog om hetzelfde huis waar je een optie op had? Was die nog niet verlopen dan?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:27

berthe schreef:
Saskiaatje, gaat dat nog om hetzelfde huis waar je een optie op had? Was die nog niet verlopen dan?

Ja, nog steeds hetzelfde huis! En klopt, die optie was inderdaad verlopen :'), maar het huis staat - gelukkig - nog steeds te koop. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:42

Spannend Saskia!
Yv, Doet de droger zijn werk?
Berthe, Wanneer moet je je eigen huis uit en wanneer kun je je nieuwe woning in?

Ook al ben ik niet serieus op zoek, er komt echt niets leuks bij op Funda :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:11

Spannend hoor!!
Wij zitten ook nog steeds in spannende fase. Koopaktes zijn getekend, nu financiering rond maken en dat moet geen probleem zijn.

Hoe hebben jullie de keuze voor de notaris bepaald voor de aankoop van de woning? Heb begrepen dat de tarieven nogal verschillen. In de koopakte staat nu wel een notaris maar dat kan nog wel gewijzigd worden.
Weet alleen nu even niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 07:57

Prijzen aanvragen :)

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:19

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 08:41

Die site heb ik bekeken maar lang niet alle notarissen staan daar op. Dat geeft niet echt een goed beeld dus.
Ik ga eens wat offertes opvragen zo hier en daar denk ik

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 10:42

nou wij hebben ook alweer een woning op het oog en heb de makelaar gebeld om dinsdag bij de woning te gaan kijken..ik heb er enorm veel zin in wij vinden het een heel lief schattig huisje

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:25

NathalietjeB, veel plezier. Hopelijk is het in het echt net zo leuk.

@Mootje: De overdracht van onze 'oude' woning is op 31 augustus, maar we hoeven er uiterlijk 28 september pas uit. De nieuwe woning is een verhaal apart. Het zou nog door de gemeenteraad van 5 juli kunnen (dat moet omdat het een gemeentewoning is) maar dat blijkt toch niet te kunnen vanwege allerlei procedures waar ik je niet mee lastig zal vallen. De volgende gemeenteraadsvergadering is pas op 6 september. Onze makelaar heeft gezegd dat dat geen opties is. Nu werken ze aan een andere weg om de procedure te doorlopen. Dus: het is nog onduidelijk wanneer we de nieuwe woning in mogen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:28

Naja, willen ze nou verkopen of niet? Als gemeente regel je dat dan toch van te voren :o?
hopelijk weten ze de regeltjes op tijd te omzeilen!

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:18

Nou, de procedure start met een stuk dat geschreven moet worden, maar dat stuk is gebaseerd op het voorlopig koopcontract. Lekker handig.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:58

Net telefoon gehad van onze makelaar. Die is nog bezig met ons voorlopig koopcontract, wil ie klaar hebben voordat hij op vakantie gaat (volgende week). Het lijkt erop dat het 10 augustus overdragen wordt of -als gemeente de procedure dan nog niet afgerond heeft- 10 augustus sleutelverklaring. Morgen afwachten of daarmee akkoord wordt gegaan. Zou mooi zijn, 10 augustus. Heb ik nog 2 weken vakantie en echtgenoot nog 3 weken..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:12

hebben jullie trouwens nog een bepaalde subsidie aangevraagd???zoals starters lening ofzo?? en zo ja hoe??
ik zie op dit moment door de bos de bomen niet meer -O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:18

Muur droogt gelukkig goed! Opluchting! Ook zijn we er wel vrij zeker van dat het inderdaad gaat om een oude lekkage die zijn water gewoon nooit kwijt heeft gekund, want na de buien van van de week is er geen nattigheid meer bijgekomen. Gelukkig!

Leidingen voor de badkamer zitten erin, moeten alleen nog aangesloten worden. Dit gaat vanmiddag gebeuren, vanavond gaan we de eerste laag van het betonnen vloertje storten.
Sleuf voor de tv in de slaapkamer is gemaakt, enige wat er vanaf morgen nog moet gebeuren is het plafond van de slaapkamer en de rest van het betonnen vloertje. En de gaten alvast wat dichtsmeren, maar dat kan ik zelf wel, dus dat doe ik wanneer de mannen met de rest bezig zijn.
Alvast een kleine opluchting, want het ziet er naar uit dat we het gaan redden voor zaterdag als de stukadoors komen :).

Spannend Saskiaatje! Hebben jullie nog een aankoopmakelaar in de hand genomen of zijn jullie zelf aan het onderhandelen? Wel fijn dat-ie nog te koop stond!

Nou, wat vreemd zeg Berthe! Maar als het inderdaad op 10 augustus gezet kan worden is dat super!

NathalietjeB: Wat voor subsidies? Ik heb alleen mn hpyotheekrente-aftrek.
Wat is het voor huis dat jullie op het oog hebben? Heb je een linkje?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:22

De oom van mijn vriendin doet de onderhandelingen, hij is financieel adviseur. :j
We hebben reactie gehad van de makelaar dat de verkopers niet ingaan op ons bod, omdat ze het verschil met de vraagprijs te groot vinden.
Beetje jammer dat ze al eerder biedingen hebben gehad en daar ook niet op in zijn gegaan. Het huis staat al anderhalf jaar te koop en is in die anderhalf jaar 2000 euro gestegen (!), dus ze hoeven er echt niet vanaf. :\

Ze vragen €174.500, ons openingsbod was €148.000 en hebben we nu verhoogd naar €152.000.
We hebben voor onszelf een maximum en daar gaan we echt niet overheen, hoe graag we het ook willen.
En we hebben ook nog een ander appartement gezien dat ons leuk lijkt, waar alles nog aan verbouwd moet worden, echt alles, voor €125.000. Dus als we er nu niet uitkomen gaan we dat bezichtigen. :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:28

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:07

NathalietjeB schreef:
hebben jullie trouwens nog een bepaalde subsidie aangevraagd???zoals starters lening ofzo?? en zo ja hoe??
ik zie op dit moment door de bos de bomen niet meer -O-

Volgens mij is die starterssubsidie de enige subsidie die er bestaat voor kopen? Maar wij zijn geen starters. Wij gaan ons wel orienteren op (subsidie op) zonnepanelen, maar dat is pas na de aankoop.

Saskiaatje, da's raar. Een prijsstijging in een tijd dat de huizen dalen in prijs. Dan wil je er idd echt niet van af.

NathalietjeB, leuk huis lijkt mij. Ik houd wel van oude panden. Zijn jullie zelf handig? Anders wordt dat nog wel een heel duur huis qua verbouwen, lijkt mij. Bij zo'n huis zou ik in ieder geval een bouwkundig rapport laten opstellen, dan krijg je een overzicht van de te verwachten kosten etc.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:20

Ik ben weer boven water na een hele hectische week. Heftige week qua werk (heel druk) en tussendoor nog een beetje onderhandelen :-) en ondertussen heb ik alle 388 pagina's van dit forum doorgelezen. Ontzettend leerzaam om te lezen, en heel leuk om ieders vorderingen te zien al die pagina's. En alle klusrampen die mij ongetwijfeld ook te wachten staan...

@ Nicolletje: vooral jouw verhaal is me bijgebleven. De moeite om afstand te doen van het huis dat je vriend met veel liefde heeft opgeknapt en dat vervolgens volledig ongedaan werd gemaakt door de kopers, en hoe je nu bezig bent.

@ Berthe: wat een fantastisch huis...

Qua onderhandelingen zijn we er uit!!! En dankzij mijn aankoopmakelaar voor een hele nette prijs. Die ging namelijk veel verder dan ik ooit gedaan had... Botweg twee keer hetzelfde bod neerleggen enzo. Donderdagavond heb ik het bod van de verkoper geaccepteerd en de hele avond gestuiterd. Ik was blij!!! Zo spannend...

Gisteren twee uur bij de SNS bank gezeten voor een eerste gesprek. Hypotheek voorzie ik geen enkel probleem, moet alleen ff kijken of het allemaal lukt met het bouwdepot. Er moet vrij veel gebeuren: nieuwe keuken, systeemplafonds uit de jaren 70/80 er uit slopen en vervangen door iets fatsoenlijks en als het qua financiering nog lukt de vloer beneden vervangen voor een mooie houten vloer. Plafond en keuken zijn echt noodzakelijk, en zonder twijfel waardevermeerderend. Vloer kan ook later. Oh ja, en het plafond van de slaapkamer is paars en de hal is roze met blauw. Creatieve vorige bewoner... Hebben jullie ervaring met bouwdepot en NHG, en hoe gemakkelijk het is om de taxatie op het niveau te krijgen van het aankoopbedrag plus kosten voor verbouwing?

Heb nog een afspraak met Rabo en ING staan, maar ik twijfel om toch maar gewoon met SNS in zee te gaan. Heb daar een heel fijn gesprek gehad. Op basis van de telefonische contacten met ik nog niet heel erg onder de indruk van rabo (terwijl dat mijn eigen bank is) en ING. Wat een gedoe zeg. Allemaal moeilijk moelijk om een afspraak te maken en ik mag blij zijn dat ik na twee of drie weken terecht kan. Heb nou niet echt het gevoel dat ze me als klant zien, maar meer als een lastig geval dat om geld komt bedelen. En dat terwijl ik een behoorlijk maandinkomen heb, ver onder de max een hypotheek wil afsluiten en alles prima kan betalen. Gemakkelijke klant zou ik zeggen. De rabo mailde me zelfs dat ik een week van te voren (morgen dus) alle stukken moet toesturen, inclusief koopcontract, en als die stukken er maandag niet zijn dat ze de afspraak verzetten. Koopcontract is er nog niet en als ze daarom de afspraak gaan verzetten zoeken ze maar uit :-)

Oh ja, in augustus ga ik een maand naar Mongolie, onder meer twee weken te paard de steppe op. Vooralsnog ben ik de enige die met deze gids meegaat, dus als er meer liefhebbers zijn hier die moeten bijkomen van het klussen zijn ze van harte welkom om aan te sluiten.

Tot slot: iedereen op dit forum bedankt voor de geweldige tips tot nu toe!!!

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:21

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:58

Gefeliciteerd pairadice! Leuk! :D
Wat voor een huisje is het?

Wij hebben inmiddels besloten dat, omdat de verkopers toch niet willen zakken, het huis toch boven ons budget is, dus zijn we verder gaan kijken. :j
Inmiddels een prachtig appartement gevonden wat verder weg uit het centrum, maar wel in het Nieuwe Westen, één van de meest onveilige wijken van Nederland. Ik weet niet zo goed hoe belangrijk dit voor mij is en hoe zwaar dit weegt in de beslissing, want het is écht heel mooi, instapklaar, relatief 'goedkoop', veel mogelijkheden, enzovoort. Verder dichtbij m'n paard, 10 minuten fietsen naar het centrum, goede OV voor m'n vriendin naar school.. Hoe zwaar zou dat voor jullie wegen? Volgens de Veiligheidsindex gaat het om hoge mate van drugshandel en overlast van jongeren.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:12

Tja ik weet het niet, ik woon mijn hele leven al in een boerengat.
Maar ik kan me voorstellen dat ik me niet heel veilig zou voelen als ik langs groepen jongeren zou moeten fietsen of lopen. Maar dat zou ik elke wijk natuurlijk kunnen gebeuren ;)

Ik zou er denk ik niet zo snel voor kiezen :n Wij zijn ook een keer bij een heel mooi huis wezen kijken en het huis was echt ons droomhuis totdat.............. we uit het raam keken. Het was namelijk 1 van de plekken in het dorp waar we echt niet wilden wonen, dus dan gaat het over......

Hier is ondertussen ook de nieuwe woning aangekocht. Zijn druk doende met de hypotheek, voorzie geen problemen eigenlijk.
We hebben wat dingen op marktplaats gezet en omdat onze ervaring is dat het meestal wel even duurt. Ook de tuinset er maar op gezet. Die is nu dus verkocht :') Ongeveer 2 minuten nadat we het geplaatst hadden :+
Dus ik mag lekker struinen naar een nieuwe :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:20

Saskiaatje, Jij wilde tch perse in het centrum wonen?
Ik zou niet zo zeer op die cijfers vertrouwen maar een keer overdag en s avonds laat zelf gaan kijken :)
Heb net even op google maps gekeken... ex van mij woonde daar (van oosterzeestraat) en die liet mij niet in mijn eentje naar mijn auto gaan O:)
Collega van mij woont in een huis van zijn broer op de Mathenesselaan en wat ik van hem allemaal hoor... Hij belt zeer regelmatig de politie :+
pairadice, Ik zou gaan waar ik mij het meest goed bij voel :j
Nathalie, komen jullie in aanmerking voor zo'n starterslening? Ik zou het niet doen als het niet nodig was! Schattig huis inderdaad, maar volgens mij zit daar enorm veel kluswerk in en onderhoud nadien!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:33

Waar heeft je collega last van dan?
Wij wilden inderdaad graag in het centrum wonen, maar vanaf dat huis is het ook maar 10 minuutjes fietsen en het is wel echt een prachtig huis. :j
We gaan vanavond even kijken hoe het in de wijk is, het is hier niet zo ver vandaan.