Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:22

Bij Too good to go kun je sinds kort zien wanneer de boxen online komen te staan. Even de winkel aanklikken. Ze geven het niet allemaal van tevoren aan, maar een aantal waaronder de Lidl wel.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:28

Hier de houtkachel aan, nu de hele dag. Het sneeuwt en het komt overdag nauwelijks boven het vriespunt uit. Heerlijk aangenaam binnen!

Too good to go ben ik groot fan van, maar het is inderdaad heel lastig om wat te pakken te krijgen. Vroeger toen ik nog in NL woonde was het net nieuw en nog niet zo bekend, toen lukte het best regelmatig om wat te pakken te krijgen. Hier in FR zit het ook, maar ik zit 40 min van de winkels af en als ik ga, weet ik niet wanneer het opent en ben ik dus standaard te laat. Als ik eens in NL ben probeer ik ook nog wel eens een pakket te bemachtigen. Het bespaart echt wel leuk en het verrassingseffect vind ik heerlijk.

Ik bespaar momenteel vooral op fruit, ik koop nu veel diepvriesfruit ipv vers. Vooral bessen zijn uit de vriezer echt fors goedkoper. Daarnaast niet in het buitenland geteeld en dat vind ik ook een grote plus.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 16:54

Hier geen ervaring met voedings - boxen :o

Iemand vroeg over goede goedkope gordijnen? Bij Deal van de dag, of Dagdeals of zoiets, je ziet het wel eens in de krant / marktplaats hebben ze vaak goedkope gordijnen die geluid en warmte werend zijn. Ik heb die ooit besteld en het zijn super goede gordijnen. ALs ze te groot zijn voor jouw raam, kun je ze altijd vermaken. Zijn echt goedkoop als je het omrekent naar prijs per meter stof :j

Hier errrrug druk. Heel veel werk. Echt giga. Dus proberen het hoofd koel te houden (dat gaat wel met deze temperatuur :+ ) en delegeren / nee zeggen. Dat laatste ben ik niet zo goed in. Of eigenlijk was ik nooit zo goed in. Maar eigenlijk vind ik dat het best goed gaat :D

En maar denken aan die vette facturen straks <<) :))

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:26

Wij hebben net bij leenbakker nieuwe plisse’s gekocht. En de dag erna nog een keer dezelfde want toen waren ze 60,- goedkopere. Niet gezellig, maar wel gekocht om te besparen op gas en airco. Vanwege de isolerende werking in de wintwr en zonwerende werking in de zomer. Dus function over fashion in dit geval :o

Ook alle halogeen lampen zijn vervangen door ledjes. Daar hadden we er veel meer van dan ik dacht en dat zijn vooral de meest gebruikte (van die spotjes in keuken, badkamer en kennelijk ook drie slaapkamers en de woonkamer).

Ook de kachel gaat nu minder aan en staat lager. Ben ook erg blij dat we vorig jaar radiatorventilatoren hebben gekocht.

De tv gaat veel minder aan enMijn man heeft even in een Numbers document alles gezet van verbruik gas/energie tov vorig jaar. Om eens te kunnen zien of alle aanpassingen ook echt wat doen.

Nu twee weken bezig met uitzoeken bij wie en wat voor zonnepanelen we gaan nemen. Wat een k*t klus en wat moet je er zelf belachelijk veel kennis van hebben om door alle marketingtruc’s heen te luisteren.

Qua besparen: wij komen onze natvoeding voor de kat in grote blikken van 400gr. Portioneren een paar blikken vooruit en gooien dat in de vriezer. Avondje ervoor eruit halen. Heerlijk, kan ik iedereen aanbevelen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:36

Mijn dikke, verduisterende gordijnen komen van de Aldi :+ Die hebben af en toe zo'n aanbieding. Heeft ons heel weinig gekost, en werkt perfect!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:36

Hier druk aan het besparen door alvast marktplaats rond te struinen voor baby uitzet. Ik ben 14 weken zwanger :') . Je kan er maar op tijd bij zijn! Gordijnen zitten wij ook naar te kijken, voornamelijk voor de schuifpui zou het warmte en dus energie schelen, alleen zit de radiatorput er direct onder, en de warmte moet ook niet achter het gordijn verdwijnen natuurlijk. Dus precies weten we het nog niet.
Mijn wasje staat aan als ‘nightwas’, geen idee wat dat precies doet, dus ik hoop dat de was straks er goed uitkomt. Bespaarde energie, zei de wasmachine :)) .

Sinds kort een Appie in het dorp en die heeft regelmatig ‘overblijvers’. Heb daar al best vaak wat lekkers weggehaald. Al wilde ik gisteren een meloen opeten (is niet echt de tijd van het jaar om zin te hebben in meloen) en die was klaar voor de container. Dus of ik uiteindelijk heb bespaard…. O:)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:40

Warmtewerend is wel interessant Vanhuisuit, daar zal ik extra op letten.

Slmt9 schreef:
Wij hebben net bij leenbakker nieuwe plisse’s gekocht. En de dag erna nog een keer dezelfde want toen waren ze 60,- goedkopere. Niet gezellig, maar wel gekocht om te besparen op gas en airco. Vanwege de isolerende werking in de wintwr en zonwerende werking in de zomer. Dus function over fashion in dit geval :o

Bedoel je plisségordijnen?
Die had ik in mijn vorige huis. Magneetstrips op het kozijn en dan van metaal zo'n raamwerk met een up-down gordijn erin. Ideaal en wat ik fijn vond: erg verduisterend voor de slaapkamer.

Prijstechnisch heb ik nog niks gezien wat interessant is helaas. De ramen naar het balkon lopen van plafond tot vloer.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:43

Ja, plissegordijnen bedoel ik idd. Heb je wel standaard maten?
Die van de leenbakker (en ook Ikea) zijn uit mn hoofd maar 1.80.
Wij hebben er ook een voor de achterdeur. Maar komen net 10cm te kort :+
Maar dan zien we 's avonds alleen zelf ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:48

Proficiat met de zwangerschap, Sting! Misschien een idee om de gordijn met een paar tochtrollen op de grond tegen het raam aan te duwen zodat de warmte van de radiator toch gewoon voor de gordijn langs stroomt?

Bij de Appie ga ik de laatste tijd regelmatig brood van de dag ervoor halen. Die hebben nu altijd zo'n rek met broden van gisteren voor 25, 50 of 75 cent.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 18:27

Appie denkt inderdaad erg goed mee met besparen. Hier ook vaak gebruik van dag ervoor en die zakjes groenten etc.

Wie had het over garageboxen? Daar heb ik ook wel eens aan gedacht... maar ben erg bang voor plantjes (weet kwekerijen) of andere ongein...

Deze bedoelde ik, nu ook weer enorme aanbieding.
https://www.koopjedeal.nl/verduisterend ... 00-cm.html

Ik had die van 3 meter want oud huis met 2.95 hoogte van plafond. Was met IKEA / GAMMA ed gordijnen wel beetje armzalig, wapperde het zo boven de vensterbank :+ en deze lagen goed op de grond, dat scheelt ook tegen de tocht.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:20

VanHuisUit schreef:
Appie denkt inderdaad erg goed mee met besparen. Hier ook vaak gebruik van dag ervoor en die zakjes groenten etc.

Wie had het over garageboxen? Daar heb ik ook wel eens aan gedacht... maar ben erg bang voor plantjes (weet kwekerijen) of andere ongein...

Deze bedoelde ik, nu ook weer enorme aanbieding.
https://www.koopjedeal.nl/verduisterend ... 00-cm.html

Ik had die van 3 meter want oud huis met 2.95 hoogte van plafond. Was met IKEA / GAMMA ed gordijnen wel beetje armzalig, wapperde het zo boven de vensterbank :+ en deze lagen goed op de grond, dat scheelt ook tegen de tocht.

Mijn man heeft online een Masterclass over garageboxen gekocht. Met een niet goed geld terug garantie. Maar de info (met valkuilen) is zo volledig dat ik hem van harte kan aanbevelen.

Heb hem destijds voor de helft vh geld gekocht. Wellicht met black friday nog een aanbieding?
https://passiefinkomenmetgarageboxen.nl/

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:32

Ik heb ze bij Kwantum gehaald mijn gordijnen.

Too good to go vind ik in Belgische supermarkten eerlijk gezegd niet zo fantastisch. De bakkers zijn wel ok.

Toevallig gisteren nog een pakket bij een nl Bakker gehaald, maar volgende keer haal ik weer een brood pakket bij de plus, bijna 3x zoveel brood (en ook vooral brood ipv 1 brood, 2 croissant, 2 harde bolletjes, 2 afbakbroodjes en een kleine cake).

Ik heb corona sinds een paar dagen. Ene kant goed voor de bankrekening en administratie, andere kant ook weer wat dingen besteld. Voor mezelf de zorgverzekering ook bij Ditzo gedaan, voor ons allebei nieuwe Fitbit besteld voor asr Vitality, de oude waren al terug verdiend en deze heeft hopelijk wel een leesbaar display.

Ah overblijvers wil ik volgend jaar vaker nemen denk ik. Maar eerst de vriezer leeg maken want die zit stampvol en we zijn veel weg de komende 2 maanden.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:42

Onze gordijnen komen van sleep.nl
heel tevreden over. Zelf ingekort met strijkband. Was wel even een klusje maar goed te doen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:52

Ik heb deze maand niet bespaard.
Zonnepanelen gelegd en geshopt op zalando. Heb wel een stuk of 7 goede warme truien en die paar enkellaarsjes voor iets van 200 euro ofzo.
:D
Maar dat moet ook eens kunnen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 21:12

8nnemiek schreef:
Proficiat met de zwangerschap, Sting! Misschien een idee om de gordijn met een paar tochtrollen op de grond tegen het raam aan te duwen zodat de warmte van de radiator toch gewoon voor de gordijn langs stroomt?

Bij de Appie ga ik de laatste tijd regelmatig brood van de dag ervoor halen. Die hebben nu altijd zo'n rek met broden van gisteren voor 25, 50 of 75 cent.

Bedankt! We hadden inderdaad ook zo'n idee, om iets op de grond te hebben om het gordijn wat op te schuiven.

Brood van gisteren heb ik hier nog niet bij de Appie gezien. Meestal is het brood gewoon opperdepop aan het eind van de dag, maar ik kan een keer vroeg op de ochtend gaan, wie weet is het er dan wel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 21:40

Dat brood van gisteren is er inderdaad om 0800 in de ochtend. Dat gaat hier meestal wel snel op.

Probeer het 2x in de week te halen. Meestal alleen brood, maar soms ook krentenbollen ouzo

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 21:45

So wat scheelt het tanken weer een bak geld!!! €1,77 vandaag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 21:49

Voor de groenten/fruit zakjes moet ik ook 's ochtends vroeg gaan... de afgeprijsde 35% of meer artikelen juist weer tegen sluitingstijd :7

Nou echt he dat tanken *\o/* _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 21:56

PSvanLot schreef:
So wat scheelt het tanken weer een bak geld!!! €1,77 vandaag.

Bizar ook dat we daar nu blij mee zijn terwijl het nog steeds zoveel duurder is :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 22:09

Luxorvalkje schreef:
Ik moet nog gordijnen voor in huis (woonkamer en twee slaapkamers).

Waar haal ik leuke en vooral betaalbare gordijnen vandaan?

Kwantum! :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 23:11

Ik had mijn gordijnen ook bij Kwantum vandaan. Stuk goedkoper nog dan Leen Bakker en koop je deal.

Mooi dat je zoveel werk hebt, VHU.

Prairy , voel je je niet ziek verder?

Ik bespaar nog steeds op de energierekening. 1,5 m3 tot nu toe over heel november. Ik moet zeggen dat ik er ook echt heel fanatiek mee word. Het is nu een sport om zo koud mogelijk te douchen :o

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 23:34

Valt mee, hoesten (vooral in de nacht daardoor slecht/niet slapen), niezen en de eerste paar dagen steken in mijn hoofd. Nu is het vooral nog irritant dat ik niet kan knuffelen met mijn man -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 01:55

Kwantum inderdaad, veel keuze en niet duur.
Hier vanmorgen 2 winterjassen gekocht bij Veepee. 70 % korting. Wij kunnen allebei weer even vooruit.

Vroeg me vanmorgen af of Purny al in NY zit? Op Black Friday zou ze er zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 08:32

Wij hebben paneelgordijnen, indertijd op maat laten maken. Niet het goedkoopste alternatief :P

Als je zelf gordijnen kan maken scheelt het ook alweer een hoop natuurlijk ipv iemand ervoor moeten inhuren. Ik had vroeger op mijn slaapkamer een overgordijn wat niet alleen verduisterde maar ook isoleerde. Dit viel net achter de radiator qua lengte. Zo bleef de warmte ervoor ipv wegvliegen langs een tochtig raam met enkele beglazing.
Ik betaalde voor dat huurhuis toen al zuur geld, geloof €150/maand voorschot en moest dan steeds nog €2000-€3000 bijbetalen bij de afrekening. En de huurmaatschappij maar bewegen dat de enkele beglazing nog prima mee kon... De houten kozijnen sloten geeneens meer aan, bij hevige buien droop het water naar binnen en ik had constant tocht/wind in huis.
Reden? Er waren in alle woningen nieuwe ramen en deuren geplaatst, maar ik was de enige in een verder weg gelegen straatje van de wijk en de aannemer was mijn adres dus vergeten.

Als het sneeuwde was er een sneeuwvrije zone van bijna 2m breed tussen mijn woonkamerraam en de sneeuw op het terras.

Ik zou echt niet willen weten hoe blauw de huidige bewoner zich moet betalen, want voor zover ik weet is 11 jaar na dato nog steeds geen enkel raam daar vervangen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 19:18

Wat vreselijk zo'n woning :brr:

Citaat:
Vroeg me vanmorgen af of Purny al in NY zit? Op Black Friday zou ze er zitten.

Dat is wel een ultra plek om te zijn met Black Friday [&]

Ik ben, eigenlijk, anti Black Friday. Maar ik moet eerlijk zeggen :o profiteer er wel van .... wel heel praktisch :7 voor beddengoed en handdoeken/theedoeken. Had zulke oude zooi :+
Koop niet zomaar dingen voor het kopen. Maar dat is zoiwezo eigenlijk allang verleden tijd. Enige waar ik me wel eens te buiten ga is de Kringloopwinkel. Maar dat mag, toch O:) :+ ?

Ik ben super super blij met mijn infrarood paneel. Het maakt echt zo lekker aangenaam warm en heel lokaal, alleen in mijn slaapkamer of mijn woonkamer. Sleep dat ding steeds achter me aan :') Scheelt echt in de stookkosten m3 gas :j