Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
pillow schreef:Je bedoeld bestemming ipv vergunning. Je kunt altijd proberen om voor het agrarische deel een andere bedrijfsbestemming of woonbestemming aan te vragen.
Cayenne schreef:Deze mensen houden van wit en barok
Flinke prijsMaar eerlijk is eerlijk: de tuin is wel prachtig
![]()
https://www.funda.nl/koop/rotterdam/hui ... atweg-109/
BeFunny schreef:Eventjes kijken of er iemand hier is die er iets van weet.
Stel je koopt iets waarvan een deel agrarische bestemming heeft. En je wil er niets agrarisch doen.
Hoe zit dat met overzetten vergunning? Er moeten wel bijgebouwen blijven dus waarschijnlijk wordt het dan bedrijfsvergunning (als het al voor ons zou worden) dat agrarische is een van de haken die er aan kleeft.
De kas kan een bedrijfsgebouw worden of er moet een loods komen.
Sansevieria schreef:BeFunny schreef:Eventjes kijken of er iemand hier is die er iets van weet.
Stel je koopt iets waarvan een deel agrarische bestemming heeft. En je wil er niets agrarisch doen.
Hoe zit dat met overzetten vergunning? Er moeten wel bijgebouwen blijven dus waarschijnlijk wordt het dan bedrijfsvergunning (als het al voor ons zou worden) dat agrarische is een van de haken die er aan kleeft.
Is een lastige, daarvoor moet het bestemmingsplan gewijzigd worden meen ik.
Duur, en er kunnen mensen nog bezwaar maken.
Als agrarische bestemming voor een particulier haast niet te financieren.
Banken doen daar ook moeilijk over.
Cayenne schreef:Deze mensen houden van wit en barok
![]()
prompter schreef:Cayenne schreef:Deze mensen houden van wit en barok
![]()
Staat in het mooiste stukje van die wijk. Wel hele smalle kamertjes!
Sansevieria schreef:BeFunny schreef:Eventjes kijken of er iemand hier is die er iets van weet.
Is een lastige, daarvoor moet het bestemmingsplan gewijzigd worden meen ik.
Duur, en er kunnen mensen nog bezwaar maken.
Als agrarische bestemming voor een particulier haast niet te financieren.
Banken doen daar ook moeilijk over.
BeFunny schreef:Financiering is het punt niet![]()
Het gaat echt om dat ik niet weet hoe dat gaat en of dat mogelijk is de bestemming van agrarisch overzetten.
Het huis perceel heeft echt woon bestemming. Het agrarische perceel dat zou voor ons dus moeten veranderen in bedrijfsbestemming zodat we de loods en kas mogen blijven of ipv kas een extra loods. Omdat we die bijgebouwen wel nodig hebben. In het bestemmingsplan staat wel iets over als er woonbestemming aangevraagd wordt de bijgebouwen weg moeten en er dan een huis op moet komen en als bijgebouwen als schuren en loodsen moeten blijven of komen er bedrijfsbestemming moet komen.
Mijn vraag is dus puur voor mensen die daar iets over weten
MarjanB schreef:BeFunny schreef:Financiering is het punt niet![]()
Het gaat echt om dat ik niet weet hoe dat gaat en of dat mogelijk is de bestemming van agrarisch overzetten.
Het huis perceel heeft echt woon bestemming. Het agrarische perceel dat zou voor ons dus moeten veranderen in bedrijfsbestemming zodat we de loods en kas mogen blijven of ipv kas een extra loods. Omdat we die bijgebouwen wel nodig hebben. In het bestemmingsplan staat wel iets over als er woonbestemming aangevraagd wordt de bijgebouwen weg moeten en er dan een huis op moet komen en als bijgebouwen als schuren en loodsen moeten blijven of komen er bedrijfsbestemming moet komen.
Mijn vraag is dus puur voor mensen die daar iets over weten
Maar wat is nu agrarisch? Welk deel zeg maar? En kijk anders op ruimtelijkeplannen.nl hoe het bestemmingsplan is. Daar kan je alles precies uitzoeken