Mjetterd schreef:Ik kom even binnenvallen. Hoop dat jullie dat niet vervelend vinden.
Zijn er mensen die ervaring hebben met huis kopen en huis verkopen?
Hoe hebben jullie dit aangepakt? Eerst eigen huis te koop gezet of eerst gewacht tot er een geschikt huis te koop zou komen en die gekocht onder voorbehoud verkoop eigen woning?
We willen graag verhuizen, maar er komt een hele boel meer bij kijken dan een eerste huis kopen.
Hier is het gekkenwerk en we hebben een appartement waar enorm veel vraag naar is (Breda, appartement met afgesloten parkeerterrein in het centrum)... geen idee of het daar in de buurt ook zo is en wat jullie verkopen, daar zou ik uiteraard eerst naar kijken.
Hier hadden we eerst een makelaar langs laten komen om te kijken hoeveel ons appartement waard is wat we verkochten. Nav dat gesprek besloten het tegelijk te gaan doen, de makelaar was bang dat we dit stukken sneller gingen verkopen als dat wij nog een huis konden vinden. Dus daarom meteen een gesprek met een Hypotheker gepland, bezichtigingen gepland en de rest rondom de verkoop ook gepland. Het appartement hebben we uiteindelijk verkocht voor er überhaupt foto’s konden worden gemaakt, ook zonder voorwaarden. Onze financiering is inmiddels ook bijna rond. De eerste bezichtiging is nu een maand geleden en de 30e krijgen we de sleutel. We hebben ook wel “geluk” dat we beide het hier willen we gaan wonen gevoel hadden bij de eerste woning waar we zijn wezen kijken.. Nu hebben we wel dat appartement verkocht met veel overwaarde en hebben we geen hele moeilijke situatie rondom financiering regelen.
Edit: mochten we geen nieuw huis hebben gevonden hadden we al onderdak geregeld uiteraard. Dan waren we ook bereid daar desnoods langer te wonen tot we ons ideale huis hadden gevonden.
Bo, ik volg je topic!! Gefeliciteerd en heel veel succes!