[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:34

Nee ik heb alleen minimaal wao ben volledig afgekeurdmaar helaas uitgevallen met 4 uur per week omdat ik geprobeerd heb te blijven werken heb 0 verdien capaciteit. Dat is iets meer dan 300 euro per maand. Dat maakt de situatie zo ellendig. Geen mogelijkheid mijn inkomen omhoog te krijgen. Op wat voor manier dan ook.

Alslimentatie wegvalt kom ik op bijstandsnivo terecht. Wao aangevuld tot dat dan. En zoekgebied is flink groter maar huizen zijn er niet niet waar ik scootmobirl kwijt kan en een trap waar ik opkom of een traplift geplaatst kan worden.

Charaz

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:39

Maar dan is een klushuis ook niet handig denk ik als je afhankelijk bent van een scootmobiel?

Ik zou als ik jou was me inschrijven (als je dat nog gedaan hebt) en uitkijken naar een gelijkvloerse woning het onderhoudsrisico van een eigen woning sluit je dan ook uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:48

Heb ik al lang gedaan. Maar geen recht op huurhuis in sociale sector (woonplaats woonstichting wil me niet eens inschrijven want eigen huis en te veel allimentatie nu, een woningsbouwstichting heeft me geacepteerd de rest blieft me niet) en vrije sector wil me ook niet.en gelijkvloershuizen zijn er domweg al helemaal niet in de regio. Tenzij voor 55 plus (nu nog te jong) in een bejaardentehuis tussen 80 plussers. En veel te weinig jren opgebouwd. Klushuis is dit ook als ikblijf moet ik hier ook idioot veel doen om het bruikbaar te krijgen weer. Kan een hoop, heb voldoende hulp dus dat scheelt ook.

Heb nu semibungalow en eis van dat al helemaal niet opgenomen zelfs. Omdat ze er niet zijn. -O- dan maar traplift of trap die te doen is maar ook die zijn er niet in mijn budget.

Zit niet voor niets met een probleem. Ook de sociale dienst en maatschappelijk werk hebben er al aantal keren nar gekeken maar ook zij kunnen niks betekenen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:48

Jee karuna, snap niet alles van wat je zegt, maar wel enorm klote als je overal tussen wal en schip valt

Hier vandaag de foto’s van mijn huis gezien, ziet er top uit! Krijg morgen of woensdag de tekst voor goedkeuring en dan gaat hij voor het weekend funda op.
Er was ook al een geinterresseerde, daar nemen ze morgen contact mee op

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:25

Donderdag de eerste kijkers!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:27

Het zal wel heel dom gezegd zijn, Karuna. Maar kan je ex de alimentatie niet tijdelijk 'stoppen' zodat je wel aanspraak maakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:28

Wauw dat is snel! En het huis staat nog niet op Funda?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:46

Shanna schreef:
Wauw dat is snel! En het huis staat nog niet op Funda?

Nope, is een kennis van een vriendin die hoorde dat mijn huis te koop kwam.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:56

Booo, krijg via mobiel helaas geen foto's geupload...

Karuna, kun je niet eens kijken naar recreatiewoningen waar je 365 dagen per jaar mag recreëren en je dan ergens anders inschrijven voor de gemeente? Die zijn over het algemeen goedkoper en als je er een koopt met een stenen fundering kun je er mogelijk wel hypotheek op krijgen. Of een die goedkoper is zonder fundering die je met eigen geld kunt betalen (familie misschien waar je van kunt lenen? Of je ex die de alimentatie in 1x betaald, ik zeg maar iets?) Dat is misschien dan wel verder van je zoekgebied, maar vaak wel gelijkvloers en met een leuke tuin erbij. Waar je nu zit schiet niet op zo te lezen en opties drogen ook op.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:04

In een keer betalen is onmogelijk :n dat heeft hij echt niet en daarna zou ik dan meteen op bijstandsnivo terugklappen met de bijbehorende strenge controle. Parken waar je mag zijn zijn er wel in de omgeving (voldoende touristisch) al worden die steeds strenger gecontroleerd permanent wonen is absoluut verboden al staan de parken het wel oogluikend toe. Maar die hebben overheden in hun nek zitten inmiddels. Dat zou een laatste redmiddel zijn maar die optie houd ik zeker open :j . Hypotheek krijg je er niet voor. Moet daar wel een beste bak geld voor meebrengen. Vanaf 40000 zijn die te koop. Wat hier omgeving is is hout of stacaravan. Parkkosten zouden rond de 3000 per jaar uitkomen ongeveer.

Cayenne zelfs dan zijn er geen huurhuizen, schreeuwend te kort. Op een huis reageren zeker 40 mensen die allemaal veel meel jren hebben dan ik. Dat is tweede probleem. Ook maar een stichting waar ik ingeschrven kan worden waar ik nu een jaar heb opgebouwd.

Ik moet gewoon rustig heel goed nadenken en praten met aantal mensen over laatste mogelijkheden. En met ex in gesprek weer uiteraard.

Liselot dat is goed nieuws zeg, hopen ook dat het meteen goed loopt *\o/*

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:53

Karuna echt zwaar klote dat je overal tussen valt.

Liselot dat is goed nieuws! Gaat snel zo..

Wij hebben vandaag de sleutel gekregen gelijk aan de slag gegaan.
Before
Afbeelding

After
Afbeelding

Boven al een halve kamer behang vrij.

De tegels in de keuken/wc/badkamer zouden we gewoon met de hand (beitel en hamer) eraf halen. Gaat veel moeilijker als gedacht :+ dus nu even een machine lenen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:55

Gewoon even een boomhamer lenen, dan heb je het er zo af! Veel plezier Booo :)

@karuna: wat een oliebol situatie is dat toch.... pfff

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:22

koenlover

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:12

Ik ga je volgen Booooo! Heerlijk altijd die verbouwtopics!

Een tijdje geleden gaf ik hier al aan dat wij ook langzaamaan aan het zoeken zijn naar een huis. Gister hebben we een eerste bezichtiging gehad en het huis voelde meteen heel er goed. We zijn super enthousiast maar er schijnen nog meer geintereseerde te zijn dus we moeten even goed nadenken over het bod wat we willen doen. We hebben geen aankoopmakelaar (gelukkig wel een hele goede hypotheekadviseur) en ik denk dat dat ook niet nodig is maar toch even spannend om dit helemaal zelf te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:18

Wij hebben meteen de werkdag na onze eerste bezichtiging een bod uitgebracht. Bleek achteraf ook wel nodig, want de makelaar had al een afspraak bij andere geinteresseerden voor de verkoop van hun huis. Kon hij dus afzeggen, wij hadden gunstigere voorwaarden en binnen 3 dagen was de koop rond haha! Als je echt geinteresseerd bent zou ik niet te lang wachten met actie ondernemen!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:20

We zijn gister geweest en willen vanavond een bod doen inderdaad. Maar ergens voelt het ook een beetje roekeloos om zo na een bezichting al een bod te doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:31

Tja als er meer kapers op de kust zijn issie zo weg hoor! Wij ook snel een bod gedaan anders is het weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:48

Afhankelijk van waar je zoekt is er vaak niet eens tijd voor een 2e bezichtiging. Bij de huizen waar wij meerdere keren hebben gekeken was dat vooral om onszelf te overtuigen. De ene werd verkocht voordat onze extra bezichtiging kon plaatsvinden. De andere was toch echt te duur wat ons bevestigde in ons openingsbod en wat we maximaal wilden betalen.
Bij het huis wat we nu gekocht hebben hebben we wel een bouwtechnische keuring als ontbindende voorwaarde meegenomen, bleek dus ook maar goed wegens de lekkage van het dak.

(De vorige bewoners zijn nu achter ons bezig (of in elk geval hun tuinierbedrijf), maakt me toch wel erg nieuwsgierig en ik twijfel om ze aan te spreken op de post die hier nog steeds komt (o.a. van de school van de dochter). Ik heb dat meisje (ze lijkt me begin 20) al wel via facebook opgezocht en gezegd dat ik het niet langer retour afzender stuur dus dat ze haar adres daar moet wijzigen, maar geen idee of dat bericht is ontvangen/ gelezen.).

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:53

Ik heb ook na eerste bezichtiging een bod gedaan wel met voorwaarde dat ik nog een tweede keer kom kijken voor het definitieve bod.
Dit vonden ze goed. Ondanks meerdere geïnteresseerde. Is ook een beetje geluk hebben en hopen dat er geen andere mensen een beter bod met betere voorwaarden hebben.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:07

Ik kom even binnenvallen. Hoop dat jullie dat niet vervelend vinden.

Zijn er mensen die ervaring hebben met huis kopen en huis verkopen?
Hoe hebben jullie dit aangepakt? Eerst eigen huis te koop gezet of eerst gewacht tot er een geschikt huis te koop zou komen en die gekocht onder voorbehoud verkoop eigen woning?

We willen graag verhuizen, maar er komt een hele boel meer bij kijken dan een eerste huis kopen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:17

Koenlover, laat je vooral niet opjagen door de makelaar. Bij ons werd ook direct gezegd dat er meer geinteresseerden waren etc, maar achteraf bleek dat niet het geval te zijn geweest. Soms gebruiken ze dat soort truukjes om je uit de kast te lokken. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er meer kapers op de kust zijn, maar een huis kopen is niet zomaar iets en ga dus niet als kip zonder kop er bovenop springen :P

Wij hebben eerst nog een tweede bezichtiging gepland, zijn toen pas gaan keuren en daarna (ongeveer een week na de eerste bezichtiging) hebben we het openingsbod gedaan. Tussendoor deed het huis ook nog mee aan de open huizen dag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:19

Tja Cayenne hier gaan veel huizen dezelfde dag al weg...Wij zouden dan echt te laat geweest zijn.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:22

In deze omgeving op zich ook. De meeste huizen staan nog geen week of maand te koop.
Ons huis stomtoevallig iets langer, maar we zijn er echt in gegaan met de stelling: 'Als deze niet lukt, dan was het gewoon niet ons huis.'
Ik ga me echt niet laten opjagen door een makelaar. Het is geen brood die je bij de bakker koopt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-05-18 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:22

Mjetterd schreef:
Ik kom even binnenvallen. Hoop dat jullie dat niet vervelend vinden.

Zijn er mensen die ervaring hebben met huis kopen en huis verkopen?
Hoe hebben jullie dit aangepakt? Eerst eigen huis te koop gezet of eerst gewacht tot er een geschikt huis te koop zou komen en die gekocht onder voorbehoud verkoop eigen woning?

We willen graag verhuizen, maar er komt een hele boel meer bij kijken dan een eerste huis kopen.

Hier is het gekkenwerk en we hebben een appartement waar enorm veel vraag naar is (Breda, appartement met afgesloten parkeerterrein in het centrum)... geen idee of het daar in de buurt ook zo is en wat jullie verkopen, daar zou ik uiteraard eerst naar kijken.
Hier hadden we eerst een makelaar langs laten komen om te kijken hoeveel ons appartement waard is wat we verkochten. Nav dat gesprek besloten het tegelijk te gaan doen, de makelaar was bang dat we dit stukken sneller gingen verkopen als dat wij nog een huis konden vinden. Dus daarom meteen een gesprek met een Hypotheker gepland, bezichtigingen gepland en de rest rondom de verkoop ook gepland. Het appartement hebben we uiteindelijk verkocht voor er überhaupt foto’s konden worden gemaakt, ook zonder voorwaarden. Onze financiering is inmiddels ook bijna rond. De eerste bezichtiging is nu een maand geleden en de 30e krijgen we de sleutel. We hebben ook wel “geluk” dat we beide het hier willen we gaan wonen gevoel hadden bij de eerste woning waar we zijn wezen kijken.. Nu hebben we wel dat appartement verkocht met veel overwaarde en hebben we geen hele moeilijke situatie rondom financiering regelen.
Edit: mochten we geen nieuw huis hebben gevonden hadden we al onderdak geregeld uiteraard. Dan waren we ook bereid daar desnoods langer te wonen tot we ons ideale huis hadden gevonden.

Bo, ik volg je topic!! Gefeliciteerd en heel veel succes!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:10

Het huis wat wij gekocht hebben kwam op de openhuizendag te koop. We zijn direct die dag wezen kijken en hebben die avond een bod uitgebracht. De juiste zet, want ze hadden 13(!) geinterresseerden voor de woning en doordat wij een bod hadden gedaan stonden wij met stip bovenaan :D de woensdag erop nog een keer gekeken, onderhandeld over de prijs en de koop was gesloten!

Hopelijk gaat het bij mijn huis ook zo vlot haha.
Hij staat nu online op de website van de makelaar: https://teamsanders.nl/woning/almelo-acaciaplein-3/
Morgen komt hij online op funda