Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:02

Tink89

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:23

Zelf gieten of een bestaande grote goedkope vaas beetje bij beetje bedekken met beton is heel veel goedkoper dan die twee voorbeelden. Wat zijn die duur zeg!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:29

Ja dat vind ik ook wel, maar ik vind ze wel heel mooi... Nu zijn dit ook wel dure merken dus misschien dat iemand een goedkoper alternatief heeft. Als vind ik dat een écht mooie grote pot ook best wat mag kosten.

Zelf maken had ik nog niet aan gedacht, best een leuk projectje misschien! Maar een oude vaas heb ik niet (in die vorm) en hoe kan ik een goede mal maken..?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:39

Martine_R schreef:
Vraag: Heeft iemand ervaring met banken bekleed met ribstof?
Bij de winkel zeiden ze dat vlekken er wel sneller op te zien zijn en ze stof misschien minder lang mooi blijft, maar ook zij hadden er nog niet veel ervaring mee...

Iemand?

Stille meelezer hier.
Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar als het goed is half februari sleutel van ons 1e huisje. En heb een hele gave ribstof bank gezien die ik graag wil.

Leer wordt het zoiezo niet ivm kat.
Heb 2 honden maar die liggen op een kleedje op de bank.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:29

Martine_R schreef:
Vraag: Heeft iemand ervaring met banken bekleed met ribstof?
Bij de winkel zeiden ze dat vlekken er wel sneller op te zien zijn en ze stof misschien minder lang mooi blijft, maar ook zij hadden er nog niet veel ervaring mee...

Iemand?

Wij hebben een ribstof bank en hier liggen er twee honden op. Ook als ze nat zijn. Ik vind juist dat je vlekken niet zo snel ziet, want door de aard van de stof heb je altijd kleurverschillen. Het grote voordeel van ribstof is dat het nauwelijks pilt. Onze vorige bank zag er na vijf maanden echt niet meer uit, doordat deze enorm pilde. Dat kwam niet door de honden trouwens. Oh ja, de kleur is vrij licht zand.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 18:34

Mmm... ik ben van ellende zelf meubels aan het tekenen, tis allemaal supersimpel en relatief strak, maar wel van die ronde , taps toelopende pootjes die iets uit staan(ben zo ontzettend de naam kwijt :+ )
Maar ik krijg het in de winkels niet gevonden zoals ik het hebben wil, ja misschien als ik budgetloos kan gaan shoppen.

Heb zelfs al uitgetekend hoe het plaatmateriaal gezaagd zou moeten worden zodat het zo efficiënt mogelijk gebruikt word.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:49

@Sonja, ik heb even een paar bladzijden terug gebladerd, maar kan het niet vinden, wat zoek je precies?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:54

Heb het ook nog niet in het topic geplaatst wat ik zoek.
Zal even een plaatje van de stijl pootjes opzoeken die ik bedoel :j
Is wat handiger.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:02

Blijkbaar zoek ik het onmogelijke :n
Ik zoek een gewone simpele zwarte hoekbank voor niet een al te dure prijs (beneden de 1000 euro)
Blijkbaar is antraciet tegenwoordig helemaal in, want alle banken die mij aanspreken qua bank zijn antraciet en ik wil gewoon zwart :')

Iemand een idee waar ik een zwarte hoekbank vind?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:10

_classic schreef:
Ik zoek een gewone simpele zwarte hoekbank voor niet een al te dure prijs (beneden de 1000 euro)
Blijkbaar is antraciet tegenwoordig helemaal in, want alle banken die mij aanspreken qua bank zijn antraciet en ik wil gewoon zwart :')

Ik heb mijn hoekbank van Pronto voor 740 euro geloof ik. En daar kan je kiezen uit allerlei stofjes. Weet uit mijn hoofd niet meer of er zwart bij zit, maar lijkt me raar als die er niet bij zit :P

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:11

Loods5 had zo'n 200 kleuren incl. zwart! Echter de meeste modellen wel iets boven de 1000 euro

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:13

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:24

Bedankt allemaal! Zal nog even verder kijken bij pronto en loods5 dan :D
Leen Bakker had ik inderdaad al gezien, maar wou even verder kijken voor meer optie's..

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:39

Seats&sofa's heeft ook wel een bult hoekbanken waar je de kleur en stof zelf kan uitzoeken! Kost waarschijnlijk wel iets meer als 1000,- :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:07

mysa schreef:
@Sonja, ik heb even een paar bladzijden terug gebladerd, maar kan het niet vinden, wat zoek je precies?

http://link.marktplaats.nl/m1009622551
Dit maar dan met ronde pootjes zeg maar.
De meubels zelf geheel hout en strak qua uiterlijk.
Ik vind een hoop deens/scandinavisch design maar de maat is dan net noet handig of het is te beschadigd etc.

We zoeken een tv meubel, dressoir, hoge kast en koffietafel. Moet ook wel echt bij elkaar passen want ik wil eenheid en rust in huis

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:17

Ha ha, eenheid en rust in huis, dat zoek ik al jaren. Nog niet gelukt. Je voorbeeld doet jaren 50 aan. Mooi en simpel. Denk dat je het moet laten maken, lijkt me een onmogelijkheid om alle items los te vinden. Weet evt wel een adres.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:18

Mysa, adressen zijn welkom.
Tis idd beetje jaren 50/60 en scandinavisch aandoend wat ik zoek.
Op zich is er echt wel wat te vinden, maar zie maar eens de goede maten te vinden en dan nog enigszins bijpassend idd.... drama.

Edit:ik zoek het ook al jaren hoor... momenteel hebben we een art deco achtige ladenkast met marmeren blad staan(erfstuk)
Een kersenhoutlook koffietafel en bijzettafeltje(had vriendlief al) en een geverfd tv meubel...
Iets met klussen en maar zorgen dat je je spullen in huis kwijt kunt :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:07

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:54

Doe ik al Mamamiesje, althans. Op de bekende tweedehands sites. :)
Ik zou best graag een set origineel jaren 50/60 vinden... maar lastig ivm de maten maar nog lastiger in combi met alles van hout willen hebbe en geen gekleurde delen.
Moderne versies zijn veel met witte of gekleurde delen en davinniklelluk ;)
Maar ik ga zeker doorzoeken :j
En verder tekenen aan de ontwerpen om het evt zelf te kunnen(laten) maken

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 06:57

Hoi jongens, ik kom ook weer even om de hoek kijken! Inmiddels hebben we ons oude huis opgeleverd en zitten we nu "in between houses" in het huis van mijn ouders (die zelf gelukkig drie maanden in Portugal zitten). Als het even meezit, wordt ons huis eind jan. opgeleverd. Dan moet er nog veel gebeuren (vloeren, keuken en badkamer)
Vorige week hebben we een keuken besteld. (nep) eiken (helaas) keuken, zonder bovenkastjes met betonlook composiet blad. Is een l-keuken geworden en best groot (4.05 mt x 3.50 mt) en we hebben een fijne deal kunnen sluiten. Eind febr. wordt hij geinstalleerd. Nu dus de vloer. Eerst wilden we Travertin, maar ik ben zo bang dat de kleur me tegen gaat staan (beetje beige/bruinachtig) dus we gaan voor leisteen. Nu moeten we nog tussen twee (heel verschillende) leisteen vloeren kiezen. 1 is een kasteelvloer, verouderd en getrommeld maar wel best zwart en ietwat glanzend. Wel met die mooie "bolling" van natuursteen tegels (lastig uit te leggen...) De ander is een lichtgrijze, matte leisteen, ook heel mooi verouderd en getrommeld. Zijn er nog niet over uit.
De badkamer wordt "self fitted" dus met niet standaard dingen erin. We zoeken nog een oud houten commode achtig kastje als wasmeubel. Daarop dan stenen of houten waskommen.
Alleen de doucheruimte wordt betegeld, de rest geverfd. Op de vloer wordt natuursteen (maar welke?). Ik vind zo'n echt oude dambord vloer mooi (en dan met kleine tegeltjes en meer grijs dan zwart). maar goed....dat wordt nog even zoeken.

Nou...dat was weer een kleine update ;)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:00

Sonja_vR schreef:
Doe ik al Mamamiesje, althans. Op de bekende tweedehands sites. :)
Ik zou best graag een set origineel jaren 50/60 vinden... maar lastig ivm de maten maar nog lastiger in combi met alles van hout willen hebbe en geen gekleurde delen.
Moderne versies zijn veel met witte of gekleurde delen en davinniklelluk ;)
Maar ik ga zeker doorzoeken :j
En verder tekenen aan de ontwerpen om het evt zelf te kunnen(laten) maken

http://www.made.com/nl/
Heb je daar al eens gekeken? Ik vind dat ze er erg gave dingen hebben. En t zou best wel eens kunnen passen bij wat je zoekt.
En goed marktplaats in de gaten houden! (En niet nu direct iets willen hebben, ik heb ontdekt dat dat niet werkt :o )

Dems75, de tijd vliegt! Lastig die keuzes he? Ik had op een gegeven moment last van keuze moeheid :+ ik ben erg benieuwd hoe het er straks uit ziet!!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:07

_classic schreef:

Ik vind zowat alleen maar goedkope hoekbanken in het zwart :+ Ik zoek alleen beige.
Misschien dit wat?
http://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inr ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/huis-en-inr ... ousPage=lr

Weet niet hoe de kwaliteit verder is hoor.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 08:43

Leuk zo'n vintage jaren 50 stijl Sonja-vR!

Ok...even voor het plaatje....we twijfelen dus tussen twee leistenen vloeren, beiden te zien in mijn album (link hieronder)
De keuken wordt een eikenlook keuken met een composiet betonnen aanrechtblad (tekening van de keuken in mijnalbum zoals hij wordt geplaatst en kleur kastjes ook in mijn album)

Verder hebben we ons oog laten vallen op een zeer gave aparte tafel. Is gemaakt van zeer oude houten bielzen en het blad is ingelegd met sheetsteel in koperkleur, met klinknagels vastgezet. (ook in mijnalbum) Het is een vierkante tafel....

voor alle plaatjes:
http://myalbum.com/album/vKUYxZb1jE3Y

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 09:57

dems75 schreef:
Leuk zo'n vintage jaren 50 stijl Sonja-vR!

Ok...even voor het plaatje....we twijfelen dus tussen twee leistenen vloeren, beiden te zien in mijn album (link hieronder)
De keuken wordt een eikenlook keuken met een composiet betonnen aanrechtblad (tekening van de keuken in mijnalbum zoals hij wordt geplaatst en kleur kastjes ook in mijn album)

Verder hebben we ons oog laten vallen op een zeer gave aparte tafel. Is gemaakt van zeer oude houten bielzen en het blad is ingelegd met sheetsteel in koperkleur, met klinknagels vastgezet. (ook in mijnalbum) Het is een vierkante tafel....

voor alle plaatjes:
http://myalbum.com/album/vKUYxZb1jE3Y

Ik vind de onderste vloer op de tweede foto mooi rustig. Gezien de hoeveelheid verschillende materialen (eikenlook, beton, bielzen, plaatstaal enz) denk ik dat die andere te druk is.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 09:59

Gaaf dems! Beide vloeren zijn mooi. Ik zou denk ik voor die lichte gaan, in combi met de keuken lijkt me die het mooist.