Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:40

Eulogy schreef:
Oh jeetje dan schrik ik ineens wel van wat ik er gemiddeld in een maand doorheen jaag :o Toch snel zo'n 700/800 euro (400/500 pond). Het prijspeil ligt wel iets hoger in Engeland maar toch.

UK is inderdaad duur zover ik weet. Van wat ik hoor is het vrijwel onmogelijk daar om van een bijstand gezond te eten. Begin te vermoeden dat in West-Europa Nederland bijna de goedkoopste is voor basis voedsel.

Eulogy

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:57

Ja, eten is hier een stuk duurder inderdaad (bovendien woon ik in Bristol en dat is qua prijzen bijna te vergelijken met Londen). De sociale voorzieningen (uitkeringen etc) zijn over het algemeen ook slecht, ik snap echt niet hoe mensen zonder werk hier rond kunnen komen :n

Ik moet zeggen dat mijn vriend en ik ook wel erg vaak uit eten gaan, ergens een drankje doen, op vakantie gaan, ergens gaan ontbijten en ook vaak gaan stappen. Dan vliegt het er natuurlijk doorheen en dat vind ik ook niet erg zolang we het geld ervoor hebben, maar bezuinigen op boodschappen doe ik wel graag, want ik vind het het niet waard om daar onnodig veel geld aan uit te geven :)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:37

Hier helaas moet ik wel heb geen werk en ook geen uitkering. Bijstand aanvraag loopt al 3 maanden ....... tegelijkertijd heb ik wel een huurwoning en moet toch eten. Ook geen spaargeld meer door deze 3 maanden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:49

Je weet dat je na 4 weken een voorschot aan kan vragen?

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:56

zonnebloem18 schreef:
Je weet dat je na 4 weken een voorschot aan kan vragen?

Voorschot ? nooit iets van gehoord. Ben nu wel bezig met een 8 daagse training morgen de 2de keer en vrijdag de intake voor de bijstand en dan nog maximaal 4 weken wachten.

Moeilijke tijd maar redden ons wel net gelukkig met wat hulp.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:59

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:00

Is dat niet de wachttijd tussen de intake en het daadwerkelijk krijgen?

heb me in juli aangemeld toen pas in augustus uitnodiging voor de voorlichting en nu dan na 4 weken wachttijd de daadwerkelijke intake.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:03

Nee 4 weken wachttijd heb je als jongere standaard, maar als je aanvraag daarna niet tijdig is afgerond kan je gewoon aanspraak maken op het voorschot. Als ik jou was zou ik het morgen gewoon even navragen.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:05

Ok dankjewel zal het vrijdag tijdens de intake even noemen. Weet trouwens wel zeker dat we er recht op hebben. Me vriend krijg alleen maar 300 wajong voor derest 0,0 inkomen.

4 weken wachttijd wist ik na voorlichting. Die zijn vrijdag voorbij dan gaat er weer een periode in van maximaal 4 weken voor de beslissing.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:39

200 euro per maand voor boodschappen. Vorige week dure week gehad met 2 etentjes. Volgens mij heb ik er daar zelfs 1 van gepind. Deze week zit ik echt ruim in m'n budget van 50 euro. Maar m'n vriezer is ook bijna leeg. Alleen nog scholletjes en kabeljauw en vleesvervangers voor 2 maaltijden. Heb nog een courgette van 2,5 kilo liggen en een halve bloemkool. Daar wil ik bloemkool gegrilde gourgette soep van maken. Ik wil eigenlijk m'n vriezer leeg hebben zodat ik hem kan ontdooien en schoonmaken en daarna weer kan gaan verzamelen van maaltijden haha. Maar 50 euro in de week heb ik al m'n boodschappen en persoonlijke verzorgingsspullen voor.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:43

Ik heb in principe ook 40 euro per week begroot voor boodschappen, maar daar moet ik nu wel even op inkrimpen indien dat mogelijk is. Ik heb een stuk minder te besteden momenteel, en liever ik karig dan dat ik moet bezuinigen op de paarden. Kan ook nog bezuinigen op benzine, maar met dit soort dagen vind ik het lastig om de fiets te pakken naar stal met die wind en regen... (en gezien de tijd). Dan liever in de boodschappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:55

Hebben jullie een idee hoe ik vlees anderhalf uur in een bus goed hou? . Via fb vleespakket gewonnen maar moet ook gehaald worden , heb een koeltas en een koelelement wel liggen zou dat genoeg zijn?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:01

Achterin doe auto en koelelementen en koeltas zou moeten lukken toch? Ik voorzie geen problemen.
50 euro is teveel per week maar m'n oude sok is er bLij mee en ik dus ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:04

Pap zijn auto is niet te vertrouwen anders was het een half uur rijden pff , nu anderhalf uur binnendoor met de bus/OV bah :+

Dan zoek ik nog 2de koelelement , die zijn officieel van de konijnen maar doen dienst zo :')

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:09

Gaaf dat je dat won. Via een supermarkt ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:14

Via een soort van keten voor duurzaam vlees , like en win en toevallig stond mijn naam erbij :P

Afbeelding

Hmm Ziet er al super lekker uit haha

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:19

Dat ziet er goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:22

Meeste gaat naar mijn ouders, teveel varken voor mij . Maar steek sowieso de rollade in eigen zak :P , denk iets van karbo en hamlappen , speklappen en verse worst hmm jum

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:45

Wat leuk dat je dat gewonnen hebt Rebecca! Ik verwacht bij deze temperaturen totaal geen probleem hoor als je dat met een koeltas en koelelement doet. Hartje zomer met 30 graden zou dat misschien anders zijn, maar nu gaat dat echt zo hard niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 00:09

Nee klopt , ben nogal panisch opgevoed met vlees :') . Hopelijk geen kachel in de bus aan , komt gewoon goed!

Ja ben er blij mee, toch weer bezuinigen :) !

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 00:45

Wij pinnen elke week 50 euro voor de boodschappen. Wat overblijft sparen we op en daar zijn we toevallig vanavond van uit eten geweest :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 06:48

Anders een paar flesjes water invriezen en als koelelement gebruiken? Scheelt weer! Wel zwaar, weet niet hoe ver je er nog mee moet lopen/fietsen?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 06:57

Bij de action heb je ook goedkope koelelementen. :)

Hier gaat het bezuinigen prima, maar dat komt meer omdat we veel op werk moeten eten waardoor we weer kosten besparen. :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:09

Ik kom me ook eens melden als stille meelezer...
Hier mogen we ook wel wat bezuinigen om meer te kunnen sparen...
probeer regelmatig de fiets te pakken, maar boodschappen wil nog niet zo lukken haha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:27

Wij geven in principe 250 euro per maand uit aan boodschappen met 2 volwassenen en een dreumes. De laatste tijd is dat een hele hoop meer omdat we de voorraad aan moesten vullen en ik toch steeds meer overstap op biologisch en grasgevoerd spul :o Daarnaast is mijn man een snob en het is niet makkelijk om die tevreden te stellen. Overigens deelt dreumes zijn deftige smaakbeveling _O- :$
Gelukkig konden we het de afgelopen maanden goed hebben, maar vanaf volgende maand wordt het weer krapper en moet ik een stuk betere keuzes gaan maken.