[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:05

Gefeliciteerd sakkia! :D Hopelijk verloopt alles voorspoedig en kunnen jullie snel aan de gang!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:35

Gefeliciteerd!! Ik zit hier nog steeds te wachten op antwoord van de bank of we het kunnen huren voor een jaar!
Heb er echt stress van! Weinig eten slecht slapen bah bah!!
En nu ook nog mijn zoontje ziek! Bah ben der echt even helemaal klaar mee!!

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 19:52

Sakkia, gefeliciteerd !
Stybba, alles goed gegaan vandaag? Bij de goede notaris en alle stukken aanwezig?

Bij ons zijn de onderhandelingen weer begonnen. Verkopende makelaar terug van kamp, ambtenaar die de verkoop regelt voor de gemeente weer terug van vakantie, onze makelaar weer beter :) Bod van de gemeente is nu 247.000 met 500 m2 grond extra erbij. Wij vinden het lang niet slecht: €22.000 gezakt en 500 m2 grond erbij. Onze makelaar wil toch nog doorgaan met onderhandelen (en van ons mag het).
Onze makelaar had nog navraag gedaan hoe dat precies zat met de toestemming vanuit de gemeente. Het hoeft niet perse via de gemeenteraad, maar wel door B en W goedgekeurd te worden. Waarschijnlijk kan dat wel eerder dan 6 september (waar het eerst op leek).
Vandaag werkgeversverklaring en loonstrook van juni naar de hypotheekadviseur gebracht. Zodra de deal is gemaakt, kan hij direct aan de slag. Hij heeft nu alles van ons wat ie nodig heeft.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:20

Alles is goed gegaan ja :j We mogen onszelf nu officieel eigenaar van de woning noemen *\o/*
Helaas kan ik donderdag pas iets doen (word wat aan de tuin werken) en van het weekend gaan we pas aan de slag met het echte werk; alle behang er af. Moet de hele week nog werken en vriendlief zijn auto staat nog bij de garage (al 5,5 week >;) := ) die verwachten we vrijdag pas, dus ondanks dat hij vrij heeft kan hij ook nog niks doen in ons nieuwe huisje...

Bij jou ook spannend zo te lezen. Hopelijk krijgt de makelaar er nog wat meer vanaf onderhandeld, hij is iig al goed bezig! En eerder toestemming van de gemeente zou ook mooi zijn, wanneer zouden jullie dit nu ongeveer te horen kunnen krijgen (gemeentes werken zo traaaag)?

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:34

Gefeliciteerd Stybba! Heel geluk en plezier in jullie nieuwe stulpje! Wanneer komen de foto's? ;) Hoe komt het dat de auto zo lang in de garage staat?

Flinke verlaging Berthe. Hoeveel moeten ze nog zakken voordat jullie akkoord gaan?

Mijn levensverzekering is goedgekeurd en deze week moeten we de definitieve akkoord krijgen van de hypotheekverstrekker. Ik ben nu alles al aan het opruimen in inpakken. Aan de ene kant kan het me niet snel genoeg gaan de komende weken en aan de andere kant ben ik er eigenlijk nog helemaal niet aan toe!

Leuk om te horen dat mensen profijt hebben van de tips en ervaringen uit dit topic :)

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:02

O Stybba, dat lijkt me wel heel lastig als je zoveel zin hebt om aan de slag te gaan. Moet er (heel) veel gebeuren voor jullie er in gaan?

Wolken, ik weet ook niet wanneer onze makelaar tevreden is. :D
Ik herken die dubbele gevoelens heel goed. Er zit ook best een enge kant aan (vind ik)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:17

Wolken schreef:
Gefeliciteerd Stybba! Heel geluk en plezier in jullie nieuwe stulpje! Wanneer komen de foto's? ;) Hoe komt het dat de auto zo lang in de garage staat?

Flinke verlaging Berthe. Hoeveel moeten ze nog zakken voordat jullie akkoord gaan?

Mijn levensverzekering is goedgekeurd en deze week moeten we de definitieve akkoord krijgen van de hypotheekverstrekker. Ik ben nu alles al aan het opruimen in inpakken. Aan de ene kant kan het me niet snel genoeg gaan de komende weken en aan de andere kant ben ik er eigenlijk nog helemaal niet aan toe!

Leuk om te horen dat mensen profijt hebben van de tips en ervaringen uit dit topic :)

Fijn dat je levensverzekering is goedgekeurd, wanneer verwacht je te kunnen verhuizen als je al aan het inpakken bent?

Over de auto: de destributieriem was kapot gegaan (was qua leeftijd en km's nog niet aan vervanging toe, en dat is alweer de 2e auto in een paar jaar), resultaat: motor totall loss. Omdat een andere (gereviseerde) motor er in laten zetten goedkoper zou zijn dan een nieuwe auto is de auto naar een garage gegaan van een vriend van een kennis die graag aan auto's sleutelt. Auto zou daar vrij goedkoop gerepareerd kunnen worden omdat die kennis ook mee zou helpen. Het was dus eerst zo'n 2 weken wachten tot er een geschikte motor gevonden was en toen moest de motor nog omgebouwd worden naar gas en worden ingebouwd. Daar was een expert voor nodig, maar die was door zijn rug gegaan en kon dus geen werk meer verrichten. Dan ben je al weer ruim 5 weken verder als je hoort dat het nog een aantal dagen duurt (a.s. zaterdag zou hij er 6 weken staan...) *zucht* Ook een leuk kostenplaatje als je net een huis hebt gekocht.

berthe schreef:
O Stybba, dat lijkt me wel heel lastig als je zoveel zin hebt om aan de slag te gaan. Moet er (heel) veel gebeuren voor jullie er in gaan?

Behang er af in de woonkamer, deel van de keuken, bijkeuken, hal beneden en boven, trappengang naar boven en 3 slaapkamers en alles verven. Dan nog de keuken er uit slopen, tegels van de muur, water, elektriciteits en gasleidingen verleggen, vloer er uit, stucken en nieuwe vloer er in, nog een paar elektriciteitsgroepen erbij en een gat van de keuken via de garage naar buiten voor de afzuiging. En dan een compleet verwaarloosde tuin (vorige bewoners zijn er al een tijdje uit, kerstkaarten liggen nog bij de post)... Maar ik kijk wel uit naar het klussen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:22

OMG ik woon daar nu dus middenin, veel sterkte! en geluk in je nieuwe huis.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:29

Wij hebben er bewust voor gekozen nog een maandje te huren waar we nu zitten, maar meer omdat we niet zeker wisten of we er deze week al in konden of volgende week pas. Mooi meegenomen dat we niet middenin de troep hoeven wonen :P
Vlot het bij jou een beetje?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:30

Nee niet echt eigenlijk...
Een maand is vrij kort voor alles wat jullie willen incl verhuizing. Zéker als je nog gewoon werkt tussendoor zoals wij. (en er dus al woont met al je troep, ook de nieuwe spullen)
En dan heb je eens een verplichte verjaardag of feestje of komen je schoonouders fijn op visite :+ :x

En je moet ook weleens niks doen, anders ga je kapot.
Verbouwen is (althans bij mij) ook echt slopend voor je lijf. En het gaat gewoon langzamer dan je wil.
Met het behang in 1,5 kamer boven zijn een vriendin en ik al zeker 4 avonden bezig geweest, wat een &%$# werk 3 lagen behang...
En dan nog wat je eronder aantreft :x bij ons was het een complete gatenkaas.

Er gaat ook altijd wel wat mis, of het moet bij nader inzien anders enz.
Bij ons kwam ná het schilderen van het plafond het stucwerk naar beneden :( Toen zei de buuf later dat zij dat dus ook heeft, dat het gewoon slecht stucwerk blijkt te zijn.
We gaan nu maar gipsen platen monteren ipv. klooien met verf, maarja, wel eerst al dat werk gedaan en we hebben nu ook geen karretje meer te leen voor de gipsplaten vervoeren -O-
Of je komt er halverwege achter dat je een paar schroefies mist van een maat die je nét niet hebt liggen, of je zaag breekt, nou dan kan je pas weer verder als de Gamma open is :+

Kijk, wij zijn nu bezig met allemaal verf en troep van de kozijnen, trap enz. te halen, schuren, zagen, boren, stofzooi.
Nou dan kan ik dus niet schilderen.
Idem met het weer van van de week, ik kon wel buiten gaan staan met mijn spullen maar het waaide zo hard (als het niet regende) dat er waarschijnlijk allemaal rotzooi op mijn schilderwerk zou waaien -O-

Ik ben afhankelijk van mijn vriend, als hij niet doorwerkt heb ik ook niks te doen want ik kan eigenlijk alleen schuren en schilderen...
Hij moet de deuren op maat maken, zagen, een gipsenwandje maken, leidingen vervangen, enz. Hij werkt wel secuur, maar best... langzaam :x :o

En er zijn bijv. heus wel mensen die dan zeggen dat ze willen helpen. Maar oh nee, dán kan het niet.
Of ze zijn ziek, hebben rugpijn, net een kind gekregen, naar het buitenland, geen zin in rotklussen (bah, schuren, nee daar heb ik een hekel aan!) of een feestje, of...

Ongetwijfeld gaat het bij een ander een stuk sneller dan bij ons :7 dat is 1 ding wat zeker is :')

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 07:07

Dat het langer duurt dan je dacht is volgens mij heel normaal. Na heel veel verbouwingsprojecten heb ik inmiddels geleerd dat ik daar heel goed mee om kan gaan als er maar 1 plek is die helemaal af is en waar ik me terug kan trekken. Deur dicht en de troep niet zien. En niet meer denken in termijnen. Dat werkt voor mij, zal ook wel voor iedereen anders zijn. O ja: en blij zijn met hulp, maar er niet op rekenen!
In het huis dat we verkocht hebben, hebben we ook heel veel echt grote klussen gedaan. Vloeren vervangen, muren opnieuw opgemetseld, alle kozijnen vervangen, w.c verplaatst. Zoldervloer vervangen, hele bovenverdieping ( incl. Badkamer) gebouwd op de eerste verdieping ( wat zolder was). En nu zeggen heel veel mensen over het huis waarover we in onderhandeling zijn: oh, daar moet wel heel veel aan gebeuren. Terwijl wij het idee hebben dat het heel erg meevalt. Misschien verkijken wij ons er ook nog op?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:31

@ Nicolletje: jullie hebben dus ook nog aardig wat kluswerk voor de boeg. Hoop dat het bij ons meevalt, maar meerdere lagen behang zitten er zeker niet (we hebben al wat lopen plukken en je komt direct op de muur terecht :j ) Vriendlief is na deze week nog 2 weken vrij en ik vanaf volgende week 3 weken. Dus we kunnen wel aan de gang. Kijk alleen tegen dat heen en weer rijden op (ruim 85 km per dag en iemand moet thuis zijn voor de katten)

@ berthe: Ik denk dat het maar net is hoe je het bekijkt? Jullie hebben er al ervaring mee, dus je weet hoeveel hooi je op je vork neemt.
Ik heb er bij ons al op gerekend dat we nog bezig zijn als we verhuizen, maar vind het wel fijn dat we een beginnetje kunnen maken voor alle spullen al in de weg staan (gelukkig een ruime garage :) ) Heb ook het idee dat ik niet te weinig tijd reken; met alles wat er voor de keuken gepland staat en dat we midden in de bouwvak zitten heb ik bewust de keuken in september pas laten plannen voor montage. Dan kan alles rustig aangepast, gestuckt en geverfd worden. Een deel van de aanbevolen helpers verwachti ik ook echt, die zijn al bezich met voorbereidingen :D
Over het verven: ik ben er nog steeds niet uit welke kleur ik in de woonkamer/keuken wil hebben. Misschien de woonkamer wit laten en kleur brengen met accessiores, maar de keuken moet zoizo: witte bovenkastjes staan beter op een gekleurde dan een witte muur vind ik.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:43

Wij waren echt helemaal niet vrij voor het klussen verder.

Ik heb me er wel een beetje op verkeken, eigenlijk ook op het verhuizen vanuit 2 verschillende huizen (wat hebben wij een troep!), maar het is natuurlijk ook net hoe je er tegenaak kijkt.

Als het een huurhuis was geweest had ik er niet zoveel aan gedaan als nu.
Dan had het eigenlijk wel gewoon in goede staat geweest. Als je paarse muren mooi vindt had je er zelfs zo in kunnen trekken :+

Maargoed, het is geen huurhuis en we mogen ervan maken wat we willen zolang de buitenmuren maar blijven staan, dus ja.
Dan wil je het wat beter hebben, geen ouderwetse (1960) groene en rode elektriciteidsdraden en gewoon geaarde stopcontacten en als we dan toch bezig zijn niet meer van die ouderwetse, maar lekker inbouwen.

En zo bedenk je gaandeweg toch dingen die anders moeten.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:39

YES ! We zijn uitonderhandeld. Dit wordt (mag ik nu al 'is' zeggen?) ons nieuwe huis. Met 487 m2 meer grond dan in de advertentie (die 500 m2 was een inschatting, de gemeente heeft het stuk dat we erbij krijgen inmiddels uitgemeten).
http://www.funda.nl/koop/loon/huis-4711 ... rsdijk-14/

Inderdaad wel een beetje meer aan te doen dan paarse muren overschilderen, maar o.i. goed te overzien.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:44

*Gluurt om een hoekje*
Gefeliciteerd Berthe +:)+ Wat een ontzettend leuk huis!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:48

Gefeliciteerd! Weer zo'n mooi huis.
Ik ga me steeds meer afvragen wat ik toch in die dure gebieden doe....
Zeker ook omdat ik echt een hekel heb aan buren :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 14:49

Nicolle :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:08

_O- _O- Nicolletje! Het is echt net alsof je het over mijn huis hebt :'). Hier hetzelfde, alleen mijn bedrading was nóg ouder hahaha.
Kwamen van het weekend nóg iets tegen: oude lekkage van de trap heeft een zeik- en zeiknatte muur veroorzaakt. Zagen we niet, omdat ze een voorzetwandje gebruikt hadden en daaroverheen gestuukt. Door een foutje met een hamer ( :') ) kwam er een gat in en kwam de stank tevoorschijn. Alles weggehaald en wat blijkt: zeik- en zeiknat -O- . Over 2 weken komt de stukadoor voor de slaapkamer en badkamer dus het moet als een gek gedroogd worden. Gister dus maar een bouwdroger gehuurd (met een borg van 500 euro... :roll: ) en die staat nu te zuigen.
Vriendlief kwam al met het idee om de stukadoor uit te stellen, maar die heeft het zo gigantisch druk, dat als ik deze afspraak afzeg, ik over 4 maanden pas aan de beurt ben. Duimen dat het op tijd droog is maar.
Weet het nu wel 100% zeker: nóóit meer een bouwval :). Ben echt helemaal op, werken/paard/klussen/slapen. Ook emotioneel, elke keer repareer je iets of los je iets op en als je dan bijna klaar bent, staat het volgende probleem alweer te wachten. Bah.

Gefeliciteerd Berthe, leuk huis! En wow, wat een mooie deal!

Oei Stybba, balen van de auto. Helemaal in zo'n situatie. Hopelijk gaat de rest vlot :).
En gefelciteerd met jullie woning!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:15

Mazzel dat je er nu nog achterkomt, Yv! Anders was het helemaal zuur geweest. Verder niets aangetast door het vocht?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:40

Tjesus Yv wat een ellende :oo
Het lekt nu zeker weten nooit meer daar??

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:52

@ berthe: wat een mooi huis en een prachtige omgeving! *is jaloers*

@ Yv: 'geluk' bij een ongeluk... Verder geen echte schade aan de stenen, of maakt dat niet uit? Hopelijk is dit het laatste wat jullie vinden!

Ik ben trouwens bezig om onze oude keuken via marktplaats kwijt te kunnen. Keuken is nog zeker functioneel, maar zoals de aankoop-keurder al zei: "gedateerd". Gewoon een lelijke ouderwetse keuken met groen werkbad, maar goed genoeg voor in een garage oid. Als ze hem dan ook nog zelf willen demonteren, scheelt dat ons werk en hoeven we het niet af te voeren. Heb al 1 serieuze reactie :D

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:27

Ik moet eigenlijk al dat klusleed niet lezen want anders durf ik er straks zelf niet meer aan te beginnen, maar ik leef met jullie mee!

Super gaaf Berthe! gefeliciteerd!

Ik krijg 1 augustus de sleutel en dan wil ik 1 september over zijn. Ik ga dan iedere dag door de weeks s'ochtends naar mijn werk met 6 volle dozen, ga werken en na het werk rij ik dan maar mijn nieuwe huis, zet de dozen in de schuur, ga klussen en dan s'avonds laat weer naar oude huis, slapen en de volgende dag weer hetzelfde riedeltje. Ik moet dan ver rijden en veel file waardoor ik niet tussendoor even naar huis kan. Daarom wil ik vrijwel alles voor 1 augustus ingepakt hebben, daar heb ik tijdens het klussen geen tijd / zin meer in.

Vandaag weer bezig geweest voor de hypotheek. Ze hadden mijn werk gebeld omdat ze een vraag hadden over mijn salaris, ze wilde een bewijs dat ik toen ik het krediet op zei geen negatief saldo had ( dus mijn bankafschrift van de afgelopen maand... ), een bankafschrift van mijn spaarrekening van de afgelopen 3 maanden, kopie van het bouwtechnisch onderzoek en een schenkingsverklaring van mijn ouders. Bye Bye privacy! Gelukkig geen rare dingen gekocht, maar het is wel heel bizar idee dat een groep mensen mij inkomsten en uitgaven gaan zitten uitpluizen. Ik hoop wel dat ze er snel uit zijn, 1 juli loopt mijn ontbindende voorwaarde af.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:36

mag ik me eigen hier ook melden?? want ook wij zijn van plan om een koop woning te kopen voor het eerst...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:44

@Berthe: gefeliciteerd! Nog heel wat werk zo te zien, maar wat een ontzettend leuke plek <3 :j .

@Yv: :(:)

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:28

Bedankt voor de felicitaties. Wij zijn zelf echt ONTZETTEND blij met de plek. En wat jullie niet eens kunnen zien op funda: de weg voor het huis langs is doodlopend (komt allen verkeer langs wat naar de roeivereniging gaat ) en achter het huis begint direct prachtig natuurgebied.
Het huis zelf is nu nog niet zo aansprekend, vind ik, maar over drie jaar is het vast helemaal naar onze wens.

Wat een nare 'verrassing', Yv. Droogt het inmiddels al wat ?

Wolken, jij krijgt het druk ! Is dat standaard tegenwoordig, dat ze al je rekeningen checken?

NathalietjeB, welkom.