Wolken schreef:Gefeliciteerd Stybba! Heel geluk en plezier in jullie nieuwe stulpje! Wanneer komen de foto's?

Hoe komt het dat de auto zo lang in de garage staat?
Flinke verlaging Berthe. Hoeveel moeten ze nog zakken voordat jullie akkoord gaan?
Mijn levensverzekering is goedgekeurd en deze week moeten we de definitieve akkoord krijgen van de hypotheekverstrekker. Ik ben nu alles al aan het opruimen in inpakken. Aan de ene kant kan het me niet snel genoeg gaan de komende weken en aan de andere kant ben ik er eigenlijk nog helemaal niet aan toe!
Leuk om te horen dat mensen profijt hebben van de tips en ervaringen uit dit topic

Fijn dat je levensverzekering is goedgekeurd, wanneer verwacht je te kunnen verhuizen als je al aan het inpakken bent?
Over de auto: de destributieriem was kapot gegaan (was qua leeftijd en km's nog niet aan vervanging toe, en dat is alweer de 2e auto in een paar jaar), resultaat: motor totall loss. Omdat een andere (gereviseerde) motor er in laten zetten goedkoper zou zijn dan een nieuwe auto is de auto naar een garage gegaan van een vriend van een kennis die graag aan auto's sleutelt. Auto zou daar vrij goedkoop gerepareerd kunnen worden omdat die kennis ook mee zou helpen. Het was dus eerst zo'n 2 weken wachten tot er een geschikte motor gevonden was en toen moest de motor nog omgebouwd worden naar gas en worden ingebouwd. Daar was een expert voor nodig, maar die was door zijn rug gegaan en kon dus geen werk meer verrichten. Dan ben je al weer ruim 5 weken verder als je hoort dat het nog een aantal dagen duurt (a.s. zaterdag zou hij er 6 weken staan...) *zucht* Ook een leuk kostenplaatje als je net een huis hebt gekocht.
berthe schreef:O Stybba, dat lijkt me wel heel lastig als je zoveel zin hebt om aan de slag te gaan. Moet er (heel) veel gebeuren voor jullie er in gaan?
Behang er af in de woonkamer, deel van de keuken, bijkeuken, hal beneden en boven, trappengang naar boven en 3 slaapkamers en alles verven. Dan nog de keuken er uit slopen, tegels van de muur, water, elektriciteits en gasleidingen verleggen, vloer er uit, stucken en nieuwe vloer er in, nog een paar elektriciteitsgroepen erbij en een gat van de keuken via de garage naar buiten voor de afzuiging. En dan een compleet verwaarloosde tuin (vorige bewoners zijn er al een tijdje uit, kerstkaarten liggen nog bij de post)... Maar ik kijk wel uit naar het klussen!