Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:28

Suze gefeliciteerd.
Mooie hond.
Dat Spaanse tintje vind ik wel leuk.
Echter een compleet spaanse sfeer en inrichting vind ik dan weer niks.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:33

BeFunny schreef:
Suze gefeliciteerd.
Mooie hond.
Dat Spaanse tintje vind ik wel leuk.
Echter een compleet spaanse sfeer en inrichting vind ik dan weer niks.

Ha nee, zoals de Spanjaarden zelf hun huis inrichten, daar moet ik ook niet aan denken. Maar wij kochten dit huis nieuwgebouwd, maar al wel volledig betegeld. De houten deuren zijn ook niet echt modern, maar het hoort er gewoon bij hier. En die tegels, daar zijn we inmiddels zo aan gewend.

Gelukkig zat er nog geen keuken in! Standaard hoogtemaat werd op 83 centimeter gezet, onze keuken is 95 cm. geworden!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:45

83 cm :oo Spanjaarden zijn duidelijk een stuk kleiner :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:49

:oo

95cm vind ik al veeeeeeeeeel te laag :')

Die van mij is ongeveer 93 (is een ander blad op gekomen dan oorspronkelijk), ik wil graag naar 1.05m.

Van de week belastingteruggave gehad, nieuwe keuken is een heel stuk dichterbij! Zijn hier nog mensen met een Ikea keuken? Mag ik vragen wat jullie keuken heeft gekost (excl. plaatsen, dat kunnen we zelf)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:52

Ik vind 95 niet echt laag hoor, ik ben zelf 1,72m en dan is dit een prima hoogte.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:58

Geen idee meer wat de keuken gekost heeft, maar je kan met het keukenprogramma (wel goed voor je geduld) zelf je keuken ontwerpen en dan zie je meteen wat de kosten voor jouw ontwerp zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:59

Vandaag is de achterwand van de wc getegeld, nog niet gevoegd. Ik moest voorzichtig gaan zitten maar t kon wel
..
Toen zei de onderste tegel "krak"Afbeelding.

Ik snap dat er nog gevoegd moet worden maar op zich moet die tegel toch houden :?

Ik denk dat de achterwand niet goed recht is (of de tegel was krom) maar ik vind t wel superkut

Ik heb nog reserve tegels dus t wordt vervangen, maar toch..
Mijn wc is echt mijn kwelgeest, dat ding is constant stuk en steeds is t wat anders :n

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:06

Ik zou denken dat dan de ondergrond niet vlak genoeg was?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:10

Ja dat was ook mijn idee... dat je voorzichtig moet zijn snap ik, maar dat ie breekt vond ik echt shocking...
dat er ergens water lekt vind ik ook nogal frustrerend maar dat lijkt er ondertussen bij te horen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:14

Hoorde je echt krak? Of meer het toilet dat een beetje speling had?

Zou wel zsm bellen om erger te voorkomen. Superzonde om te zien!!!

Ik ben van huis uit altijd hoge aanrechten gewend, grote familie. :') Mijn (aangetrouwde) tante moet bij mijn ouders op haar tenen staan om bij de kraan te kunnen :')
Lang zijn is een first world problem :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:17

Ja ik hoorde 2x krak... het is Pasen maar maandag komt ie weer terug..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:48

Cer schreef:
Ja ik hoorde 2x krak... het is Pasen maar maandag komt ie weer terug..

Netjes! Wat zei hij verder?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:55

Balen zeg.. ;(

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:07

DubbelDun schreef:
83 cm :oo Spanjaarden zijn duidelijk een stuk kleiner :D

:D _O- :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:53

Ow Cer wat balen zeg!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:15

Die tegel hoort gewoon echt niet te gebeuren.

Janine wij hebben een IKEA keuken. Poosje terug foto geplaatst hier. Je mag me pben voor de prijs.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 00:36

Gang is even uitgemest:
Afbeelding
Aan de wand rechts boven de verwarming komt tzt een kapstok te hangen waar bakken/manden op kunnen voor winterspul en hondenzooi.

Afbeelding
Traphekje zit daar omdat daar de kattenkamer achter zit, normaal staat die deur open maar had de katten net gevoerd (voer ik altijd apart). :)

Ik overweeg nog om de bovenste helft vd muren een kleurtje te geven, twijfel alleen nog naar een lichtblauwe kleur of zandkleur/taupe ofzo.
Geen donkere/felle kleur iig om het lichte en ruimtelijke een beetje te behouden en hoeft ook niet perse een modekleur te zijn.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:19

@dd er zit weimaraner in zijn voorgeschiedenis, hij is zelf volle labrador .

@MoniqueT, ik houd wel van die kleuren :j

@Cer, oef dat is balen, fijn dat ie maandag komt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:17

@lor: wat lijkt me dat heerlijk thuiskomen met die sloffen zo op de verwarming :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:53

Ah nog iemand met de sloffen op de verwarming :)) Hebben wij hier thuis ook altijd!

Aanrecht onder de meter moet ik echt niet aan denken, krijg er spontaan pijn in mn rug van :') Onze nieuwe keuken (of in het huidige huis of in het nieuwe huis) wil ik ook wel echt op min. 1.05 m. hebben. Ik ben zelf 1.80 m. en mijn vriend 1.87m. en ik heb chronische rugklachten, dus dan ontkomen we daar ook niet echt aan.

Monique: ziet er gezellig uit daar! Mag ik vragen hoeveel graden het daar nu is? :)

Wij zitten hier enorm in dubio of we dit huis volledig willen opknappen, of toch willen verhuizen. Het liefst willen we naar een groter huis, maar we wonen hier zo lekker goedkoop.. Zelfs met een flinke verbouwing wegen die maandlasten niet op tegen een nieuw huis. Ik weet ook zeker dat we het geld er makkelijk weer uithalen bij verkoop.. Aan de andere kant beginnen we nu ook wel na te denken over kinderen, en dat kan hier echt niet.. (als in: ik zou niet weten waar het kindje moet slapen :') )
Moeilijk dus allemaal. Voorlopig eerst maar even concentreren op onze bruiloft aankomende september en dan zien we wel verder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 09:57

Ons aanrecht is op het werk en waterdeel hoog en op het kookdeel lager. Dat is handig met op tillen en in de pannen kijken :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:26

Toch nog even ‘onderzoek’ gedaan :-) Een standaard keuken is in Spanje tussen de 85 en 90 centimeter, in Nederland rond de 90. Onze bouwer zat dus wel erg laag met 83, maar ik vind 95 dan ook niet zo echt laag meer. Ik voel me met mijn 1,72m hier wel vaak lang, terwijl ik in Nederland bij de middelmaatjes hoor.

Frummelt, het wordt hier vandaag 20 graden, maar niet prettig door windkracht 5. Woensdag was het nog 29 graden en windstil. Het wisselt nu enorm, maar er zijn al hele zomerse dagen bij.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:37

Frummels schreef:
Ah nog iemand met de sloffen op de verwarming :)) Hebben wij hier thuis ook altijd!

Aanrecht onder de meter moet ik echt niet aan denken, krijg er spontaan pijn in mn rug van :') Onze nieuwe keuken (of in het huidige huis of in het nieuwe huis) wil ik ook wel echt op min. 1.05 m. hebben. Ik ben zelf 1.80 m. en mijn vriend 1.87m. en ik heb chronische rugklachten, dus dan ontkomen we daar ook niet echt aan.

Monique: ziet er gezellig uit daar! Mag ik vragen hoeveel graden het daar nu is? :)

Wij zitten hier enorm in dubio of we dit huis volledig willen opknappen, of toch willen verhuizen. Het liefst willen we naar een groter huis, maar we wonen hier zo lekker goedkoop.. Zelfs met een flinke verbouwing wegen die maandlasten niet op tegen een nieuw huis. Ik weet ook zeker dat we het geld er makkelijk weer uithalen bij verkoop.. Aan de andere kant beginnen we nu ook wel na te denken over kinderen, en dat kan hier echt niet.. (als in: ik zou niet weten waar het kindje moet slapen :') )
Moeilijk dus allemaal. Voorlopig eerst maar even concentreren op onze bruiloft aankomende september en dan zien we wel verder.

Heb je echt geen extra kamer dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:38

Ik was ooit op vakantie in Spanje... Salou... dus veel uitgaan...
Ik voelde me er echt verschrikkelijk... Met name de Spanjaarden kwamen tot borsthoogte en vonden dat ze alle recht hadden om dat uitzicht te bewonderen. Jammer dat je daar in hartje zomer geen slobbertruien kan dragen :+

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 11:01

Drimmelen, misschien juist huis eens laten taxeren, en kijken wat je voor het bedrag van je hypo+overwaarde weer terug kan kopen? Als je flinke overwaarde hebt is dat grotere huis tegen dezelfde (of kleine stijging) maandelijkse kosten misschien wel mogelijk :)