[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:09

Druif_01 schreef:
Dat doe ik ook, maar mijn kledingkast opruimen wordt wat lastig ;) maar ik lees dat ik een van de weinige ben die er moeite mee heeft. Ik vind het idee gewoon niet prettig. Als ze het zouden vragen zou ik het denk ik minder erg vinden en ze ook echt wel laten kijken, maar zomaar kasten open maken die niets met het huis te maken hebben gaat mij te ver. Ik ben nogal gesteld op mijn privacy geloof ik :)

Ik heb zoveel mogelijk kasten op slot gedaan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:19

Eerlijk?
Het zal me echt jeuken of ze wel of niet een kast open trekken
Dikke boeiend :+
Ze kijken hooguit tegen wat kleren aan of een stapel handdoeken
En als ze daarna een la open trekken tegen mijn strings :evaw:
Nachtkastje geeft misshien wat boeiender conversatiemateriaal :')

Ik gok dat ze niks zullen zien wat ze thuis ook niet hebben(kleding etc )
Hooguit wat satanisch aandoende band shirtjes :')

Edit: ze zullen hooguit een kast open trekken om te zien hoe de indeling is oid of een deur soft close is in de gedachte dat je misschien van de kast af wil/ze hem over zouden kunnen nemen.
Niet om uitgebreid kleding te gaan keuren om daarna met je mooiste kanten string op hun hoofd door het te paraderen

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 22:17

Liselot schreef:
Prairy schreef:
15U, maar we gaan straks al even die kant op om spullen te brengen, de garage leeg te ruimen en een aanhanger vol rotzooi naar de milieustraat te brengen.

Je hebt de sleutel!!! *\o/*

Hier vandaag fotograaf en inmeter bij mijn huis gehad. Hopelijk staat hij volgende week op funda.

Verder is de verkoper (+makelaar) van het huis wat wij gekocht hebben vreselijk aan het drijven mbt het tekenen van het koopcontract. We hebben gisteren pas antwoord gekregen op de punten die we nog door hadden gegeven en direct een afspraak gemaakt voor 9 mei. Aankomende week lukt het ons gewoon niet ivm werk om een afspraak te maken

En zijn al heel druk aan de gang, ik zag er vandaag uit als een smerig marsmannetje geloof ik (balken schuren in de garage) :P

Waarom vraag je niet gewoon of hij het contract door de verkopers laat tekenen en dan digitaal naar jullie stuurt? Dan tekenen jullie en stuur je het weer terug. Probleem opgelost (tenzij je het wil rekken natuurlijk, dan moet je gewoon die afspraak laten staan).

Heb/ga/moet je er nog een voorbehoud in op nemen dat je kunt ontbinden als jullie huis(zen?) Niet binnen X maanden verkocht is, of vertrouw je erop dat dat zo zal zijn?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:52

Nieuwe huurders zijn vandaag komen kijken, en ze nemen alles van ons over *\o/* Ze vonden onze vraagprijs goedkoop (oliebol := ) en gingen gelijk akkoord.

Prairy: foto’s *\o/*

Liselot

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:14

Prairy: Heeft te maken met het convenant dat mijn vriend nog moet tekenen, voor die tijd maakt zijn ex nog aanspraak als hij dan al tekent.
Ze moeten ook gewoon niet zo drijven, gekocht is gekocht. Mondeling akkoord is gesloten, die handtekening komt wel.
Wij hebben 6 maanden de tijd om onze eigen woningen te verkopen, mocht dat niet lukken kunnen we er niet op ontbinden. Maar ik ga er van uit dat we ze beide zo kwijt zijn.

Boooo: fijn!!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:30

Ik snap de verkopers ergens wel eigenlijk. Wij hebben ook enigszins lopen drammen om het koopcontract snel te tekenen. Een mondeling akkoord is tegenwoordig niet (meer) rechtsgeldig, dus pas na het tekenen heb je echt zekerheid.

Bij ons zijn vandaag de 3e bezichtigers geweest voor ons huurhuis. Deze had waarschijnlijk wel echt interesse in het huis, maar wilt helaas niks overnemen.. -O-

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:44

Ik snap het ergens ook wel, maarom nou zo snel al zo hard te drijven terwijl de afspraak voor het tekenen gewoon al gemaakt is.
Ze weten van het convenant, ze weten ook dat de financieringsaanvraag al in gang is gezet en dat de bouwkundige keuring al afgesproken is.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:49

Ik neem aan dat je verkopers Liselot ook graag weer iets nieuws aan willen kopen?? Zolang er nog geen handtekening staat, 3dagen denktijd verstreken is is er nog niets zeker...en tegenwoordig gebeurd het vaak genoeg dat men dan toch ineens er vanaf ziet om wat voor reden. Waardoor hun ook nog geen verdere stappen durven/willen nemen voor hun eigen aankoop...verwacht ik...
Dus eerlijk gezegd snap ik de verkopers wel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:27

er Staat een afspraak om te gaan tekenen.
Dan is drammen toch zinloos ?
Zou gewoon aangeven dat de afspraak staat en dat eerder door verplichtingen gewoon niet gaat lukken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:38

Revanches schreef:
Ik neem aan dat je verkopers Liselot ook graag weer iets nieuws aan willen kopen?? Zolang er nog geen handtekening staat, 3dagen denktijd verstreken is is er nog niets zeker...en tegenwoordig gebeurd het vaak genoeg dat men dan toch ineens er vanaf ziet om wat voor reden. Waardoor hun ook nog geen verdere stappen durven/willen nemen voor hun eigen aankoop...verwacht ik...
Dus eerlijk gezegd snap ik de verkopers wel.

Verkopers hebben de handtekeningen onder een nieuwbouwplan al gezet, dus daar heeft het niet mee te maken.

Afspraak staat inderdaad gewoon sonja, ik vind ook dat ze best een weekje kunnen wachten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:47

Wij hadden het andersom, verkoper had geen haast (woningbouwvereniging ) en wij wilden graag tekenen
Maar toen de afspraak er was , prima

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:15

Prairy gefeliciteerd laatste moment. Rest vlot doorgescrold na de vakantie. Te moe om alles te lezen, jetlag nog. Vannacht 15 uur geslapen oeps.
Maar bod van 5000 boven vanaf prijs afgewezen. Omdat ander aanbieding gunstiger was voor ze. :n . Ondanks geen eigen huis te hoven verkopen en meteen kunnenv verhuizen. Geen idee of bod te kaag was of andere geen voorbehoud had op financiering had. Op lijst gezet voor de laatste twee huurwoningen waarvan morgen de termijn afloopt voor huurders. Daarna is elke kans over. -O- .

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:44

Zijn er hier mensen die een huis gaan/hebben gekocht in de paalrot risico gebied? Hoe gaan jullie hiermee om?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:39

Heb er wel eens naar gekeken verzekeren en hypotheek was wel lastiger.

Nieuwe plottwist. -O- joepie de optie blijven zitten wordt ook door ex nu lijkt om zeep geholpen. Fijn telefoontje vanmorgen grrr k u t sjit. Wat nu? Geen huur geen koop maar blijven zitten ook niet te betalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:42

What happened? Mag uiteraard ook per pb :(:)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:49

Wat balen Karuna, wat is er gebeurd?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:04

Oh oliebol Karuna, wat is er gebeurd? Hier een hoop zaken regelen omtrent verzekeringen enzo, pfff wat een gedoe. Maar morgen de sleutel!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:07

Word opeens geacht de hele door hem verhoogde hypo te betalen.heeft ie even bedacht. Dat kan ik niet 900 per maand. Moet dus met spoed overleggen

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:14

Karuna: € 5.000,- boven de vraagprijs bieden, en dan nog niet hebben pfff..
Kom je niet ergens in aanmerking/speciale regeling voor urgentie om te kunnen huren?
Fijn dat je ex daar even mee aan komt..

FatCat: Nee, geen ervaring mee. Loop je tegen problemen aan?

Ik kon afgelopen nacht al niet meer slapen, zal vannacht wat worden :+ Morgen de sleutel *\%/*
Ik ga een volgtopic maken van de verbouwing, gaan jullie mee volgen? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:53

Dat je daar tijd voor hebt joh! Succes morgen met de overdracht! Ik heb nu al amper tijd om bij te lezen en te reageren haha, even drinkpauze en dan weer door klussen.. :Y)

Maar als het af is krijgen jullie wel de beloofde na-foto’s! De voorfoto’s staan op funda haha! :D
Ik hoop dat de schilders deze week gaan komen en dat dan ook de schade op de vloer geregeld wordt.. dan kunnen we eindelijk de woonkamer in gebruik gaan nemen en afmaken en uitpakken en inrichten..! :+
En dan te bedenken dat we de sleutel al 2 maand hebben en hier ook al een maand wonen he.. :=

@karuna, Betaalde hij eerst de hypotheek mee dan?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:16

€ 5000 boven een vanaf prijs (dus niet vraagprijs!) bieden en dan afgewezen worden vind ik op zich niet zo gek. Hier is een appartement met een vanaf prijs van € 119.000 voor boven de € 190.000 weg gegaan. Dus tja... Nou is het niet overal zo gek als hier natuurlijk, maar er € 5.000 boven zitten is op zich geen hele grote sprong.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:19

@Boooo: ga je zeker volgen!!

Schiet het op Shanna?

Wij hebben gehoord dat we helaas niet eerder gaan passeren, dus het blijft 2 juli. Nog 63 nachtjes wachten dus :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:25

karuna schreef:
Word opeens geacht de hele door hem verhoogde hypo te betalen.heeft ie even bedacht. Dat kan ik niet 900 per maand. Moet dus met spoed overleggen

Hij heeft de hypo hoger gezet na of voor de scheiding?? Naderhand dan heb jij niet getekend toch??

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:21

Huis was van twee en in d c op zijn naam gezet ondanks de veel lagere rente maandbedrag flink hoger. Die ex huurhuizen waren voor 1 jan gewoon eerste melden en vaste prijs die lager lag dan de vanaf prijs nu. Nu dus groepsbezichtiging en een bod doen schriftelijk. Geen idee waar het op afgewezen is. Weet wel dat de woz van deze huizen lager is dande vanafprijs.en de fatsoenlijkr reeele waarde rond mijn bod. Alles hoger is meer dan huis ooit waard zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:28

Wij hebben ook wel huizen gezien waarvan de WOZ 30.000 lager lag dan de vraagprijs. WOZ zegt niet gek veel wat dat betreft, het huis was binnen een week verkocht! Ons huis nu is (gelukkig) ook (ruim) meer waard dan de WOZ waarde, omdat we er al flink aan hebben verbouwd en gemoderniseerd.

Ik zou toch je eisen aanpassen en toch ook aan de andere kant van de ijssel gaan zoeken als je echt zo graag/ snel weg wilt/ moet. Je ex betaald toch ook partneralimentarie? Is dat samen met je eigen inkomen niet genoeg voor de hypotheek die je nu hebt?