[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:29

ja ik vond het zelf ook erg kort... ze zijn ook echt tegelijk begonnen als ons met huis zoeken etc...
nu was het huis wel flink onder hun max te lenen bedrag... en hebben ze als ik ze inschat ook veel gespaard... dus misschien ligt daar hun voordeel..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:02

A_nouk schreef:
Gietvloer vind ik gruwelijk mooi maar voelt wel heel erg koud aan. Kun je toch ook gewoon laminaat overheen leggen toch?
Vast wel, maar deze heeft hele kleine puntjes. Dus dan zul je toch weer een goede ondervloer er onder moeten leggen, anders gaat dat doordrukken in je laminaat. En je vloer komt dan ook weer zoveel cm omhoog. Maar goed, het is niet onze vloer dus waar maak mij druk om . :))

Oh ja keuken.. moeten we ook nog een nieuwe afspraak voor maken. Zag ‘onze’ apparaten voor zo’n 50 tot wel 100 euro goedkoper online.. Dus daar kan vast nog wel wat van af bij onze keukenboer. En dan een stelpost van dik 400 euro voor een wasbak en 200 voor een kraan, ja ja welke dan..? :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:11

Hahah nee idd niet jullie vloer :P we dwalen af :')

We hebben de keuken bij Ikea besteld. We hadden in dat appartement een hele dure keuken staan maar ik zie eerlijk gezegd ( op de apparatuur na) het verschil in kwaliteit bij Ikea en de duurdere keukenboeren niet O:)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:16

A_nouk schreef:
Hahah nee idd niet jullie vloer :P we dwalen af :')

We hebben de keuken bij Ikea besteld. We hadden in dat appartement een hele dure keuken staan maar ik zie eerlijk gezegd ( op de apparatuur na) het verschil in kwaliteit bij Ikea en de duurdere keukenboeren niet O:)

Het verschil tussen een Ikea keuken en een echt dure keuken zie ik wel hoor :j Maar dan heb ik het over een keuken van 30.000+ zoals er in ons huis zit.
Maar goed, daarom gaan we de keuken ook laten overspuiten, dat kost in verhouding weinig en dan hebben we een keuken die nog jaren mee kan (is 14 jaar oud inmiddels).

@annemieke: 2 dagen? Dat is echt heel snel, wij zitten in een vergelijkbare situatie (ruim onder de max en veel spaargeld) maar ook bij ons gaan er nog weken/maand(en) overheen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:21

Nee over 30K en hoger heb ik het inderdaad niet :) Meer over de keukens bij de mandemakers groep en vergelijkbaar voor 10k en iets meer... Kastdeurtjes enzo zijn haast allemaal hetzelfde van kwaliteit !

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:28

Joehoe!!! :-)
Na weken rekken en vragen om nog meer nodeloos papierwerk is eindelijk de hypotheek rond. De notaris belt als het goed is vanmiddag om een afspraak te maken, want ivm bouwrente is er nu echt haast bij.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:50

Enige nadeel van ikea is de stelmogelijkheden van de bovenkasten of beter gezegd de onmogelijkheden...
Je muur moet perfect zijn anders moet je creatief gaan wezen, bij ons zitten er nu stelplaatjes achter die we nog hadden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:28

We hebben geen bovenkasten :D

Marsu gefeliciteerd !!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:29

wij na de verbouwing ook niet meer :D
(Maar dat duurt nog even)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:51

Als een dossier compleet is kan het op zich wel binnen 2 dagen beoordeeld zijn, dat heb ik ook vaak genoeg. Máár, dat is puur de acceptatie. Een hypotheek van start tot rond binnen twee dagen? Nope :n Dat zie ik niet gebeuren... Ik heb net een aanvraag ingediend die aan álle kanten ruim past (mensen lenen 16% van de waarde van de woning :)) ) maar zelfs daar gaat nog meer dan 2 dagen overheen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:54

Ik heb het gevraagd. En de offerte hadden ze binnen twee dagen. En deze week gaan ze de hypotheek tekenen. Al met al 2 weken. Wat ik nog heel snel vind :)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:31

Gefeliciteerd Marsu :)

Mijn huis is onder voorbehoud verkocht voor een goede prijs binnen 2 weken!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:33

Gefeliciteerd Jeanna!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:17

Wij gaan de keuken kastjes, werkblad, wasbak en koel/vriescombinatie bestellen bij superkeukens. Voor 3x3 kostte dat ongeveer 4000. De kraan, fornuis met 6 pitten en vaatwasser hebben we elders gehaald. Afzuigkap en combimagnetron hadden we al. Zo hebben we voor net iets meer dan 5000 de keuken compleet met composiet blad. Het loont zeker om of af te dingen of de apparatuur elders te halen.

Over een maand krijgen we de sleutels.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:10

Ik kom net tot de conclusie dat wij de hypotheek altijd achteraf per maand hebben betaald, ik heb gewoon altijd gedacht dat je je hypotheek per maand voor af betaald :')

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:35

Citaat:
Ik kom net tot de conclusie dat wij de hypotheek altijd achteraf per maand hebben betaald, ik heb gewoon altijd gedacht dat je je hypotheek per maand voor af betaald :')

Die verrassing hadden wij ook. wij gingen er ook vanuit dat dit vooruit betaald werd. Bij de overdracht moest dus nog een maandje hypotheek betaald worden :+.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:04

En als je even huisloos bent, duurt het best lang voordat je de eerste hypotheek weer betaald, dat was onze ervaring. :D Op 2 juni de aanvaarding, eerste betaling was in augustus (wel voor bijna 2 maanden dan, maar omdat juni al begonnen was toen de aanvaarding plaats vond ging de betaling naar augustus).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:09

Hier wordt de hypotheek op de voorlaatste werkdag van de maand afgeschreven, ook achteraf dus.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:12

He getsie, ik weet ook niet beter dan dat ik vooruit betaal....hoop toch echt niet dat ik straks nog een extra maand af mag rekenen -O-

Hoe zien jullie dat? :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:28

We hebben de afrekening van de notaris ontvangen van de verkoop van ons appartement en daar kunnen we mooi nog een leuk bedrag aftikken :Y)

Maar ik neem aan dat de eerste betaling van onze nieuwe hypotheek dan pas op 1 April plaats vinden. Wij betalen altijd op de eerste van de maand dus dan zou dat ook gewoon op moeten schuiven.

Als het goed is vermeld je hypotheek verstrekken bij de afschrijving ook de periode wat het betreft daar kun je het ook aan zien.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:31

Jij betaalt ook achteraf Bianca :) Hoeveel je moet betalen hangt af van het moment van passeren :j Passeer je op de 10e, dan betaal je nog die tien dagen en niet een volledige maand. Zelfde als je bij het kopen van een woning op de 10e passeert, dan betaal je inderdaad niet de maand erop maar de maand daarna+ de dagen van de eerste maand.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:33

Wij passeren de 27 ste moeten rente betalen Tm de 25ste en krijgen dagrente over de periode 25ste + 4 dagen voor het vasthouden van de notaris.

Wel een stom grapje om zo achteraf achter te komen :') maja ik ga er maar even van uit dat we de nieuwe hypotheek dan idd zoals berdien zegt pas hoeven te betalen n April :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:37

Ligt wel aan de bank, bij ING betaal je niet de eerstvolgende maand maar de maand daarop dus, en vanaf dan elke maand (achteraf).

Als het goed is, is het wel verteld bij afsluiten dat je achteraf betaalt. Maar dat is wel een dusdanig klein detail dat het niet altijd blijft hangen. Of het is gewoon nooit verteld, dat kan ook.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:38

Wij hebben voor de eerste maand (8-31 januari) alleen de rente betaald. :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:43

Ik heb de ABN ondertussen al even een mailtje gestuurd, dus zal vast wel antwoord krijgen :)
Fijn Berdien zo'n praktijk deskundige in de buurt :j