Mootje schreef:Faeli, wat fijn dat het huis verkocht is! Klinkt als een fijn plekje jullie nieuwe huisis dat weer koop? Hebben jullie lang met dubbele lasten gezeten?
Ja heeeeel fijn na zo'n lange tijd! Dat is geen koop maar huur, we willen even daar bijkomen en dan kijken naar een nieuw koophuis. We hebben geen dubbele lasten gehad gelukkig.

Wolken schreef:Faelivrin, wat een opluchting zeker dat het verkocht is? Je kan zeker wel een hypotheek nemen zonder NHG garantie, alleen kan het zo zijn dat jouw hypotheekrente tot 0,6% hoger is dan de hypotheekrente die je zou hebben met NHG. Dat kan gewoon honderden tot duizenden euro's per jaar schelen. Van de week was iemand die ook geen NHG zou kunnen krijgen ivm met een BKR notering die over een paar maanden zou aflopen. In zo een geval zou ik gewoon echt wachten tot je wel in de NHG voorwaarden valt. Het ligt trouwens ook aan het hypotheekbedrag. Boven de €250.000 geloof ik krijg je sowieso geen NHG meer en ze willen dit nog naar beneden gaan bijstellen.
Het is hééérlijk dat het nu klaar is! Oke, de precieze inhoud van een hypotheek of NHG weet ik niet, maar van onze adviseur begreep ik dat het lastig was te krijgen/zeer onhandig was. (wij staan overigens niet bij de BKR geregistreerd, maar hebben wel allebei eigen zaak en ik daarnaast nog een baan, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft?)