Fun-da deel 3!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 16:50

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 17:16

Cayenne schreef:
Hier heeft de tijd stil gestaan :D https://www.funda.nl/koop/utrecht/huis- ... straat-14/
Die voordeur <3
Wel vrij duur voor een rijtjeshuis wat nog aangepakt moet worden, maar het is natuurlijk wel Utrecht.
Al hoop ik dat ze het niet compleet ombouwen tot hypermodern pand.

Maar waarom 1,1 miljoen voor een oud vervallen rijtjeshuis? Ik zie het even niet eigenlijk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 17:22

Suzanne F. schreef:
Cayenne schreef:
Hier heeft de tijd stil gestaan :D https://www.funda.nl/koop/utrecht/huis- ... straat-14/
Die voordeur <3
Wel vrij duur voor een rijtjeshuis wat nog aangepakt moet worden, maar het is natuurlijk wel Utrecht.

Maar waarom 1,1 miljoen voor een oud vervallen rijtjeshuis? Ik zie het even niet eigenlijk.

Volgens mij is Utrecht best duur? :P Net als Amsterdam ongeveer?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 17:30

Niet heel Utrecht, maar rond het Wilhelminapark kan je je beurs wel trekken. En 8! slaapkamers hè! Tweede verdieping gewoon als studentenkamers verhuren à 500 euro per kamer = ping kassa...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 18:07

Ibbel schreef:
Niet heel Utrecht, maar rond het Wilhelminapark kan je je beurs wel trekken. En 8! slaapkamers hè! Tweede verdieping gewoon als studentenkamers verhuren à 500 euro per kamer = ping kassa...

Poh dat moet je willen :D boven je hoofd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 18:09

Niet alle studenten zijn zuipende feestgangers :P

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 23:04

Ik vind t wel een huis war goed op gepast lijkt te zijn. En idd bult geld..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 09:52

Cayenne schreef:
Die voordeur <3

Wow, wat zonde als dat compleet verbouwd wordt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 11:31

Pfff wat een geld.
Maar idd zonde als dat nu helemaal gemoderniseerd zou worden.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:15

Mag je hier ook een linkje plaatsen van je eigen huis? Mijn huis staat te koop, ik zoek géén koper op Bokt (geen verkapte reclamepost), maar ik ben erg trots op mijn huis en op Funda staan nu eenmaal alle foto's en de virtuele tour. Ik vind zelf overigens de groothoekfoto's die alle makelaars tegenwoordig standaard maken, geen fijne ontwikkeling. Mijn huis is groot >900m3 inhoud, dus een kijker wordt niet teleurgesteld door de ruimte terplekke (denk ik). Maar ik vind mijn eigen foto's mooier. Ik heb ook in een ander huizentopic gepost, dus om niet te horen dat ik toch reclame maak, vraag ik maar even of ik hier ook welkom ben?
En dan zal ik ook uitleggen waarom we toch verhuizen, terwijl ons huis echt fantastisch is.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:17

Kom maar door! Ik ben wel benieuwd!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:19

Van mij mag je, hoewel sommigen hier vinden dat dit topic alleen voor 'oeh en ah' huizen zijn, of gekke interieurs, of weetikveel wat voor bijzonders.

Er zijn echter meer dan genoeg (weliswaar meestal regelmatige) posters in dit topic die hun eigen huis, dat van de buren of 3 straten verderop, of hun ouderlijk huis van 30 jaar en 3 eigenaren geleden posten, dus ik vind die beperking van 'het moet wel bijzonder/duur/gek' zijn een beetje onzin.

Dus ga je gang. Wie weet vindt iedereen het wel een oeh en ah huis :))
900 m3 is wat mij betreft al bijzonder genoeg trouwens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:22

Misschien heeft ze wel een gek interieur haha. En geef toe, dat een oeh en ah woning of woning met iets aparts, zijn wel leuker om te bekijken als een doorsnee woning :D

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:31

Ibbel schreef:
Van mij mag je, hoewel sommigen hier vinden dat dit topic alleen voor 'oeh en ah' huizen zijn, of gekke interieurs, of weetikveel wat voor bijzonders.

Er zijn echter meer dan genoeg (weliswaar meestal regelmatige) posters in dit topic die hun eigen huis, dat van de buren of 3 straten verderop, of hun ouderlijk huis van 30 jaar en 3 eigenaren geleden posten, dus ik vind die beperking van 'het moet wel bijzonder/duur/gek' zijn een beetje onzin.

Dus ga je gang. Wie weet vindt iedereen het wel een oeh en ah huis :))
900 m3 is wat mij betreft al bijzonder genoeg trouwens :D

Ik vind het zelf echt een "oeh en ah"-huis: we hebben een prachtig binnenplaatsje, bruin cafeetje, woonkamer van 15m lang en zo nog het één en ander. Ben benieuwd naar jullie reacties.
https://www.funda.nl/koop/axel/huis-881 ... tstraat-7/

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:33

Het is een Funda toppic en oeh en ahh is leuk. Maar nog leuker als er serieus leuke huizen gedeeld worden en als iemand via hier toch eens aan een huis komt. En stel je voor dat hier net de koper van je huis ook zit? Dus kom maar door hoor ;)

Zie nu dat je eerder was. Leuk huis.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:40

Meer dan voldoende oeh en ah :D

Apollo Belvedere op een sokkel, toe maar :+

En nu wil ik het gewoon weten: spéél je (of je huisgenoot) gitaar, of komt die obligate Spaanse gitaar uit de koker van de fotograaf? Ik zie die dingen echt óveral :D

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:57

Ibbel schreef:
Meer dan voldoende oeh en ah :D

Apollo Belvedere op een sokkel, toe maar :+

En nu wil ik het gewoon weten: spéél je (of je huisgenoot) gitaar, of komt die obligate Spaanse gitaar uit de koker van de fotograaf? Ik zie die dingen echt óveral :D

Mooi he, Apollo. We hebben ook nog een prachtig wit beeld dat uit één grote brok natuursteen is gemaakt. Niet te tillen, dat ding. Dat staat volgens mij nergens op de foto's. Maar vind ik zelf ook erg mooi.

Hahaha, nee, mijn man speelt gitaar (die naast de boekenkast). De Spaanse gitaar naast die bruine kast is een familiedingetje, volgens mij ontbreken er ook snaren op. We hebben het wel opgeruimd, maar niet gestyled voor de foto's. Dat vind ik beetje overdreven. Ik vind het wel jammer dat het op sommige plekken door die groothoekbeelden wat leeg lijkt, maar goed, je ziet iig dat er ruimte genoeg is voor je eigen stijl :-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:01

Wow, super gaaf huis hoor cheval!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:05

Gaaf huis, ik word vooral vrolijk van die glazen hoeken her en der én de achtergevels.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:11

Bedankt Renee en Ceetje.
Die glazen hoeken hebben we echt goed over nagedacht. Want de trappenhal springt in in de woonkamer. Dan heb je anders zo'n massief blok dat je kamer verdeelt. Met die hoeken heb je ook in het trappenhuis veel daglicht en soms valt het zonlicht zo op mijn bureau in het kantoor beneden.

Ik vind zelf de vloer erg mooi. Maar ik hou dan ook erg van natuurlijke materialen. De obligate visgraatvloer vind ik ook best mooi, maar tegenwoordig is dat schijnbaar bijna een verplichting. Deze planken komen uit een oud wagenhuis en zijn met de hand op maat gemaakt. En dat was een behoorlijk werk... (voor mijn man dan, niet voor mij. Ik ben extreem onhandig en was dus van de boodschapjes bij de bouwmarkt ("oliebol, mn boortje breekt" of "ik had toch nog van dat grove schuurpapier") en de catering.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:11

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:14

Cayenne schreef:
Ik vind dit echt geen gekke prijs voor mensen die vrijstaand willen wonen met paarden aan huis!
https://www.funda.nl/koop/nieuwleusen/h ... evenweg-3/

Wel als er er eigenlijk een nieuw huis moet bouwen, zoals in de omschrijving staat. Dan kom je toch ook richting €900.000,- en dan moet je het nog niet gek maken. Maar de vergunningen zijn er iig.
Mooi plekje wel.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:15

En jaaaa hoorrrr, daar staat die verrekte Spaanse gitaar weer :))

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:15

Idd de boerderij nu zelf is blijkbaar niet in goede staat, maar ik vind dat niet uitstralen eigenlijk :?
Ben wel benieuwd wat er dan niet goed is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:16

Ibbel schreef:
En jaaaa hoorrrr, daar staat die verrekte Spaanse gitaar weer :))

_O- Verrek, dat was me nog niet eens opgevallen! :))