Hier een woningzoekende en meelezer die een opbeurend berichtje wil achterlaten. Omdat ik dit ook fijn zou vinden om te lezen

Mijn vriend en ik wonen 8 jaar samen in een piepklein huur appartementje van 30m2 in Zaltbommel. Je kan je voorstellen dat we uiteindelijk wel een beetje groter wilde gaan wonen haha. Ik denk dat we al zo’n 5 jaar op zoek zijn naar een koopwoning. Eerste jaren met een klein budget. Maar met het oog op meer gaan verdienen toch niet doorgepakt. Uiteindelijk is het budget met de jaren mooi gegroeid, spaarcentje erbij, en toen kwam de groei in de huizenprijzen

. Sinds vorig jaar zijn we echt serieus bezig geweest met kijken en bieden. Aankoopmakelaar overwogen, maar die wilde ons al niet eens meer helpen vanwege de enige harde eis: een (mogelijkheid tot) garage aan huis in diverse regio’s. We bleken te ‘lastig’ als opdrachtgever.
Besloten om op eigen houtje verder te zoeken en vooral de moed er in houden als starter op de markt. De laatste biedingen waren compleet kansloos, zoals velen hier overkomt. Motivatiebrief erbij, want ja, ik las hier iets over een gunfactor. Maar het geluk zat niet aan onze zijde.
Totdat we vorige week een huis bezochten na een afzegging (stonden op de reservelijst). Gisteravond het bod neergelegd met wat het huis ons waard was. Niet gek laten maken door het extreem overbieden. Motivatiebrief erbij... en weer hopen op wat geluk.
Vandaag het belletje gehad van de makelaar: door onze brief gunnen de huidige bewoners ons hun huis!
Dus, houd moed mede woningzoekenden! Ook als je het niet meer ziet zitten (zoals ik de afgelopen twee maanden haha). Het geluk kan zomaar wel de goede kant opvallen.
Voor de nieuwsgierigen: het betreft een (te) gek vierkant wit huis in Heerewaarden