Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:39

Marlis schreef:
ingedebruijn schreef:
Haha ja joh we knijpen echt enorm in onze handjes dat het gelukt is voor deze prijs. In de taxatie zagen we ook dat er vergeleken is met soortgelijke woningen en die zijn gewoon allemaal 30k boven de vp weggegaan.

Nog gefeliciteerd met jullie mooie woning. Wij waren op vakantie maar zag het linkje voorbij komen. Eindelijk

Thanks! Hopelijk kunnen jullie wel heerlijk genieten van de vakantie.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:40

[/quote]

Thanks! Hopelijk kunnen jullie wel heerlijk genieten van de vakantie.[/quote]
Zijn paar dagen eerder teruggekomen ivm slecht weer veel regen, op motor niet lekker. Vannacht thuis gekomen en op terug weg gister ochtend na 300 km ongeveer flinke klapper gemaakt en met motor op me halve ronde over de rotonde gegleden. Maar gaat oke gelukkig. Mooie herinnering voor later haha

Wel onwijs genoten

Trui

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:45

Wat heftig! Hopelijk gaat t snel weer goed ipv oke!

Wij zijn vrijdag weer wezen kijken bij een kansmaker, toch besloten om geen bod te doen. Gaan morgen naar een heeeeel ander soort huis kijken omdat ons hele plan is omgegooid :Y)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:50

Marlis schreef:

Thanks! Hopelijk kunnen jullie wel heerlijk genieten van de vakantie.[/quote]
Zijn paar dagen eerder teruggekomen ivm slecht weer veel regen, op motor niet lekker. Vannacht thuis gekomen en op terug weg gister ochtend na 300 km ongeveer flinke klapper gemaakt en met motor op me halve ronde over de rotonde gegleden. Maar gaat oke gelukkig. Mooie herinnering voor later haha

Wel onwijs genoten[/quote]

Oeh dat klinkt heel pijnlijk. Vanwege de regen weggegleden?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:17

ingedebruijn schreef:
Marlis schreef:

Thanks! Hopelijk kunnen jullie wel heerlijk genieten van de vakantie.

Wel onwijs genoten[/quote]

Oeh dat klinkt heel pijnlijk. Vanwege de regen weggegleden?[/quote]
Yep denk na lange droogte opeens veel regen maar je zag geen schuim liggen.
Maar na de val met laarzen erover en schuimde toen gigantisch.

En dan heb ik nog een allroad motor de beste van de vier en ik ga onderuit, haha. Precies glad stuk gereden dus dikke pech.

Hopelijk geneest been snel

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:41

Hier een woningzoekende en meelezer die een opbeurend berichtje wil achterlaten. Omdat ik dit ook fijn zou vinden om te lezen :D

Mijn vriend en ik wonen 8 jaar samen in een piepklein huur appartementje van 30m2 in Zaltbommel. Je kan je voorstellen dat we uiteindelijk wel een beetje groter wilde gaan wonen haha. Ik denk dat we al zo’n 5 jaar op zoek zijn naar een koopwoning. Eerste jaren met een klein budget. Maar met het oog op meer gaan verdienen toch niet doorgepakt. Uiteindelijk is het budget met de jaren mooi gegroeid, spaarcentje erbij, en toen kwam de groei in de huizenprijzen |( . Sinds vorig jaar zijn we echt serieus bezig geweest met kijken en bieden. Aankoopmakelaar overwogen, maar die wilde ons al niet eens meer helpen vanwege de enige harde eis: een (mogelijkheid tot) garage aan huis in diverse regio’s. We bleken te ‘lastig’ als opdrachtgever.

Besloten om op eigen houtje verder te zoeken en vooral de moed er in houden als starter op de markt. De laatste biedingen waren compleet kansloos, zoals velen hier overkomt. Motivatiebrief erbij, want ja, ik las hier iets over een gunfactor. Maar het geluk zat niet aan onze zijde.

Totdat we vorige week een huis bezochten na een afzegging (stonden op de reservelijst). Gisteravond het bod neergelegd met wat het huis ons waard was. Niet gek laten maken door het extreem overbieden. Motivatiebrief erbij... en weer hopen op wat geluk.
Vandaag het belletje gehad van de makelaar: door onze brief gunnen de huidige bewoners ons hun huis! *\o/*

Dus, houd moed mede woningzoekenden! Ook als je het niet meer ziet zitten (zoals ik de afgelopen twee maanden haha). Het geluk kan zomaar wel de goede kant opvallen.

Voor de nieuwsgierigen: het betreft een (te) gek vierkant wit huis in Heerewaarden :D
Laatst bijgewerkt door Lipydo op 13-07-21 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:42

WenK schreef:
De makelaar zei tegen ons dat dat pas geldt als jij als verkoper een tegenbod doet, dan ben je in onderhandeling en mag je niet meer met een ander bod in zee.

Maar dat is wat anders dan potentiele kopers tegen elkaar laten bieden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:49

Lipydo schreef:
Hier een woningzoekende en meelezer die een opbeurend berichtje wil achterlaten. Omdat ik dit ook fijn zou vinden om te lezen :D

Mijn vriend en ik wonen 8 jaar samen in een piepklein huur appartementje van 30m2 in Zaltbommel. Je kan je voorstellen dat we uiteindelijk wel een beetje groter wilde gaan wonen haha. Ik denk dat we al zo’n 5 jaar op zoek zijn naar een koopwoning. Eerste jaren met een klein budget. Maar met het oog op meer gaan verdienen toch niet doorgepakt. Uiteindelijk is het budget met de jaren mooi gegroeid, spaarcentje erbij, en toen kwam de groei in de huizenprijzen |( . Sinds vorig jaar zijn we echt serieus bezig geweest met kijken en bieden. Aankoopmakelaar overwogen, maar die wilde ons al niet eens meer helpen vanwege de enige harde eis: een (mogelijkheid tot) garage aan huis in diverse regio’s. We bleken te ‘lastig’ als opdrachtgever.

Besloten om op eigen houtje verder te zoeken en vooral de moed er in houden als starter op de markt. De laatste biedingen waren compleet kansloos, zoals velen hier overkomt. Motivatiebrief erbij, want ja, ik las hier iets over een gunfactor. Maar het geluk zat niet aan onze zijde.

Totdat we vorige week een huis bezochten na een afzegging (stonden op de reservelijst). Gisteravond het bod neergelegd met wat het huis ons waard was. Niet gek laten maken door het extreem overbieden. Motivatiebrief erbij... en weer hopen op wat geluk.
Vandaag het belletje gehad van de makelaar: door onze brief gunnen de huidige bewoners ons hun huis! *\o/*

Dus, houd moed mede woningzoekenden! Ook als je het niet meer ziet zitten (zoals ik de afgelopen twee maanden haha). Het geluk kan zomaar wel de goede kant opvallen.

Voor de nieuwsgierigen: het betreft een (te) gek vierkant wit huis in Heerewaarden :D

Van harte gefeliciteerd!! Wat hebben jullie er lang op moeten wachten zeg.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:10

Lipydo schreef:

Gefeliciteerd!! Even op funda gespiekt want dat kun je dan bijna niet missen... blijken er in Heerewaarden van de 6 huizen die te koop zijn gewoon 2 vierkant en wit te zijn :Y)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:11

Met maar eentje met garage dacht ik haha.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 21:16

Hahaha mee je niet, het is in elk geval degene ‘onder bod’ :')

Bedankt!!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 22:49

Fitzroy schreef:
Volgens mij gebeurt dat regelmatig dat reserves alsnog kunnen kopen.

Kennen jullie deze site al?
https://nvmonlinebieden.nvm.nl/Resultaten?getAll=true

Ook leuk om de verschillen te zien in overbieden. En mooi transparant.

Ik schrik van de verschillen in Groningen. Of zullen dat de westerlingen zijn die gewoon 153000 overbieden op een rijtjeshuis? :')

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:29

Gefeliciteerd Lipydo, we houden de moed erin.

We hebben duidelijkheid over het huis waar op hebben geboden, na 2 weken.

We hebben zowaar het antwoord gekregen dat de verkopers niet willen meebuigen en willen wachten tot de vraagprijs geboden is. Het huis staat inmiddels al bijna 3 maand te koop maar ze willen er pas in september 2022! uit... Onze hypotheekadviseur vond het maar wat een raar verhaal. Nergens kun je namelijk een hypotheekofferte krijgen die langer dan 12 maand geldig is en buiten dat moet je vaak na 4/5 maand al 500 euro per maand betalen om de hypotheekofferte geldig te houden. Zo'n raar verhaal zeg! En daar hebben we 2 weken op moeten wachten, op zo'n antwoord??? Nou ik was flink pissig toen we dit slappe gelul te horen kregen. We hebben direct terug gestuurd dat we ervan af zien.

We gaan zaterdag eerst 2 weken naar italie, dus daarna gaan we weer op huizen jacht. Maar even een pauzetje inlassen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:35

In oktober als het nog te koop staat nog eens je bod neerleggen, maar met aftrek van evt bijkomende maandelijkse kosten, omdat ze pas september 2022 eruit willen :+

Hier haakt toch iedereen op af :')

Ik zit stiekem wat meer rond te kijken. Maar pff die prijzen -O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:37

Loei, wat een slap gedoe inderdaad zeg. Lijkt haast alsof er veel meer speelt. En inderdaad, september 2022 er pas uit... amahoela.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 08:47

Noujaaa zeg. Dan zijn ze er ook lekker vroeg bij met alles. Mooi verder kijken en gewoon inderdaad aan het einde van het jaar eens kijken of ie er nog op staat. Enige nadeel is wel dat de markt met de dag gekker wordt dus de kans dat ze de vp krijgen zal ook toenemen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:34

Ik kan me voorstellen dat je daar pissig van wordt.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 09:59

Hier helaas nog steeds weinig aanbod.

Loei, wat een rare verkopers..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:03

Hoe lang duurde het bij jullie dat jullie nieuws kregen over een inschrijving? Hier sloot hij gisteren om 1 uur en het is nog steeds stil.

Ik ben ongeduldig _O-

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:05

Ik had eenzelfde situatie paar weken geleden. Oplevering pas in juli/augustus 2023 zelfs.

Huis is gewoon verkocht. Ik wil niet weten wat voor een risico je als verkoper daar neemt, maar nee, dan blijf ik nog wel even zitten waar ik zit

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:18

Winged schreef:
Hoe lang duurde het bij jullie dat jullie nieuws kregen over een inschrijving? Hier sloot hij gisteren om 1 uur en het is nog steeds stil.

Ik ben ongeduldig _O-

Wij hebben na het sluiten van de inschrijvingen die middag de biedingen en voorwaarden uitgezocht. Dag later hebben wij onze keuze doorgegeven. Dus zou goed kunnen dat je vandaag wat hoort.

Wij blijven bij het eerste bod wat we mondeling geaccepteerd hebben. Hoewel er 2 partijen er met 35000 over heen gingen blijven wij toch bij dat ene bod. Hoewel het dubbel voelt ivm verschil vinden wij mondelinge toezeggingen belangrijker.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:22

Winged schreef:

Ik ben ongeduldig _O-

Hoe langer het duurt, hoe beter, denk ik. Dan ben je in ieder geval nog niet afgewezen. Afwijzingen hadden wij over het algemeen dezelfde dag nog binnen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:34

Winged schreef:

Ik ben ongeduldig _O-

Verschilt! 2 huizen waar we het niet waren hoorden we het respectievelijk binnen een uur versus na het weekend. En het huis die we nu gekocht hebben hoorden we het binnen 3 uur.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:40

Knap hoor Daks! Ik zou altijd spijt houden als ik die 35000 extra niet gepakt had denk ik :o

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 10:46

Urona447 schreef:
Knap hoor Daks! Ik zou altijd spijt houden als ik die 35000 extra niet gepakt had denk ik :o
Het is ook moeilijk hoor. Maar het bid wat we mondeling geaccepteerd hadden lag al ver boven de vraagprijs en iets wat we nooit hadden durven dromen