Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:15

Mooi dems!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:55

DubbelDun schreef:
@oji: je hebt tegenwoordig zulke mooie kunststof ramen en veel mogelijkheden dat je het verschil echt niet meer ziet.

Ja dar werd ons wel gezegd.... dinsdag komt de kozijnenmeneer, die verzekerde ons ervan tegenwoordig super mooie kozijnen te hebben voor oude huizen! Ben benieuwd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:20

Wij hebben Belisol en buiten dat je kunt kiezen uit tig kleuren heb je ook verschillende profielsoorten en zichtbare houtnerf en ook spijlen is mogelijk.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:32

Zichtbare houtnerf in kunststof vind ik juist zo nep maken. Ik heb nog nooit een houten kozijn gezien met zichtbare houtnerf

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:39

Persoonlijk vind ik dat hele gladde kunststof lang zo mooi niet. Maar ieder zijn ding :)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:40

perdjes schreef:
Hele mooie tekeningen San! En ook super tof verwerkt.

Dubbeldun ook lekker creatief geweest. Is leuk geworden!

Vloer over de tegels leggen heb ik aan zitten denken. Maar lees er toch wisselende verhalen over. Daarom dat we het voor nu nog even zo laten.
Heb in ieder geval de kleur verf besteld van de foto van Karin!

Ik vind de vloer eigen best mooi, maar de witte voeg zorgt er voor dat de vloer zo opvalt. Als je die voeg donker maakt dan is het al een heel ander gezicht. Ik vind namelijk een donkere vloer met donkere voeg heel mooi en daaroverheen een licht kleed.

Iemand plaatste een plaatje van pinterest en daar is de voeg ook donker, vind ik eeg mooi.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:45

Kirstenn schreef:
Zichtbare houtnerf in kunststof vind ik juist zo nep maken. Ik heb nog nooit een houten kozijn gezien met zichtbare houtnerf

Eens.
Wij zijn nu ook aan het kijken naar kunststof, aluminium en keralit om al het houtwerk aan ons huis te gaan vervangen.
3 kleurstalen opgevraagd en de houtnerf ziet er zo nep uit. Lijkt op geen een plank of kozijn die we hier bij het huis hebben.
Eigenlijk lijkt de mat gladde met minimaal structuur er in het meeste op ons hout.

Afbeelding

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:55

Leuk topic!
Ik ben sinds kort alles aan het veranderen in huis en show graag eens zoals het nu is.
Het is nog niet klaar, ik zoek nog een grote zwarte buffetkast en een nieuwe bank. Ook wil ik de planken boven de tv veranderen. Maar ach, alles op zijn tijd, het begin is er.

Afbeelding

De onderkant van dit tafeltje was wit, maar ik heb het zwart geverft en een plantentafel naast gezet omdat het anders vrij kaal was.
Afbeelding

Dit TV meubel was helemaal whitewash, de bovenkant en kastdeuren heb ik zwart geverft en de rest heb ik gebeitst. Op de deuren heb ik scharnieren gemaakt. In het echt is het een stuk donkerder dan op deze foto.
Afbeelding

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:17

Fading schreef:
[ [url=m/xJOA4Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook tussendoor nog even een foto van ons balkonnetje!

Wat super leuk zeg <3

Majabeestje schreef:
Ik ben zo blij met de nieuwe gietvloer <3 Je ziet het niet op de foto maar er zit een lichte 'veeg' in, wat hem iets minder strak maakt. Mooi effect.
[ [url=m/SXiIww.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super mooie ruimte zo

@San: jouw tekeningen..... echt love it <3
@storm ik vind het echt heel gaaf zo, mooi gedaan!

Hier hebben ze eindelijk de keuken af gemaakt *\o/*
Ik ben zooo blij :D :D :D

Afbeelding

De deur links en het nieuwe gipswandje moeten nog even afgewerkt worden.. maar dat mag de pret niet drukken.

Op de dag dat de keuken afgemaakt werd hebben wij de tuin onderhanden genomen.
Afbeelding
Before
Moest ook wel het nodige onderhoud gebeuren

Afbeelding
Tijdens

Afbeelding
Eerste kant is af. We willen het helemaal door trekken naar links.
Nu nog grond laten komen en dan nieuwe plantjes erin.. de groen en gele struikjes worden ook nog even aangepast, oogt erg rommelig zo door elkaar.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:19

Wauw Bellasharon, dat ziet er geweldig uit, mooie strakke keuken en wat heb je een heerlijke tuin zo, wat een ruimte en uitzicht!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:39

@Bellasharon: dat hout met die donkere kleur staan goed erbij elkaar.
De cementblokken staan er strak bij... heb je die gelijmd of 'koud' op elkaar gezet ?

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:49

dems75 schreef:
Vraagje tussendoor, zijn er hier ook mensen die bewust gaan voor de SEEH? Dat is de duurzaamheidssubsidie voor minstens twee duurzame isolatiemaatregelen. Daar ons uit uit 1900 stamt en slechts enkelsteens, willen wij gaan voor triple glas icm kunststof houtlook kozijnen en gevelisolatie. (Zonnepanelen hebben we al)

Ja, wij hebben gebruik gemaakt van de subsidie. Spouwmuren, kruipruimte en het dak zijn geïsoleerd en er is een pui aangebouwd met glas waarop we subsidie kregen. Je betaald (een heel stuk) meer dan je subsidie krijgt, maar als je toch al van plan bent om zaken te isoleren is het natuurlijk altijd mooi meegenomen. In totaal hebben wij zo'n 5K teruggekregen. Van aanvragen tot geld op de rekening was 7 weken.

@Storm: wat supersfeervol gedaan!
@Dems: Heel gedurfd dat behang, maar wat is de onwijs goed uitgepakt :D

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:51

Storm schreef:
Wauw Bellasharon, dat ziet er geweldig uit, mooie strakke keuken en wat heb je een heerlijke tuin zo, wat een ruimte en uitzicht!

Dankjewel <3

DubbelDun schreef:
@Bellasharon: dat hout met die donkere kleur staan goed erbij elkaar.
De cementblokken staan er strak bij... heb je die gelijmd of 'koud' op elkaar gezet ?

Dankjewel, we vonden dit ook heel erg mooi staan :).. de blokken hebben we gelijmd, omdat er nog een flinke laag grond en een hele boel plantjes in komen.

Als iemand nog leuke plantjes/bloementjes weet hoor ik het graag :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:54

Fleurige kruipertjes die over het randje gaan hangen. Heb je in verschillende kleuren rose, lila, paars, en blauw.

Edit: Campenula (was de naam even kwijt :D )

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 16:18

Nou dat is echt precies wat we zoeken! Dankjewel *\o/*

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:37

@Storm:
wat een heerlijke, warme en gezellige inrichting !

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:22

MamaMiesje schreef:
@Storm:

Dank je wel :*
Ik ben gescheiden en ik kon hier blijven wonen met mijn 2 kleine kinderen. Heb vorig jaar mijn ex uitgekocht. Heb eerst heel zuinig moeten leven omdat mijn ex een enorme financiële bende achter had gelaten, maar nu kan ik alles eindelijk veranderen om er echt mijn plek van te maken.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:43

Storm schreef:
MamaMiesje schreef:
@Storm:

Dank je wel :*
Ik ben gescheiden en ik kon hier blijven wonen met mijn 2 kleine kinderen. Heb vorig jaar mijn ex uitgekocht. Heb eerst heel zuinig moeten leven omdat mijn ex een enorme financiële bende achter had gelaten, maar nu kan ik alles eindelijk veranderen om er echt mijn plek van te maken.

Dan is het extra fijn!! Vind het heel leuk gelukt, echt je eigen stijltje er van gemaakt +:)+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:45

MizzMontana, de gladde vind ik ook beter lijken dan de kunstnerven, zo van de foto!

Storm, wat een fijne, warme kamer. :)

BellaSharon1, wat een heerlijke tuin en ik snap dat je heel blij bent met de keuken. :D

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 06:19

Wow, mooi zo die keuken bellasharon! En die tuin! Heel gaaf

Storm, wat gezellig!,,,

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:44

MizzMontana schreef:
Kirstenn schreef:

Eens.
Wij zijn nu ook aan het kijken naar kunststof, aluminium en keralit om al het houtwerk aan ons huis te gaan vervangen.
3 kleurstalen opgevraagd en de houtnerf ziet er zo nep uit. Lijkt op geen een plank of kozijn die we hier bij het huis hebben.
Eigenlijk lijkt de mat gladde met minimaal structuur er in het meeste op ons hout.

[ [url=m/QSMfo2.jpg]Afbeelding[/url] ]

De houtnerf heeft als voordeel dat je er minder snel iets op ziet. Dus vuil valt minder op, maar ook kleine beschadigingen vallen minder snel op.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:10

Maar juist de houtnerf maakt dat het er heel nep uitziet. Maar goed, ieder zijn ding. Ik vind het doodzonde van de huizen die we nog hebben van 1930 of eerder, om daarvan het karakter de nek om te draaien door kunststof kozijnen. Maar anderen zullen voor onderhoudsvrij kiezen. Alleen snap ik nooit zo goed, waarom je niet in een nieuwbouwhuis gaat wonen als je onderhoudsvrij wilt. Want alles wat een oud huis charmant maakt, vraagt nou eenmaal meer onderhoud als dat wat nieuw is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:21

oji schreef:
Maar juist de houtnerf maakt dat het er heel nep uitziet. Maar goed, ieder zijn ding. Ik vind het doodzonde van de huizen die we nog hebben van 1930 of eerder, om daarvan het karakter de nek om te draaien door kunststof kozijnen. Maar anderen zullen voor onderhoudsvrij kiezen. Alleen snap ik nooit zo goed, waarom je niet in een nieuwbouwhuis gaat wonen als je onderhoudsvrij wilt. Want alles wat een oud huis charmant maakt, vraagt nou eenmaal meer onderhoud als dat wat nieuw is.

Ik ben het hier eigenlijk helemaal mee eens.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:23

Storm schreef:
Leuk topic!
Ik ben sinds kort alles aan het veranderen in huis en show graag eens zoals het nu is.
Het is nog niet klaar, ik zoek nog een grote zwarte buffetkast en een nieuwe bank. Ook wil ik de planken boven de tv veranderen. Maar ach, alles op zijn tijd, het begin is er.

[ [url=m/92DyEx.jpg]Afbeelding[/url] ]

De onderkant van dit tafeltje was wit, maar ik heb het zwart geverft en een plantentafel naast gezet omdat het anders vrij kaal was.
[ [url=m/CqXHHp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit TV meubel was helemaal whitewash, de bovenkant en kastdeuren heb ik zwart geverft en de rest heb ik gebeitst. Op de deuren heb ik scharnieren gemaakt. In het echt is het een stuk donkerder dan op deze foto.
[ [url=m/DWeC6P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een fijne plek, Storm <3.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:25

Wij zijn in onze zoektocht nog al weinig nieuwbouw met meer dan een hectare grond tegen gekomen :D

Lizz het komt bij ons op de ulenborden, een plekje waar de vogels graag zitten (te flatsen), mij lijkt de houtnerf juist lastiger schoonmaken.