Deze heeft ook een verstekeling die ik nog even lekker laat zitten haha.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Karlijn schreef:Oh de verstekeling heeft zich na het water geven ontvouwen, en blijkt gewoon een klavertjeNouja hij mag blijven zitten hoor.
[ [url=m/tEXkiA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kuggur schreef:_Karlijn schreef:Oh de verstekeling heeft zich na het water geven ontvouwen, en blijkt gewoon een klavertjeNouja hij mag blijven zitten hoor.
[ [url=m/tEXkiA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik denk eerder dat het een oxalis soort is. Die komen veel voor als "onkruid" in huisplant kassen. Ze springen van de ene pot in de andere vanwege hun poppende zaaddozen, die de zaadjes best ver kunnen wegschieten.
Het zijn grappige kleine plantjes.
Skyla schreef:Iedere keer opnieuw zie ik hier planten passeren die ik voordien nog nooit gezien heb. Wel erg leuk!
Ik heb 3 jaar geleden deze dwergbananenplant gekocht maar in al die tijd is ie geen centimeter gegroeid en ziet hij er steeds zielig uit. Maar hij maakt constant baby's, echt in massaproductie. Wat kan ik hier het beste aan doen? Haal ik ze weg komen er direct nieuwe. Bijna ging hij er onderdoor, hij is dan even op logé bij mn moeder geweest, ook met de verhuis enzo. Maar nu weer al die baby's.
[ [url=m/cxD4jQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZXX9up.jpg]Afbeelding[/url] ]
laura1987 schreef:Misschien dat jullie mij kunnen helpen?
Ik heb al jaren deze planten, de eerste ziet er netjes uit, maar de tweede groeit niet aan 1 kant.
Weet iemand of het mogelijk is om hem weer netjes overal te laten groeien ipv 1 kant.
[ [url=m/Cgiqjc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H4ooLb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kaplaars schreef:laura1987 schreef:Misschien dat jullie mij kunnen helpen?
Ik heb al jaren deze planten, de eerste ziet er netjes uit, maar de tweede groeit niet aan 1 kant.
Weet iemand of het mogelijk is om hem weer netjes overal te laten groeien ipv 1 kant.
[ [url=m/Cgiqjc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/H4ooLb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat is een bonsai ficus (ginseng) en je kan de echt dode takjes afknippen. Dat zou ik niet te kort doen, maar wel even de puntjes eraf. Eventueel een beetje voeding en regelmatig een beetje water.
Of je doet net als bij de bonsai bomen: met ijzerdraad manipuleer je dat groene stuk over het dorre gedeelte heen!
Chanen schreef:Skyla schreef:Chanen, omdat het al een grotere plant is en de rest goed lijkt, zou het niet gewoon kunnen zijn dat de plant groeit en onderaan standaard amper bladeren heeft en ze daardoor dus verliest? Of gaan de gele ook te hoog op?
Was even een bedenking want veel ken ik er eigenlijk ook niet van.
Als het bij twee of drie bladeren was gebleven had ik dat kunnen geloven, maar inmiddels worden het er steeds meer en denk ik toch echt dat het iets anders aan de hand is helaas.Quir schreef:Heb je een foto van dichterbij van de bladeren?
[ [url=m/vlFQs3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cPasUN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/koDart.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iXEuZc.jpg]Afbeelding[/url] ]